Bier topic

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora.

Moderators: johannes1, Moderafo's

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23582
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Bier topic

Berichtdoor Marnix » 09 okt 2013 21:51

Texels bier is heerlijk!

En wat het vrouwenbier betreft, een aantal Duitsers hebben me eens verteld dat het daar zo bekend staat. Dat is ook niet zo vreemd want in Duitsland zijn de meeste bieren wat pittiger en zwaarder qua smaak. Voor Duits bier is Warsteiner erg zacht en licht, vandaar dat ze dat vinden. Mannen drinken bier pittiger bier en vrouwen wat lichter daar. Wat overigens cultuurbepaald is, in Nederland is het gemengd, (Grolsch is populair maar ook veel mensen drinken Amstel bijvoorbeeld). En inderdaad, Jupiler profileert zich als bier voor mannen, niet iedereen zal het daarmee eens zijn.... Maar nogmaals, mannen zijn verreweg de grootste doelgroep. Amstel profileert zich ook als mannenbier ;) En wat te denken van Bud bijvoorbeeld. Ook een licht biertje maar erg populair in Amerika.

Kortom, het blijft een kwestie van smaken... en Warsteiner heeft veel meer smaak dan Amstel, Bud, Jupiler enz. Dan nog blijft dat de een een wat krachtiger pils lekker vindt en de ander een iets zachtere. Niets mis mee :)

Wat Arnhem betreft, daar woon ik niet meer dus ik drink veel minder Duits bier tegenwoordig. En watde Scheldebrouwerij betreft, die komt van origine inderdaad uit Zeeland hoewel ze tegenwoordig in een Belgische Brouwerij zitten.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

mohamed

Re: Bier topic

Berichtdoor mohamed » 09 okt 2013 22:29

EenVasteBurcht schreef: Van de pils vind ik Warsteiner één van de betere (naast Jupiler en Hertog Jan, en evt. Palm als dat nog onder pils valt).

Absoluut, ik vind Jupiler ook erg lekker maar het is relatief gezien veel duurder dan Warsteiner en daarom drink ik tijdens de economische crisis maar Warsteiner.

mohamed

Re: Bier topic

Berichtdoor mohamed » 09 okt 2013 22:35

Marnix schreef:Kortom, het blijft een kwestie van smaken... en Warsteiner heeft veel meer smaak dan Amstel, Bud, Jupiler enz. Dan nog blijft dat de een een wat krachtiger pils lekker vindt en de ander een iets zachtere. Niets mis mee :)

Niks mis met zacht en mild, ik neem er nog een! Wat vind je van Oettinger?

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23582
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Bier topic

Berichtdoor Marnix » 10 okt 2013 08:40

Prima. Ik geef de voorkeur aan Veltins bij de Lidl maar het is prima te drinken.

Ook leuk vind ik bieren als Chimay, waarbij de brouwerij geen winstoogmerk heeft, winst die wordt gemaakt gaat naar de sociale dienst. Dan zit je bier te drinken, heb je er een paar op en denk je: Zal ik er nog eentje nemen of niet? Eigeniljk weet je dat je genoeg op hebt, dat je er niet nog 1 moet hebben. Maar dan denk je aan al die arme mensen die met moeite van hun uitkering kunnen rondkomen en dan kan je niet anders dan toch nog eentje open te trekken. Uit liefdadigheid. En zo kan je aan een biertje teveel drinken toch nog een goed gevoel overhouden :mrgreen:
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

mohamed

Re: Bier topic

Berichtdoor mohamed » 10 okt 2013 13:25

Aangezien ik niet gereformeerd ben speelt mijn geweten bij het drinken van een paar biertjes niet op, hooguit dat ik denk 'verdorie, is dat krat nu alweer leeg, hoe moet dat morgen dan?' Dankzij jouw tip weet ik dat nu: naar de Lidl maar helaas hebben we die hier niet. ](*,)

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23582
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Bier topic

Berichtdoor Marnix » 10 okt 2013 14:53

Hehe. Je moet bovenstaande reactie niet serieus nemen . Mijn geweten speelt ook niet op. :D
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Faramir

Re: Bier topic

Berichtdoor Faramir » 10 okt 2013 15:23

mohamed schreef:Aangezien ik niet gereformeerd ben speelt mijn geweten bij het drinken van een paar biertjes niet op, hooguit dat ik denk 'verdorie, is dat krat nu alweer leeg, hoe moet dat morgen dan?' Dankzij jouw tip weet ik dat nu: naar de Lidl maar helaas hebben we die hier niet. ](*,)

Ik heb vernomen dat de Aldi ook voor weinig heel redelijk bier in blikken van 1/2 liter heeft.

Maar het beste kan je gewoon een kleine voorraad in huis houden. Je weet immers nooit of er onverwachts visite voor de deur staat.

En als je geweten opspeelt dan onderdruk je dat toch gewoon door weer even snel een flesje weg te tikken.

Gebruikersavatar
coby
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1070
Lid geworden op: 30 jul 2012 13:23

Re: Bier topic

Berichtdoor coby » 10 okt 2013 15:27

ik ging laatst met m'n vader naar de Aldi, slaat ie ineens allemaal bier in daar, lachen. Maar het was voor de slakken, dus hoe het smaakt weet ik niet.
1Timothy 1:15 Christ Jesus came into the world to save sinners, of whom I am chief

mohamed

Re: Bier topic

Berichtdoor mohamed » 10 okt 2013 15:57

Marnix schreef:Hehe. Je moet bovenstaande reactie niet serieus nemen . Mijn geweten speelt ook niet op. :D

Nee, nee! ;) :clown:

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23582
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Bier topic

Berichtdoor Marnix » 10 okt 2013 15:59

Nee. Ik ben modern gereformeerd en iets minder gericht op matigheid :P
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

mohamed

Re: Bier topic

Berichtdoor mohamed » 10 okt 2013 16:05

mohamed schreef:Aangezien ik niet gereformeerd ben speelt mijn geweten bij het drinken van een paar biertjes niet op, hooguit dat ik denk 'verdorie, is dat krat nu alweer leeg, hoe moet dat morgen dan?' Dankzij jouw tip weet ik dat nu: naar de Lidl maar helaas hebben we die hier niet. ](*,)

Faramir schreef:Ik heb vernomen dat de Aldi ook voor weinig heel redelijk bier in blikken van 1/2 liter heeft.

Die blikken ken ik, dan betaal ik liever ietsje meer voor bier uit een fles.
Faramir schreef:Maar het beste kan je gewoon een kleine voorraad in huis houden. Je weet immers nooit of er onverwachts visite voor de deur staat.

Hangt er maar net van af wie langskomt.
Faramir schreef:En als je geweten opspeelt dan onderdruk je dat toch gewoon door weer even snel een flesje weg te tikken.

Zo is het maar net, dat gaat vanavond ook wel weer gebeuren, een paar flesjes wegtikken en ik heb een zo'n donkerbruin vermoeden dat mijn geweten het daar roerend mee eens is! :mrgreen:

mohamed

Re: Bier topic

Berichtdoor mohamed » 10 okt 2013 16:07

Marnix schreef:Nee. Ik ben modern gereformeerd en iets minder gericht op matigheid :P

Door je bewezen kennis van bier geloof ik je! ;)

Ik weet namelijk van de mensen uit mijn dorp die streng gereformeerd zijn dat hun bierconsumptie niet verder reikt dan drie hooguit vier flesjes Amstel op een zaterdagavond vergezeld met een hard stuk oude kaas en een stukje gort droge worst.

mohamed

Re: Bier topic

Berichtdoor mohamed » 10 okt 2013 16:12

coby schreef:ik ging laatst met m'n vader naar de Aldi, slaat ie ineens allemaal bier in daar, lachen. Maar het was voor de slakken, dus hoe het smaakt weet ik niet.

Wat drinkt je pa dan?

Gebruikersavatar
coby
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1070
Lid geworden op: 30 jul 2012 13:23

Re: Bier topic

Berichtdoor coby » 10 okt 2013 16:15

mohamed schreef:Wat drinkt je pa dan?

Hij drinkt weleens wijn, een biertje ook wel zelden geloof ik als je het hem voorzet, maar ik moest zo lachen, want ik zie 'm nooit bier drinken. Hoppa, die kar vol met blikken.
1Timothy 1:15 Christ Jesus came into the world to save sinners, of whom I am chief

Gebruikersavatar
coby
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1070
Lid geworden op: 30 jul 2012 13:23

Re: Bier topic

Berichtdoor coby » 10 okt 2013 16:23

Ik drink altijd ranja uit Jupiler glazen, heb allang gemerkt dat er bij mij dan geen rem op zit, dus biertjes koop ik niet. Op een feest kan het me niet schelen. Raar, want een paar jaar terug lustte ik het niet eens, wijn ook niet, zelfs Sangria vond ik te zuur.
1Timothy 1:15 Christ Jesus came into the world to save sinners, of whom I am chief


Terug naar “Algemene Zaken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 56 gasten