Wijntopic

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora.

Moderators: johannes1, Moderafo's

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3826
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Wijntopic

Berichtdoor meribel » 19 dec 2013 16:09

Ik vind zelf twee glazen per dag best fors, ik drink het wel in het weekend als ik niet werk maar elke dag is dat niet wat veel?


Zelf heb ik fases wat ik drink, tijdje droog wit, nu graag een rode, maar hoeft niet duur te zijn. Lidl heeft heerlijke wijnen voor weinig vind ik.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Wijntopic

Berichtdoor schelpje3 » 19 dec 2013 16:13

meribel schreef:Ik vind zelf twee glazen per dag best fors, ik drink het wel in het weekend als ik niet werk maar elke dag is dat niet wat veel?
Zelf heb ik fases wat ik drink, tijdje droog wit, nu graag een rode, maar hoeft niet duur te zijn. Lidl heeft heerlijke wijnen voor weinig vind ik.

Vind ik niet en de huisarts ook niet. :D
Maar ik sla bewust wel een dag over hoor. En drink nooit veel tegelijk.
Er zijn mensen die doordeweeks niks nemen en in het weekend 10 of 15 glazen achterover slaan, volgens mij is dat schadelijker.

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Re: Wijntopic

Berichtdoor Boekenlezer » 19 dec 2013 16:14

schelpje3 schreef:Wil jij persé die wijn dan bij het eten drinken?
Dat doen wij juist niet, 2 glaasjes ervoor, wekt de eetlust op en is zo lekker onder het koken. :D
Van de goedkope slubberwijntjes is die JPC (met dat rare scheve halsje) inderdaad best te drinken.
De biologische rosé en witte van AH ruiken muf :-&
Zijn er nog liefhebbers van Prosecco?

Dat vind ik wel erg lekker, bij de pasta, ja. Ik heb er wel een gevoel bij, dat het er gewoon bij hoort.

Wijn die de eetlust opwekt? Dat is mij onbekend.

En nou je het hebt over de witte wijn van AH... de witte droge huiswijn van AH zou ik willen uitroepen tot de smerigste wijn die ik ken. Ik koop die nogal eens, omdat ik witte droge wijn nodig heb voor een bepaalde pastasaus. En helaas voel ik me er dan toe veroordeeld om het restje maar op te drinken. Want wat je nodig hebt voor de pasta is nooit veel.
Dus wat mij betreft kunnen ze op de website invullen bij Lekker bij: vergeet het maar, deze is sowieso niet lekker!

<:0 Bij deze roep ik dus uit: <:0
De smerigste wijn die ik ken:
Afbeelding
AH Huiswijn wit droog
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Wijntopic

Berichtdoor schelpje3 » 19 dec 2013 16:15

O en de Lidl heeft verschrikkelijke wijnen. Flessen zien er uitnodigend uit, maak ik hem open :-&
We krijgen het dan alleen weg door het te mengen met een andere, betere fles.
Hoogvliet, Plus en BAS hebben prima wijnen voor leuke prijsjes.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Wijntopic

Berichtdoor schelpje3 » 19 dec 2013 16:16

Boekenlezer schreef:Wijn die de eetlust opwekt? Dat is mij onbekend.

Ik maakte een grapje, eetlust hoeft bij mij meestal niet opgewekt te worden.
Maar het kookt zo lekker, af en toe een slokkie, en na één glaasje wordt je wat ontspannender, de dag glijdt van je af. :lol:

Gebruikersavatar
refo
Mineur
Mineur
Berichten: 179
Lid geworden op: 19 nov 2002 21:04
Locatie: Gouda

Re: Wijntopic

Berichtdoor refo » 19 dec 2013 16:23

meribel schreef:Ik vind zelf twee glazen per dag best fors, ik drink het wel in het weekend als ik niet werk maar elke dag is dat niet wat veel?


Zelf heb ik fases wat ik drink, tijdje droog wit, nu graag een rode, maar hoeft niet duur te zijn. Lidl heeft heerlijke wijnen voor weinig vind ik.


Dat klopt.
Ik verbaas me er altijd over dat een wijn van 2,49 zo verschrikkelijk lekker kan zijn.
Het verkoopt zichzelf.

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3826
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Wijntopic

Berichtdoor meribel » 19 dec 2013 16:27

schelpje3 schreef:O en de Lidl heeft verschrikkelijke wijnen. Flessen zien er uitnodigend uit, maak ik hem open :-&
We krijgen het dan alleen weg door het te mengen met een andere, betere fles.
Hoogvliet, Plus en BAS hebben prima wijnen voor leuke prijsjes.



Vind je echt?
Nou, ik zal een heel goedkope smaak hebben zeker. :mrgreen:

Bambi

Re: Wijntopic

Berichtdoor Bambi » 19 dec 2013 16:36

=
Laatst gewijzigd door Bambi op 12 dec 2017 03:16, 1 keer totaal gewijzigd.

Boerin
Generaal
Generaal
Berichten: 4537
Lid geworden op: 17 okt 2013 15:20

Re: Wijntopic

Berichtdoor Boerin » 19 dec 2013 16:41

schelpje3 schreef:O en de Lidl heeft verschrikkelijke wijnen. Flessen zien er uitnodigend uit, maak ik hem open :-&
We krijgen het dan alleen weg door het te mengen met een andere, betere fles.
Hoogvliet, Plus en BAS hebben prima wijnen voor leuke prijsjes.

M'n vader koopt weleens een pak bij de Aldi. Volgens hem is het lekker en zeker lekker goedkoop. Je hebt ook geen kurkentrekker nodig met zo'n pak.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Wijntopic

Berichtdoor schelpje3 » 19 dec 2013 16:49

meribel schreef:Vind je echt?
Nou, ik zal een heel goedkope smaak hebben zeker. :mrgreen:

Ik heb ook een goeiekoope smaeck hoor. De BAS had een tijdje een Portugese rosé, 2.99, heeeeerrrlijk.
Wij krijgen ook wel eens wat, dan blijkt iets een hele dure te zijn en die vind ik dan niet eens altijd lekker. 8-[
En bij de Plus slaag ik ook altijd prima. Ik koop altijd wijntje onder de 4 euro.
OF ze moeten 3 halen, 2 betalen zijn. :wink:

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Wijntopic

Berichtdoor schelpje3 » 19 dec 2013 16:50

Boerin schreef:M'n vader koopt weleens een pak bij de Aldi. Volgens hem is het lekker en zeker lekker goedkoop. Je hebt ook geen kurkentrekker nodig met zo'n pak.

Mijn man had een keer een 3 literpak meegenomen, kraantje eraan en tappen maar. :lol:
Ik geloof van de HEMA.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23592
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Wijntopic

Berichtdoor Marnix » 19 dec 2013 17:00

Schelpje, lekker, wijn op een lege maag :D

En ja, wijn hoort bij het eten, dan komt de smaak van de wijn en van het eten juist veel meer tot zijn recht als je de goede wijn bij het juiste eten kiest. Daar is men het doorgaans wel over eens ;)

Los van het eten gaat mijn voorkeur uit naar Chileense Cabernet Sauvignon, donkerrood en vol van smaak :)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Wijntopic

Berichtdoor schelpje3 » 19 dec 2013 17:02

Marnix schreef:Schelpje, lekker, wijn op een lege maag :D
En ja, wijn hoort bij het eten, dan komt de smaak van de wijn en van het eten juist veel meer tot zijn recht als je de goede wijn bij het juiste eten kiest. Daar is men het doorgaans wel over eens ;)
Los van het eten gaat mijn voorkeur uit naar Chileense Cabernet Sauvignon, donkerrood en vol van smaak :)

Mijn maag is nooit leeg :mrgreen:
Ik drink nooit tijdens het eten. Ik eet tijdens het drinken. :lol:

mohamed

Re: Wijntopic

Berichtdoor mohamed » 19 dec 2013 17:24

Rode wijn bij rood vlees en vergis u niet mensen: een goeie droge witte Italiaanse is ook erg lekker bij pasta's.

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Re: Wijntopic

Berichtdoor Boekenlezer » 19 dec 2013 18:15

Of is droge witte wijn sowieso vies? (Dat, even aanhakend op mijn nominatie van de AH wit droog als de smerigste wijn die ik ken.)


M'n aanbiedingengekte heeft zich ook tot de wijn uitgestrekt. Want ik kon het even niet laten om twee flessen Lindeman's (Bin 45 Cabernet Sauvignon en Bin 40 Merlot) mee te nemen van de AH. Een bonuskorting van €5,- tikt toch best wel aan!
Ik ben benieuwd of zo'n ietsje duurdere wijn beter gaat smaken dan de AH bio-versies...

Een wijn die ietsjes duurder is dan de AH bio, en waar ik ervaring mee heb, is de Undurraga Cabernet-Sauvignon. Die vind ik wel goed smaken.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)


Terug naar “Algemene Zaken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 100 gasten