Wijntopic

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora.

Moderators: johannes1, Moderafo's

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Wijntopic

Berichtdoor Chaya » 23 apr 2015 15:39

Bij de bekende G&G hadden ze een paar interessante wijnen, waaronder rosé.
Afbeelding

en deze

Afbeelding
Deze heet Puech Hermes 5.99 in de Op=Op

Heerlijk bij visgerechten of "zomaar".
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Re: Wijntopic

Berichtdoor Boekenlezer » 22 jun 2015 20:25

Vorige week heb ik een Welmoed Merlot gedronken. Smaakte best wel goed. (Ik heb 'm al eens eerder vermeld.)

Gisteren een Casillero del Diablo Cabernet Sauvignon aangebroken, en vandaag heb ik er ook van gedronken. Dat is een lekkere wijn! En daar denken er meer zo over, gezien de waarderingen die deze wijn gekregen heeft. Ik heb die wijn gekocht, omdat die toen bij de AH in de aanbieding was, en ik vind de fles er nogal fraai uitzien. Mooie letters, en het duivelskopje op de fles maakt de fles wat opvallender. Alleen die naam, hè? Geen evidentie, zullen we maar zeggen, in overeenkomst met de woorden op de website van Duvel bier (geschiedenis: 1923). Hier nog een verhaaltje op de website van AH over deze wijn.
Het is een echte lekker krachtige Cabernet Sauvignon. Gisteren had ik even wat twijfels bij het eerste ruiken aan de wijn, maar eenmaal in de mond smaakte het prima.
Het alcoholpercentage is 13,5%.

Link naar de website van deze wijn.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Boekenlezer op 24 jun 2015 18:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Gebruikersavatar
Arco
Majoor
Majoor
Berichten: 2237
Lid geworden op: 21 dec 2004 15:30
Locatie: Waddinxveen

Re: Wijntopic

Berichtdoor Arco » 23 jun 2015 08:31

Tot voor kort kon je bij de Hema Israëlische wijn kopen. Nu is die uit het assortiment en blijkbaar ben ik voor Israëlische wijn aangewezen op de Israëlwinkels. Hebben jullie nog andere winkels waar Israëlische wijn te koop is?
"Vertrouw op de HEERE met heel je hart, en steun op je eigen inzicht niet." - Spr. 3:5

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Re: Wijntopic

Berichtdoor Boekenlezer » 23 jun 2015 19:55

Hebben jullie nog andere winkels waar Israëlische wijn te koop is?

Ik niet. Ik heb geen winkel. Ik ben een gewone loon-arbeider. :)
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

mohamed

Re: Wijntopic

Berichtdoor mohamed » 24 jun 2015 23:36

@ Boekenlezer, een duivels dilemma dus! ;)

@ Arco, zelf weten, maar joodse wijn is niet te zuipen! Als ik althans Jigal Krant mag geloven, die zelf joods is.

Afbeelding
klik op de foto voor de documentaire.

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Re: Wijntopic

Berichtdoor Boekenlezer » 25 jun 2015 17:33

mohamed schreef:@ Boekenlezer, een duivels dilemma dus! ;)

Valt wel mee, lijkt mij. Dat verhaaltje op de website van AH, dat de naam verklaart, klinkt redelijk onschuldig. Ik ben in ieder geval niets tegen gekomen over een speciale satansrite o.i.d.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Wijntopic

Berichtdoor Chaya » 26 jun 2015 15:48

Onverwacht bezoek van ver en hij nam een proefdoos met 3 verschillende provencaalse rosé's uit 2014 mee.
Meteen eentje koud gezet. Straks in de tuin eten, alhoewel...... het betrekt nogal.
Nou ja, binnen zal ie ook wel smaken.
I love it. ::))
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

mohamed

Re: Wijntopic

Berichtdoor mohamed » 27 jun 2015 10:00

Is genieten geen hoofdzonde meer in Refoland? :lol:

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Wijntopic

Berichtdoor Chaya » 27 jun 2015 10:59

mohamed schreef:Is genieten geen hoofdzonde meer in Refoland? :lol:

Dat is het nooit geweest. Dat is weer zo'n karikatuur die graag in stand gehouden wordt.

De eerste fles hebben we leeggemaakt, hij heet Nice en smaakt ook zo.
Boordevol fruit en heerlijk zacht en fris. d:)b
Heerlijk, zo'n kadootje.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

mohamed

Re: Wijntopic

Berichtdoor mohamed » 27 jun 2015 13:41

mohamed schreef:Is genieten geen hoofdzonde meer in Refoland? :lol:

Chaya schreef:Dat is het nooit geweest. Dat is weer zo'n karikatuur die graag in stand gehouden wordt.

Nou graag gedaan dan! :mrgreen:

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Re: Wijntopic

Berichtdoor Boekenlezer » 29 jun 2015 20:24

We weten inmiddels, dat de lekkerste wijnen van Concha y Toro uit de kelder van de duivel komen. (Casillero del Diablo) Gisteren en vandaag heb ik van de Merlot gedronken. Ook erg lekker! Wat 'ie niet doet, is lekker 'nabranden', zoals de Cabernet-Sauvignon doet. Het is ook meer een soepele rode wijn, in plaats van een stevige. Maar ondanks dat 'gebrek' is 'ie toch erg lekker.
Ook van deze wijn is het alcoholpercentage 13,5%.

Afbeelding

Dit is ook wel leuk om te bekijken: AH: Casillero del Diablo

Dat was de laatste fles van Casillero del Diablo die ik had. Ik weet, er zijn nog meer smaken. Maar ik heb niet alles tegelijk gekocht. Maar dat zal nog wel volgen, want mijn kennismaking met deze wijnen vond ik wel een interessante.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Re: Wijntopic

Berichtdoor Boekenlezer » 27 jul 2015 17:51

Zojuist heb ik dit boek uit een winkel gehaald: Wijnkenner word je zo. Leek me wel een handig boek. Ik kan wel een klein beetje kennis gebruiken.

Afbeelding
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

mohamed

Re: Wijntopic

Berichtdoor mohamed » 28 jul 2015 00:03

Lijkt me wel een aardig boek, maar uiteindelijk blijft het een kwestie van smaak.

Momenteel heb ik Tai Rosso wat ik alleen bij de pasta drink. Het is een vrij zachte Italiaanse rode wijn die prima combineert bij dito eten.

Afbeelding

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Re: Wijntopic

Berichtdoor Boekenlezer » 18 aug 2015 19:48

Deze dagen drink ik de Concha y Toro Winemaker's Lot Cabernet Sauvignon. Ik heb de indruk dat ik hem bij de italiaanse pasta beter vind passen dan bij mijn gerecht wat ik op dit forum eens gedeeld heb. Dat at ik gisteren en eergisteren. Toen maakte de wijn niet zo'n geweldig goede indruk op mij. Ik moet zeggen, zo lekker als de Casillero del Diablo Cabernet Sauvignon is 'ie zeer zeker niet. Dus het is wel waar: de beste wijnen van Concha y Toro komen uit de kelder van de duivel.

Afbeelding
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Re: Wijntopic

Berichtdoor Boekenlezer » 07 okt 2015 12:32

Omdat ik pasta met roomsaus ging eten, koos ik eens voor een witte wijn. Leek me wat passender daarbij. Ik heb eens gekozen voor de Undurraga Sauvignon Blanc. (Moet hier wel ergens te vinden zijn. Dit is em ook.) Smaakt op zich best wel aardig.

Afbeelding

Het was een bepaalde wijn die mij op het idee bracht om die eens te kiezen bij een roomsaus, maar toen ik bij de AH liep, wist ik niet meer welke dat was. Nu weet ik het weer: de Casillero del Diablo Chardonay. Daarvan stond op de website van AH dat die lekker is bij roomsausgerechten. Hm, jammer, toch de verkeerde dus gekozen!
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)


Terug naar “Algemene Zaken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten