Het algemene etens- en drinkenswarentopic

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora.

Moderators: johannes1, Moderafo's

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Het algemene etens- en drinkenswarentopic

Berichtdoor Marnix » 03 jul 2019 10:47

Waarschijnlijk smeer je er dan meer op omdat de boter nog vrij hard is ;-) en gaat hij daarom snel op.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Het algemene etens- en drinkenswarentopic

Berichtdoor Chaya » 03 jul 2019 13:05

Boekenlezer schreef:Mijn ervaringen tot nu toe met de boter:
  • De smaak bevalt mij goed.
  • Deze boter is duidelijk harder dan halvarine. Tijd om het zachter te laten worden heb ik nooit. Maar als ik deze boter op bevroren brood smeer, gaat dat het beste. Dan is er geen enkel probleem.
  • Het gaat wel erg snel op! Afgelopen zaterdag heb ik het bakje geopend, en nu is hij al zo goed als leeg! Dat lijkt mij een dure hobby bij permanent gebruik! :shock:

Huh, hoeveel boterhammen eet jiij dan en hoe dik smeer je het er op?
Wij doen onder smeerbaar beleg, zoals smeerleverworst, pindakaas, smeerkaas e.d. geen boter, jij wel?
Bij AH is nu de huismerk roomboter in de aanbieding zag ik, haal die er dan s'avonds uit dan heb je smorgens prima smeerbare boter. Daarna wel even terugzetten natuurlijk.

Ik ben momenteel verslingerd aan deze drinkyoghurt
Afbeelding
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Het algemene etens- en drinkenswarentopic

Berichtdoor Marnix » 03 jul 2019 15:34

natuurlijk wel een klein bakje (225 gram?) tov gewone boter, standaard 500g volgens mij. En als de boter dan nog wat hard is smeer je er snel teveel op :)

Maar in 4 dagen zo'n bakje bijna opsmeren lijkt me ook wel wat riant :)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Re: Het algemene etens- en drinkenswarentopic

Berichtdoor Boekenlezer » 06 sep 2019 12:27

De laatste tijd heb ik eens wat afwijkende stroopwafels geprobeerd.
Met de standaard stroopwafels heb ik al langere tijd ervaring, en die bevallen me prima. Maar er zijn nogal wat variaties. Om de ingekochte hoeveelheid nog een beetje overzichtelijk te houden heb ik mij beperkt tot twee extra versies die ik nog niet geproefd had.
Die dark roast choco vond ik best een aardige variatie voor niet al te vaak. De speculaasversie lijkt niet zo mijn ding te zijn. Ik ben momenteel nog wat verkouden, en daardoor proef ik wat minder goed. Maar de impressie is dat er geen behoefte is aan herhaling met die laatste versie.

Afbeelding
De standaard stroopwafels

Afbeelding
De versie dark roast choco is een best leuke variatie

Afbeelding
De versie speculaas is mijn smaak niet zo
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Het algemene etens- en drinkenswarentopic

Berichtdoor Marnix » 06 sep 2019 13:16

Bij onze supermarkt hebben ze stroopwafels “salty caramel”. En hoewel salty caramel een beetje een hype is waar iedereen op inspringt vind ik ze wel erg lekker! Net iets minder extreem zoet.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Het algemene etens- en drinkenswarentopic

Berichtdoor MoesTuin » 06 sep 2019 14:00

Boekenlezer schreef:De laatste tijd heb ik eens wat afwijkende stroopwafels geprobeerd.
Met de standaard stroopwafels heb ik al langere tijd ervaring, en die bevallen me prima. Maar er zijn nogal wat variaties. Om de ingekochte hoeveelheid nog een beetje overzichtelijk te houden heb ik mij beperkt tot twee extra versies die ik nog niet geproefd had.
Die dark roast choco vond ik best een aardige variatie voor niet al te vaak. De speculaasversie lijkt niet zo mijn ding te zijn. Ik ben momenteel nog wat verkouden, en daardoor proef ik wat minder goed. Maar de impressie is dat er geen behoefte is aan herhaling met die laatste versie.

Afbeelding
De standaard stroopwafels

Afbeelding
De versie dark roast choco is een best leuke variatie

Afbeelding
De versie speculaas is mijn smaak niet zo


Ik ben dol op de verse stroopwafels van AH

Op de versafdeling per 8 verpakt voor 1,85 euro

Daar liggen overigens ook roze koeken om je vingers bij af te likken :mrgreen:
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

K80
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1102
Lid geworden op: 25 aug 2016 20:29

Re: Het algemene etens- en drinkenswarentopic

Berichtdoor K80 » 06 sep 2019 23:38

Stroopwafels zijn echt heerlijk.

Moesten wij volgens mij nog verkopen toen we op de lagere school zaten. Opbrengst voor de VBOK :D
Vandaag is het gisteren van morgen.

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Het algemene etens- en drinkenswarentopic

Berichtdoor MoesTuin » 07 sep 2019 08:30

:mrgreen:
...en de koekkruimels van de stroopwafels in een zakje van de markt....
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Het algemene etens- en drinkenswarentopic

Berichtdoor Chaya » 01 okt 2019 14:51

Van een oude buurvrouw kreeg ik een klein blikje champignonsoep van AH. Zij had die op haar beurt ook gekregen van iemand, maar ze lust geen paddenstoelen zei ze.
Ik ben er dol op, dus warmde het op.
Het zag er echter niet uitnodigend uit en het rook nog minder. :?
Ik heb 2 hapjes genomen, maar daar bleef het bij.
Het was echt vies en dat zeg ik niet snel.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Re: Het algemene etens- en drinkenswarentopic

Berichtdoor Boekenlezer » 07 mei 2020 19:48

Kort geleden waren ze er nog, maar nu ineens niet meer bij de AH: de Côte d'Or Brut tabletten.

Afbeelding

Dat is me helaas vaker bij Albert Heijn gebeurd: heb je eens iets unieks ontdekt dat mij bijzonder goed in de smaak valt, is het ineens niet meer te krijgen! Zo herinner ik mij Côte d'Or-repen met noten en rozijnen die ik heerlijk vond, of de soepstengels van Storie di Gusto - Grissino Torinese. Die laatsten waren ietsje duurder dan die van Grand'Italia, maar zó lekker dat ze mij meteen overtuigden en ik niet meer nieuwsgierig was naar een ander merk!
Nee, wat betreft zijn assortiment voert Albert Heijn helaas nogal eens een ronduit ergerlijk beleid! :x
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

K80
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1102
Lid geworden op: 25 aug 2016 20:29

Re: Het algemene etens- en drinkenswarentopic

Berichtdoor K80 » 08 mei 2020 08:18

Heel irritant inderdaad!
Vandaag is het gisteren van morgen.

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Het algemene etens- en drinkenswarentopic

Berichtdoor Chaya » 08 mei 2020 13:20

Het is irritant als het niet aangekondigd wordt. En AH is volgens mij kampioen in het plots verwijderen van produkten.
Dan komen ze er niet uit met een fabrikant en halen ze het gewoon uit de schappen.

Ik had het deze week met Yoki. Mijn thuiswerkende kinderen voelden zich weer even kind :mrgreen: en vroegen me een pak Yoki mee te nemen. Niet te vinden. Een medewerker zei tegen me, sorry mevrouw, het is er uit gehaald, we moeten keuzes maken.
Ja ik snap het, het zuivelschap staat nu vol met al die vieze alternatieve vega en nepzuiveldranken.
Gelukkig had de concurrent het wel. :D
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Het algemene etens- en drinkenswarentopic

Berichtdoor Marnix » 08 mei 2020 13:41

Chaya schreef:Het is irritant als het niet aangekondigd wordt. En AH is volgens mij kampioen in het plots verwijderen van produkten.
Dan komen ze er niet uit met een fabrikant en halen ze het gewoon uit de schappen.

Ik had het deze week met Yoki. Mijn thuiswerkende kinderen voelden zich weer even kind :mrgreen: en vroegen me een pak Yoki mee te nemen. Niet te vinden. Een medewerker zei tegen me, sorry mevrouw, het is er uit gehaald, we moeten keuzes maken.
Ja ik snap het, het zuivelschap staat nu vol met al die vieze alternatieve vega en nepzuiveldranken.
Gelukkig had de concurrent het wel. :D


Haha nou ja, zo gezond is Yoki dan weer niet. Meer suiker dan cola en wel 0,6 procent aarbeiensap... :-) nou geldt dat voor meer yoghurtdranken maar er zijn wel iets betere alternatieven.

Maar inderdaad, jammer als een product uit de schappen van je vaste supermarkt verdwijnt. Ligt natuurlijk aan het soort winkel, de grootte van de supermarkt etc. Sowieso ga ik liever naar de Jumbo dan naar de Albert Heijn, zeker hier. Meer keuze hier, stuk goedkoper, fijnere winkel. Geen gezeur met bonuspassen.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Het algemene etens- en drinkenswarentopic

Berichtdoor Chaya » 08 mei 2020 13:51

Marnix schreef:Haha nou ja, zo gezond is Yoki dan weer niet. Meer suiker dan cola en wel 0,6 procent aarbeiensap... :-) nou geldt dat voor meer yoghurtdranken maar er zijn wel iets betere alternatieven.

Dat is het criterium niet! Als je zo gaat redeneren horen die chipszakken er ook niet te liggen.
Normaliter drinken ze melk, soms chocomel zonder suiker.
Maar ze wilden zo graag weer eens allebei een beker Yoki. En op zich is dit een goedlopend produkt.
Al die suikervervangers zijn ook niet bepaald gezond trouwens.
Marnix schreef:Sowieso ga ik liever naar de Jumbo dan naar de Albert Heijn, zeker hier. Meer keuze hier, stuk goedkoper, fijnere winkel.

Ik kom ook wel bij de Jumbo hoor, bij Hoogvliet haal ik meest mijn basisboodschappen, want die is echt het voordeligst.
Goede aanbiedingen hebben ze ook.

Wat ik ook wel raar vind is dat AH de koopzegels vanwege de corona liet vervallen, maar wel zegels uitgeeft voor het sparen van plastic voorraadbakjes :roll: Dat slaat natuurlijk nergens op.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Het algemene etens- en drinkenswarentopic

Berichtdoor Marnix » 08 mei 2020 14:31

Chaya schreef:Dat is het criterium niet! Als je zo gaat redeneren horen die chipszakken er ook niet te liggen.
Normaliter drinken ze melk, soms chocomel zonder suiker.
Maar ze wilden zo graag weer eens allebei een beker Yoki. En op zich is dit een goedlopend produkt.
Al die suikervervangers zijn ook niet bepaald gezond trouwens.


Weet ik, ik zeg ook niet dat je nooit ongezonde producten mag kopen want dan val ik ook door de mand :-)

Hoewel je yoghurtdrinks ook goed zelf kan maken, dat is nog wel leuk voor als je wel een keer een gezond alternatief wil.

Ik kom ook wel bij de Jumbo hoor, bij Hoogvliet haal ik meest mijn basisboodschappen, want die is echt het voordeligst.
Goede aanbiedingen hebben ze ook.

Wat ik ook wel raar vind is dat AH de koopzegels vanwege de corona liet vervallen, maar wel zegels uitgeeft voor het sparen van plastic voorraadbakjes :roll: Dat slaat natuurlijk nergens op.


Oh Hoogvliet is hier een verschrikkelijke winkel. Kom ik nooit. Ook vaak dingen op. Heb ook niet het idee dat ze goedkoper zijn dan de Jumbo. 1x in de maand of zo naar de Lidl voor een vooraad fair trade koffie, biologisch gehakt, pastasaus, toiletpapier en dat soort dingen. En luiers. Goed en goedkoop. En de rest van de maand naar de Jumbo. Die zit ook letterlijk op “kruipafstand” wat wel heel fijn is.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”


Terug naar “Algemene Zaken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten