Wijntopic

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora.

Moderators: johannes1, Moderafo's

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Wijntopic

Berichtdoor Chaya » 07 okt 2015 15:48

Persoonlijk vind ik sauvignon blanc vaak een wat muffige nasmaak hebben.
De chardonnay is wat zachter van smaak. Misschien die eens proberen?
Die Undurraga is toch een Spaanse?
Als de Lindeman of La Tulipe in de bonus zijn, moet je die eens proberen boekenlezer.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Re: Wijntopic

Berichtdoor Boekenlezer » 09 okt 2015 17:23

De Lindeman's South Afrika Shiraz (Winemaker's discovery) heb ik een tijdje geleden ook eens gedronken. Ik kwam die eens tegen in de aanbiedingenbak bij de AH (35% korting), dus ik dacht: 'laat ik er maar een meenemen.' Best aardige wijn. Met een zoet accentje.
Omdat ik zo'n wijn dan nog niet ken, neem ik er slechts een mee. Maar het hadden er best meer mogen zijn.

Hier kun je er meer over zien: https://www.lindemans.com/our-wines/win ... ica-shiraz

Afbeelding
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Re: Wijntopic

Berichtdoor Boekenlezer » 09 okt 2015 17:27

Chaya schreef:Persoonlijk vind ik sauvignon blanc vaak een wat muffige nasmaak hebben.
De chardonnay is wat zachter van smaak. Misschien die eens proberen?

De volgende keer probeer ik een Casillero del Diablo Chardonay bij de pasta met roomsaus.

Chaya schreef:Die Undurraga is toch een Spaanse?

Nee, die komt uit Chili. Maar ze spreken er wel Spaans.

Chaya schreef:Als de Lindeman of La Tulipe in de bonus zijn, moet je die eens proberen boekenlezer.

Ik zal er eens naar kijken.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Re: Wijntopic

Berichtdoor Boekenlezer » 21 okt 2015 16:00

Afgelopen zaterdag moest ik weer nieuwe wijn hebben, als ik wijn wilde drinken bij de warme maaltijd. Ik zag wijnen van Wild Pig staan bij de AH in de aanbieding. Dus die maar meegenomen. (Cabernet Sauvignon en Merlot.) En het komt nog uit Frankrijk ook, als ik het etiket moet geloven! Dat komt me weinig voor. Heel vaak komt de wijn uit Chili. Alleen komt die naam 'Wild Pig' nou bepaald niet als Frans over.

De fles Wild Pig Cabernet Sauvignon heb ik net leeg. En die smaakt best wel goed. Gewoon een lekkere Cabernet Sauvignon, zoals we gewend zijn.

Afbeelding
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Re: Wijntopic

Berichtdoor Boekenlezer » 27 okt 2015 15:59

En de Wild Pig Merlot smaakt ook erg lekker! :yum:

Afbeelding
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Wijntopic

Berichtdoor Chaya » 04 dec 2015 14:39

Bij de bekende winkelketen G&G hadden ze kelderopruiming. Interessante zomerwijnen die ik van de zomer te duur vond, stonden er nu voor de helft van de prijs.
Dus Boekenlezer, als je houdt van niet al te zware (rode) wijnen, die hoog scoren in de wijnalmanaks, is het misschien nuttig om deze winkel eens aan te doen ipv de AH. :D
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Katlheen
Majoor
Majoor
Berichten: 1885
Lid geworden op: 08 okt 2005 15:56

Re: Wijntopic

Berichtdoor Katlheen » 04 dec 2015 15:30

https://www.wijnvoordeel.nl/Italie/San-Silvano-Nero-dAvola-Sicilia-IGT::3295.html


Deze rode rakkers komen als het goed is vanmiddag binnen. Ben benieuwd hoe ze smaken!
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Re: Wijntopic

Berichtdoor Boekenlezer » 16 dec 2015 17:39

Het is weer pastatijd, dus drink ik daar wijn bij. Deze week heb ik een fles Santa Cristina Toscana gedronken. Hoe die is? Fragrante, fresco e fruttato. Geurig, fris en fruitig. Dat is de omschrijving op het etiket. Ik zie er ook het woord Sangiovese op staan. Het italiaanse woord sangue betekent bloed. Dus ik kreeg dat een beetje in gedachten. En zo kun je de smaak wel een beetje opvatten, als je dat wil. Toch staat Sangiovese voor iets anders: een druivensoort!
Dit is dus inderdaad een Italiaanse wijn. Duidelijk wat anders dan een Cabernet Sauvignon of een Merlot. Ik vind de wijn prima te drinken, maar dat hij opvalt als heel bijzonder lekker, nee, dat valt ook wel mee. Waarmee ik dus niet wil zeggen dat hij vies zou zijn, want dat is 'ie zeer zeker niet. Gewoon goed te drinken. En een andere smaak dan ik tot nu toe gewend ben.
Het alcoholpercentage is 12,5%.
Ik heb hem vorige week bij de AH gehaald, omdat hij in de bonus was. Dat scheelde €2,- op een fles. (van €8,- voor €6,-.)

Afbeelding

__________________________________________________________________________________________

En dan vorige week een AH Biologische Cabernet Sauvignon. Lang geleden dat ik die gehad heb. Ik herinner mij deze uit de zomer van 2013. Toen zag het etiket er veel mooier uit. Ik vind dat etiket van tegenwoordig wel erg goedkoop ogen. Maar goed, je hebt er een vrij goedkope wijn voor, die best heel aardig smaakt. Hij blinkt niet uit - dat herinner ik mij meer van de Casillero del Diablo Cabernet Sauvignon - maar is gewoon prima te drinken.

Afbeelding
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Re: Wijntopic

Berichtdoor Boekenlezer » 08 jan 2016 15:43

Vorige week een fles Campo Viejo Rioja Tempranillo gekocht bij de AH. Was in de aanbieding.
Op de website van Campo Viejo zelf kom ik deze wijn niet tegen. Maar op website van AH is 'ie wel te vinden.
Van drinken is het deze week iets te weinig gekomen, zodat ik de fles nog niet leeg heb. 'k Heb het net een beetje bij de gebakken aardappels met broccoli gedronken, maar de meest ideale combinatie lijkt dat niet te zijn. ('k Daarbij een Weizen-bier of een witbier gewend.) Bij de kip vond ik hem overigens bepaald niet slecht.
Ik heb ooit eerder een tempranillo gedronken, die van AH (toen nog met het mooiere rode etiket). Vergeleken daarmee smaakt de Campo Viejo best wel anders. Hij heeft niet dat "kruidige", wat die van AH zo kenmerkt. (Zal wel een foute aanduiding zijn. Of misschien ook wel niet. :-k Het staat wel op het etiket. !:) Maar zo associeer ik het nu eenmaal.) Maar het is best een lekkere wijn. Hij heeft ook iets afgeronds, iets milds, als je hem doorgeslikt hebt. Of moet ik het waterig noemen? Dat klinkt weer zo negatief.
Misschien moet ik eens een wijncursus doen, om de smaak te kunnen omschrijven.

Deze wijn komt ook echt uit Spanje. Dat vind ik ook wel wat hebben.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Boekenlezer op 08 jan 2016 15:52, 2 keer totaal gewijzigd.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Wijntopic

Berichtdoor Chaya » 08 jan 2016 15:49

Boekenlezer schreef:Misschien moet ik eens een wijncursus doen, om de smaak te kunnen omschrijven.

Nee joh, niet doen. Ik vind dat interessante gedoe over wijn zo aanstellerig.
Een wijn is lekker of niet.
En je kunt er besjes of framboosjes in proeven, ananas of grapefruit, de smaak is droog zonder zuur of bitter te zijn.
Boekenlezer schreef:Hij heeft ook iets afgeronds, iets milds, als je hem doorgeslikt hebt. Of moet ik het waterig noemen? Dat klinkt weer zo negatief.

