Het algemene etens- en drinkenswarentopic

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora.

Moderators: johannes1, Moderafo's

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7930
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Het algemene etens- en drinkenswarentopic

Berichtdoor StillAwake » 09 mar 2016 16:36

mohamed schreef:Ik houd helemaal niet van brood, het moeten eten is voor mij elke dag weer een noodzakelijk kwaad.

Vers gebakken ciabatta?
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

mohamed

Re: Het algemene etens- en drinkenswarentopic

Berichtdoor mohamed » 09 mar 2016 17:49

mohamed schreef:Ik houd helemaal niet van brood, het moeten eten is voor mij elke dag weer een noodzakelijk kwaad.

StillAwake schreef:Vers gebakken ciabatta?

Een vreselijke straf. ;)

Nee geintje, ik doel meer op de typische koude boterham met koude kaas van matige kwaliteit.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23587
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Het algemene etens- en drinkenswarentopic

Berichtdoor Marnix » 09 mar 2016 21:17

Iedere ochtend even de oven aanzetten voor broodjes bij het ontbijt? Zelf brood gaan bakken?
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7930
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Het algemene etens- en drinkenswarentopic

Berichtdoor StillAwake » 10 mar 2016 07:52

mohamed schreef:Nee geintje, ik doel meer op de typische koude boterham met koude kaas van matige kwaliteit.

Betere kaas kopen?
Een goede oude boerenkaas is inderdaad niet te vergelijken met dat fabrieksplastic wat je soms ziet...
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

mohamed

Re: Het algemene etens- en drinkenswarentopic

Berichtdoor mohamed » 10 mar 2016 12:11

Ja ik zal weer eens echte Beemster kaas kopen die je alleen bij kaaswinkels kan krijgen, die is erg lekker.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7930
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Het algemene etens- en drinkenswarentopic

Berichtdoor StillAwake » 10 mar 2016 12:50

mohamed schreef:Ja ik zal weer eens echte Beemster kaas kopen die je alleen bij kaaswinkels kan krijgen, die is erg lekker.

Ook bij de gemiddelde kaasboerderij kun je voor relatief weinig geld echt geode kaas kopen.
Wat dat betreft zit je echter niet helemaal in de beste hoek van ons kikkerlandje...
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Het algemene etens- en drinkenswarentopic

Berichtdoor Chaya » 10 mar 2016 15:42

mohamed schreef:Ja ik zal weer eens echte Beemster kaas kopen die je alleen bij kaaswinkels kan krijgen, die is erg lekker.

Bij vrijwel iedere grotere supermarkt ligt ook de echte boerenkaas. Die is meestal wel wat droger dan bij de kaaswinkel.
Ik hoef geen fabriekskaas, ook niet van de zogenaamde A merken. Het ziet er plastic uit, het smaakt nergens naar.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

mohamed

Re: Het algemene etens- en drinkenswarentopic

Berichtdoor mohamed » 11 mar 2016 17:54

mohamed schreef:Ja ik zal weer eens echte Beemster kaas kopen die je alleen bij kaaswinkels kan krijgen, die is erg lekker.

StillAwake schreef:Ook bij de gemiddelde kaasboerderij kun je voor relatief weinig geld echt geode kaas kopen.
Wat dat betreft zit je echter niet helemaal in de beste hoek van ons kikkerlandje...

Nee, de kaas bij onze boerderijen vandaan is vaak van bedenkelijke kwaliteit, ik kocht er eens een die na een paar dagen naar poep begon te ruiken. :oops:

mohamed

Re: Het algemene etens- en drinkenswarentopic

Berichtdoor mohamed » 11 mar 2016 17:56

mohamed schreef:Ja ik zal weer eens echte Beemster kaas kopen die je alleen bij kaaswinkels kan krijgen, die is erg lekker.

Chaya schreef:Bij vrijwel iedere grotere supermarkt ligt ook de echte boerenkaas. Die is meestal wel wat droger dan bij de kaaswinkel.
Ik hoef geen fabriekskaas, ook niet van de zogenaamde A merken. Het ziet er plastic uit, het smaakt nergens naar.

Ja bij de Jumbo verkopen ze twee soorten Beemster, maar beide komen niet in de buurt van diezelfde die in de kaaswinkel verkocht wordt. Echter betaal je daar 15 euro de kilo voor hier en dat vind ik wel erg duur.

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Het algemene etens- en drinkenswarentopic

Berichtdoor Chaya » 11 mar 2016 20:32

mohamed schreef:Ja bij de Jumbo verkopen ze twee soorten Beemster, maar beide komen niet in de buurt van diezelfde die in de kaaswinkel verkocht wordt. Echter betaal je daar 15 euro de kilo voor hier en dat vind ik wel erg duur.

Beemster verkopen ze overal, het is een merk. Dat is geen boerenkaas!
Ik heb 100 x liever 1 plakje boerenkaas, dan 10 plakjes fabriekskaas, zoals ook beemster is.
Laat je toch niet beetnemen, fabriekskaas komt vaak ook van oostblokkoeien.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Het algemene etens- en drinkenswarentopic

Berichtdoor Chaya » 12 mar 2016 10:04

Opmerkelijk bericht in het AD vanmorgen:

Diabetes werd als chronische ziekte beschouwd, maar door een koolhydraatarm dieet te volgen en te sporten kunnen veel patiënten voortaan van de pillen af. Dit wijst een kleinschalige proef uit.
Ruim tweederde van de 55 patiënten met diabetes type 2 die deelnamen aan het experiment, slikken inmiddels geen of veel minder pillen. Zij deden mee aan een proef van stichting Voeding Leeft; een groep artsen, wetenschappers, diëtisten en koks. In een meerdaagse training in het Brabantse Uden leerden de deelnemers andere eetgewoonten aan en werd met elkaar gesport.

Het meest opvallende advies: eet meer vet als vlees en kaas en minder koolhydraten als brood en pasta. Jarenlang adviseerden diëtisten het tegenovergestelde.

Bijna één miljoen mensen in Nederland lijdt aan diabetes type 2, ook wel ouderdomssuiker genoemd. Bij deze groep maakt het lichaam te weinig insuline aan, wat kan leiden tot hart- en vaatziekten, blindheid en nierschade. De bekendste oorzaken zijn overgewicht, ongezond eten, maar ook erfelijke aanleg.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7930
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Het algemene etens- en drinkenswarentopic

Berichtdoor StillAwake » 14 mar 2016 16:23

meribel schreef:of vruchtenjam

of gewoon kaas en ham meebakken

oja of appel en rozijnen meebakken

of banaan


kortom, de mogelijkheden zijn eindeloos

Ik heb die rozijnen gisteren geprobeerd (gelukkig op een heel klein stukje...) :shock:
Die ligt nu in de container.
Ik vermoedde al dat het een grapje was, maar bij dezen: ik ben er ingetrapt... :oops:
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3826
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Het algemene etens- en drinkenswarentopic

Berichtdoor meribel » 14 mar 2016 16:52

't is zeker geen grapje hoor [-X

ik weet niet wat jij mis heb gedaan ,maar mijn pannekoekjes met appel en rozijntjes smaken heerlijk.
had je ze wel geweld? of is het gewelt,
of was het met geweld :lol:

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Het algemene etens- en drinkenswarentopic

Berichtdoor Chaya » 15 mar 2016 16:52

meribel schreef:'t is zeker geen grapje hoor [-X

ik weet niet wat jij mis heb gedaan ,maar mijn pannekoekjes met appel en rozijntjes smaken heerlijk.
had je ze wel geweld? of is het gewelt,
of was het met geweld :lol:

Als je twijfelt maak je er gewoon een zinnetje van: de gewelde rozijntjes, met een d dus. :wink:
Ik gooi nooit iets door het pannenkoekenbeslag.
Hartige variatie is evenmin aan mij besteed.
Gewoon oprollen met wat poeder- of kaneelsuiker, fijne tafelsuiker of vruchtencompote.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7930
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Het algemene etens- en drinkenswarentopic

Berichtdoor StillAwake » 15 mar 2016 16:57

meribel schreef:'t is zeker geen grapje hoor [-X

ik weet niet wat jij mis heb gedaan ,maar mijn pannekoekjes met appel en rozijntjes smaken heerlijk.
had je ze wel geweld? of is het gewelt,
of was het met geweld :lol:

Ik heb ze zodra ik het beslag in de pan gooide toegevoegd (mijn vrouw was pannenkoeken aan het bakken, en keek me aan alsof ik gek was, waar ze wellicht een punt mee heeft...).
Gewoon uit zo'n doosje wat de kinderen soms krijgen.
Niet te pruimen... :-(
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.


Terug naar “Algemene Zaken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 83 gasten