Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (3)

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora.

Moderators: johannes1, Moderafo's

Gebruikersavatar
*Annette*
Majoor
Majoor
Berichten: 2272
Lid geworden op: 06 feb 2007 19:22

Re: Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (3)

Berichtdoor *Annette* » 02 sep 2014 11:01

Iemand ervaring met matras van Slaappunt.nl (pocketveer matras)?

Pff een ander matras, maar waar kies je voor. Zijn verschillende soorten en ik ben bang dat ik een matras koop waar ik vervolgens niet lekker op kan slapen... Die paar minuten die je er bij een beddenzaak op ligt stelt niet veel voor in vergelijking tot een hele nacht.
Wat de toekomst brengen moge........

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (3)

Berichtdoor schelpje3 » 02 sep 2014 11:10

*Annette* schreef:Iemand ervaring met matras van Slaappunt.nl (pocketveer matras)?

Pff een ander matras, maar waar kies je voor. Zijn verschillende soorten en ik ben bang dat ik een matras koop waar ik vervolgens niet lekker op kan slapen... Die paar minuten die je er bij een beddenzaak op ligt stelt niet veel voor in vergelijking tot een hele nacht.

Wij zijn ons ook aan het oriënteren. Ik kreeg de tip dat de matrassen van Ikea binnen 90 dagen teruggebracht mogen worden. De mensen die er op slapen, zijn zeer tevreden.
Net wat jij zegt, na een halve middag sjokken, ligt een plank op een gegeven moment zelfs lekker. :wink:

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (3)

Berichtdoor MissF » 03 sep 2014 12:29

Het is een beetje een gok idd.
Wij wisten wel wat we fijn vonden, hard, maar geen plank. Daarom hebben wij voor matrassen gekozen die stevig zijn, en zich vormen naar de lijf als je slaapt. En het bevalt prima. Het zijn traagschuimmatrassen.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

vanellus
Verkenner
Verkenner
Berichten: 86
Lid geworden op: 15 okt 2012 19:44

Re: Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (3)

Berichtdoor vanellus » 04 sep 2014 20:41

Wij zijn erg tevreden met onze Ikeamatrassen. Toen we onze inrichting uitzochten, hadden we weinig budget, maar de matrassen waren geen bezuiningspost. Het duurste Ikeamatras gekocht en daar ben ik nog steeds blij mee. Mooi, dik, stevig, makkelijk in onderhoud. Helaas zijn onze maten (90*220) uit het assortiment aan het verdwijnen.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (3)

Berichtdoor Evelien » 05 sep 2014 11:54

Hier weer druk verder met klussen, de trap en lambrisering boven en aan de muur in het trapgat gaat er uit. Bijna klaar. En dan lekker opbouwen. :D

Lidia
Sergeant
Sergeant
Berichten: 457
Lid geworden op: 08 sep 2009 12:15
Contacteer:

Re: Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (3)

Berichtdoor Lidia » 09 sep 2014 10:27

@Annette: wij hebben matrassen van Slaappunt en het bevalt prima! Je kunt ze inderdaad niet uitproberen, maar ik zou het anderen wel aanraden.

Gebruikersavatar
*Annette*
Majoor
Majoor
Berichten: 2272
Lid geworden op: 06 feb 2007 19:22

Re: Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (3)

Berichtdoor *Annette* » 09 feb 2015 12:13

Een halfjaartje geleden postte ik over een nieuw matras, uhmm ik slaap nog steeds op m'n oude ;). Al ben ik wel geïnteresseerd in die van slaappunt, binnenkort dan toch maar eens een party plannen...

Iemand ervaring met de zithoek middenin de kamer? En koken op een houtkachel, het gaat alleen om bijv. het sudderen van vlees of soep. Moet je dan speciaal een kookplaat hebben of kan je de pan ook gewoon zo op de kachel zetten?
Wat de toekomst brengen moge........

Gebruikersavatar
jamillah
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2505
Lid geworden op: 17 jan 2007 14:10

Re: Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (3)

Berichtdoor jamillah » 09 feb 2015 13:46

*Annette* schreef:Iemand ervaring met de zithoek middenin de kamer?


Ja wij hebben die midden in de kamer, rond de houtkachel (koken we overigens niet op, dat doe ik in de keuken :mrgreen: )
Onze keuken is in de aanbouw dus we hebben nu de eettafel waar ooit de keuken was en is er dus ruimte genoeg voor de zithoek in het midden. Ik vind het super, vooral ook omdat de verwarming nu vrij is en er dus niet zoveel warmte verloren gaat.

Gebruikersavatar
*Annette*
Majoor
Majoor
Berichten: 2272
Lid geworden op: 06 feb 2007 19:22

Re: Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (3)

Berichtdoor *Annette* » 10 feb 2015 22:26

jamillah schreef:...koken we overigens niet op, dat doe ik in de keuken :mrgreen: )

Haha, het is meer 'koken' dan koken :mrgreen:. Het gaat puur om het sudderen van vlees of soep.
Wat de toekomst brengen moge........

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23584
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (3)

Berichtdoor Marnix » 11 feb 2015 17:16

*Annette* schreef:Iemand ervaring met matras van Slaappunt.nl (pocketveer matras)?

Pff een ander matras, maar waar kies je voor. Zijn verschillende soorten en ik ben bang dat ik een matras koop waar ik vervolgens niet lekker op kan slapen... Die paar minuten die je er bij een beddenzaak op ligt stelt niet veel voor in vergelijking tot een hele nacht.


Klopt. Daarom is het denk ik goed om vooral tijd te besteden aan recensies van mensen die al jaren op matrassen slapen :)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Haai
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2718
Lid geworden op: 31 mar 2003 20:22
Contacteer:

Re: Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (3)

Berichtdoor Haai » 11 feb 2015 23:29

Geen zithoek midden in de kamer hier, wel koken op de kachel. Als ik suddervlees of soep heb, gaa dat meestal een hele dag op de kachel. Wij hebben een wit geemailleerde kachel, zet de pan er gewoon op, gaat prima.

Gebruikersavatar
jaccootje85
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1240
Lid geworden op: 16 apr 2007 18:39

Re: Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (3)

Berichtdoor jaccootje85 » 12 jul 2015 20:00

Afbeelding

We zijn gisteren nog eens ff aan t klussen geweest. Vorig jaar zijn we begonnen met het zetten van de nieuwe keuken en nu zijn we nog steeds aan het afwerken... Behangen en accessoires aanbrengen.
Een overzicht van de hele keuken:

Afbeelding
Szent az Úr

Gebruikersavatar
Duschka
Luitenant
Luitenant
Berichten: 704
Lid geworden op: 01 jun 2012 00:10

Re: Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (3)

Berichtdoor Duschka » 12 jul 2015 20:51

Mooie keuken Jaccootje!
Alleen, het eerste wat bij mij opkomt is.... "wat een schoonmaakwerk" :oops: :wink:
Doe wat je wilt, gekletst wordt er toch...

Gebruikersavatar
jaccootje85
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1240
Lid geworden op: 16 apr 2007 18:39

Re: Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (3)

Berichtdoor jaccootje85 » 12 jul 2015 21:56

Dat schoonmaakwerk valt mij reuze mee hoor :D Ik verdeel het werk ook wel wat... Koelkast en vriezer hoeven niet elke week schoon :wink: De keukenkastjes trouwens ook niet haha! Aanrecht komt elke dag aan de beurt en fronten doe ik vrijwel elke week wel een paar keer. En misschien lijkt het wel groter dan het in werkelijkheid is...
Szent az Úr

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (3)

Berichtdoor Chaya » 13 jul 2015 09:47

jaccootje85 schreef:Dat schoonmaakwerk valt mij reuze mee hoor :D Ik verdeel het werk ook wel wat... Koelkast en vriezer hoeven niet elke week schoon :wink: De keukenkastjes trouwens ook niet haha! Aanrecht komt elke dag aan de beurt en fronten doe ik vrijwel elke week wel een paar keer. En misschien lijkt het wel groter dan het in werkelijkheid is...

Beeldige keuken Jaccootje. Maar ik denk dat ik weet wat Duschka bedoelt :D
Die glazen moeten af en toe een sopje hebben, de karaffen afgenomen, de krans afgestoft, het randje boven het gasfornuis een doekje overgehaald.
En bovenop de kastjes, heb jij daar iets op liggen? (Eén van onze katten ligt vaak bovenop de kastjes, het is daar heerlijk warm)
In een keuken heeft alles de neiging snel vettig te worden is mijn ervaring.
Maar het ziet er heel gezellig uit, mooi, die ton sur ton kleuren.
En het glas in de deurtjes doet klassiek aan. Persoonlijk houd ik niet zo van die moderne strakke keukens.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8


Terug naar “Algemene Zaken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten