Huisdieren

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora.

Moderators: johannes1, Moderafo's

Gebruikersavatar
mona
Majoor
Majoor
Berichten: 1990
Lid geworden op: 04 mei 2012 21:06

Re: Huisdieren

Berichtdoor mona » 28 jul 2014 16:49

ajl schreef:Hoe had je dan gewild dat hij gereageerd had?
schelpje3 schreef:Ook al heb je geen schuld, het lijkt mij toch heel akelig als door jouw toedoen een dier of kind getroffen wordt.
Dus wat empathie tonen is het minste dat je kunt doen.
Dat bedoel ik inderdaad.
Ik kan me ook gewoon niet voorstellen, dat je niets voelt als je een dier hebt doodgereden...
Al is het een dier van een ander en heb je er geen binding mee.
Ik vind het ook akelig als ik een konijn voor de auto krijg. Het beest heeft geen ziel maar wel gevoel.
Maar misschien ben ik wat aan de slappe kant, dat zij dan zo.
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand,
hoe staat het met mijn binnenkant?

Gebruikersavatar
LeChat
Generaal
Generaal
Berichten: 4858
Lid geworden op: 27 jun 2005 22:18
Locatie: Zeeland
Contacteer:

Re: Huisdieren

Berichtdoor LeChat » 28 jul 2014 19:03

@schelpje: ai, als ze doodgereden worden, da's ook heel verdrietig idd.

Wat verzekeren betreft: zowel voor kinderen als voor huisdieren die de weg op schieten kun je natuurlijk een WA-verzekering afsluiten. Meer hoef je toch niet te doen, in de zin van aanlijnen o.i.d.?
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Huisdieren

Berichtdoor schelpje3 » 28 jul 2014 19:16

LeChat schreef:@schelpje: ai, als ze doodgereden worden, da's ook heel verdrietig idd.

Wat verzekeren betreft: zowel voor kinderen als voor huisdieren die de weg op schieten kun je natuurlijk een WA-verzekering afsluiten. Meer hoef je toch niet te doen, in de zin van aanlijnen o.i.d.?

In dit geval, hij schoot de weg niet op.
De bestuurder reed onverantwoord snel en vol gas weg, terwijl hier maar 30 km gereden mag worden!
Maar in ieder ander geval, het kan voorkomen ja, ondanks dat je goed uitgekeken hebt, maar ga als bestuurder wel iets zorgvuldiger om met gevoelens! (en niet alleen als bestuurder)

Gebruikersavatar
LeChat
Generaal
Generaal
Berichten: 4858
Lid geworden op: 27 jun 2005 22:18
Locatie: Zeeland
Contacteer:

Re: Huisdieren

Berichtdoor LeChat » 28 jul 2014 21:16

Staat er een btje krom zie ik nu, was in reactie op ajl nog, die over dat onderwerp begon.
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Huisdieren

Berichtdoor ajl » 29 jul 2014 07:31

@ le chat volgens de wet en de daaruit volgende risicoaansprakelijkheid hoef je dat inderdaad niet te doen. Ik reageerde meer op de vorige reacties dat men het de bestuurder van de auto deels verwijt dat deze huisdieren aanrijdt. Dieren zijn onberekenbaar en als je wilt dat ze in het verkeer niets overkomen, zal je ze toch moeten aanlijnen.
Dat neemt niet weg dat het natuurlijk heel verdrietig is als zoiets gebeurt.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Huisdieren

Berichtdoor schelpje3 » 29 jul 2014 10:15

ajl schreef:@ le chat volgens de wet en de daaruit volgende risicoaansprakelijkheid hoef je dat inderdaad niet te doen. Ik reageerde meer op de vorige reacties dat men het de bestuurder van de auto deels verwijt dat deze huisdieren aanrijdt. Dieren zijn onberekenbaar en als je wilt dat ze in het verkeer niets overkomen, zal je ze toch moeten aanlijnen.
Dat neemt niet weg dat het natuurlijk heel verdrietig is als zoiets gebeurt.

Wij hebben ook een verzekering afgesloten. Iemand kan ook schrikken van een kat of hond en daardoor tegen een paaltje rijden bijvoorbeeld.
Maar feit is, dat er in woonwijken vaak te hard wordt gereden. Vaak zijn daar dieren de dupe van, soms ook kinderen.
Maar ik verdenk sommige ervan dat ze nog best hadden kunnen remmen voor een dier, maar dat bewust niet doen.

Bambi

Re: Huisdieren

Berichtdoor Bambi » 29 jul 2014 14:51

Weet je wel hoeveel irritatie loslopende katten opleveren bij buren met een tuin?
Ik snap niet dat een Christen daar aan meewerkt.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7923
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Huisdieren

Berichtdoor StillAwake » 29 jul 2014 14:54

schelpje3 schreef:Wij hebben ook een verzekering afgesloten. Iemand kan ook schrikken van een kat of hond en daardoor tegen een paaltje rijden bijvoorbeeld.
Maar feit is, dat er in woonwijken vaak te hard wordt gereden. Vaak zijn daar dieren de dupe van, soms ook kinderen.
Maar ik verdenk sommige ervan dat ze nog best hadden kunnen remmen voor een dier, maar dat bewust niet doen.

Ik heb ooit per ongeluk een eend doodgereden. Zelfs al zou je bewust niet voor het dier willen remmen: de schade aan je auto weerhoud je ervan om niet te remmen hoor ;-)!
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Huisdieren

Berichtdoor schelpje3 » 29 jul 2014 14:55

Bambi schreef:Weet je wel hoeveel irritatie loslopende katten opleveren bij buren met een tuin?
Ik snap niet dat een Christen daar aan meewerkt.

Dat zou kunnen, maar dat is hier in de buurt niet het geval.
Sommige tuinen zijn afgeschermd, daar kunnen katten niet in komen.
De meeste katten zijn gechipt en inmiddels weten we van elkaar van wie welke kat is.
De mensen hier in de gehele buurt zijn over het algemeen zeer katvriendelijk, behalve de buum met de voliére.
In al die jaren is nog nooit iemand aan de deur geweest om te griepen over een kat.
Wel als het met één van hen niet goed gaat, in de boom zit, uit het raam hangt of anderszins.
Wij hebben kattenbakken in huis en soms zullen ze het in een landje langs een sloot doen, waar niemand last van heeft.
En je laatste opmerking begrijp ik niet, denk ik. :-k

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Huisdieren

Berichtdoor schelpje3 » 29 jul 2014 15:07

StillAwake schreef:Ik heb ooit per ongeluk een eend doodgereden. Zelfs al zou je bewust niet voor het dier willen remmen: de schade aan je auto weerhoud je ervan om niet te remmen hoor ;-)!

Jij gaat ongetwijfeld normaal met je auto om, maar sommige interesseert het geen fluit, omdat ze in een deukerige roestbak rondscheuren. Dus dan is een hondje of zwaantje minder en een deuk meer, geen punt.
Mijn broer kreeg een hert op de motorkap, daar word je niet blij van. :?

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7923
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Huisdieren

Berichtdoor StillAwake » 29 jul 2014 15:09

schelpje3 schreef:Jij gaat ongetwijfeld normaal met je auto om, maar sommige interesseert het geen fluit, omdat ze in een deukerige roestbak rondscheuren. Dus dan is een hondje of zwaantje minder en een deuk meer, geen punt.
Mijn broer kreeg een hert op de motorkap, daar word je niet blij van. :?

In Noorwegen is de nummer één doodsoorzaak in het verkeer het botsen met een eland, dan zal een hert ook niet heel fijn zijn...
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Bambi

Re: Huisdieren

Berichtdoor Bambi » 29 jul 2014 15:23

Bambi schreef:Weet je wel hoeveel irritatie loslopende katten opleveren bij buren met een tuin?
Ik snap niet dat een Christen daar aan meewerkt.

schelpje3 schreef:Dat zou kunnen, maar dat is hier in de buurt niet het geval.
Sommige tuinen zijn afgeschermd, daar kunnen katten niet in komen.
De meeste katten zijn gechipt en inmiddels weten we van elkaar van wie welke kat is.
De mensen hier in de gehele buurt zijn over het algemeen zeer katvriendelijk, behalve de buum met de voliére.
In al die jaren is nog nooit iemand aan de deur geweest om te griepen over een kat.
Wel als het met één van hen niet goed gaat, in de boom zit, uit het raam hangt of anderszins.
Wij hebben kattenbakken in huis en soms zullen ze het in een landje langs een sloot doen, waar niemand last van heeft.
En je laatste opmerking begrijp ik niet, denk ik. :-k

Google eens op 'overlast van katten'

Weet je trouwens dat de dierenbezitter er zelfs volgens de wet voor moet zorgen, dat hun huisdier geen overlast aan anderen bezorgt?

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Huisdieren

Berichtdoor schelpje3 » 29 jul 2014 15:26

Bambi schreef:Google eens op 'overlast van katten'

Weet je trouwens dat de dierenbezitter er zelfs volgens de wet voor moet zorgen, dat hun huisdier geen overlast aan anderen bezorgt?

Ik hoef niet te googlen, want ik weet er ook wel van mee te praten.
Maar er zijn allerlei middelen om een kat uit je tuin te houden hoor.
Van heel simpel, tot technisch.
En ja, die wet ken ik.
We hadden eens een kater uit het asiel gehaald, die snachts niet binnen te houden was. Al onze katten zijn altijd binnen snachts.
Maar met deze lukte het echt niet, hij brak de boel af, dus ik liet hem snachts buiten.
Belde de achterbuurvrouw me op, omdat ze het zo zielig vond.
Na één en ander uitgelegd te hebben, begreep ze het ook.
Het beestje heeft helaas niet zo lang geleefd, we hadden hem nog zo graag een paar leuke jaren gegund, maar hij kreeg kanker en we moesten hem in laten slapen. :cry:

Bambi

Re: Huisdieren

Berichtdoor Bambi » 29 jul 2014 15:29

Er zijn ook simpele middelen om je kat IN JE EIGEN tuin te houden.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7923
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Huisdieren

Berichtdoor StillAwake » 29 jul 2014 15:36

Bambi schreef:Er zijn ook simpele middelen om je kat IN JE EIGEN tuin te houden.

Ik ken alleen geen kattenbezitters die die middelen gebruiken.
Sterker nog: onze oude tuin leek de kattenbak van de buurt.
Ik kan me voorstellen dat mensen dan een buks aanschaffen!
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.


Terug naar “Algemene Zaken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten