Het algemene etens- en drinkenswarentopic

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora.

Moderators: johannes1, Moderafo's

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Het algemene etens- en drinkenswarentopic

Berichtdoor Chaya » 25 jul 2015 10:53

Ik heb net even de haringtest in het AD doorgenomen. :shock: 8-[ []:) ?:|

Ik neem wel een boterham met kaas.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Het algemene etens- en drinkenswarentopic

Berichtdoor Evelien » 25 jul 2015 11:39

Zelf limonade maken is nog vele malen lekkerder.
Stuk komkommer, paar blaadjes munt en een stuk limoen of citroen.

Of heerlijk zelf gemaakt de ijsthee.

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Re: Het algemene etens- en drinkenswarentopic

Berichtdoor Boekenlezer » 10 aug 2015 15:56

Ik heb even zitten twijfelen waar ik het zou zetten, in het biertopic of hier, maar uiteindelijk dan toch maar hier. Mijn moeder kreeg 6 blikjes Amstel Radler 0.0%, en heeft die aan mij gegeven. In de supermarkt staat dit altijd bij het bier. Ik heb het eens gedronken, maar het doet mij meer aan sinas denken dan aan bier. Al smaakt het verder prima. Maar voor mij is het meer sinas dan bier. Sinas met een bitter bijsmaakje, zo smaakt het me. En het schuimt als je het inschenkt. Maar verder is er niets bierachtigs aan wat mij betreft. Daarom vind ik dat grote Amstel bier-logo ook nogal misleidend, want dat suggereert alsof dat wel zo is. En natuurlijk, er zit ook een bepaalde hoeveelheid bier in. Maar ik zou het eerder Amstel Radler noemen. Dat logo met het woord bier erin mag van mij veel kleiner van formaat zijn.
Verder hoop ik dat er minder suiker in zit dan in sinas.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Het algemene etens- en drinkenswarentopic

Berichtdoor Marnix » 11 aug 2015 11:28

Ik vind Radler een leuke uitvinding maar Amstel heeft het wel erg aangepast. In principe is Radler gewoon 50% bier en 50% citroenlimonade met prik (eerder spa grapefruit of spa limoen dan sinas). Amstel heeft het echter weer zoeter en zuurder gemaakt. Wat dat betreft is duitse radler beter. Daar gebeurt het in een cafe ook nog regelmatig dat ze sinas in een glas doen en het aanvullen met bier. Smaakt prima, lekker fris, niet zo sterk (vandaar Radler, na een halve liter van dat spul heb je geen zware benen en kan je prima weer verder met je fietstocht.) Ik vind het een goed alternatief voor limonade ;)

Overigens kan je ook gewoon zelf op die manier Radler maken. Scheelt geld en is minder chemisch.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: Het algemene etens- en drinkenswarentopic

Berichtdoor pindas83 » 11 aug 2015 11:45

Marnix schreef:Ik vind Radler een leuke uitvinding maar Amstel heeft het wel erg aangepast. In principe is Radler gewoon 50% bier en 50% citroenlimonade met prik (eerder spa grapefruit of spa limoen dan sinas). Amstel heeft het echter weer zoeter en zuurder gemaakt. Wat dat betreft is duitse radler beter. Daar gebeurt het in een cafe ook nog regelmatig dat ze sinas in een glas doen en het aanvullen met bier. Smaakt prima, lekker fris, niet zo sterk (vandaar Radler, na een halve liter van dat spul heb je geen zware benen en kan je prima weer verder met je fietstocht.) Ik vind het een goed alternatief voor limonade ;)

Overigens kan je ook gewoon zelf op die manier Radler maken. Scheelt geld en is minder chemisch.


Klopt. Ik had van het weekend in Limburg Radler van Warsteiner. Deze vind ik een stuk lekkerder (minder zoet) dan Amstel.
Het bier blijft ver te zoeken maar het komt er zeker beter uit.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Het algemene etens- en drinkenswarentopic

Berichtdoor Marnix » 11 aug 2015 13:31

Dit had ik dit weekend ook. Veel minder zoet en zuur, minder chemisch. Ik proef het bier dan trouwens wel hoor.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Re: Het algemene etens- en drinkenswarentopic

Berichtdoor Boekenlezer » 21 okt 2015 15:11

Eerder nam ik graag vruchtenyoghurt als toetje na de maaltijd. En dan bij voorkeur die van Campina, zoals Aardbeiyoghurt of Perzikyoghurt. (Kersenyoghurt bestaat blijkbaar ook. Waarom zie ik dat nu pas, en heb ik dat nooit bij de AH gezien?!) Of als ik eens een andere smaak wilde, dan van AH, de magere yoghurt rode vruchten, of desnoods de bosvruchten.
Maar sinds een bepaalde tijd, ik weet niet meer precies wanneer, heb ik mijn gewoonte veranderd. Het is nu mijn gewoonte om gewoon magere yoghurt te nemen, en daar een vruchtensiroop aan toe te voegen. De AH vruchtenmix is dan een vrij goedkope maar erg lekkere keuze. De multivitamine-versie was iets minder mijn smaak, al went het ook wel naarmate de fles vordert. En die van Roosvicee zijn ook niet verkeerd, zoals de vruchtemix, aardbei of de bosvruchtenmix. Maar nu heb ik dan eens de Roosvicee Multivit Bosfruit gekozen. Je zou zeggen: dat is net zoiets als de bosvruchtenmix. Echter, hij smaakt toch wat anders. Het is bosvruchten, ja, maar met een vitaminepilletje, zo'n soort smaak. En die laatste toevoeging, die bevalt me niet zo.

Afbeelding
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Het algemene etens- en drinkenswarentopic

Berichtdoor Chaya » 21 okt 2015 15:14

O Boekenlezer toch. Je bent typisch een man, niet verder kijken. :lol:
Je moet deze hebben.
Afbeelding

Zie je het verschil? Zie etiket.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Re: Het algemene etens- en drinkenswarentopic

Berichtdoor Boekenlezer » 21 okt 2015 16:03

Die heb ik al eens eerder geprobeerd, en die smaakt inderdaad beter.
Ach, door te experimenteren worden we wijzer. Je moet ook wel eens een foute keuze maken, om te weten dat dat een foute keuze is. :P
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Re: Het algemene etens- en drinkenswarentopic

Berichtdoor Boekenlezer » 02 feb 2016 20:14

Afgelopen zaterdag kwam ik in de bonusbak bij de AH iets tegen, wat ik nog nooit genomen heb, maar deze keer besloot ik het maar eens te proberen. Balconi Trancetto. Dat komt uit Italië. En daar kunnen ze wel lekkere dingen maken! Dit viel dan ook bepaald niet tegen.
Ik denk dat ik dit nog wel vaker ga kopen.

Afbeelding

Links:
Website van Balconi (Rechtsboven is eventueel een andere taal te kiezen. Dunque se non parli italiano...)
Bij Albert Heijn
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

mohamed

Re: Het algemene etens- en drinkenswarentopic

Berichtdoor mohamed » 03 feb 2016 00:11

Waarom ook niet, doe eens gek! :mrgreen:

mwollig
Verkenner
Verkenner
Berichten: 10
Lid geworden op: 08 feb 2016 19:25

Re: Het algemene etens- en drinkenswarentopic

Berichtdoor mwollig » 09 feb 2016 18:57

Als ik aan lekker eten en drinken denk, heb ik vooral natuurlijke voeding in mijn hoofd. Een goed bereid gerecht met verse ingredienten is voor mij een viering van al wat groeit en bloeit. Ik ben daarom veel bezig met seizoensgroenten en -fruit, maar vind het ook plezierig om af en toe een ´luxe´ eetpakket cadeau te doen. Aan mezelf, of aan een dierbare in mijn omgeving.

Soms is zulk goed eten best duur, dan helpt het een beetje als je een aanbieding of kortingsactie vindt. Mijn motto: denk aan het leven van mens, plant en dier, maar geef niet onnodig uit aan bedrijven en commercie. Kleine beetjes helpen, bijvoorbeeld door goede acties, zoals ze bij kortingbox.nl te vinden zijn.

Houdt een mens over van zijn geld, geef dan aan een volgende die in nood verkeert. Gun uzelf wat u een ander geeft en gun een ander wat u uzelf geeft.

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3826
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Het algemene etens- en drinkenswarentopic

Berichtdoor meribel » 09 feb 2016 19:31

mwollig schreef:Als ik aan lekker eten en drinken denk, heb ik vooral natuurlijke voeding in mijn hoofd. Een goed bereid gerecht met verse ingredienten is voor mij een viering van al wat groeit en bloeit. Ik ben daarom veel bezig met seizoensgroenten en -fruit, maar vind het ook plezierig om af en toe een ´luxe´ eetpakket cadeau te doen. Aan mezelf, of aan een dierbare in mijn omgeving.

Soms is zulk goed eten best duur, dan helpt het een beetje als je een aanbieding of kortingsactie vindt. Mijn motto: denk aan het leven van mens, plant en dier, maar geef niet onnodig uit aan bedrijven en commercie. Kleine beetjes helpen, bijvoorbeeld door goede acties, zoals ze bij kortingbox.nl te vinden zijn.

Houdt een mens over van zijn geld, geef dan aan een volgende die in nood verkeert. Gun uzelf wat u een ander geeft en gun een ander wat u uzelf geeft.


ai dat is balen, ik lees net dat 'natuurlijk voeding' juist ongezond is
http://www.ad.nl/ad/nl/4561/Wetenschap/ ... zond.dhtml

mwollig
Verkenner
Verkenner
Berichten: 10
Lid geworden op: 08 feb 2016 19:25

Re: Het algemene etens- en drinkenswarentopic

Berichtdoor mwollig » 10 feb 2016 10:31

meribel schreef:
ai dat is balen, ik lees net dat 'natuurlijk voeding' juist ongezond is
http://www.ad.nl/ad/nl/4561/Wetenschap/ ... zond.dhtml



Haha, nou ja :) Wel een zinnig verhaal van die man. Voedsel dat industrieel wordt geproduceerd heeft natuurlijk sterke veiligheids- en kwaliteitsnormen. Het eten is nooit te slecht, maar waarschijnlijk ook nooit uitzonderlijk goed?

´Natuurlijk´ voedsel, zo begrijp ik uit zijn verhaal, moet met zorg behandeld worden. Niet te lang koken, niet eeuwig bewaren en pas op bij het verwerken van vlees om bacteriele infecties te voorkomen. Er zijn dus risico´s verbonden aan DIY, maar ook grote voordelen te behalen: de unieke smaak, voldoening halen uit het ´zelf doen´ en een verbinding met de Geschenken die je op je bord aantreft.

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3826
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Het algemene etens- en drinkenswarentopic

Berichtdoor meribel » 10 feb 2016 10:42

ja , maar wat de hoogleraar zegt is dat het natuurlijke DIY voedsel wel echt pure welvaart is. En niet mogelijk voor de massa. Sterker nog, zou heel grote problemen geven als de massa dat zou willen. De milieu belasting ( toch ook Gods schepping )is namelijk veel groter en intensiever.


Terug naar “Algemene Zaken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten