Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (3)

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora.

Moderators: johannes1, Moderafo's

Gebruikersavatar
Spons
Generaal
Generaal
Berichten: 4820
Lid geworden op: 20 okt 2004 18:23
Locatie: perkouw

Re: Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (3)

Berichtdoor Spons » 25 jul 2011 21:48

jeepeecee schreef:zo,zo grootse plannen, jullie hebben er zin in ;)

wij moet ook eens gaan verzinnen hoe we een kamertje leeg moeten maken. we hebben nog 1 kamertje, maar dat is multifunctioneel: computer/adminstratie/muziek/boeken/droog/strijk/rommel/opslag kamer :mrgreen: dus dat moet allemaal en plek gaan krijgen.
'k wil johan al verbannen naar de trapkast beneden met de hele computer/admin. maar dat ziet hij zelf nog niet zo zitten 8)


oh je wou een soort harry potter van hem maken... ik kan je geen ongelijk geven :mrgreen:

rent hard weg voor Johan

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (3)

Berichtdoor ajl » 26 jul 2011 09:07

Wij moeten ook aan de klus. IN november komt de volgende spruit, dus iedereen moet weer een beetje inschikken. Op zich hebben wij op zolder nog een kamer ( en zelfs nog ruimte voor een 2e slaapkamer), maar ik vind zoonlief ( dan net 3 jaar) nog iets te klein voor de zolder. Dus zijn zusje komt bij hem op de kamer. Nu heeft hij een vrij kleine kamer ( 6 m) en dezekamer staat met een bed en een ledikantje al behoorlijk vol. Nu nog bedenken waar een kledingkast komt te staan.

Galateia
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3825
Lid geworden op: 20 apr 2007 11:54

Re: Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (3)

Berichtdoor Galateia » 26 jul 2011 09:08

Je zou de kledingkast in een andere kamer kunnen zetten? Dan blijft het toch ruimtelijk in hun kamertje.
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (3)

Berichtdoor ajl » 26 jul 2011 09:32

Maar waar? Op onze kamer is geen plek en op de babykamer ook niet echt, die staat al vol met commode, kast en bed en bedje. Misschien dat ik een la uitruim van de commode voor de kleding van dochterlief en dan het beddengoed van de babykamer bij ons in de kast leg :-k en dan onze kleding wat inschikken. De kleding van zoonlief kan wel in lades onder zijn bed

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (3)

Berichtdoor Evelien » 26 jul 2011 10:22

Lastig is dat he. Ik herken dit wel. En dan hebben wij nog maar 1 kindje in aankomst. Het is een heel gepuzzel.

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (3)

Berichtdoor MissF » 26 jul 2011 10:34

Waarom niet op zolder dan? Hij kan vast de trappen al goed op en af, dan kan het toch best?
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (3)

Berichtdoor ajl » 26 jul 2011 10:44

Dat zou op zich wel kunnnen ( al moeten wij dan wel nog een goede vloer leggen, want zover is het nog niet gekomen), maar ik vind het nog wel wat klein om zover weg te liggen ( wellicht heel mutserig). Daarnaast droomt ook nog wel vaak 's nachts en dan moet ik er zelf heen en nu kan dat half slapend en daarna lig ik met 3 stappen weer in mijn eigen bed om verder te slapen. En sinds kort moet hij ook nog wel eens plassen 's nachts en is dan half slapend nog wel wat huilerig. Nu til ik hem snel op en zet hem even snel op de wc. Op de terugweg naar zijn bed slaapt hij alweer. Als ik hem dan nog van zolder moet halen, vind ik zelf niet zo fijn. Al met al waren dat voor ons wel redenen om nog even een jaar te wachten met de zolder.

Galateia
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3825
Lid geworden op: 20 apr 2007 11:54

Re: Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (3)

Berichtdoor Galateia » 26 jul 2011 10:48

Nou, inderdaad, dat zou nog helemaal niet handig zijn. Maar je kunt zijn kledingkast er misschien alvast zetten 8)
Je kunt ook alvast een kamertje maken, waar hij lekker kan spelen enzo. Maar dan gewoon slapen bij zijn zusje. Doe je het een beetje beiden. Kun je wel al zijn spullen en speelgoed kwijt, heeft hij ook echt zijn eigen kamertje, maar slaapt lekker praktisch dichtbij.
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (3)

Berichtdoor ajl » 26 jul 2011 13:40

Een speelkamertje erbij werkt bij hem nog niet zo. Hij speelt het liefst bij ons in de buurt en eigenlijk is onze hele benedenverdieping overdag gewoon speelplek. Ik ruim rond hun slaapje en 's avonds gewoon alles op. Bouwprojecten blijven regelmatig even staan en daar wordt gewoon verder mee gespeeld. Dus de slaapkamer is ook puur slaapkamer en daar hoeft niet gespeeld te worden. Het gaat er puur om dat de meest noodzakelijke dingen ben en kledingkast in ieder geval een beetje in de buurt staat, zodat ik niet voor de verschillende kinderen het hele huis af hoef te struinen voor kleding.

tulp
Sergeant
Sergeant
Berichten: 380
Lid geworden op: 30 apr 2006 14:42

Re: Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (3)

Berichtdoor tulp » 26 jul 2011 14:30

Heb je op de gang of overloop ook geen ruimte voor een kast?

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (3)

Berichtdoor ajl » 26 jul 2011 14:47

Nee en ik heb mijn kleding al grotendeels op zolder staan. Kleding van manlief gewoon op onze kamer en de kinderen hebben de kleding (nu) ook nog op hun eigen kamer. Om overal plukjes kleding van verschillende kinderen te hebben, word ik 's morgens bij het aankleden ( en de was opruimen) ook niet zo blij van. Hooguit hangkleding van alle kids op de babykamer.

Gebruikersavatar
LauraC
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3818
Lid geworden op: 16 mar 2007 14:14
Locatie: Metheringham

Re: Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (3)

Berichtdoor LauraC » 26 jul 2011 21:29

Moeilijk ajl! Ik zou uiteindelijk toch de kleding van alle kids dan op zolder gaan hangen, heb je het toch op 1 plek maar wel met ruimte. En dan iedere avond de kleding voor de volgende dag zoeken en die bij de kids op de kamer neerleggen ofzo.

Haai
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2718
Lid geworden op: 31 mar 2003 20:22
Contacteer:

Re: Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (3)

Berichtdoor Haai » 27 jul 2011 21:42

@ajl: Ikea heeft toch voor ieder ruimteprobleem een oplossing? 8)
Misschien een hangkastje boven het bed, ofzo? Of wat Laura zegt, gewoon alles op zolder als je daar tochr ruimte genoeg hebt. Ook makkelijk met de was opruimen als je alles bij elkaar hebt :wink:

Hier zitten we ook een beetje met een kasten-probleem, maar dan in de keuken. In het andere huis had ik nog wat kastruimte in de bijkeuken, maar hier dus niet. Met als gevolg dat ik niet weet waar ik mijn spullen moet bergen en het dus (nog) een enorme bende is in de keuken. Gelukkig biedt ook hier Ikea de oplossing, ik wil (denk ik) deze kastjes boven de toog ophangen:
Afbeelding

Gebruikersavatar
LauraC
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3818
Lid geworden op: 16 mar 2007 14:14
Locatie: Metheringham

Re: Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (3)

Berichtdoor LauraC » 27 jul 2011 21:47

Handig Haai! Ik heb manlief een mooi plank met leuke steunen op laten hangen in de keuken voor de kookboeken en taartborden enzo, maar dan op iets van 1.80 hoogte ofzo, dan springt het niet zo in het zicht. Ons logeerkamertje wat blew een kinderkamer moet gaan worden is enorm klein, 4m2 ofzo, en dat gaat ook passen en meten worden met kasten. Manlief ziet een zolderkamer voor ons helemaal zitten maar omdat ons huuske oud is heeft dat nog wat voeten in de aarde omdat het een soort van 'monumentenstatus' heeft en wij dus gebonden zijn aan wat ermee gedaan mag worden.

Haai
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2718
Lid geworden op: 31 mar 2003 20:22
Contacteer:

Re: Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (3)

Berichtdoor Haai » 29 jul 2011 22:00

Planken moeten hier ook nog wel komen in de keuken, ik wil daar m'n (koffie)blikken enzo op zetten. Ik heb niet zoveel kookboeken dat ik daar wel een plank mee kan vullen :wink:

Morgen staat een bezoekje aan Ikea gepland, dus dan gaan we eens even inslaan. Keukenkastjes, badkamerkast, planken en nog veel meer. En dan daarna alles nog maar op de juiste plaats bevestigd zien te krijgen 8-[


Terug naar “Algemene Zaken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten