Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (3)

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora.

Moderators: johannes1, Moderafo's

Gebruikersavatar
jaccootje85
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1240
Lid geworden op: 16 apr 2007 18:39

Re: Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (3)

Berichtdoor jaccootje85 » 14 aug 2014 21:20

MissF schreef:
Jacootje, soms wel lekker he, niet hoeven poetsen omdat het geen zin heeft :D


Soms is het wel lekker, maar wat een vreselijke stofbende!! Het plafond eruit gehaald vandaag. Kwas blij dat ik niet thuis was. Heerlijk een nacht en een dag bij m'n moeder gezeten, terwijl m'n vader druk bezig was in ons huis, samen met Steven. Norah was met mij mee. Even een dag geen stof hoeven happen! Kheb vanavond toch de stofzuiger weer gehanteerd... Zelfs de kamervloer was wit van t stof!! Haha! Was me toch iets te gortig. Maar alles wat je aanraakt is stoffig...
Szent az Úr

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (3)

Berichtdoor MissF » 15 aug 2014 08:27

Ik heb gisteravond laat het hele huis nog maar gedaan, we krijgen vandaag de hele dag visite, en het meeste schuren is voorbij, dus het werd nu wel hoog tijd.
Wat een troep geeft het idd. Wij gaan nu de opbouwfase in, die vind ik leuker :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (3)

Berichtdoor schelpje3 » 15 aug 2014 11:19

Klopt, schuurstof is vreselijk. Ik heb gisteravond een donkere kast geschuurd, meteen met nat afgenomen en de vloer ook gedweild, maar vanmorgen vond ik het in de badkamer, toch aan sokken blijven zitten denk ik.
Vanmorgen de kwast ter hand genomen en met watergedragen verf (absoluut niet mijn favoriet, maar het is de enige matte verf die ik kon vinden en redelijk betaalbaar) de kast nu een laag gegeven.
Wat droogt dat spul snel zeg. Wel handig in een woonkamer, maar je kunt niet goed corrigeren.
Dus ik zou er niet graag deuren e.d. mee verven.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23586
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (3)

Berichtdoor Marnix » 15 aug 2014 13:09

Zo, ik ga ook actief deelnemen aan dit topic voor de komende weken, onze schoonmaakster is de komende weken op vakantie :D
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (3)

Berichtdoor schelpje3 » 15 aug 2014 13:12

Marnix schreef:Zo, ik ga ook actief deelnemen aan dit topic voor de komende weken, onze schoonmaakster is de komende weken op vakantie :D

Aha, en wat zijn jouw taken in deze? :mrgreen:
Heb je nog tips nodig of ben jij een handyman?

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23586
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (3)

Berichtdoor Marnix » 15 aug 2014 13:31

Ik weet wel wat er moet gebeuren maar ik hou er niet van. Het enige huishoudelijke wat ik echt leuk vind om te doen is koken. Dat doe ik dan ook bijna dagelijks met veel plezier. Dat doe ik en daarom meestal ook de vaatwasser in en uitruimen, de keuken opruimen (tijdens het koken) en soms de vaatwasser ook weer inruimen. De was laat ik meestal aan Joanne over hoewel ik daar ook nog wel eens wat aan doe... Maar goed, dat doen we altijd. Stofzuigen, stoffen, badkamer en wc, dweilen enz. komen er nu even bij, meeste doet Joanne denk ik, stofzuigen die ik meestal zelf. :) Maar goed das maar tijdelijk.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (3)

Berichtdoor schelpje3 » 15 aug 2014 13:51

Marnix schreef:Ik weet wel wat er moet gebeuren maar ik hou er niet van. Het enige huishoudelijke wat ik echt leuk vind om te doen is koken. Dat doe ik dan ook bijna dagelijks met veel plezier. Dat doe ik en daarom meestal ook de vaatwasser in en uitruimen, de keuken opruimen (tijdens het koken) en soms de vaatwasser ook weer inruimen. De was laat ik meestal aan Joanne over hoewel ik daar ook nog wel eens wat aan doe... Maar goed, dat doen we altijd. Stofzuigen, stoffen, badkamer en wc, dweilen enz. komen er nu even bij, meeste doet Joanne denk ik, stofzuigen die ik meestal zelf. :) Maar goed das maar tijdelijk.

Misschien dat de Volendamse vrouwen elke ochtend fluitend opstaan en gaan poetsen, maar de rest van Nederland niet (altijd).
Zie jij wel rommel? Want de mannen hier in huis, zien dat niet. Dat is soms een voordeel, maar kan ook een nadeel zijn. :mrgreen:

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23586
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (3)

Berichtdoor Marnix » 15 aug 2014 15:18

Het meeste zie ik tegenwoordig wel ja... maar niet alles :D
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (3)

Berichtdoor MissF » 17 aug 2014 19:44

Voor dat soort ellendige zaken is dit topic Marnix :) viewtopic.php?f=5&t=25166
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (3)

Berichtdoor schelpje3 » 18 aug 2014 10:58

Morgenochtend 7 uur komt de aannemer tegels bikken van de muren in het toilet.
We plakken dan een stuukloper (die de stukadoor gebruikt) op de vloer met speciaal breed plakband.
Het is weer even doorbijten. Er moet ook een waterleiding in de muur komen, die loopt er nu tegen en dat is anno 2014 not done. Dus een sleuf fresen, komt ook altijd veel stof vrij. Daarna zie je het langzaam opbouwen en word je weer blij. :D
Maar dit team heeft de badkamer ook gedaan en het zijn mannen die alles direkt achter zich opruimen. Ze nemen werkelijk elk scherfje en snippertje mee. Zelfs de stoep vegen ze netjes aan, want zagen doen ze buiten. d:)b

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (3)

Berichtdoor Evelien » 18 aug 2014 11:10

Fijn is dat he. Hadden wij ook met het duo van de badkamer. Elke dag dat ze hadden gewerkt maakte ze schoon. Ik stond echt te kijken met m'n ogen :shock: :shock: . Want toen wij onze kozijnen lieten vervangen was het 1 grote bende toen die lui weg gingen (andere lui dan van de badkamer).

Deze week ga ik beginnen met de lambrisering weg te halen. Eens kijken wat er achter schuil gaat. :wink:

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (3)

Berichtdoor schelpje3 » 18 aug 2014 11:37

Evelien schreef:Fijn is dat he. Hadden wij ook met het duo van de badkamer. Elke dag dat ze hadden gewerkt maakte ze schoon. Ik stond echt te kijken met m'n ogen :shock: :shock: . Want toen wij onze kozijnen lieten vervangen was het 1 grote bende toen die lui weg gingen (andere lui dan van de badkamer).

Deze week ga ik beginnen met de lambrisering weg te halen. Eens kijken wat er achter schuil gaat. :wink:

En ook dat ze alles meenemen, want bij de "milieustraat" kunnen ze soms flink zeuren, het ligt er aan welke ambtenaar er staat.
Dus we moesten wel afvoeren van materiaal betalen, maar we hoefden zelf niks te te sjouwen en te sorteren, dat voor een paar tientjes extra.
En ze trokken hun schoenen uit als ze de kamer in kwamen om te gaan eten (pffft wat werken die mannen weg zeg :shock: , om 9 uur zitten ze een broodmaaltijd weg te werken, waar ik 3 dagen over doe :lol: .
Maar ja, dan hebben ze er al 5 uur opzitten! Het wekkertje gaat elke ochtend om 4 uur.
Ik ben blij dat ik geen loodgieter ben geworden. :mrgreen:

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (3)

Berichtdoor MissF » 18 aug 2014 11:40

Tja, dat is het enige nadeel dat ik kan bedenken aan een man die alles zelf kan en doet ja, dat ik alles weer op moet ruimen en schoonmaken ;)

En leidingen die over de muren lopen, dat hebben wij in het hele huis hier. Helemaal geen probleem, ons huis is immers ook niet van 2014 :) Maar ik vind alles weggewerkt ook wel mooier hoor, dus als we dit huis helemaal gaan verbouwen of een nieuw huis neer gaan (laten) zetten, dan zal dat ook wel gebeuren.

Eerste muren staan, in de schuur, er is nu gewoon een hal. Zaterdag gaat de andere muur er in, zodat we een nieuwe speelkamer hebben. En dan kan ik me uit gaan leven, ik wil gaan proberen te stucen, alles is te leren toch? :mrgreen: (en het is toch maar speelkamer en hal in de schuur, dus het geeft niet als het niet perfect is)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (3)

Berichtdoor schelpje3 » 18 aug 2014 12:09

MissF schreef:Tja, dat is het enige nadeel dat ik kan bedenken aan een man die alles zelf kan en doet ja, dat ik alles weer op moet ruimen en schoonmaken ;)

En leidingen die over de muren lopen, dat hebben wij in het hele huis hier. Helemaal geen probleem, ons huis is immers ook niet van 2014 :) Maar ik vind alles weggewerkt ook wel mooier hoor, dus als we dit huis helemaal gaan verbouwen of een nieuw huis neer gaan (laten) zetten, dan zal dat ook wel gebeuren.

Eerste muren staan, in de schuur, er is nu gewoon een hal. Zaterdag gaat de andere muur er in, zodat we een nieuwe speelkamer hebben. En dan kan ik me uit gaan leven, ik wil gaan proberen te stucen, alles is te leren toch? :mrgreen: (en het is toch maar speelkamer en hal in de schuur, dus het geeft niet als het niet perfect is)

Wij vragen daar ook niet om, maar dat doet de loodgieter. Hij verving ook meteen de waterleiding van de CV ketel naar de douche+ kranen. (tijdens verbouwing badkamer)
Het zijn tegenwoordig flexibele leidingen, die ze zo in de muur stoppen, ideaal.
Wij hadden ze boven ook nog op de muur lopen, lastig met muur verven e.d.

En grappig is, je moet ook steeds keuzes maken, hoe smal wilt u de voegen hebben mevrouw? Welke kleur wilt u voor de voeg? Hoe hoog wilt u het toilet hebben?
Moet de luchtafvoer op het lichtknopje of wilt u die apart? :D

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (3)

Berichtdoor Evelien » 19 aug 2014 09:49

Ik ben de lambrisering weg aan het halen. Het eerste (kleine) stuk heb weg gehaald. Het weg halen ging prima, alleen die spijkers niet er uit te krijgen. Op zich niet erg want die kan ik er ook uit slaan. Maar nu de lijm (denk ik) moet er af. Iemand een tip hoe ik die het makkelijkste er af krijg?


Terug naar “Algemene Zaken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 79 gasten