Huisdieren

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora.

Moderators: johannes1, Moderafo's

mohamed

Re: Huisdieren

Berichtdoor mohamed » 06 feb 2016 02:12

Wat een mooie pup, Mortlach!

Gebruikersavatar
_Sjors_
Luitenant
Luitenant
Berichten: 662
Lid geworden op: 06 dec 2015 14:22

Re: Huisdieren

Berichtdoor _Sjors_ » 06 feb 2016 11:50

Het kwartje is gevallen en de wereld draait weer rond voor mijn hond! Eigenwijze donderstraal; drie dagen geen vreten, geen einden lopen en niet 's avonds op de bank luieren en hij gooit de handdoek in de ring. De intervallen worden gelukkig korter. Gewoon blijven eisen en de kop nog dikker hebben dan de hond, kom een hond aan zijn voer en alles wordt anders. Nu kijkt ie mij weer helemaal verliefd aan, domme dikkop.

Nu maar weer een mooi eind sjouwen met die hond.

Groeten,

Sjors.
Laatst gewijzigd door _Sjors_ op 06 feb 2016 12:07, 1 keer totaal gewijzigd.
In den beginne schiep God den hemel en de aarde. (Genesis1:1)

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Huisdieren

Berichtdoor Chaya » 06 feb 2016 14:12

_Sjors_ schreef:Het kwartje is gevallen en de wereld draait weer rond voor mijn hond! Eigenwijze donderstraal; drie dagen geen vreten, geen einden lopen en niet 's avonds op de bank luieren en hij gooit de handdoek in de ring. De intervallen worden gelukkig korter. Gewoon blijven eisen en de kop nog dikker hebben dan de hond, kom een hond aan zijn voer en alles wordt anders. Nu kijkt ie mij weer helemaal verliefd aan, domme dikkop.
Nu maar weer een mooi eind sjouwen met die hond.

Ik denk dat jij beter een een robot kunt nemen ipv een levend dier.
Het arme beest.
Toen ik jouw gruwelijke postings las, moest ik aan deze tekst uit Spreuken denken:
De rechtvaardige kent het leven van zijn beest; maar de barmhartigheden der goddelozen zijn wreed.
Hou jij wel van je dier?
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
_Sjors_
Luitenant
Luitenant
Berichten: 662
Lid geworden op: 06 dec 2015 14:22

Re: Huisdieren

Berichtdoor _Sjors_ » 06 feb 2016 14:17

Chaya schreef:Hou jij wel van je dier?


Natuurlijk niet, ik haat het leven vanuit het vlees. Mijn hond doet niet anders. ::))
In den beginne schiep God den hemel en de aarde. (Genesis1:1)

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Huisdieren

Berichtdoor Chaya » 06 feb 2016 14:20

Als ik naast je zou wonen, zou ik de hond op laten halen door de dierenambulance. Ik vind het ronduit dierenmishandeling wat jij pleegt.
Ze zouden jou 3 dagen zonder eten moeten opsluiten. Misschien kom je dan eens tot rede. :?
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
_Sjors_
Luitenant
Luitenant
Berichten: 662
Lid geworden op: 06 dec 2015 14:22

Re: Huisdieren

Berichtdoor _Sjors_ » 06 feb 2016 14:32

Als ze er zo uitzien na een tijdje, dan luisteren ze nooit weer. Daar moet je wel mee oppassen inderdaad dus tot op bepaalde hoogte ben ik het wel met u eens, mijn lat ligt echter wel wat hoger dan de uwe. Ik heb het echter nooit over opsluiten van mijn hond gehad. Hij krijgt dus de kans om zichzelf een dikke rat of een konijn te vangen. En dat kan ie prima!
Hij vind het alleen niet zo fijn als ik hem ijskoud benader en dat hebben honden af en toe gewoon nodig! Maar wees niet al te gechoqueerd, inmiddels hebben we het weer bijgelegd en ligt hij vanavond gewoon weer heerlijk op de bank. Ik heb de eerste tongzoen al weer te pakken van hem hoor.
In den beginne schiep God den hemel en de aarde. (Genesis1:1)

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: Huisdieren

Berichtdoor Johan100 » 06 feb 2016 15:27

Ik heb weleens de uitspraak gehoord: ''Als je bekeerd bent, merk(t)en je (huis)dier(en) het verschil" of iets in die zin.
Maar dan wel ten positieve.
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

Gebruikersavatar
_Sjors_
Luitenant
Luitenant
Berichten: 662
Lid geworden op: 06 dec 2015 14:22

Re: Huisdieren

Berichtdoor _Sjors_ » 06 feb 2016 15:47

Reken daar maar op, hij luistert een stuk beter. En in vergelijking met de honden van de mensen die ik tegenkom tijdens het wandelen, luistert hij het beste. Zo goed zelfs, dat ze zich regelmatig achter de oortjes krabben hoe ik dat toch voor elkaar krijg. Zeker gezien het feit dat het een mishandelde hond uit het asiel betreft. Het leuke is ook dat de honden van die mensen ook naar mij luisteren, vaak ook nog beter dan naar hun eigen baasje...
In den beginne schiep God den hemel en de aarde. (Genesis1:1)

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: Huisdieren

Berichtdoor Johan100 » 06 feb 2016 16:28

Dat is mooi. Ik geloof best dat je goed met je hond om gaat, alleen je legt het er allemaal wat dikker bovenop hiero en niet iedereen snapt dat, daar moet je ook rekening mee houden;)
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

Gebruikersavatar
_Sjors_
Luitenant
Luitenant
Berichten: 662
Lid geworden op: 06 dec 2015 14:22

Re: Huisdieren

Berichtdoor _Sjors_ » 06 feb 2016 16:51

Overdrijven is een belangrijke humoristische stijlfiguur en bovendien ook een kunst. Door velen hier onbegrepen en veel te strak benaderd. :-k Ik zal rekening houden met diegenen die zwakker staan in het geloof! :wink:


Met vriendelijke groeten,

Sjors.
In den beginne schiep God den hemel en de aarde. (Genesis1:1)

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Huisdieren

Berichtdoor Mortlach » 17 feb 2016 10:57

Rottweiler begint aardig groot te worden. De zenuwpees links is al uitgegroeid.


Afbeelding
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Huisdieren

Berichtdoor Evelien » 17 feb 2016 13:58

Wauw, zie ze eens zitten. Prachtig.

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Huisdieren

Berichtdoor Chaya » 17 feb 2016 13:59

Hij is echt mooi Mortlach.
Je ziet dat de rottweiler er ontspannen bij zit, zachte uitstraling. De kleine zit ietwat gespannen, oortjes naar achteren, strakke blik.

Johan100 schreef:Ik geloof best dat je goed met je hond om gaat, alleen je legt het er allemaal wat dikker bovenop hiero en niet iedereen snapt dat, daar moet je ook rekening mee houden;)

Sjors is inmiddels weg, maar ik ben het er mee oneens. Waarom zou je het er dikker bovenop leggen hiero en niet iedereen dit snappen?
Ik heb zelf ooit een getraumatiseerde hond uit het asiel gehad, met begeleiding van de dierenarts en een hondentrainer, maar zoiets kost heel veel tijd, geduld en LIEFDE.
Ik mocht de hond niet eens borstelen of aaien, dan kromp ze al ineen. De eerste keer moest ze onder een roesje getrimd worden, haar vacht zal vol klitten.
Het slaat nergens op om een dier uit te hongeren, zodat ie beter gaat luisteren.
Wij hebben er een hele lieve hond aan overgehouden, al bleef ze tot haar dood altijd op haar hoede voor een vreemde, als deze bijvoorbeeld een been uitstak of onverwachts een arm hief om te aaien.
Dat haal je er echt nooit meer uit.
Laatst gewijzigd door Chaya op 18 feb 2016 16:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Huisdieren

Berichtdoor Mortlach » 17 feb 2016 14:20

Chaya schreef:Hij is echt mooi Mortlach
Je ziet dat de rottweiler er ontspannen bij zit, zachte uitstraling. De kleine zit ietwat gespannen, oortjes naar achteren, strakke blik.


Ja, de Jack Russel is een enorme zenuwpees. Die wil echt niks missen en als 'ie zijn poten op mijn been zet om te worden geaaid (we proberen het af te leren, maar ja), dan voel je hem soms letterlijk trillen van opwinding.

De Rottweiler (een zij) is vooral erg enthousiast maar inderdaad ontzettend lief. Ze wint het ondertussen trouwens van de dochter hier als het op touwtrekken aankomt. Dat vindt ze geweldig leuk, en is ook leuk om te doen met haar, zolang je het touw maar goed vasthoudt, want ze schud anders haar kop wild in het rond en als je dan door dat rondzwaaiend touw wordt geraakt, is dat echt geen pretje.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
JohannesHermanus
Kapitein
Kapitein
Berichten: 793
Lid geworden op: 07 feb 2016 11:44
Locatie: Op de bank

Re: Huisdieren

Berichtdoor JohannesHermanus » 17 feb 2016 18:46

Chaya schreef:Het slaat nergens op om een dier uit te hongeren, zodat ie beter gaat luisteren.

Dat is niet wat ik lees in zijn betoog. Een hond 3 dagen geen eten geven, staat wat mij betreft niet gelijk aan uithongeren. Persoonlijk zal ik deze methodiek niet op elke hond loslaten, maar ik ken honden waar dit geen probleem bij hoeft te zijn.


Terug naar “Algemene Zaken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten