Bier topic

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora.

Moderators: johannes1, Moderafo's

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7897
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Bier topic

Berichtdoor StillAwake » 16 jan 2019 15:23

Marnix schreef:Klopt, hij is erg lekker. Maar ja, voor dat zelfde geld kan je ook meer erg lekker bier kopen :D

Klopt, maar als je in een cafe drie trippeltjes besteld hebt ben je bijna hetzelfde kwijt voor ongeveer dezelfde hoeveelheid.
Voor oudjaar zou ik het zo weer doen, voor een doorsnee vrijdagavond is het me te duur.
Dan koop ik liever whisky, dan haal je 20 glazen uit een fles van 8 tientjes, in plaats van drie uit een fles van 27 euro.
2 euro per glas of 9 euro per glas...
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Jacoba
Verkenner
Verkenner
Berichten: 7
Lid geworden op: 29 sep 2018 16:17

Re: Bier topic

Berichtdoor Jacoba » 30 jan 2019 22:54

Doe mij dat spul vd Lidl maar. Oetinger! Anders Grolsch of Best van Dirk, ook best.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7897
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Bier topic

Berichtdoor StillAwake » 30 jan 2019 23:19

Jacoba schreef:Doe mij dat spul vd Lidl maar. Oetinger! Anders Grolsch of Best van Dirk, ook best.

Oetinger is in mijn ogen inderdaad een prima pils.
Best ken ik niet, maar Grolsch is wel met afstand het meest vieze bier wat ik ken.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

K80
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1102
Lid geworden op: 25 aug 2016 20:29

Re: Bier topic

Berichtdoor K80 » 31 jan 2019 15:19

Op het moment drink het liefste thuis Dommelsch.
Heerlijk!
Vandaag is het gisteren van morgen.

mohamed

Re: Bier topic

Berichtdoor mohamed » 14 sep 2019 16:57

Het is een beetje stil hier nietwaar?

Lang was ik advocaat van Duits bier, maar op een gegeven moment was ik er klaar mee. Ik vond het bier metaalachtig en waterig smaken na er lang fan van te zijn geweest. Tja, shit happens zal ik maar zeggen.

Zodoende ben ik zuidwaarts gegaan en kwam uit bij de Belgen. De ietwat lichtere speciaalbieren kunnen mij zeer bekoren en smaken mij beter dan de Duitsers ooit deden. Daarnet dronk ik Affligem licht blond.

Afbeelding

Dit bier heeft een lichte dronk en zeer fruitige nasmaak. Met slechts 4,7% alcohol zit er toch flink wat meer smaak aan dan de gemiddelde pils. En ik kan het weten want ik heb ze bij de hectoliter gedronken en allemaal. Dit frisse Belgische bier schaar ik in de categorie trappistenbier La Trappe puur. Ik houd daar erg van en dronk ze ook wel tijdens mijn Duitse periode.

En nu drink ik een De Koninck afkomstig uit Antwerpen. De soort is een Antwaarpse Pale Ale (staat er echt op lol) en het is de eerste keer dat ik het drink. Het is met 5.2% alcohol ook een licht speciaalbier, dat wat mij betreft de naam koninklijk alle eer aan doet. Deze smaakt naar meer en is zeker een speciaalbier waar ik speciaal voor terug zal komen!

Afbeelding

Persoonlijk drink ik bier liever recht uit de fles dan uit een glas. Die donkere kleur spreekt mij niet zo aan en in een fles zie je dat niet. :mrgreen:

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23520
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Bier topic

Berichtdoor Marnix » 17 sep 2019 22:35

mohamed schreef:Het is een beetje stil hier nietwaar?

Lang was ik advocaat van Duits bier, maar op een gegeven moment was ik er klaar mee. Ik vond het bier metaalachtig en waterig smaken na er lang fan van te zijn geweest. Tja, shit happens zal ik maar zeggen.

Zodoende ben ik zuidwaarts gegaan en kwam uit bij de Belgen. De ietwat lichtere speciaalbieren kunnen mij zeer bekoren en smaken mij beter dan de Duitsers ooit deden. Daarnet dronk ik Affligem licht blond.

Afbeelding

Dit bier heeft een lichte dronk en zeer fruitige nasmaak. Met slechts 4,7% alcohol zit er toch flink wat meer smaak aan dan de gemiddelde pils. En ik kan het weten want ik heb ze bij de hectoliter gedronken en allemaal. Dit frisse Belgische bier schaar ik in de categorie trappistenbier La Trappe puur. Ik houd daar erg van en dronk ze ook wel tijdens mijn Duitse periode.

En nu drink ik een De Koninck afkomstig uit Antwerpen. De soort is een Antwaarpse Pale Ale (staat er echt op lol) en het is de eerste keer dat ik het drink. Het is met 5.2% alcohol ook een licht speciaalbier, dat wat mij betreft de naam koninklijk alle eer aan doet. Deze smaakt naar meer en is zeker een speciaalbier waar ik speciaal voor terug zal komen!

Afbeelding

Persoonlijk drink ik bier liever recht uit de fles dan uit een glas. Die donkere kleur spreekt mij niet zo aan en in een fles zie je dat niet. :mrgreen:


Gelukkig, Duitse pils is prima maar is toch anders dan speciaalbier. De Koninck is een prima doordrinker. Ik vind hem wel iets aan diepgang missen maar dat is denk ik omdat ik het net iets zwaarder gewend ben. Wat dat betreft kijk ik wel uit naar het nieuwe bockbier-seizoen.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

mohamed

Re: Bier topic

Berichtdoor mohamed » 20 sep 2019 09:34

De wat zwaardere speciaalbieren vind ik ook lekker, maar dan na een doordrinker. Gisteren heb ik Brugse Zot gedronken en dat is precies wat voor mij: blond en een doordrinker met slechts 6% alcohol.

Afbeelding

Duitse pils drink ik nog wel bij de maaltijd. Want om elke dag Belgische bieren te drinken wordt een dure grap.

K80
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1102
Lid geworden op: 25 aug 2016 20:29

Re: Bier topic

Berichtdoor K80 » 20 sep 2019 09:43

Ben zelf meer van de normale pils.

Brouwers 2,5 is trouwens ook prima.
Wel eens fijn dat er de helft minder alcohol in zit.
Alleen maar verkrijgbaar bij de appie
Vandaag is het gisteren van morgen.

mohamed

Re: Bier topic

Berichtdoor mohamed » 20 sep 2019 12:56

Normale pils spuug ik niet in, maar een licht Belgisch bier zoals Brugse Zot heeft toch mijn voorkeur. of Vedett IPA wat ook lekker weg drinkt.

Afbeelding

mohamed

Re: Bier topic

Berichtdoor mohamed » 20 sep 2019 12:58

Momenteel drink ik trouwens een Straffe Hendrik, wat een straffe tripel is en eveneens als de Zot uit Brugge komt. Geen doordrink bier maar wel een hele fijne die je drinkt als wijn.

Afbeelding

mohamed

Re: Bier topic

Berichtdoor mohamed » 21 sep 2019 16:34

Ik zie dat Jupiler in de reclame is heden vandaag, dus bezondig ik mij daar maar eens aan. Zal je net zien dat ik het vet waterig vind smaken na al dat speciale lekkers uit België. Maar ja, de prijs er er ook naar en Jupiler wordt ook door onze zuiderburen gebrouwd. :mrgreen:

mohamed

Re: Bier topic

Berichtdoor mohamed » 21 sep 2019 20:31

Het liep nogal storm kennelijk, want de kratten Jupiler waren uitverkocht. Er waren nog slechts vijf flesjes, die ik maar heb gekocht. Jaren geleden zwoer ik bij Jupiler en een oude liefde lijkt weer op te bloeien. Deze pils heeft een hele fruitige nasmaak zodat het me nu al spijt dat er niet meer waren.

K80
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1102
Lid geworden op: 25 aug 2016 20:29

Re: Bier topic

Berichtdoor K80 » 22 sep 2019 10:24

Ik vind Jupiler niet zo bijzonder. Duur ook met die kleine flesjes. Nee, geef mij maar Dommelsch.
Vandaag is het gisteren van morgen.

mohamed

Re: Bier topic

Berichtdoor mohamed » 22 sep 2019 22:44

K80 schreef:Ik vind Jupiler niet zo bijzonder. Duur ook met die kleine flesjes. Nee, geef mij maar Dommelsch.

Jupiler is inderdaad erg duur, ik weet ook niet of ik het voorlopig weer koop.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23520
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Bier topic

Berichtdoor Marnix » 23 sep 2019 10:13

Ik vind het vooral geen meerwaarde hebben tov Duitse of sommige Nederlandse pils. Vrij waterig inderdaad.

Afgelopen weekend een paar bockbieren geprobeerd. De Brand Dubbelbok smaakt ieder jaar hetzelfde maar vind ik erg lekker. De bok van 't IJ is traditiegetrouw erg lekker. De Texelse bock is ook wel weer fijn, hoewel hij betere jaren heeft gehad. En een Zundert 10 gedronken, het zwaardere broertje van de eerste Zundert die al een paar jaar op de markt is. Lekker op een koude avond bij een vuurtje. Zundert is van de trappisten toch wat minder klassiek met een blond, een dubbel, een tripel en eventueel nog een quadrupel en dat maakt het wel leuk.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”


Terug naar “Algemene Zaken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten

cron