Website www.derokendevlaswiek.nl

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora.

Moderators: johannes1, Moderafo's

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Website www.derokendevlaswiek.nl

Berichtdoor StillAwake » 26 jan 2018 09:53

Katlheen schreef:Maar misschien is Burggraaf echt een profeet van de Heer en moeten we ons verootmoedigen en luisteren naar de woorden van de Heer?

Wellicht, maar dan kun je je wel afvragen welke heer.
En ik denk dat hijzelf die heer is....
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Katlheen
Majoor
Majoor
Berichten: 1885
Lid geworden op: 08 okt 2005 15:56

Re: Website www.derokendevlaswiek.nl

Berichtdoor Katlheen » 26 jan 2018 10:17

Hahah, ja snap ik. Dat was ook mijn punt. Hij vindt waarschijnlijk dat we ons moeten bekeren. Maar tot wat? Zijn liefdeloze boodschap van haat?
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Website www.derokendevlaswiek.nl

Berichtdoor StillAwake » 26 jan 2018 10:21

Katlheen schreef:Hahah, ja snap ik. Dat was ook mijn punt. Hij vindt waarschijnlijk dat we ons moeten bekeren. Maar tot wat? Zijn liefdeloze boodschap van haat?

Words they preach
I can't relate
If God's true Love
Are acts of Hate
Who would wish this
On our people?
And proclaim
That His will be done
Scriptures they heed have misled them
All praise their sacrificed sons

Bovenstaande tekst gaat over moslimterrorisme, maar is zeker ook toepasbaar op dit soort figuren.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: Website www.derokendevlaswiek.nl

Berichtdoor Optimatus » 31 jan 2018 16:55

Katlheen schreef:Maar misschien is Burggraaf echt een profeet van de Heer en moeten we ons verootmoedigen en luisteren naar de woorden van de Heer?


Staat er in de Bijbel niet, dat de HEER zich niet in een storm of een onweersbui vertoont, maar in een zacht briesje? Zelfs al draai je aan de volumeknop, Burggraaff blijft een scheldende schreeuwlelijk en dus een storm of een onweersbui...
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Katlheen
Majoor
Majoor
Berichten: 1885
Lid geworden op: 08 okt 2005 15:56

Re: Website www.derokendevlaswiek.nl

Berichtdoor Katlheen » 01 feb 2018 17:29

Hij zal van zichzelf wel vinden dat hij een zacht liefdevol briesje is :mrgreen:
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: Website www.derokendevlaswiek.nl

Berichtdoor Optimatus » 03 feb 2018 10:14

Tja, het is eigenlijk een soort theologisch masochisme.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8804
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Website www.derokendevlaswiek.nl

Berichtdoor elbert » 10 okt 2018 09:36

Het lijkt erop dat dhr. Burggraaf zich verlaagd heeft om stichting JijDaar te demoniseren: https://www.rd.nl/kerk-religie/subscrip ... =1.1518915

De site http://www.jijdaar.com staat onder dezelfde naam geregistreerd als zijn reeds bekende site.
Dit lijkt me een zaak voor het Openbaar Ministerie. Al ben ik wel bang dat de man zichzelf dan als martelaar gaat zien.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Speedy
Majoor
Majoor
Berichten: 2279
Lid geworden op: 30 jan 2003 16:20

Re: Website www.derokendevlaswiek.nl

Berichtdoor Speedy » 10 okt 2018 09:58

elbert schreef:Het lijkt erop dat dhr. Burggraaf zich verlaagd heeft om stichting JijDaar te demoniseren: https://www.rd.nl/kerk-religie/subscrip ... =1.1518915

De site http://www.jijdaar.com staat onder dezelfde naam geregistreerd als zijn reeds bekende site.
Dit lijkt me een zaak voor het Openbaar Ministerie. Al ben ik wel bang dat de man zichzelf dan als martelaar gaat zien.


Hij zit in Canada dus OM gaat niets doen. Alleen via buitenlandse zaken misschien icm OM zou er wat gedaan kunnen worden. Maar als vanuit Toronto actie wordt ondernomen is er misschien meer kans op succes. In ieder geval speelt hij zich daar wel in de picture en daar houden de Canadezen niet zo van.
Mijn lijst van booswichten wordt elke dag, dat ik ouder word, kleiner en mijn register van dwazen steeds langer.

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: Website www.derokendevlaswiek.nl

Berichtdoor coby6 » 10 okt 2018 10:05

Wat een lieve man.

Katlheen
Majoor
Majoor
Berichten: 1885
Lid geworden op: 08 okt 2005 15:56

Re: Website www.derokendevlaswiek.nl

Berichtdoor Katlheen » 10 okt 2018 10:19

Ja, en je ziet ook zo heerlijk de vruchten van de Geest bij deze man. Wat een voorbeeld! Johannes en Jezus zijn er niets bij, ziet hij zichzelf inmiddels niet als opper Profeet enzo?
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

Veendam
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 18 sep 2017 20:15

Re: Website www.derokendevlaswiek.nl

Berichtdoor Veendam » 10 okt 2018 10:37

elbert schreef:Het lijkt erop dat dhr. Burggraaf zich verlaagd heeft om stichting JijDaar te demoniseren: https://www.rd.nl/kerk-religie/subscrip ... =1.1518915

De site http://www.jijdaar.com staat onder dezelfde naam geregistreerd als zijn reeds bekende site.
Dit lijkt me een zaak voor het Openbaar Ministerie. Al ben ik wel bang dat de man zichzelf dan als martelaar gaat zien.


Die domeinnaam jijdaar.com is simpel op te eisen door de houder van het NL domein.

Gebruikersavatar
Race406
Majoor
Majoor
Berichten: 2096
Lid geworden op: 28 mar 2004 13:04
Locatie: Wierden
Contacteer:

Re: Website www.derokendevlaswiek.nl

Berichtdoor Race406 » 10 okt 2018 10:45

Wie is hier nu goddeloos...
Vroeger riepen we weleens naar elkaar: "Wat je zegt dat ben je zelf!" Dat lijkt me hier zeer van toepassing...
Ik zie een poort wijd open staan... Die open poort leidt tot Gods Troon. GAAT DOOR! Laat NIETS (maar dan ook werkelijk niets of niemand!) u hinderen!

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: Website www.derokendevlaswiek.nl

Berichtdoor Johan100 » 10 okt 2018 11:08

..
Laatst gewijzigd door Johan100 op 12 okt 2018 17:19, 1 keer totaal gewijzigd.
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Website www.derokendevlaswiek.nl

Berichtdoor StillAwake » 10 okt 2018 12:18

Johan100 schreef:In en in triest om zo over andere mensen te praten. Je kan weleens een tongslippertje maken wat al erg genoeg is, maar zo een site opstellen is echt met voorbedachte rade. Je kan het ook anders brengen als je het ergens niet mee eens bent. Zou diegene die hier achter zit in gebed zijn gegaan voordat hij dit zou doen?

Als je zijn vuilspuiterij leest ga je je sowieso afvragen tot wie hij zich richt in zijn gebeden. Af en toe is het namelijk redelijk duivels wat er uit zijn toetsenbord stroomt...
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Julian Brasser
Mineur
Mineur
Berichten: 107
Lid geworden op: 05 aug 2014 18:57
Contacteer:

Re: Website www.derokendevlaswiek.nl

Berichtdoor Julian Brasser » 16 okt 2018 10:28

Het is echt interessant om te zien hoeveel er gedemoniseerd wordt in ger. gem -kringen. En dat terwijl de ger. gem. en Jijdaar gemeenschappelijk hebben dat men de nadruk legt op het juridisch vrijverklaard zijn van de verdoemenis in het hiernamaals. Dat zit ingebakken in de opvoeding en er zijn verschillende meningen over. Maar God laat zich echt niet vangen in een vierschaar der consciëntie. Jezus zei tegen de Joden U bent uit uw vader die de duivel is en het lijkt erop dat het ook weer de duivel is die de aanvliegroute van Jijdaar en Ger. gem impregneert in de opvoeding van de rechterkant van de reformatorische gezindte.
Verdeel-en-heers was de taktiek van Julius Ceasar (vermoord in 44 v. Chr.) en de duivel misbruikt dat gereedschap.
De lastercampagne-website jijdaar.com is een spuien van eigen angsten over jijdaar heen. Maar die angsten hoef je helemaal niet te spuien omdat het gebaseerd is op kronkels. Daaroverheen komen dan natuurlijk weer de 'good cops' die vanuit 'good cop, bad cop' -taktiek hun invloed willen doen gelden.'
Het gaat om zogenoemd 'eeuwig wel of eeuwig wee' maar die gedachte staat nergens in de Bijbel. De hel kan niet tegelijk een eeuwig vuur zijn en buitenste duisternis. Wat dichter in de buurt komt is: worden geoordeeld naar je werken wat iedereen op deze aarde zal krijgen of moeten ondergaan.
Ik ben zelf opgegroeid/opgevoed in de ger. gem. dus ik weet waar ik het over heb. Ik begrijp niet hoe het ooit zo ver heeft kunnen komen. Ik reik graag handvatten aan om uit die sfeer te komen. Die hele 'zwarte vlinder'-sfeer hebben de demonen gecreeërd. Gelukkig is de ger. gem geen sekte en kun je eruit stappen.
Ik voel echt een last op mijn hart als ik denk aan bepaalde voormannen-met-leesbrillen uit de ger. gem. Vreselijk.
Het is de toon die de muziek maakt.


Terug naar “Algemene Zaken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten