Het algemene etens- en drinkenswarentopic

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora.

Moderators: johannes1, Moderafo's

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Het algemene etens- en drinkenswarentopic

Berichtdoor Chaya » 18 mei 2015 11:09

cornelia77 schreef:Hoe krijg je die plaatjes er zo mooi in, boekenlezer?


Is simpel hoor Cornelia. Ik heb Chrome en doe het anders als Boekenlezer.
Maar rechtermuisknop komt idd overeen, dan via img kopiëren
en dan krijg je dit:

Afbeelding

Dit - en 2 pakjes trostomaten - zijn de basis van de bolognesesaus die ik vanmiddag ga maken. :D
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Re: Het algemene etens- en drinkenswarentopic

Berichtdoor Boekenlezer » 18 mei 2015 16:27

Boekenlezer schreef:Ik heb ook nog een pak Vers Mager. Hm, na mijn niet zo geweldige ervaring met Chocomel Mager... zou dat wat zijn? :-k
Ik ben op dit moment een beetje bang van niet.

En inderdaad, ook Chocomel Vers Mager is nou bepaald niet om over naar huis te schrijven.
En waterig is misschien toch wel een juiste term.
In ieder geval moet je bedenken dat van de magere versie de smaak ook mager is. Ik koop het nooit meer. Na alle versies geproefd te hebben, is en blijft de normale halfvolle mijn favoriet.

Afbeelding
p:)q
Afgeraden
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

mohamed

Re: Het algemene etens- en drinkenswarentopic

Berichtdoor mohamed » 18 mei 2015 22:52

Chaya schreef:Afbeelding

Dit - en 2 pakjes trostomaten - zijn de basis van de bolognesesaus die ik vanmiddag ga maken. :D

Dat is een tomatensaus, maar geen Bolognese. ;)

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Het algemene etens- en drinkenswarentopic

Berichtdoor Chaya » 19 mei 2015 11:25

mohamed schreef:Dat is een tomatensaus, maar geen Bolognese. ;)

Volgens mij sliep je al of las je niet goed, ik zei dat deze saus en de trostomaatjes de basis vormen van de bolognese.
Daar heb ik aan toegevoegd: rundergehakt, roergebakken, ui, bleekselderij, blokjes winterpeen, knoflook en dan 2 uurtjes laten sudderen.
Toen reepjes kortgebakken coburgerham en verse basilicum toegevoegd, met de spaghetti uiteraard.
Het was heerlijk, dan mis je geen zakjes en pakjes.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

mohamed

Re: Het algemene etens- en drinkenswarentopic

Berichtdoor mohamed » 19 mei 2015 22:42

Veel te veel tomaat en ook hoort er geen knoflook in een authentieke bolognese saus maar wel goed dat je er geen pakjes in hebt! ;)

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Het algemene etens- en drinkenswarentopic

Berichtdoor Chaya » 20 mei 2015 09:04

Teveel tomaat?
Die tomaatjes koken helemaal tot moes. Bovendien weet jij niet voor hoeveel personen die saus is bedoeld.
En als ik saus maak, dan wil ik niet dat ieder dan een eetlepel daarvan kan nemen, iedereen mag zich royaal bedienen en dat gebeurt ook bij spaghetti, bij rijst trouwens ook.

Die knoflook laat ik er de volgende keer eruit, dat voegt niets toe en ik houd persoonlijk helemaal niet van de knoflook.
Maar ik had nog een bolletje liggen en dat moest eigenlijk op.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Re: Het algemene etens- en drinkenswarentopic

Berichtdoor Boekenlezer » 20 mei 2015 09:37

Zo te zien krijgen we nu een gesprek, dat thuishoort in Koken, bakken, etc. (4).
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Het algemene etens- en drinkenswarentopic

Berichtdoor Chaya » 20 mei 2015 10:21

Het is nu eenmaal zo verweven Boekenlezer.
Als je het over eten en drinken hebt, komen automatisch de receptjes en bezwaren tegen pakjes en zakjes ook tevoorschijn. :wink:
Drink jij wel eens melk en proef je daar dan de verschillen tussen?
Ik hoorde laatst een melk-sommelier op de radio, die kon precies proeven van welke boer de melk kwam.
Voor pannenkoeken neem ik de melk van de Zaansche hoeve, maar zou die nooit als beker bij het brood nemen.
De smaak is bitter en het is waterige melk.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Re: Het algemene etens- en drinkenswarentopic

Berichtdoor Boekenlezer » 20 mei 2015 12:39

Chaya schreef:Het is nu eenmaal zo verweven Boekenlezer.
Als je het over eten en drinken hebt, komen automatisch de receptjes en bezwaren tegen pakjes en zakjes ook tevoorschijn. :wink:

Die heb ik inderdaad ook wel eens besproken... in dat genoemde topic. :wink:
Ik geef toe: dat valt ook onder 'alles wat je in de supermarkt kan halen (wat te eten of te drinken is)...' Misschien had ik het wat duidelijker moeten omschrijven, dat we voor koken en bakken al een topic hebben. Kan ik natuurlijk alsnog aanpassen...

Chaya schreef:Drink jij wel eens melk en proef je daar dan de verschillen tussen?
Ik hoorde laatst een melk-sommelier op de radio, die kon precies proeven van welke boer de melk kwam.
Voor pannenkoeken neem ik de melk van de Zaansche hoeve, maar zou die nooit als beker bij het brood nemen.
De smaak is bitter en het is waterige melk.

Melk drink ik vrijwel nooit. Wel toen ik veel jonger was. Maar dan kom je in de puberteit, en krijg je puisten, en toen is mij verteld dat karnemelk dan beter is, en zo heeft mijn moeder mij toen overgeheveld naar de karnemelk. Dat vond ik eerst zure troep, maar ik ben er nu al lang zo aan gewend dat ik niet anders meer wil. Melk vind ik gewoon minder smaken dan karnemelk. Ik heb altijd de karnemelk van de Albert Heijn. Die smaakt me erg goed.

Ooit had je de gewone karnemelk, en toen kwamen ze met een versie 'zachter van smaak'. Die laatste was wat duurder. Maar die is blijkbaar de standaardversie geworden. Ik probeer het eigenlijk nooit, maar ik heb het beeld dat andere karnemelk al gauw wat scherper smaakt.

Als ik melk koop, is dat voor dingen als corn flakes, Brinta, muesli. En voor recepten waarvoor dat nodig is. Maar nooit om het zelf te drinken.

Afbeelding
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Het algemene etens- en drinkenswarentopic

Berichtdoor Chaya » 20 mei 2015 13:37

Dan moet je zeker de karnemelk van Arla eens proberen. Die is heerlijk zacht en vol van smaak.
Ik haal bij Hoogvliet wel eens de melk en (vruchten)yoghurt bij de boer uit het Groene Hart.
Je weet niet wat je proeft. De kinderen vinden het juist niet lekker, omdat er helemaal geen smaakstoffen zijn toegevoegd dus de smaak is wat "vlakker". In industriële yoghurtdrankjes zit altijd een smaakversterker, essence of zo.

Dat bepaalde etenswaren van invloed zijn op acné is allang achterhaald. Mijn zoon wordt behandeld met antibiotica, best langdurig nog.
Eerst minocycline, dat hielp niet voldoende, toen kreeg hij doxycline. Hij is nu aan zijn 3e kuur van 60 dagen bezig.

Tjonge, ik ben heel wat chocola en varkensvlees misgelopen.

Ik had de laatste dagen even wat pech. Fles dure rosé gehaald, wel in aanbieding, bleek muf te smaken, ik kreeg zonder commentaar mijn geld terug. Haalde ik gisteren een pak bosvruchtenkarnemelk, bleek bol te staan, dochter probeerde er toch van te drinken, maar het smaakte heel bitter. Dus wederom terug naar de servicebalie.

Ik ben momenteel fan van de
Afbeelding

Het is water met een fris smaakje en lichte bruis.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Boerin
Generaal
Generaal
Berichten: 4537
Lid geworden op: 17 okt 2013 15:20

Re: Het algemene etens- en drinkenswarentopic

Berichtdoor Boerin » 20 mei 2015 15:48

Boekenlezer schreef:Melk drink ik vrijwel nooit. Wel toen ik veel jonger was. Maar dan kom je in de puberteit, en krijg je puisten, en toen is mij verteld dat karnemelk dan beter is, en zo heeft mijn moeder mij toen overgeheveld naar de karnemelk. Dat vond ik eerst zure troep, maar ik ben er nu al lang zo aan gewend dat ik niet anders meer wil. Melk vind ik gewoon minder smaken dan karnemelk. Ik heb altijd de karnemelk van de Albert Heijn. Die smaakt me erg goed.

Ooit had je de gewone karnemelk, en toen kwamen ze met een versie 'zachter van smaak'. Die laatste was wat duurder. Maar die is blijkbaar de standaardversie geworden. Ik probeer het eigenlijk nooit, maar ik heb het beeld dat andere karnemelk al gauw wat scherper smaakt.


Bah smerig karnemelk.
Had ik dat geweten, mij gooiden ze vol met melk en ik zat vol met puisten. Ik moest nog aan je denken vandaag in de AH toen ik me afvroeg of ik volle of halfvolle chocomel moest nemen.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Re: Het algemene etens- en drinkenswarentopic

Berichtdoor Boekenlezer » 20 mei 2015 16:59

Chaya schreef:Dat bepaalde etenswaren van invloed zijn op acné is allang achterhaald.

We konden inderdaad doen wat we wilden, die vervelende puisten kwamen toch wel. Gelukkig merkte ik echter, dat er ook best wel dames waren die daar doorheen konden kijken.

Boerin schreef:Ik moest nog aan je denken vandaag in de AH toen ik me afvroeg of ik volle of halfvolle chocomel moest nemen.

Wat een medeleven. Dank je wel! :D :mrgreen:
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)


cornelia77
Luitenant
Luitenant
Berichten: 580
Lid geworden op: 20 sep 2010 20:29

Re: Het algemene etens- en drinkenswarentopic

Berichtdoor cornelia77 » 21 mei 2015 09:12

Dat was niet helemaal zoals ik het wilde...

Afbeelding

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23540
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Het algemene etens- en drinkenswarentopic

Berichtdoor Marnix » 21 mei 2015 12:45

Precies. Gewoon een roux maken, water / melk toevoegen tot het de goede dikte heeft, kaas raspen en er door, klaar. :)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”


Terug naar “Algemene Zaken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten