Wijntopic

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora.

Moderators: johannes1, Moderafo's

Boerin
Generaal
Generaal
Berichten: 4537
Lid geworden op: 17 okt 2013 15:20

Wijntopic

Berichtdoor Boerin » 19 dec 2013 14:04

Deze was er nog niet. Wat is jullie favoriete wijn?
De mijne is Glühwein, ik lust eigenlijk niet echt wijn, zo zuur, maar deze is lekker zoet. Heb er net 2 glazen van op.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Wijntopic

Berichtdoor schelpje3 » 19 dec 2013 14:08

Dan ga ik even scherp op je postings letten :lol:
Brrr, ik huiver juist van zoete wijn, hoe droger hoe lekkerder.
Lichte rosé, elegante witte wijn (chardonnay bijv) vurrukkuluk.
We kregen gisteravond een doos met een fles Cava, een tokkelroom en een rode Bordeaux.
Wij komen de kerst wel door.

Bambi

Re: Wijntopic

Berichtdoor Bambi » 19 dec 2013 14:16

=
Laatst gewijzigd door Bambi op 12 dec 2017 03:17, 1 keer totaal gewijzigd.

mohamed

Re: Wijntopic

Berichtdoor mohamed » 19 dec 2013 14:32

Ik drink meestal rode wijn bij pasta's, maar nu ik daar mee gestopt ben zal ik kijken wat er goed bij andere gerechten past.

Boerin
Generaal
Generaal
Berichten: 4537
Lid geworden op: 17 okt 2013 15:20

Re: Wijntopic

Berichtdoor Boerin » 19 dec 2013 14:35

mohamed schreef:Ik drink meestal rode wijn bij pasta's, maar nu ik daar mee gestopt ben zal ik kijken wat er goed bij andere gerechten past.

:shock: Gestopt met pasta's eten?
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

mohamed

Re: Wijntopic

Berichtdoor mohamed » 19 dec 2013 14:47

mohamed schreef:Ik drink meestal rode wijn bij pasta's, maar nu ik daar mee gestopt ben zal ik kijken wat er goed bij andere gerechten past.

Boerin schreef: :shock: Gestopt met pasta's eten?

Ja, niet omdat ik het niet meer lust, integendeel zelfs, maar ik wil een tijdje geen tarwe eten om te kijken of ik dan ook een paar kilo er afkrijg. Ik las namelijk op internet dat er mensen waren die daar baat bij hadden en het is zowat het enige dieet wat ik nog niet geprobeerd heb. Weet niet of ik het je verteld heb, maar ik heb jarenlang drie maal een uur per week hardgelopen om af te vallen. Het eetpatroon liet ik ongewijzigd, omdat ik dacht dat pasta's uitsluitend goed voor me waren en vet eten zoals patat en snoepen doe ik niet. Logischerwijs zou ik daardoor gewicht moeten verliezen, omdat ik meer verbrandde, maar het tegendeel was waar!! Ik groeide 5 kilo en had gespierde benen onder een dikke buik. :lol:

Nu kan ik er om lachen, maar toen absoluut niet, ik was verslagen en heb mijn loopschoenen na zeven jaar aan de wilgen gehangen.

Kortom, nu eens over deze boeg en dan maar zien of de kilo's er eindelijk af willen gaan.
Laatst gewijzigd door mohamed op 19 dec 2013 14:49, 1 keer totaal gewijzigd.

Bambi

Re: Wijntopic

Berichtdoor Bambi » 19 dec 2013 14:48

=
Laatst gewijzigd door Bambi op 12 dec 2017 03:17, 1 keer totaal gewijzigd.

mohamed

Re: Wijntopic

Berichtdoor mohamed » 19 dec 2013 14:51

Bambi schreef:Van bier kom je ook aan. :wink:

Weet ik en ook daar ben ik mee gestopt. Doch streef ik naar een realistisch dieet en onthoud me dus niet van alles wat ik lekker vind, maar vervang het met iets wat ik ook graag lust.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Wijntopic

Berichtdoor schelpje3 » 19 dec 2013 14:52

mohamed schreef:Ja, niet omdat ik het niet meer lust, integendeel zelfs, maar ik wil een tijdje geen tarwe eten om te kijken of ik dan ook een paar kilo er afkrijg. Ik las namelijk op internet dat er mensen waren die daar baat bij hadden en het is zowat het enige dieet wat ik nog niet geprobeerd heb. Weet niet of ik het je verteld heb, maar ik heb jarenlang drie maal een uur per week hardgelopen om af te vallen. Het eetpatroon liet ik ongewijzigd, omdat ik dacht dat pasta's uitsluitend goed voor me waren en vet eten zoals patat en snoepen doe ik niet. Logischerwijs zou ik daardoor gewicht moeten verliezen, omdat ik meer verbrandde, maar het tegendeel was waar!! Ik groeide 5 kilo en had gespierde benen onder een dikke buik. :lol:

Nu kan ik er om lachen, maar toen absoluut niet, ik was verslagen en heb mijn loopschoenen na zeven jaar aan de wilgen gehangen.

Kortom, nu eens over deze boeg en dan maar zien of de kilo's er eindelijk af willen gaan.

Ik denk dat die pasta het probleem niet is, maar de saus erbij en de wijntjes.
Alcohol zijn zgn lege kcal.
En pasta afwegen, 75 gram per persoon is voldoende.
Ik mikte altijd zo maar wat in de pan, 3/4 pak, maar er bleef altijd over, of mijn man maakte het op.
Nu weeg ik het af, ook de rijst en het is precies op.
Volkorenpasta's geven je heel lang een verzadigd gevoel en je kunt er prima op hardlopen.
Beter dan op wijntjes :mrgreen:

Boerin
Generaal
Generaal
Berichten: 4537
Lid geworden op: 17 okt 2013 15:20

Re: Wijntopic

Berichtdoor Boerin » 19 dec 2013 14:54

mohamed schreef:Ja, niet omdat ik het niet meer lust, integendeel zelfs, maar ik wil een tijdje geen tarwe eten om te kijken of ik dan ook een paar kilo er afkrijg.

Ooh, ik dacht al, heeft ie het zo vaak gegeten dat het 'm z'n neus uitkomt? Dat leek me al stug. Ach dat graan laten staan heeft m'n zus ook gedaan, hielp helaas niet bij haar. Ik wil wel een tijdje voor je koken hoor als je af wilt vallen, succes gegarandeerd.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

Jvslooten

Re: Wijntopic

Berichtdoor Jvslooten » 19 dec 2013 14:56

Ruby Port, heerlijk. Glühwein daarintegen.. brr

Boerin
Generaal
Generaal
Berichten: 4537
Lid geworden op: 17 okt 2013 15:20

Re: Wijntopic

Berichtdoor Boerin » 19 dec 2013 14:57

schelpje3 schreef:Dan ga ik even scherp op je postings letten :lol:

Ik wilde net al bijna de muziek in het LOLtopic plaatsen.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

mohamed

Re: Wijntopic

Berichtdoor mohamed » 19 dec 2013 15:09

Boerin schreef:Ik wil wel een tijdje voor je koken hoor als je af wilt vallen, succes gegarandeerd.

Vriendelijk aangeboden, ik stap meteen op de trein! :clown:

Tegenwoordig waag ik me ook voorzichtig wel eens aan de witte wijn en dat smaakt wel.

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Re: Wijntopic

Berichtdoor Boekenlezer » 19 dec 2013 15:39

Voor mij is er eigenlijk maar één soort wijn: rode wijn!
De rest vind ik eigenlijk maar een slap aftreksel van wijn, als ik het erg negatief neerzet.

Ik heb gisteren en vandaag aardig ingeslagen met wijn, want ik heb drie flessen staan. Wel een redelijk kostbaar goedje, die wijn. Maar ja, je moet er wat voor over hebben.
De wijnen die ik nu in huis heb, zijn:
- AH biologische cabernet sauvignon
- AH biologische merlot
- J.P. Chenet Cabernet-Syrah (inmiddels aangebroken).

Of dat mijn favorieten zijn? Ik zou het niet weten. Ik kan ze in ieder geval wel prima drinken.

Wijn drink ik graag bij italiaans eten, zoals pasta.
Ooit kocht ik hele kleine flesjes van 0,25 en 0,375 liter, maar dat doe ik niet meer. Nu koop ik flessen van 0,75 liter. Daar doe ik dan vier dagen mee. Dat houdt dus in, dat ik daarvoor vier dagen pasta eten inplan.
Die kleine flesjes zijn relatief toch behoorlijk onvoordelig, als je het mij vraagt.
Verder lijkt het erop dat ik op de wijn indrink. Ik bedoel: op de derde en vierde dag lijkt het wel alsof ik de betreffende wijn het lekkerste vind. Op de eerste dag kan ik nog wel eens denken: 'Hmm, dat is het volgens mij niet helemaal.' Maar op de derde en vierde dag ben ik de smaak dan blijkbaar gewend, en smaakt 'ie als 'gegoten'.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Wijntopic

Berichtdoor schelpje3 » 19 dec 2013 15:45

Wil jij persé die wijn dan bij het eten drinken?
Dat doen wij juist niet, 2 glaasjes ervoor, wekt de eetlust op en is zo lekker onder het koken. :D
Van de goedkope slubberwijntjes is die JPC (met dat rare scheve halsje) inderdaad best te drinken.
De biologische rosé en witte van AH ruiken muf :-&
Zijn er nog liefhebbers van Prosecco?


Terug naar “Algemene Zaken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten