Whisky topic

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora.

Moderators: johannes1, Moderafo's

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: Whisky topic

Berichtdoor pindas83 » 11 apr 2019 22:10

Zo is het, een mooi excuus om nog eens terug te komen.
Maar voorlopig zijn de vakanties weer even van de baan en zullen toekomstige vakanties voor de komende jaren er wat anders uit gaan zien dan wat we gewend waren, verwacht ik zo... :-k

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23520
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Whisky topic

Berichtdoor Marnix » 11 apr 2019 22:43

pindas83 schreef:Zo is het, een mooi excuus om nog eens terug te komen.
Maar voorlopig zijn de vakanties weer even van de baan en zullen toekomstige vakanties voor de komende jaren er wat anders uit gaan zien dan wat we gewend waren, verwacht ik zo... :-k


Want?
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: Whisky topic

Berichtdoor pindas83 » 12 apr 2019 08:09

Marnix schreef:Want?


Kind op komst Marnix. Pak de centerparcs folders er maar bij :mrgreen:
Vakantie kan me ook even gestolen worden trouwens, dit is van een heel andere orde! :D

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7897
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Whisky topic

Berichtdoor StillAwake » 12 apr 2019 08:21

pindas83 schreef:Kind op komst Marnix. Pak de centerparcs folders er maar bij :mrgreen:
Vakantie kan me ook even gestolen worden trouwens, dit is van een heel andere orde! :D

Gefeliciteerd!
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23520
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Whisky topic

Berichtdoor Marnix » 12 apr 2019 08:26

pindas83 schreef:Kind op komst Marnix. Pak de centerparcs folders er maar bij :mrgreen:
Vakantie kan me ook even gestolen worden trouwens, dit is van een heel andere orde! :D


Oh leuk, gefeliciteerd! De eerste jaren ben je met een kind overigens heel flexibel hoor. Toen onze eerste een kleine 6 maanden oud was hebben we door Zweden rondgetrokken. Heerlijke leeftijd, dan slapen ze nog overal en vinden alles best als ze maar op tijd melk krijgen. Mooie wandelingen gemaakt met het kind op de rug en zo.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: Whisky topic

Berichtdoor pindas83 » 12 apr 2019 12:14

Bedankt! Eerst maar eens wennen aan het nieuwe leven, dan zien we wel weer :)

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7897
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Whisky topic

Berichtdoor StillAwake » 12 apr 2019 12:24

pindas83 schreef:Bedankt! Eerst maar eens wennen aan het nieuwe leven, dan zien we wel weer :)

Went snel genoeg ;-)
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23520
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Whisky topic

Berichtdoor Marnix » 12 apr 2019 23:32

Precies. Wij zijn vorig jaar (oudste was ongeveer 3) voor het eerst een keer een weekje in naar Center Parcs geweest. Verder vooral avontuurlijke dingen gedaan. Sardinie, rondtrekken in zweden en noorwegen, kamperen in Jura / Alpen / Provence in 1 vakantie. Je kind is zo doorgaans zo flexibel als je jezelf opstelt... ;-) en die eerste jaren zijn best bepalend dus ga maar avontuurlijke dingen doen, dan went je kind daar ook aan :-) en ja, van tevorren had ik dezelfde houding een beetje: eerst maar eens kijken hoe het is en hoe het gaat. Maar ik heb wel geleerd dat er met een kind heel veel mogelijk is en de beperkende factor meestal niet het kind is maar de ouders. Doe er je voordeel mee ;-)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: Whisky topic

Berichtdoor pindas83 » 13 apr 2019 09:10

Marnix schreef:Precies. Wij zijn vorig jaar (oudste was ongeveer 3) voor het eerst een keer een weekje in naar Center Parcs geweest. Verder vooral avontuurlijke dingen gedaan. Sardinie, rondtrekken in zweden en noorwegen, kamperen in Jura / Alpen / Provence in 1 vakantie. Je kind is zo doorgaans zo flexibel als je jezelf opstelt... ;-) en die eerste jaren zijn best bepalend dus ga maar avontuurlijke dingen doen, dan went je kind daar ook aan :-) en ja, van tevorren had ik dezelfde houding een beetje: eerst maar eens kijken hoe het is en hoe het gaat. Maar ik heb wel geleerd dat er met een kind heel veel mogelijk is en de beperkende factor meestal niet het kind is maar de ouders. Doe er je voordeel mee ;-)


Thx! Ik zal het onthouden :D

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: Whisky topic

Berichtdoor pindas83 » 18 okt 2019 22:16

Ik had al tijden geen Irish coffee meer gehad en had er afgelopen week plots zin in en er was slagroom in huis.
Maar geen Jameson of andere echt mix whisky’s dus toen heb ik er maar uit pure wanhoop
The Glenlivet nadurra door heen geroerd.
Misschien mag het niet.... maar het was wel lekker :D

Verdere is de Lagavulin 16 bijna op en er zijn wilde dagen bij Gall. Ik zat te denken aan de Talisker Storm of de Kilchoman.
Ik denk dat ze beide niet echt kunnen tippen aan Lagavulin maar het is wel eens aardig iets anders te proeven.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23520
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Whisky topic

Berichtdoor Marnix » 19 okt 2019 10:58

pindas83 schreef:Ik had al tijden geen Irish coffee meer gehad en had er afgelopen week plots zin in en er was slagroom in huis.
Maar geen Jameson of andere echt mix whisky’s dus toen heb ik er maar uit pure wanhoop
The Glenlivet nadurra door heen geroerd.
Misschien mag het niet.... maar het was wel lekker :D

Verdere is de Lagavulin 16 bijna op en er zijn wilde dagen bij Gall. Ik zat te denken aan de Talisker Storm of de Kilchoman.
Ik denk dat ze beide niet echt kunnen tippen aan Lagavulin maar het is wel eens aardig iets anders te proeven.


Lagavulin is erg lekker maar ook wel prijzig. Talisker Storm is wel lekker maar de Talisker 10 is ook een prima goedkoper alternatief voor Lagavulin. Of de Port Ruighe, die is enorm lekker voor die prijs, wel iets subtieler dus als je echt iets heel rokerigs wil niet de beste optie. Maar als het ook wel iets minder kan blijft die briljant.

Wat je Ierse koffie betreft ga ik daar maar niet teveel over zeggen. Koop gewoon een goedkope fles whisky als je het af en toe door de koffie of cola wil gooien. Of voor als je heel verkouden bent en weinig proeft. Je proeft nauwelijks verschil en zo hoef je geen dure whisky te verspillen
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: Whisky topic

Berichtdoor pindas83 » 19 okt 2019 18:14

Marnix schreef:Lagavulin is erg lekker maar ook wel prijzig. Talisker Storm is wel lekker maar de Talisker 10 is ook een prima goedkoper alternatief voor Lagavulin. Of de Port Ruighe, die is enorm lekker voor die prijs, wel iets subtieler dus als je echt iets heel rokerigs wil niet de beste optie. Maar als het ook wel iets minder kan blijft die briljant.

Wat je Ierse koffie betreft ga ik daar maar niet teveel over zeggen. Koop gewoon een goedkope fles whisky als je het af en toe door de koffie of cola wil gooien. Of voor als je heel verkouden bent en weinig proeft. Je proeft nauwelijks verschil en zo hoef je geen dure whisky te verspillen


Mee eens. Echter had ik zin in een Ierse koffie en dan maar liever met een te dure dan helemaal niet was mijn gedachte.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23520
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Whisky topic

Berichtdoor Marnix » 19 okt 2019 22:57

Daarom mijn advies: zorg dat je een goedkope fles hebt staan. Als je dan opeens zin hebt hoef je de afweging dure whisky of geen ierse koffie, niet te maken ;-) ook handig voor grog en zo.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Whisky topic

Berichtdoor Mortlach » 21 okt 2019 16:58

Marnix schreef:Lagavulin is erg lekker maar ook wel prijzig.


Lagavulin laat ik zelf staan; veel te rokerig. Net als soortgelijke varianten als Ardbeg etc.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23520
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Whisky topic

Berichtdoor Marnix » 21 okt 2019 20:36

Mortlach schreef:Lagavulin laat ik zelf staan; veel te rokerig. Net als soortgelijke varianten als Ardbeg etc.


Tja je moet er van houden. Vroeger dronk ik alleen maar Islays maar tegenwoordig ben ik wat breder ontwikkeld en heb de mildere whisky’s wat meer ontdekt. Misschien ook wel door de overkill aan Islays uit het verleden. Maar op zijn tijd een Lagavullin, Laphroiag of Ardberg kan ik nog steeds wel waarderen. Maar iets subtielere islays zijn er ook wel, die wel rook en turf hebben maar niet zo extreem. Ook wel lekker ja :-)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”


Terug naar “Algemene Zaken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten