Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (3)

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora.

Moderators: johannes1, Moderafo's

Gebruikersavatar
jaccootje85
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1240
Lid geworden op: 16 apr 2007 18:39

Re: Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (3)

Berichtdoor jaccootje85 » 04 aug 2015 16:06

Chaya: Als het nog nat was geweest had je t misschien onder warm water kunnen uitspoelen? Is de verf op terpetine-basis? Of waterbasis?
Bij terpentinebasis ff wat terpetine op een doek doen en daarmee je haar afvegen... Bij waterbasis is het makkelijk: Gewoon goed uitwassen met water en zeep...

Enne...voor plafond weet ik nog wel een goeie. Maar ik weet niet hoe ver jij van Brabant af woont :lol:
Szent az Úr

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (3)

Berichtdoor Chaya » 04 aug 2015 18:56

jaccootje85 schreef:Chaya: Als het nog nat was geweest had je t misschien onder warm water kunnen uitspoelen? Is de verf op terpetine-basis? Of waterbasis?
Bij terpentinebasis ff wat terpetine op een doek doen en daarmee je haar afvegen... Bij waterbasis is het makkelijk: Gewoon goed uitwassen met water en zeep...

Enne...voor plafond weet ik nog wel een goeie. Maar ik weet niet hoe ver jij van Brabant af woont :lol:

Als je me gevolgd hebt, Never NOOIT meer waterverf. ](*,)
Ik heb het toch inmiddels maar met terpentine gedaan, maar wat doet dat met je haar? 8-[

En zie je nu wat jij ook zelf zegt? Die stomme waterverf is voor het milieu gemaakt en wat doet iedereen? Laat het door het putje stromen, met handen en kwasten wassen, in dit geval zou het mijn haar zijn.
Allemaal fout.
Ik blijf dus bij de terpentineverf, veel beter, veel mooier en in feite: milieuvriendelijker.

En ver van Brabant vraag je? We hebben mannen uit de Betuwe, land van Maas en Waal, Alblasserwaard over de vloer gehad.
Verlaten hun bed en huis voor dag en dauw.
Respect voor de bouwvakker, de stucadoor, de electricien, de schilder........
Zij zijn de pijlers van onze maatschappij. :D
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
jaccootje85
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1240
Lid geworden op: 16 apr 2007 18:39

Re: Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (3)

Berichtdoor jaccootje85 » 04 aug 2015 20:03

Ik zou dan zelf gelijk m'n haar door de terpentine halen... Niet bij nagedacht wat dat met je haar zou doen. Ik zou het zelf gewoon proberen en als het echt zo schadelijk zou zijn voor m'n haar het alsnog in model laten knippen ofzo...
Szent az Úr

Gebruikersavatar
vpk
Majoor
Majoor
Berichten: 2070
Lid geworden op: 05 jun 2007 12:54
Locatie: onder de ijssel

Re: Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (3)

Berichtdoor vpk » 04 aug 2015 20:12

Wie heeft er ervaring met gestucte muren die meteen gesaust zijn? Wij hebben nu gladde scan in de kamer maar dochterlief heeft er hier en daar een hele lap afgetrokken :roll: dus geen gezicht meer. Nu had ik eigenlijk het idee om in de hele kamer alle scan eraf te trekken en het dan te sausen (met kalkverf oid) maar nu hoor ik ook wel verhalen dat dat ook heel snel beschadigt? Maar ja.. met scan beschadigt het kennelijk ook want ik heb evengoed al wel verschillende butsen in de muur...
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (3)

Berichtdoor Chaya » 04 aug 2015 22:33

jaccootje85 schreef:Ik zou dan zelf gelijk m'n haar door de terpentine halen... Niet bij nagedacht wat dat met je haar zou doen. Ik zou het zelf gewoon proberen en als het echt zo schadelijk zou zijn voor m'n haar het alsnog in model laten knippen ofzo...

Ik had een doekje met wat peut doordrenkt en voorzichtig langs mn haar gewreven. Ik kon er geen kam meer doorhalen, dus moest wel.
Vooralsnog zie ik niets bijzonders.
vpk schreef:Wie heeft er ervaring met gestucte muren die meteen gesaust zijn? Wij hebben nu gladde scan in de kamer maar dochterlief heeft er hier en daar een hele lap afgetrokken dus geen gezicht meer. Nu had ik eigenlijk het idee om in de hele kamer alle scan eraf te trekken en het dan te sausen (met kalkverf oid) maar nu hoor ik ook wel verhalen dat dat ook heel snel beschadigt? Maar ja.. met scan beschadigt het kennelijk ook want ik heb evengoed al wel verschillende butsen in de muur...

Was de muur wel eerst goed gedroogd? En wat bedoel je met een gladde scan?
Ik heb op de muur in de gang Histor muurverf gesmeerd, met een mooi glad resultaat en dat blijft er heel goed opzitten. In de gang loop je er wel eens langs met een tas of jas, maar je ziet er niets op.
Zoals je het nu zegt, dat je er vellen af kan trekken, had ik met een betonvloer.
Netjes in de verf gezet, na het drogen kon ik het er in zn geheel zo aftrekken.
Het leek wel een laagje rubber.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
vpk
Majoor
Majoor
Berichten: 2070
Lid geworden op: 05 jun 2007 12:54
Locatie: onder de ijssel

Re: Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (3)

Berichtdoor vpk » 05 aug 2015 19:57

@ chaya: scan is glasweefselbehang. En dan gesausd. Ja de muur was goed droog.
Dus gewoon muurverf op gestucte muur bevalt jou goed?
Ik krijg op de scan ook wel strepen/plekken daar waar je er vaak langsloopt. . .
Zijn handen, jouw handen

jouw zorg, Zijn zorg!

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (3)

Berichtdoor Chaya » 06 aug 2015 11:55

vpk schreef:@ chaya: scan is glasweefselbehang. En dan gesausd. Ja de muur was goed droog.
Dus gewoon muurverf op gestucte muur bevalt jou goed?
Ik krijg op de scan ook wel strepen/plekken daar waar je er vaak langsloopt. . .

Oh, zo. Ik ken het begrip scan niet, zeker regiobepaald? :D
Gladde muurverf, niet op waterbasis, geeft een prachtig resultaat.
En we kunnen er nu zo een ander kleurtje opzetten.
Glasweefselbehang zit er voor eeuwig op, weet je dat? Het kan er niet meer af, alleen kun je er nog overheen verven of stucen.
Wil je echter persé toch muurverf op waterbasis gebruiken (die Histor The Color collection is heel mooi mat met vergrijsde kleurenpalet)
dan kun je daarna alleen nog die soort - dus op waterbasis - er overheen smeren.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
vpk
Majoor
Majoor
Berichten: 2070
Lid geworden op: 05 jun 2007 12:54
Locatie: onder de ijssel

Re: Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (3)

Berichtdoor vpk » 06 aug 2015 19:29

Chaya schreef:Oh, zo. Ik ken het begrip scan niet, zeker regiobepaald? :D
Gladde muurverf, niet op waterbasis, geeft een prachtig resultaat.
En we kunnen er nu zo een ander kleurtje opzetten.
Glasweefselbehang zit er voor eeuwig op, weet je dat? Het kan er niet meer af, alleen kun je er nog overheen verven of stucen.
Wil je echter persé toch muurverf op waterbasis gebruiken (die Histor The Color collection is heel mooi mat met vergrijsde kleurenpalet)
dan kun je daarna alleen nog die soort - dus op waterbasis - er overheen smeren.

Ik dacht ook dat het er niet meer af kon maar wel dus, de kids hebben een mooi begin gemaakt 8-[ , je trekt het er zo af..
Zijn handen, jouw handen

jouw zorg, Zijn zorg!

juffiejuf
Luitenant
Luitenant
Berichten: 677
Lid geworden op: 14 apr 2011 13:02
Locatie: overal en nergens

Re: Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (3)

Berichtdoor juffiejuf » 06 aug 2015 21:17

@ vpk; hier glad gestuct met een saus kleurtje erover maar zou ik nooit meer doen.... Alles zie ik er op.

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (3)

Berichtdoor Chaya » 06 aug 2015 21:25

juffiejuf schreef:@ vpk; hier glad gestuct met een saus kleurtje erover maar zou ik nooit meer doen.... Alles zie ik er op.

Wat bedoel je precies met alles?
Wij lopen er dagelijks langs, met tassen en jassen en er gebeurt helemaal niets.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (3)

Berichtdoor Chaya » 06 aug 2015 21:27

vpk schreef:Ik dacht ook dat het er niet meer af kon maar wel dus, de kids hebben een mooi begin gemaakt 8-[ , je trekt het er zo af..

Ik begrijp niet dat dat kan. :-k
Glasvlies is al hechtend van zichzelf.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
vpk
Majoor
Majoor
Berichten: 2070
Lid geworden op: 05 jun 2007 12:54
Locatie: onder de ijssel

Re: Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (3)

Berichtdoor vpk » 06 aug 2015 21:46

Nee ik vond het ook bijzonder.. maar je mag gerust een keer komen kijken om jezelf te laten overtuigen :wink:

@ juffiejuf met wat voor verf heb je het gesausd? En indd, wat zie je er dan op?
Zijn handen, jouw handen

jouw zorg, Zijn zorg!

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (3)

Berichtdoor Mortlach » 06 aug 2015 23:23

Vandaag samen met mijn vrouw een vossenbestendig kippenhok in elkaar getimmerd. Nou ja, de ren dan, want het hok was kant en klaar. Was een leuke klus en morgen op de markt kippen halen!

Afbeelding

Alleen het dak nog even van gaas voorzien, want vossen kunnen blijkbaar klimmen.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (3)

Berichtdoor Chaya » 07 aug 2015 10:46

vpk schreef:Nee ik vond het ook bijzonder.. maar je mag gerust een keer komen kijken om jezelf te laten overtuigen :wink:

Volgens Histor:
Glasweefselbehang is fantastisch materiaal. Het heeft niet alleen een mooie structuur, maar is ook oersterk materiaal dat het stucwerk beschermt en brandvertragend werkt. Veel mensen denken dat de structuur verdwijnt als je eroverheen schildert. Maar glasweefselbehang is er juist voor gemaakt om te verven. De structuur blijf je gewoon zien. Volg ons stappenplan en je krijgt zeker weten een prachtig resultaat.

En van de site behangen en schilderen:
Moet ik glasweefsel altijd twee keer schilderen?
Antwoord
Ja, voor een mooi, dekkend en strak resultaat wel. Het glasweefselbehang moet zich ook eerst verzadigen met de latex. Daarnaast is (minimaal) twee keer afwerken noodzakelijk voor de dekking en krijgt het geheel meer ‘body’.

Dus als non prof zou ik nog kunnen bedenken: dat je de verkeerde verf hebt gebruikt misschien, of maar 1 laag, was het glasvlies wel helemaal goed gedroogd toen je begon te verven?
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Memmem
Moderator
Berichten: 2720
Lid geworden op: 11 sep 2002 21:27

Re: Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (3)

Berichtdoor Memmem » 07 aug 2015 22:05

Je hebt ook nep scan behang, het glasvezel/glasvlies behang. Deze is wel van de muur af te krijgen, en dat beschadigd ook best wel. Heb je dat misschien op de muur vpk?


Terug naar “Algemene Zaken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten