Bier topic

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora.

Moderators: johannes1, Moderafo's

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23544
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Bier topic

Berichtdoor Marnix » 09 okt 2013 10:49

Tja ik vind Grolsch weer heerlijk. Smaken verschillen inderdaad. (whisky is overigens wel lekker dus je hebt toch wel smaak ;) )
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Bier topic

Berichtdoor Evelien » 09 okt 2013 10:59

StillAwake schreef:
Daaruit blijkt maar weer hoe verschillend smaken kunnen zijn!
Hertog Jan is inderdaad een lekker bier, maar Grolsch is wel het meest smerige bocht dat ik ooit heb gedronken (hoewel rosébier een behoorlijke aanval op deze bedenkelijke eer pleegt)


Niet in de war met Heineken? (dat is koppijn bier).

mohamed

Re: Bier topic

Berichtdoor mohamed » 09 okt 2013 11:06

Marnix schreef:Mohamed, het is een smaakgerelateerd iers, maar in Duitlsland wordt Warsteiner een beetje zo gezien. Het is er een beetje het Amstel van Duitsland. Prima bier inderdaad hoor. Zelf geef ik de voorkeur aan een iets steviger pils (in Nederland Grolsch of Brand) en in Duitsland Krombachet, Radeberger, bijna alles is wat pittiger van smaak dan Warsteiner. Maar nogmaals, dat is een smaakverschil.

Vrouwenbier? Ik vind het een heerlijke pils die ik vele malen liever heb dan Heineken en Amstel. In België noemen ze Jupiler mannenbier, terwijl de smaak wateriger is dan Warsteiner. Ik houd iets meer van pils die fris is maar niet te waterig. Als dat dan vrouwenbier is, doe mij dat dan maar!

Bij de aanschaf van een krat speelt de prijs voor mij ook een rol en Warsteiner is hier in Friesland de enige betaalbare Duitse pils. Ik heb nog liever Bitburger maar dat is hier waar ik woon in Friesland alleen bij de Mitra verkrijgbaar en peperduur.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Bier topic

Berichtdoor StillAwake » 09 okt 2013 11:34

Evelien schreef:Niet in de war met Heineken? (dat is koppijn bier).


Nee, niet in de war...
Heineken is niet lekker, en kan inderdaad een koppijnbier zijn, de smaak is echter nog steeds beter dan de nadrukkelijke nasmaak van Grolsch.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Bier topic

Berichtdoor Evelien » 09 okt 2013 11:42

Van de tap of uit flesje?

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23544
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Bier topic

Berichtdoor Marnix » 09 okt 2013 12:06

mohamed schreef:Vrouwenbier? Ik vind het een heerlijke pils die ik vele malen liever heb dan Heineken en Amstel. In België noemen ze Jupiler mannenbier, terwijl de smaak wateriger is dan Warsteiner. Ik houd iets meer van pils die fris is maar niet te waterig. Als dat dan vrouwenbier is, doe mij dat dan maar!

Bij de aanschaf van een krat speelt de prijs voor mij ook een rol en Warsteiner is hier in Friesland de enige betaalbare Duitse pils. Ik heb nog liever Bitburger maar dat is hier waar ik woon in Friesland alleen bij de Mitra verkrijgbaar en peperduur.


Was fijn toen ik in Arnhem woonde. Af en toe bier halen over de grens, in een Trinkgut (dat is net zoiets als de Gamma maar dan staat het helemaal vol met soorten bier :D )

En ja, smaken verschilen en ieder bier zal zich een mannenbier noemen want dat is verreweg je grootste doelgroep :)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Katlheen
Majoor
Majoor
Berichten: 1885
Lid geworden op: 08 okt 2005 15:56

Re: Bier topic

Berichtdoor Katlheen » 09 okt 2013 12:25

In Arnhem had/heb je café "het Moortgat". Daar kan je anders ook veel lekkere biertjes drinken :D
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23544
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Bier topic

Berichtdoor Marnix » 09 okt 2013 13:18

Heb. En inderdaad, dat kan daar. En zo zijn er een hoop speciale biercafe's in Nederland. Leuk om eens te bezoeken. En qua interieur is Olivier in Utrecht natuurlijk het mooist :)

Afbeelding

Afbeelding
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Katlheen
Majoor
Majoor
Berichten: 1885
Lid geworden op: 08 okt 2005 15:56

Re: Bier topic

Berichtdoor Katlheen » 09 okt 2013 14:39

Lol, daar was ik een paar weken terug nog ivm een borrel van een collega.
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3826
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Bier topic

Berichtdoor meribel » 09 okt 2013 17:07

Biercafé in een ( voormalige) kerk?



Ik zal wel geen smaak hebben maar drink graag tsingtao


En anders texels,alle soorten!

mohamed

Re: Bier topic

Berichtdoor mohamed » 09 okt 2013 18:40

mohamed schreef:Vrouwenbier? Ik vind het een heerlijke pils die ik vele malen liever heb dan Heineken en Amstel. In België noemen ze Jupiler mannenbier, terwijl de smaak wateriger is dan Warsteiner. Ik houd iets meer van pils die fris is maar niet te waterig. Als dat dan vrouwenbier is, doe mij dat dan maar!

Bij de aanschaf van een krat speelt de prijs voor mij ook een rol en Warsteiner is hier in Friesland de enige betaalbare Duitse pils. Ik heb nog liever Bitburger maar dat is hier waar ik woon in Friesland alleen bij de Mitra verkrijgbaar en peperduur.

Marnix schreef:Was fijn toen ik in Arnhem woonde. Af en toe bier halen over de grens, in een Trinkgut (dat is net zoiets als de Gamma maar dan staat het helemaal vol met soorten bier :D )

En ja, smaken verschilen en ieder bier zal zich een mannenbier noemen want dat is verreweg je grootste doelgroep :)

Lijkt me vele malen leuker dan de Gamma zo'n winkel, ik zeg ga maar! Smaken verschillen en afstanden ook. ;)

mohamed

Re: Bier topic

Berichtdoor mohamed » 09 okt 2013 18:48

meribel schreef:Biercafé in een ( voormalige) kerk?



Ik zal wel geen smaak hebben maar drink graag tsingtao


En anders texels,alle soorten!

Jawel, jij als vrouw hebt juist meer smaak dan mannen. Warsteiner is vrouwenbier volgens de Duitsers wist Marnix me te vertellen. Terwijl er meer smaak aan Warsteiner zit dan het wat waterige Jupiler, het bier wat mannen willen volgens de reclame. Dus heb jij meer smaak en we doen er verstandig aan maar eens tsingtao proberen! ;)

mohamed

Re: Bier topic

Berichtdoor mohamed » 09 okt 2013 19:14

Drinkt iemand wel eens Oettinger?

Afbeelding

Ik heb het wel eens op een verjaardag gehad en het smaakte erg lekker vond ik. Het is een Duitse pils en het bedrijf doet er alles aan om de prijzen van hun bier laag te houden door bijvoorbeeld tussenhandel uit te sluiten. Daar kun je dus lekker van doordrinken ook als je wat minder te besteden hebt.

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3826
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Bier topic

Berichtdoor meribel » 09 okt 2013 19:21

Hm, ik denk niet dat we dezelfde smaak hebben,
Ik vind duitse bieren niet zo. Tsingtao is heerlijk wegdrink pils en naast de uitgebalanceerde smaak van texels vallen juist belgische bieren in de smaak bij mij,



Overigens, het duitse alcoholvrije bier is wel heel erg lekker!



( ja zeg het maar...ik heb geen smaak :-). ..)

EenVasteBurcht
Sergeant
Sergeant
Berichten: 372
Lid geworden op: 14 jul 2013 11:33
Locatie: Leiden

Re: Bier topic

Berichtdoor EenVasteBurcht » 09 okt 2013 20:48

BIER ! :D

Ik kom van dicht bij de Belgische grens dus de biercultuur zit er goed in. Ik mag graag een leffe of een westvleteren drinken, en ik hou ook erg van de wat meer speciale trappisten zoals Orval en Rochefort.

Marnix schreef:Naar het onderwerp. Warsteiner vind ik vrouwenbier :)

? Vind ik niet. Van de pils vind ik Warsteiner één van de betere (naast Jupiler en Hertog Jan, en evt. Palm als dat nog onder pils valt).
Scheldebrouwerij

JA DAT KOMT UIT ZEELAND !
:mrgreen:

De Westvleteren 12 staat bekend als heel goed, maar deze heb ik helaas nog niet mogen proeven...

Wij zijn daar een keer helemaal speciaal voor naar Westvleteren gereden. Ongelooflijk bier ! Als je het niet kunt krijgen is een Sint Bernard echter ook prima, is volgens een verglijkbaar recept gebrouwen. Wellicht verkrijgbaar in de bierspeciaalzaak? Hier in Leiden hebben we een Bierwinkel, bijvoorbeeld.

Afbeelding


Terug naar “Algemene Zaken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 gasten