Dit is toch een prima omschrijving? :wink:

Ik heb vorige week in een restaurantje gegeten, geen flauwekul, gewoon goed en eerlijk eten.
De witte wijn was verrukkelijk. Toen de serveerster mijn lege glas zag en vroeg of ze nog moest bijschenken, zei ik: graag. Welke wijn is het eigenlijk?
Ze liet de fles zien, "o gewoon de huiswijn van de wijnimporteur".
Simpele fles en etiket, ook een vriendelijk prijsje per glas. Maar heerlijk. d:)b
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Sabra
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3115
Lid geworden op: 04 apr 2003 15:00

Re: Wijntopic

Berichtdoor Sabra » 08 jan 2016 17:41

Voor de wijnkenners: de vivino app.

Katlheen
Majoor
Majoor
Berichten: 1885
Lid geworden op: 08 okt 2005 15:56

Re: Wijntopic

Berichtdoor Katlheen » 08 jan 2016 17:47

Simpele fles en etiket, ook een vriendelijk prijsje per glas. Maar heerlijk. d:)b


Dat zijn de leukste wijnen: lekker en vriendelijk van prijs. "Voor veel geld een lekkere wijn drinken is geen kunst" zei mijn opa altijd, "maar een lekkere voor weinig geld, dat is de kunst." :mrgreen:
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Wijntopic

Berichtdoor Chaya » 09 jan 2016 13:29

Katlheen schreef:
Dat zijn de leukste wijnen: lekker en vriendelijk van prijs. "Voor veel geld een lekkere wijn drinken is geen kunst" zei mijn opa altijd, "maar een lekkere voor weinig geld, dat is de kunst." :mrgreen:

:lol:
Dus jouw opa was niet van het pikketanussie? :wink:
Ik heb wel eens dure wijn gedronken (in een restaurant) maar vond het niet eens zo superlekker.
Ik durfde het niet te zeggen, bang om mijn gastheer te beledigen die de wijn met zorg had uitgekozen.
Ik was bij een kaasboertje die een paar flessen vriendelijk geprijsde rosé had staan, vlak voor de kerst en ik nam er 2 mee. (gris de gris)
En die bleek zo lekker te zijn. Na de kerst ging ik er weer naar toe, maar helaas, uitverkocht.
Hij hoopt komende zomer weer een partij te krijgen, hij zei "swinters loopt dat niet, alleen de rode."
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Re: Wijntopic

Berichtdoor Boekenlezer » 06 jun 2016 21:30

Dit is best wel een goede witte wijn:

Afbeelding

Duidelijk de beste die ik tot nu toe gehad heb. Ik was nooit zo'n witte-wijn-drinker.
Link naar de website van het merk: Casillero del Diablo, Reserva, Chardonay
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Re: Wijntopic

Berichtdoor Boekenlezer » 14 jun 2016 16:51

Vorige week waren ze bij de AH weer in de aanbieding. Het aparte is, dat die flessen mij een beetje hebberig maken, vooral als ze als bonusaanbieding aangeboden worden. :yum: Iets doet dat merk dus heel erg goed! Waarschijnlijk de uitstraling van de flessen door het etiket. Het is er echter niet van gekomen, om een stel van die flessen in te slaan. Slechts één heb ik er gekocht, die ik deze week leeg drink. Een Tempranillo, net als de vorige keer. Smaakt heerlijk in combinatie met de risotto die ik gegeten heb. Toen kon ik hem niet op de website van Campo Viejo vinden. Nu wel.
Naast de Tempranillo waren ook in de aanbieding: de Garnacha, de Cosecha, de Reserva en de Gran Reserva. De laatste twee zijn van het wat duurdere soort, vooral die laatste.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)


Terug naar “Algemene Zaken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten