Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (3)

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora.

Moderators: johannes1, Moderafo's

Gebruikersavatar
jaccootje85
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1240
Lid geworden op: 16 apr 2007 18:39

Re: Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (3)

Berichtdoor jaccootje85 » 11 aug 2015 06:20

@ Chaya: Heb je nog gevolgen ondervonden aan het gebruik van terpentine in je haar? Ben er ergens wel benieuwd naar wat t doet...
Szent az Úr

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (3)

Berichtdoor Chaya » 11 aug 2015 08:49

jaccootje85 schreef:@ Chaya: Heb je nog gevolgen ondervonden aan het gebruik van terpentine in je haar? Ben er ergens wel benieuwd naar wat t doet...

Hoi, nee niet echt. Dat wil zeggen, toen ik mijn haar gewassen had, was dat ene plukje een beetje stroever door te kammen.
Maar je ziet er niets van.
Mijn handen maak ik nooit schoon met terpentine, ik heb een speciale tube hiervoor.
Dat is een droog korrelige pasta waar je je handen droog mee inwrijft. Daarna spoel je het af met veel warm water. En dan heb ik ook nog een tube "after paint" die je handen weer mooi zacht maakt.
Telkens met terpentine over je handen moeten gaan, is niet fijn voor je velletje. En met handschoenen aan verven bezorgt me zweterige handen.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
jaccootje85
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1240
Lid geworden op: 16 apr 2007 18:39

Re: Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (3)

Berichtdoor jaccootje85 » 11 aug 2015 09:17

Gelukkig maar!
Ik maak wel m'n handen schoon met terpentine, maar ik heb ook geen tijd om hele dagen achtereen te schilderen, dus die enkele keer dat k terpentine gebruik kan m'n velletje het nog aan :lol:
Szent az Úr

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (3)

Berichtdoor Chaya » 11 aug 2015 10:42

jaccootje85 schreef:Gelukkig maar!
Ik maak wel m'n handen schoon met terpentine, maar ik heb ook geen tijd om hele dagen achtereen te schilderen, dus die enkele keer dat k terpentine gebruik kan m'n velletje het nog aan :lol:

Ik heb ook geen tijd om dagen achter elkaar te schilderen, vandaar, want anders zou ik tussendoor mijn handen immers niet hoeven schoon te maken. :wink:
Maar juist dat halve dag wel, 3 dagen niet, 1 hele dag wel, 7 dagen niet, vind ik zelf gecompliceerder.
Als je kort na elkaar blijft verven, kun je bijvoorbeeld je kwast in de folie wikkelen en hoef je hem niet in een potje terpentine te zetten (en weer droog te maken).
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
jaccootje85
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1240
Lid geworden op: 16 apr 2007 18:39

Re: Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (3)

Berichtdoor jaccootje85 » 11 aug 2015 11:51

Dat is zo... Maar bij mij ligt t alweer een paar weken stil :wink: Druk op t werk en handen vol aan de kleine meid... En schilderwerk wat k nog moet doen heeft niet heel veel haast :-oo dus dat wacht maar ff tot t minder warm is... Dan heb k er zelf ook meer zin in. Deze temperaturen zijn niks voor mij...pff!
Szent az Úr

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (3)

Berichtdoor Chaya » 11 aug 2015 14:26

jaccootje85 schreef:Dat is zo... Maar bij mij ligt t alweer een paar weken stil :wink: Druk op t werk en handen vol aan de kleine meid... En schilderwerk wat k nog moet doen heeft niet heel veel haast :-oo dus dat wacht maar ff tot t minder warm is... Dan heb k er zelf ook meer zin in. Deze temperaturen zijn niks voor mij...pff!

Zo'n kleine turf om je heen bevordert natuurlijk niet echt de concentratie. :lol:
En tijdens vrije dagen of een schoolvakantie komt iedereen vaak ook later uit bed, tenminste, hier wel.
En als het echt warm is, (boven de 23 graden) verf ik niet hoor, dat is niet te doen. Het druipt dan zo van je kwast af en is de verf veel te vloeibaar.
Ik heb vandaag één muur aan de noordkant van het huis gedaan, in de ochtendkoelte.
Zelfs toen viel er af en toe een spetter op de grond.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
Maneah
Sergeant
Sergeant
Berichten: 367
Lid geworden op: 02 mei 2008 18:37

Re: Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (3)

Berichtdoor Maneah » 12 aug 2015 12:17

Nee, schilderen met kleine (ondernemende) kids om je heen is niet aan te raden :)
Ik dacht dat een tijdje terug ook 'even' te doen, maar toch maar weer mee gestopt! De afgelopen weken had manlief vakantie en hebben we de kamer, keuken en tuin aangepakt. Heerlijk! De muren van de kamer en keuken zijn nu lekker wit.. De achterwand van de keuken heb ik gebroken wit geverfd. En ben d'r blij mee! De keuken lijkt doordat ie nu licht is ook een stuk ruimer. Zo fijn! Zal binnenkort es een foto plaatsen.. (als alle decoratie en dergelijke ook weer op de plek staat)!
'Elk mens heeft zijn eigen waarde, zijn eigen glans, zijn eigen geheim...'

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (3)

Berichtdoor Chaya » 12 aug 2015 12:19

Maneah schreef:Nee, schilderen met kleine (ondernemende) kids om je heen is niet aan te raden :)
Ik dacht dat een tijdje terug ook 'even' te doen, maar toch maar weer mee gestopt! De afgelopen weken had manlief vakantie en hebben we de kamer, keuken en tuin aangepakt. Heerlijk! De muren van de kamer en keuken zijn nu lekker wit.. De achterwand van de keuken heb ik gebroken wit geverfd. En ben d'r blij mee! De keuken lijkt doordat ie nu licht is ook een stuk ruimer. Zo fijn! Zal binnenkort es een foto plaatsen.. (als alle decoratie en dergelijke ook weer op de plek staat)!

Wat grappig, ik ben juist het wit hier en daar aan het wegwerken. :D
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
Maneah
Sergeant
Sergeant
Berichten: 367
Lid geworden op: 02 mei 2008 18:37

Re: Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (3)

Berichtdoor Maneah » 12 aug 2015 12:28

Oké ;-) En voor welke kleur(en) kies jij nu?
'Elk mens heeft zijn eigen waarde, zijn eigen glans, zijn eigen geheim...'

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (3)

Berichtdoor Chaya » 12 aug 2015 13:09

Maneah schreef:Oké ;-) En voor welke kleur(en) kies jij nu?

Die nieuwe kalkmatte kleuren van Histor.
http://www.histor.nl/producten/muurverf ... rf-kalkmat

Maar hij is zo nieuw kennelijk, dat de kleur er (nog) niet bij staat.
Het ligt ergens tussen grijspaars-oudroze in.
En hiervoor zat er angelwhite op.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
vpk
Majoor
Majoor
Berichten: 2070
Lid geworden op: 05 jun 2007 12:54
Locatie: onder de ijssel

Re: Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (3)

Berichtdoor vpk » 12 aug 2015 21:21

Memmem schreef:Je hebt ook nep scan behang, het glasvezel/glasvlies behang. Deze is wel van de muur af te krijgen, en dat beschadigd ook best wel. Heb je dat misschien op de muur vpk?


nepscan? Ik wist niet dat dat bestond maar als je het zo zegt geloof ik best dat dat het kan zijn. Het is bij mijn weten ook maar 1x gesaust. .
overigens door de schilder gedaan dus dan ga je ervan uit dat het deugdelijk spul is en dat het netjes gebeurt, maar daar ben ik al wel van teruggekomen..

Maneah schreef:Nee, schilderen met kleine (ondernemende) kids om je heen is niet aan te raden :)
Ik dacht dat een tijdje terug ook 'even' te doen, maar toch maar weer mee gestopt! De afgelopen weken had manlief vakantie en hebben we de kamer, keuken en tuin aangepakt. Heerlijk! De muren van de kamer en keuken zijn nu lekker wit.. De achterwand van de keuken heb ik gebroken wit geverfd. En ben d'r blij mee! De keuken lijkt doordat ie nu licht is ook een stuk ruimer. Zo fijn! Zal binnenkort es een foto plaatsen.. (als alle decoratie en dergelijke ook weer op de plek staat)!


hoelang had het oude erop gezeten als ik vragen mag?
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

Gebruikersavatar
Maneah
Sergeant
Sergeant
Berichten: 367
Lid geworden op: 02 mei 2008 18:37

Re: Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (3)

Berichtdoor Maneah » 13 aug 2015 05:32

Wat bedoel je precies, Vpk?
'Elk mens heeft zijn eigen waarde, zijn eigen glans, zijn eigen geheim...'

Gebruikersavatar
vpk
Majoor
Majoor
Berichten: 2070
Lid geworden op: 05 jun 2007 12:54
Locatie: onder de ijssel

Re: Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (3)

Berichtdoor vpk » 13 aug 2015 12:45

Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar hoelang het schilderwerk/muren etc. bij anderen meegaan. Hier is alles al best weer aan een schilder-/sausbeurtje toe. We wonen hier nu 7 jaar..
Zijn handen, jouw handen

jouw zorg, Zijn zorg!

Gebruikersavatar
Maneah
Sergeant
Sergeant
Berichten: 367
Lid geworden op: 02 mei 2008 18:37

Re: Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (3)

Berichtdoor Maneah » 13 aug 2015 12:59

vpk schreef:Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar hoelang het schilderwerk/muren etc. bij anderen meegaan. Hier is alles al best weer aan een schilder-/sausbeurtje toe. We wonen hier nu 7 jaar..


Oh zo! Wij hebben het niet gedaan omdat het er aan toe was (alles is 4 jaar geleden gedaan) maar omdat ik alles liever lekker wit had ipv gebroken wit/bijna crème!
'Elk mens heeft zijn eigen waarde, zijn eigen glans, zijn eigen geheim...'

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7930
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (3)

Berichtdoor StillAwake » 13 aug 2015 13:43

Chaya schreef:Die nieuwe kalkmatte kleuren van Histor.
http://www.histor.nl/producten/muurverf ... rf-kalkmat

Maar hij is zo nieuw kennelijk, dat de kleur er (nog) niet bij staat.
Het ligt ergens tussen grijspaars-oudroze in.
En hiervoor zat er angelwhite op.

Geeft dat een beetje hetzelfde vlekkerige effect als echte kalkverf?
Dat zoek ik namelijk...
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.


Terug naar “Algemene Zaken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 gasten