Huisdieren

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora.

Moderators: johannes1, Moderafo's

Gebruikersavatar
mona
Majoor
Majoor
Berichten: 1990
Lid geworden op: 04 mei 2012 21:06

Re: Huisdieren

Berichtdoor mona » 05 aug 2014 20:47

rotterdam schreef:mag je onkruid wieden.
Als ik mijn eigen tuin, moestuin en erf onkruidvrij heb, en ik heb nog tijd over, dan kom ik absoluut langs :wink:
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand,
hoe staat het met mijn binnenkant?

rotterdam
Generaal
Generaal
Berichten: 4636
Lid geworden op: 07 aug 2013 07:24

Re: Huisdieren

Berichtdoor rotterdam » 06 aug 2014 11:24

mona schreef:Als ik mijn eigen tuin, moestuin en erf onkruidvrij heb, en ik heb nog tijd over, dan kom ik absoluut langs :wink:


Vol verwachting klopt mijn hart :D

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Huisdieren

Berichtdoor schelpje3 » 06 aug 2014 11:33

Het is een heel gedoe om een paar tassen boodschappen binnen te krijgen, met een ondernemende kitten die steeds probeert te ontsnappen. ;/
Pffff ik was even "vergeten" hoeveel energie die beestjes hebben op die leeftijd.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Huisdieren

Berichtdoor Mortlach » 26 aug 2014 17:53

Even frustratie afblazen hoor.

Mijn vrouw heeft een dochter uit een eerder huwelijk. De vader is een vervelende zak hooi en na elk weekendbezoek van de dochter mogen wij weer geestelijk puin ruimen. De dochter is nu oud genoeg om te zeggen dat ze niet altijd naar haar vader toe wil. Dat is al lastig genoeg, want aan de ene kant willen we haar niet naar die ellende toesturen, maar aan de andere kant is een relatie met haar vader - hoe beroerd ook - wel belangrijk.

Maar goed. Nu heeft die kerel dus een hond voor haar gekocht - en voor zover ik het begrijp is het haar hond. Dat is uiteraard een wassen neus, want je kunt een 9-jarige niet de verantwoordelijkheid geven voor een huisdier, en al helemaal niet als je maar ongeveer 5 dagen per maand aanwezig bent.

Wij zien hier gewoon niet hoe die goed kan aflopen. Sterker nog, het is zo overduidelijk een manipulatie-poging van de vader om er maar voor te zorgen dat de dochter wel op weekendbezoek wil gaan. In plaats van haar met respect te behandelen, koopt hij dingen voor haar. Dat was al een tijd zo, maar een hond overtreft toch wel alles tot nu toe.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
mona
Majoor
Majoor
Berichten: 1990
Lid geworden op: 04 mei 2012 21:06

Re: Huisdieren

Berichtdoor mona » 27 aug 2014 21:11

Mortlach schreef:Dat was al een tijd zo, maar een hond overtreft toch wel alles tot nu toe.
Inderdaad, pure manipulatie. Waar is een kind nu gevoelig voor: juist, voor een afhankelijk dier.
In de eerste plaats geeft het jullie pure frustratie omdat de omkoperij er vanaf druipt.
Daarna is het beestje misschien voor korte duur, als het houden van een hond toch meer werk met zich mee brengt (vooral als dat niet opweegt tegen de vijf dagen per maand dat hij je dochter ziet, dan kan het maar zo weer einde verhaal zijn). Als de hond de deur weer uitgaat is dit extra vervelend voor je dochter.
En daarnaast ook voor de hond. Als de reden van zijn aanschaf alleen maar een lijmpoging is, dan hoop ik dat het beestje goed verzorgt wordt...

Al met al een onverkwikkelijke situatie!
Je staat er bij en je kijkt er naar. En er iets aan doen is niet mogelijk...
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand,
hoe staat het met mijn binnenkant?

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Huisdieren

Berichtdoor Mortlach » 28 aug 2014 23:06

Het werkt blijkbaar wel, want vandaag vroeg ze ineens per sms of ze niet tot zondag mag blijven ipv de vrijdag die was afgesproken.

Ik weet niet goed hoe ik straks moet reageren als ze weer thuiskomt en natuurlijk alles tot in den treure wil vertellen over hoe geweldig de nieuwe hond is. Ik zal maar zo neutraal mogelijk proberen te blijven en niet zeggen wat ik er echt van vind.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
mona
Majoor
Majoor
Berichten: 1990
Lid geworden op: 04 mei 2012 21:06

Re: Huisdieren

Berichtdoor mona » 30 aug 2014 13:31

Mortlach schreef:Het werkt blijkbaar wel, want vandaag vroeg ze ineens per sms of ze niet tot zondag mag blijven ipv de vrijdag die was afgesproken.
Natuurlijk werkt het, anders was dit middel niet ingezet.... Daar is echt wel over nagedacht.
Ik zie deze situatie ook in mijn directe omgeving gebeuren, ik herken precies wat je zegt.
Wat moeilijk is dat zeg!
Kromme tenen! :mrgreen:
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand,
hoe staat het met mijn binnenkant?

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Huisdieren

Berichtdoor schelpje3 » 30 aug 2014 13:45

Mortlach schreef:Het werkt blijkbaar wel, want vandaag vroeg ze ineens per sms of ze niet tot zondag mag blijven ipv de vrijdag die was afgesproken.

Ik weet niet goed hoe ik straks moet reageren als ze weer thuiskomt en natuurlijk alles tot in den treure wil vertellen over hoe geweldig de nieuwe hond is. Ik zal maar zo neutraal mogelijk proberen te blijven en niet zeggen wat ik er echt van vind.

Totdat hond op een dag niet meer lief was en dochter heeft gebeten. Dat gebeurt soms wel eens. Dan is de liefde snel over, vrees ik.
Ik kan wel zeggen: trek het je niet teveel aan, lekker laten betijen, maar het valt niet mee als je hier middenin zit.
Het zijn rimpelingen op het wateroppervlakte, na het verbreken van een relatie, kunnen die nog lang doorgaan.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Huisdieren

Berichtdoor Mortlach » 30 aug 2014 14:25

Het gaat me niet eens zo zeer om de hond, maar om het feit dat mijn stiefdochter wordt gemanipuleerd en nog te jong is om dat in te zien, en het feit dat ik dat niet kan zeggen omdat ik geen concurrentiestrijd wil aangaan tussen hem en mij. Maar bedankt voor het medeleven. Dat waardeer ik echt.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Huisdieren

Berichtdoor schelpje3 » 30 aug 2014 14:31

Mortlach schreef:Het gaat me niet eens zo zeer om de hond, maar om het feit dat mijn stiefdochter wordt gemanipuleerd en nog te jong is om dat in te zien, en het feit dat ik dat niet kan zeggen omdat ik geen concurrentiestrijd wil aangaan tussen hem en mij. Maar bedankt voor het medeleven. Dat waardeer ik echt.

Ik begrijp het helemaal Mortlach. Maar de hond is in dit geval het middel.
Vader zet kennelijk alles in, om dochter te behagen. Eigenlijk triest. Want echte liefde doet dit niet, moet je maar denken.
Echte liefde kan ook loslaten, dus zijn dochter een plaatsje bij haar moeder en stiefvader (wat een rotwoord eigenlijk) tweede pappa gunnen, in alle vrijheid!

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Huisdieren

Berichtdoor Mortlach » 30 aug 2014 18:16

Soms is het deprimerend als je gelijkt hebt...

Letterlijk de eerste woorden uit haar mond toen ze de auto instapte waren "ik wou dat mijn vader de hond niet had gekocht."

Haar vader is namelijk nogal geweldadig en controlerend, wat ook de reden was van de scheiding destijds. Maar goed, een geweldadig en controlerend karakter gaat uiteraard niet samen met het opvoeden van een hond (of een kind, uiteraard). Ze hebben de hond net een week en de dochter vertelt al dat de hond wordt geslagen, geschopt en eraan wordt getrokken als hij niet luistert. Dat kan altijd nog minder erg zijn dan het klinkt - een hond duwen met je been is niet hetzelfde als schoppen, maar veel vertrouwen heb ik er niet in. En als hij die hond al zo behandelt als zijn dochter erbij is, hoe gaat dat dan nu ze weer een week thuis is?

