Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (3)

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora.

Moderators: johannes1, Moderafo's

Gebruikersavatar
-Judith-
Luitenant
Luitenant
Berichten: 609
Lid geworden op: 15 apr 2010 22:31

Re: Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? Deel 3

Berichtdoor -Judith- » 11 nov 2010 21:28

vpk schreef:ik zou ook kiezen voor spachtelputz net als de rest, of inderdaad wat marnix zegt een kleurtje geven als het nog mooi is, en dan een mooie grote krans erop hangen! (moet je wel van houden natuurlijk :wink: )

wij hebben zelf 3 muren gladde scan in 2 tinten bruin. en dan 1 muur met behang. de schouw zit aan de donkerbruine scanmuur. nu heb ik dinsdag op de winterfair bij kaasboerderij de weistaar een prachtige krans gekocht met 80 cm diameter. die moet erop komen te hangen. ik was er meteen helemaal verliefd op toen ik m zag. als ie hangt, post ik wel ff een keer een foto.


Kijk maar! Ik ben toch niet gek! Ik had dat idee ook, maar dr hebben me dr al 3 voor gek verklaar, want dat zou toch zo raar staan...Maar ik denk dat ik dat rare idee van mij nu maar 's doorzet :lol:

Gebruikersavatar
Spons
Generaal
Generaal
Berichten: 4820
Lid geworden op: 20 okt 2004 18:23
Locatie: perkouw

Re: Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? Deel 3

Berichtdoor Spons » 11 nov 2010 21:50

Marnix schreef:Bovendien is het een hoop werk. Wat zit er onder het behang? Mooi of lelijk? Mooi: Gewoon kleurtje geven. Lelijk: Stuken en dan verven.



wat dat laatste betreft ben ik het niet met je eens, als een muur goed gestuukd is , en je verft het kan je later altijd nog een ander kleurtje er op verfen !

Gebruikersavatar
vpk
Majoor
Majoor
Berichten: 2070
Lid geworden op: 05 jun 2007 12:54
Locatie: onder de ijssel

Re: Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? Deel 3

Berichtdoor vpk » 11 nov 2010 22:43

ik ben er ook erg blij mee! we zouden eerst alles scan krijgen, maar op het laatste moment bedacht ik dat ik iig 1 muur behang wel leuk zou vinden, omdat we best een grote kamer hebben en anders leek het me zo kaal.. heb er nog geen moment spijt van gehad!
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

Gebruikersavatar
Maneah
Sergeant
Sergeant
Berichten: 367
Lid geworden op: 02 mei 2008 18:37

Re: Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? Deel 3

Berichtdoor Maneah » 12 nov 2010 11:20

Jaccootje.. ik zou (als ik jou/jullie was) voor een leuk behangetje gaan of voor spachtelputz!

Wij hebben op bijna alle muren scan, en ik vind 't eigenlijk wel ideaal.
De vorige bewoners hadden wel niet zo'n geweldige smaak/stijl..
maar een ander kleurtje er op, en we zijn klaar!
In de woonkamer waren alle muren behangen, maar dat willen wij dus niet.
Maar 'k heb ook nog geen idee wat m'n lief en ik wél willen.
Ik ben echt zo in m'n nopjes met ons huis! ::))

Ik zal binnenkort eens wat foto's plaatsen van ons mooie huis.. :)
'Elk mens heeft zijn eigen waarde, zijn eigen glans, zijn eigen geheim...'

Haai
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2718
Lid geworden op: 31 mar 2003 20:22
Contacteer:

Re: Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? Deel 3

Berichtdoor Haai » 12 nov 2010 13:02

Ik moest eens even googlen wat scan nu eigenlijk is, maar dat is dus gewoon glasweefsel :mrgreen:

Nou, vandaag een openingsbod gehad... Lager dan we gehoopt hadden, maar eens even goed nadenken dus wat we gaan doen.
Maandag hebben we een bezichtiging gepland staan bij een huis,ben benieuwd...

Gebruikersavatar
Tuinfluiter
Majoor
Majoor
Berichten: 1736
Lid geworden op: 23 feb 2008 15:50
Locatie: Noord-Brabant

Re: Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? Deel 3

Berichtdoor Tuinfluiter » 12 nov 2010 13:22

Het loopt wel lekker he bij jullie Haai :D
Dat het maar snel verkocht kan worden!

Haai
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2718
Lid geworden op: 31 mar 2003 20:22
Contacteer:

Re: Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? Deel 3

Berichtdoor Haai » 12 nov 2010 13:29

Ja, het gaat erg snel, we staan er zelf ook helemaal verbaasd van. We gingen ervan uit dat het minimaal een jaar te koop zou staan. Nu het zoveel sneller lijkt te gaan dan verwacht brengt het natuurlijk wel onze financiele planning een beetje in de war :mrgreen:

Gebruikersavatar
LeChat
Generaal
Generaal
Berichten: 4858
Lid geworden op: 27 jun 2005 22:18
Locatie: Zeeland
Contacteer:

Re: Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? Deel 3

Berichtdoor LeChat » 12 nov 2010 16:24

Maneah schreef:Jaccootje.. ik zou (als ik jou/jullie was) voor een leuk behangetje gaan of voor spachtelputz!
Mee eens.
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23587
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? Deel 3

Berichtdoor Marnix » 15 nov 2010 11:18

Spons schreef:
Marnix schreef:Bovendien is het een hoop werk. Wat zit er onder het behang? Mooi of lelijk? Mooi: Gewoon kleurtje geven. Lelijk: Stuken en dan verven.



wat dat laatste betreft ben ik het niet met je eens, als een muur goed gestuukd is , en je verft het kan je later altijd nog een ander kleurtje er op verfen !


Ik denk dat je me verkeerd begrijpt. Ik bedoel: Als de muur er onder al mooi is kan je hem gewon verven, is de muur lelijk, dan eerst stuken en vervolgens verven :)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

esli
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1023
Lid geworden op: 27 nov 2007 21:38
Locatie: Leiden

Re: Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? Deel 3

Berichtdoor esli » 15 nov 2010 11:34

En Haai was het een mooi huis, waar jullie geweest zijn?

Ik hoorde net dat alle papieren die we ingeleverd hebben voor ons huurhuis in ieder geval aangekomen zijn, nu hopen dat het allemaal goed is. Ze werken bij die stichting wel erg langzaam. Maar goed, afgelopen zaterdag hebben we wel de hele dag besteed aan inspiratie op doen voor inrichting en kleuren verf enzo. Dat was al wel erg leuk. In ons huisje nu hebben we alle oude spullen uit de studententijd staan. Dus eigenlijk hebben mn man en ik nu voor het eerst echt goed gekeken wat we nou willen. Ik had verwacht dat we een hele andere smaak hadden, maar dat viel erg mee. Als we het huis nu definitief krijgen, dan kunnen we zo alle spullen en verf aanschaffen.

Gebruikersavatar
-Judith-
Luitenant
Luitenant
Berichten: 609
Lid geworden op: 15 apr 2010 22:31

Re: Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? Deel 3

Berichtdoor -Judith- » 15 nov 2010 12:49

Goeie help...We willen de badkamer overnieuw betegelen, en m'n schoonouders komen dat as. zaterdag doen, maar de vorige bewoners hebben 3/4 van de muur betegeld, en de bovenste rand met spachtelputz...Ik wil het liefst alles betegeld, omdat dat spachtelputz toch wel gauw vies word enzo...
Maar nu is het 1 grote ramp om dat spul van de muur te krijgen!! M'n vriend heeft het geprobeerd met een boorhamer (en dan met de klopfunctie het er afbijtelen) maar dat werkt niet, het enige wat tot nu toe lijkt te werken is met een plamuurmesje het er af te steken...Afgelopen zaterdag ben ik 2 uur bezig geweest, met nauwelijks 1 vierkante meter!! #-o

Wie heeft er ervaring mee, en weet hoe je het er een beetje makkelijker afkrijgt?? 8-[

Haai
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2718
Lid geworden op: 31 mar 2003 20:22
Contacteer:

Re: Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? Deel 3

Berichtdoor Haai » 15 nov 2010 13:54

Als het zo goed vastzit, kun je dan niet beter het gewoon laten zitten en de muur helemaal aansmeren? Dat is dan misschien nog minder werk dan alles eraf halen...

Esli: leuk dat jullie al wel duidelijk hebben wat jullie willen! Wat voor stijl, kleur ed gaat het worden?

We gaan vanmiddag pas kijken in het huis wat we op het oog hebben, ben benieuwd... Verder staan er voor morgen en woensdag nog bezichtigingen gepland in ons huis.

Sophie77
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1377
Lid geworden op: 16 jun 2010 08:48

Re: Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? Deel 3

Berichtdoor Sophie77 » 15 nov 2010 13:56

Spannend hoor Haai! Houd ons op de hoogte!

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? Deel 3

Berichtdoor ajl » 15 nov 2010 14:20

Goede spachtelputz krijg je er niet af. Onze sutcadoor moetst vorige week alles overnieuw pladmaken en dat is wel een karwei. Wellicht kan je alle tegels er afhalen en vervolgens de muur egaliseren.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? Deel 3

Berichtdoor schelpje3 » 15 nov 2010 15:21

-Judith- schreef:Goeie help...We willen de badkamer overnieuw betegelen, en m'n schoonouders komen dat as. zaterdag doen, maar de vorige bewoners hebben 3/4 van de muur betegeld, en de bovenste rand met spachtelputz...Ik wil het liefst alles betegeld, omdat dat spachtelputz toch wel gauw vies word enzo...
Maar nu is het 1 grote ramp om dat spul van de muur te krijgen!! M'n vriend heeft het geprobeerd met een boorhamer (en dan met de klopfunctie het er afbijtelen) maar dat werkt niet, het enige wat tot nu toe lijkt te werken is met een plamuurmesje het er af te steken...Afgelopen zaterdag ben ik 2 uur bezig geweest, met nauwelijks 1 vierkante meter!! #-o

Wie heeft er ervaring mee, en weet hoe je het er een beetje makkelijker afkrijgt?? 8-[

Gaat er idd niet af, wij hadden dit in de gang, we hebben er jaren een wandje voor gehad, werd wat oubollig en schrokken wederom van de muur. Dus toch maar een kenner erbij gehaald. De stukadoor klauwt het af, zo heet dat, je krijgt me een stofwolk 8-[
Dan gaat er een soort fixeerlaag op en toen begon hij met opzetten, ik geloof wel 3 lagen !
Maar mooi dat het is geworden !
Enne..... de BTW is nog maar 6% ! Scheelt toch weer.


Terug naar “Algemene Zaken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 92 gasten