Wijntopic

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora.

Moderators: johannes1, Moderafo's

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Re: Wijntopic

Berichtdoor Boekenlezer » 21 dec 2013 23:25

Bambi schreef:Waarom vraag je het dan, als je het zelf ook op kan zoeken.
Je bent toch een grote jongen? :-oo

viewtopic.php?f=14&t=26719&p=1928234#p1928234

Ja, maar ik wist niet van te voren of ik het kon vinden. Bovendien, vragen is ook een manier om iets te weten te komen. Het is ook wat persoonlijker, nietwaar?

En die katten, die kan ik letterlijk opvatten?
Of is het een metafoor voor de belangstellende dames? In dat geval moeten ze eerst 1 Korinthiërs 7 maar eens lezen. Is een leuke voor enige bezinning.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Bambi

Re: Wijntopic

Berichtdoor Bambi » 21 dec 2013 23:32

=
Laatst gewijzigd door Bambi op 12 dec 2017 03:26, 1 keer totaal gewijzigd.

mohamed

Re: Wijntopic

Berichtdoor mohamed » 22 dec 2013 23:26

Marnix schreef:Ik niet :-)

Ik evenmin. Rode wijn drink ik nog liever koud dan witte lauw.

Vanmiddag een rode chianti gedronken bij de Lidl vandaan bij de spaghetti al pomodoro wat ik nu alleen nog in de weekenden eet. Geheel zonder pasta is me maar niks zoals pasta zonder wijn me ook geen doen is.

mohamed

Re: Wijntopic

Berichtdoor mohamed » 22 dec 2013 23:39

Boekenlezer schreef:Verder lijkt het erop dat ik op de wijn indrink. Ik bedoel: op de derde en vierde dag lijkt het wel alsof ik de betreffende wijn het lekkerste vind. Op de eerste dag kan ik nog wel eens denken: 'Hmm, dat is het volgens mij niet helemaal.' Maar op de derde en vierde dag ben ik de smaak dan blijkbaar gewend, en smaakt 'ie als 'gegoten'.

Dat is gewenning! :mrgreen:

Zo vergaat het mij ook, met name rode wijn is een compliment voor de goeie Italiaanse keuken. Heerlijk bij een sugo die pomodoro zoals ze die maken in Italië. Een kunst op zich die ik heb geleerd door de vele jaren dat ik er al kom, dus ik hoef alleen de goeie wijn maar uit te kiezen en het is smullen! 8)

Was jij het niet die schreef dat prosecco de ultieme wijn bij de pasta is? Ik meen me te herinneren dat ik het vele jaren terug in Noord-Italië bij vrienden thuis met smaak heb gedronken bij de maaltijd.

Boerin
Generaal
Generaal
Berichten: 4537
Lid geworden op: 17 okt 2013 15:20

Re: Wijntopic

Berichtdoor Boerin » 22 dec 2013 23:45

mohamed schreef:Ik evenmin. Rode wijn drink ik nog liever koud dan witte lauw.

Vanmiddag een rode chianti gedronken bij de Lidl vandaan bij de spaghetti al pomodoro wat ik nu alleen nog in de weekenden eet. Geheel zonder pasta is me maar niks zoals pasta zonder wijn me ook geen doen is.

:lol: Dan smaakt het extra lekker in ieder geval als je het alleen in de weekenden krijgt en die rijst je je neus uitkomt. Ik ga nog ff m'n bak spaghetti in de magnetron zetten. Jammer dat ik er geen wijntje bij heb.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

mohamed

Re: Wijntopic

Berichtdoor mohamed » 22 dec 2013 23:51

mohamed schreef:Ik evenmin. Rode wijn drink ik nog liever koud dan witte lauw.

Vanmiddag een rode chianti gedronken bij de Lidl vandaan bij de spaghetti al pomodoro wat ik nu alleen nog in de weekenden eet. Geheel zonder pasta is me maar niks zoals pasta zonder wijn me ook geen doen is.

Boerin schreef: :lol: Dan smaakt het extra lekker in ieder geval als je het alleen in de weekenden krijgt en die rijst je je neus uitkomt.

Die rijst komt mij mijn neus niet uit, ik bak het aan in wat roomboter en witte wijn. Is heerlijk! Diëten was nog nooit zo gemakkelijk. ;)
Boerin schreef:Ik ga nog ff m'n bak spaghetti in de magnetron zetten. Jammer dat ik er geen wijntje bij heb.

Gebakken spaghetti uit de magnetron? Dat is zonde om daar wijn bij te drinken dus ik ben blij dat je het niet hebt! Smakelijk! :P

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23592
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Wijntopic

Berichtdoor Marnix » 23 dec 2013 00:15

Boekenlezer schreef:Bij mij staan de flessen wijn gewoon boven op de koelkast. Maakt dat uit, liggen of staan?

Ik kan niet zeggen dat ik er ooit wat vreemds mee geproefd heb. Al moet ik ook zeggen dat ik pas sinds gisteren meerdere flessen op voorraad heb staan. Ik kocht eerder een fles wijs pas als ik hem nodig had, als ik dus het plan opgevat had om weer eens vier dagen pasta te gaan eten.


Op zich maakt het niet veel uit zolang je wijn niet langer dan een paar maanden in de fles blijft of van heel goede kwaliteit is. Anders geldt: het beste is om je wijn iets koel en donker te bewaren, in een kelder of zo. Licht en warmte zorgen voor oxidatie en dat is niet lekker voor de smaak. En als het een kurk heeft en hij ligt langer is het goed om de kurk nat te houden anders droogt die uit, brokkelt af en krijg je kurk(smaak) aan je wijn.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Boerin
Generaal
Generaal
Berichten: 4537
Lid geworden op: 17 okt 2013 15:20

Re: Wijntopic

Berichtdoor Boerin » 23 dec 2013 00:25

mohamed schreef:Die rijst komt mij mijn neus niet uit, ik bak het aan in wat roomboter en witte wijn. Is heerlijk! Diëten was nog nooit zo gemakkelijk. ;)

Och ja stom van me om te veronderstellen dat je een kantenklaar stoomzakje rijst in de magnetron zou stoppen.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

mohamed

Re: Wijntopic

Berichtdoor mohamed » 23 dec 2013 08:52

mohamed schreef:Die rijst komt mij mijn neus niet uit, ik bak het aan in wat roomboter en witte wijn. Is heerlijk! Diëten was nog nooit zo gemakkelijk. ;)

Boerin schreef:Och ja stom van me om te veronderstellen dat je een kantenklaar stoomzakje rijst in de magnetron zou stoppen.

Welnee, niet stom van jou, ik blijf gewoon na al die jaren ook nog verrassen! :mrgreen:

Boerin
Generaal
Generaal
Berichten: 4537
Lid geworden op: 17 okt 2013 15:20

Re: Wijntopic

Berichtdoor Boerin » 27 dec 2013 21:37

De kinderen en mezelf volgegoten met champagne vandaag. Lekker.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3826
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Wijntopic

Berichtdoor meribel » 28 dec 2013 12:16

Burp

Boerin
Generaal
Generaal
Berichten: 4537
Lid geworden op: 17 okt 2013 15:20

Re: Wijntopic

Berichtdoor Boerin » 28 dec 2013 16:45

Vandaag weer een nieuwe fles, worden ze lekker rustig van. Ze roepen de hele tijd: Bier!!!
Die van de Hema is lekkerder dan die van de Appie.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3826
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Wijntopic

Berichtdoor meribel » 28 dec 2013 20:03

Boerin schreef:Vandaag weer een nieuwe fles, worden ze lekker rustig van. Ze roepen de hele tijd: Bier!!!
Die van de Hema is lekkerder dan die van de Appie.


Foei toch
'Bier' roepen in het wijntopic [-X

Gebruikersavatar
Het_Bureau
Mineur
Mineur
Berichten: 190
Lid geworden op: 10 jan 2005 20:06
Locatie: Aan den Hollandschen IJssel

Re: Wijntopic

Berichtdoor Het_Bureau » 28 dec 2013 22:52

In de consumentengids van deze maand staat een leuk artikel over wijnen tot 4 euro. Uiteraard zit er veel rommel tussen, maar ook verbazend lekkere wijnen, waaronder de rode huiswijn van Plus (niet biologisch). Binnenkort toch maar eens proberen.
Het hart van de wijze is rechts, maar het hart van de zot links.

mohamed

Re: Wijntopic

Berichtdoor mohamed » 28 dec 2013 23:16

Ik blijf een beetje in de Italiaanse wijnen want die bevallen mij zeer goed. Met name rode wijnen ben ik groot liefhebber van en in mindere mate van witte.


Terug naar “Algemene Zaken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 93 gasten