Gelukkig heeft mijn stiefdochter beter door wat er gaande is dan ik vermoedde. Toen we vroegen waarom zij dacht dat haar pa die hond had gekocht, was het antwoord direct "zodat ik vaker op bezoek zou komen." en het werkt ook nog, want nu voelt zij zich verantwoordelijk om die hond tegen haar vader te beschermen.

Precies wat wij al zagen aankomen. Deprimerend!
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
mona
Majoor
Majoor
Berichten: 1990
Lid geworden op: 04 mei 2012 21:06

Re: Huisdieren

Berichtdoor mona » 30 aug 2014 21:47

Mortlach schreef:Precies wat wij al zagen aankomen. Deprimerend!
Mortlach schreef:Ze hebben de hond net een week en de dochter vertelt al dat de hond wordt geslagen, geschopt en eraan wordt getrokken als hij niet luistert. Dat kan altijd nog minder erg zijn dan het klinkt - een hond duwen met je been is niet hetzelfde als schoppen, maar veel vertrouwen heb ik er niet in. En als hij die hond al zo behandelt als zijn dochter erbij is, hoe gaat dat dan nu ze weer een week thuis is?
Daar kan ik even niet over nadenken....
Maar je dochter heeft het wel door hoe het zit!
Wel verdrietig dat zij zich daardoor weer extra verantwoordelijk voelt. Net wat je als ouder juist niet wilt, het is allemaal voor het kind al lastig genoeg immers?
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand,
hoe staat het met mijn binnenkant?

cornelia77
Luitenant
Luitenant
Berichten: 580
Lid geworden op: 20 sep 2010 20:29

Re: Huisdieren

Berichtdoor cornelia77 » 08 jan 2016 20:54

Even dit topic omhoog om antwoord te geven op een vraag in het vakantietopic.

Wij hebben sinds een paar weken een pup in huis van het kngf. Erg leuk. Inderdaad wel intensief, maar ik denk dat het niet intensiever is dan een eigen pup. Een pup is per definitie intensief.
Het is een blonde labrator, een mannetje. Een erg lief beestje!
Na een jaar gaat hij weg. dat wordt nog wel een lastig ding...

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Huisdieren

Berichtdoor Chaya » 08 jan 2016 22:45

cornelia77 schreef:Even dit topic omhoog om antwoord te geven op een vraag in het vakantietopic.

Wij hebben sinds een paar weken een pup in huis van het kngf. Erg leuk. Inderdaad wel intensief, maar ik denk dat het niet intensiever is dan een eigen pup. Een pup is per definitie intensief.
Het is een blonde labrator, een mannetje. Een erg lief beestje!
Na een jaar gaat hij weg. dat wordt nog wel een lastig ding...

Zeker leuk en ja, een puberhondje kost veel energie. :D
Moeilijk als het zo'n leuk beestje is om hem dan af te staan, maar ja, je weet dat het voor een heel goed doel is, dat scheelt wel.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
_Sjors_
Luitenant
Luitenant
Berichten: 662
Lid geworden op: 06 dec 2015 14:22

Re: Huisdieren

Berichtdoor _Sjors_ » 09 jan 2016 10:37

cornelia77 schreef:Wij hebben sinds een paar weken een pup in huis van het kngf. Erg leuk. Inderdaad wel intensief, maar ik denk dat het niet intensiever is dan een eigen pup. Een pup is per definitie intensief.


Wat mooi! Een huisdier is niet voor de sier, is mijn overtuiging en met dat doel heeft jullie hond een fantastische toekomst denk ik. Ik heb ook een hond, die is voor de waak. Een bastaard uit het asiel, de volgende komt ook weer uit het asiel. Ik doe ook aan vluchtelingenopvang laat maar zeggen.

Met vriendelijke groeten,

Sjors.
In den beginne schiep God den hemel en de aarde. (Genesis1:1)


Terug naar “Algemene Zaken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 97 gasten