Bier topic

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora.

Moderators: johannes1, Moderafo's

mohamed

Re: Bier topic

Berichtdoor mohamed » 28 sep 2019 14:13

Toch maar een krat Jupiler gescoord en ik vind het een prima pils. Verder ook een sixpack Affligem blond, waar je een gratis glas bij krijgt. Vooralsnog heb ik het glas niet gebruikt.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23520
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Bier topic

Berichtdoor Marnix » 29 sep 2019 06:36

Ik snap nooit zo goed dat mensen eater in flesjes kopen terwijl ons kraanwater van uitstekende kwaliteit is.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

mohamed

Re: Bier topic

Berichtdoor mohamed » 29 sep 2019 20:04

Marnix schreef:Ik snap nooit zo goed dat mensen eater in flesjes kopen terwijl ons kraanwater van uitstekende kwaliteit is.

Zodra er Jupiler uit onze kranen komt ben ik de eerste die stopt met flesjes.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23520
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Bier topic

Berichtdoor Marnix » 30 sep 2019 20:13

Ze zijn er dan dichtbij, het verschil in smaak is niet groot :mrgreen:
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

mohamed

Re: Bier topic

Berichtdoor mohamed » 01 okt 2019 00:48

Marnix schreef:Ze zijn er dan dichtbij, het verschil in smaak is niet groot :mrgreen:

Ja, dat is zo met de meeste pils. En diezelfden waar wel smaak aan zit hadden beter naar water kunnen smaken. ;)

mohamed

Re: Bier topic

Berichtdoor mohamed » 01 okt 2019 23:23

Vandaag drink ik weer eens Duvel, wat een lekker speciaalbier blijft. Ben bijna door mijn voorraad heen. Belgisch bier is een dure hobby.

mohamed

Re: Bier topic

Berichtdoor mohamed » 02 okt 2019 23:20

Toch maar weer een voorraadje Belgisch bier ingeslagen. Nu drink ik Duvel tripel hop, een Belgische IPA.

Afbeelding

Een zeer smakelijk speciaalbier en met 9,5% alcohol een zware waar je even voor gaat zitten. Dit soort bier drink ik niet zo vaak en meestal na wat minder sterke.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23520
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Bier topic

Berichtdoor Marnix » 03 okt 2019 22:17

mohamed schreef:Toch maar weer een voorraadje Belgisch bier ingeslagen. Nu drink ik Duvel tripel hop, een Belgische IPA.

Afbeelding

Een zeer smakelijk speciaalbier en met 9,5% alcohol een zware waar je even voor gaat zitten. Dit soort bier drink ik niet zo vaak en meestal na wat minder sterke.


Op zijn tijd zeker lekker. Maar in de breedte vind ik Belgie tegenwoordig vrij saai als bierland. Blond, dubbel, tripel en als je geluk hebt een quadrupel. Het is zoveel van hetzelfde met maar kleine onderlinge verschillen vaak. Of je moet echt wat kleinere brouwerijen ontdekken. Maar ik haal weinig Belgisch bier tegenwoordig. Op de sportclub in de derde helft soms, als afwisseling op de Skuumkoppe en Texels Bock van de tap omdat er verder niet zoveel is. Maar Er zijn zoveel leuke Nederlandse (en internationale) bieren te krijgen die buiten dat traditionele palet denken. Porters, Imperial Stouts, Saisons, Farmhouse Ales, IPA’s in allerlei soorten en maten. American quads.

Met een herfst die is begonnen en de winter voor de deur wordt het weer tijd voor zware donkere jongens bij de houtkachel. Een lekkere bock en als je wat zwaarders wil een Ongelovige Thomas van Jopen, een goede Russian Imperial Stout of Black Ipa, een smoked porter. Lekker zitten en rustig drinken.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

mohamed

Re: Bier topic

Berichtdoor mohamed » 04 okt 2019 12:22

Tja, ik houd van blond en dan is er bij de Belgen genoeg te vinden van 'uw goesting'. Van Nederladse bodem vind ik La Trappe Puur erg lekker. Binnenkort maar weer eens kopen.

Bockbier is aan mij niet besteed. Wellicht moet ik het nog leren waarderen, maar ik neem vooralsnog maar een Affligem blond.

mohamed

Re: Bier topic

Berichtdoor mohamed » 04 okt 2019 15:56

Vandaag bezondig ik andermaal met onze zuiderburen.

Afbeelding

Dit is een vrij licht speciaalbier met een hele rijke smaak. Proost!

mohamed

Re: Bier topic

Berichtdoor mohamed » 05 okt 2019 23:17

mohamed schreef:Vandaag bezondig ik andermaal met onze zuiderburen.

Afbeelding

Dit is een vrij licht speciaalbier met een hele rijke smaak. Proost!

De sixpack is al bijna leeg, blijft een erg fijn blondje als je het mij vraagt! :D

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23520
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Bier topic

Berichtdoor Marnix » 10 okt 2019 14:35

mohamed schreef:Tja, ik houd van blond en dan is er bij de Belgen genoeg te vinden van 'uw goesting'. Van Nederladse bodem vind ik La Trappe Puur erg lekker. Binnenkort maar weer eens kopen.

Bockbier is aan mij niet besteed. Wellicht moet ik het nog leren waarderen, maar ik neem vooralsnog maar een Affligem blond.


Dat kan. Ik hou juist wel van donker bier. Dat moet je anders drinken. Blond bier, pils, weizener, IPA enz is lekker als je dorst hebt. Donker bier drink je bij de kachel, als een wijntje. Rustig, lekker rond laten gaan en alle smaken tot je laten doordringen.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Re: Bier topic

Berichtdoor Boekenlezer » 16 nov 2019 10:32

Die Affligem Blond is lekker! :yum:

Afbeelding

Even geleden heb ik eens een Crespin blond abdijbier geprobeerd. Goedkoop bij de Albert Heijn. Maar het smaakt prima! Er zit alleen wel wat minder bier in een flesje: 25 cl.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Re: Bier topic

Berichtdoor Boekenlezer » 30 apr 2022 14:33

Er werd wel eens gezegd dat Grolsch niet zo goed is in speciaalbier, maar Grolsch Frisse Lentebok vind ik best lekker!
Dit is ook wel wat anders dan de Herfstbok, die me niet zo goed beviel.

Afbeelding
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3821
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Bier topic

Berichtdoor meribel » 30 apr 2022 19:31

Boekenlezer schreef:Die Affligem Blond is lekker! :yum:

Afbeelding

Even geleden heb ik eens een Crespin blond abdijbier geprobeerd. Goedkoop bij de Albert Heijn. Maar het smaakt prima! Er zit alleen wel wat minder bier in een flesje: 25 cl.

Krimpflatie


Terug naar “Algemene Zaken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten