Snelle computervragen (deel 3)

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora.

Moderators: johannes1, Moderafo's

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Snelle computervragen (deel 3)

Berichtdoor Marnix » 22 aug 2018 09:40

Ik ken het apparaat niet. Forums hebben soms wel last van kleine resolutie maar ja, op mijn telefoon werkt het op zich ook dus zou het op je tablet ook wel moeten werken. Misschien eens met een andere browser proberen, Firefox of zo. Wie weet helpt het. Anders zou ik het ook niet weten. Refoweb maakt volgens mij geen gebruik van plugins of zo die dit kunnen veroorzaken.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Memmem
Moderator
Berichten: 2720
Lid geworden op: 11 sep 2002 21:27

Re: Snelle computervragen (deel 3)

Berichtdoor Memmem » 23 aug 2018 06:50

Ik wil graag muziek (van youtube) downloaden zodat ik ook offline mijn muziek kan luisteren. Hoe kan ik dat het beste doen? Ik kon geen app vinden die echt offline werkt, overal stond dat als klacht in de reviews bij.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Snelle computervragen (deel 3)

Berichtdoor Marnix » 23 aug 2018 08:15

Met plugins / add-ons kan je in ieder geval heel goed te video's downloaden. Ik gebruik Firefox met deze plugin:

https://addons.mozilla.org/en-US/firefo ... deo-downl/

Die downloaden en openen en dan onder Extra, Add-ons inschakelen en als je dan naar Youtube gaat. Dan heb je onder je Youtube video's gewoon een knop "Downloaden".

Lastiger is als je dat dan ook naar Audio wil omzetten, ik weet zo niet of / hoe dat werkt. Edit: Kan met VLC MEdia Player (gratis)

https://ccm.net/faq/1266-extract-audio- ... -using-vlc


Oh en als je veel van een zelfde artiest luistert natuurlijk niet de Youtube-muziek downloaden maar gewoon een cd of de mp's kopen he. Die mensen kunnen ook niet van de wind leven ;-)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Memmem
Moderator
Berichten: 2720
Lid geworden op: 11 sep 2002 21:27

Re: Snelle computervragen (deel 3)

Berichtdoor Memmem » 23 aug 2018 08:59

Cd's kopen klopt, doen we ook maar het gaat mij om momenten dat ik aan het klussen/werken in huis ben en dan niet continu in een zelfde ruimte ben of zoals nu zelfs wifi-loos ben.
Ik ga eens wat uitproberen hoe het werkt. Bedankt

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Snelle computervragen (deel 3)

Berichtdoor Marnix » 23 aug 2018 11:03

Memmem schreef:Cd's kopen klopt, doen we ook maar het gaat mij om momenten dat ik aan het klussen/werken in huis ben en dan niet continu in een zelfde ruimte ben of zoals nu zelfs wifi-loos ben.
Ik ga eens wat uitproberen hoe het werkt. Bedankt


Succes, met die add-on is het een makkie hoor, vooral het downloaden van video's. Dat is wel handig, ik heb voor de vakantie bijvoorbeeld een lading favoriete filmpjes van onze kleine zo gedownload en op de ipad gezet zodat hij af en toe op vakantie even een filmpje kon kijken zonder internet nodig te hebben.

En als ergens een cd van hebt kan je die natuurlijk gewoon digitaliseren, de muziek omzetten naar mp3.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Niagara
Mineur
Mineur
Berichten: 224
Lid geworden op: 27 jun 2015 21:08

Re: Snelle computervragen (deel 3)

Berichtdoor Niagara » 24 aug 2018 12:46

Memmem schreef:Ik wil graag muziek (van youtube) downloaden zodat ik ook offline mijn muziek kan luisteren. Hoe kan ik dat het beste doen? Ik kon geen app vinden die echt offline werkt, overal stond dat als klacht in de reviews bij.


Als het muziek betreft is een groot deel ook op Spotify te vinden, daar kun je alles wat je wilt van downloaden (op computer, mobiel of tablet) als je abonneert. Betaal je meteen ook de artiest z’n credits. Als je het abonnement opzegt ben je wel de muziek weer kwijt, als dat een bezwaar is zou dat een reden kunnen zijn om toch een CD te kopen. Maar als je veel verschillende muziek luistert is het veel duurder om zoveel CD’s te kopen dan om te abonneren op deze gigantische muziekbibliotheek. En het wisselt wel wat je luistert of het te vinden is op Spotify, amateuristischer muziek is er niet altijd te vinden, daarvoor is Youtube juist een beter platform.
Afbeelding

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: Snelle computervragen (deel 3)

Berichtdoor Johan100 » 24 aug 2018 12:59

Memmem schreef:Ik wil graag muziek (van youtube) downloaden zodat ik ook offline mijn muziek kan luisteren. Hoe kan ik dat het beste doen? Ik kon geen app vinden die echt offline werkt, overal stond dat als klacht in de reviews bij.

Ik doe het als volgt. http://convert2mp3.net/en/index.php
Converteren van een youtube filmje naar mp3 en dan komt ie ook automatisch in Windows Media Player en kun je het weer op cd zetten of mp3- spelertje.
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: Snelle computervragen (deel 3)

Berichtdoor Johan100 » 18 sep 2018 10:06

Memmem schreef:Ik wil graag muziek (van youtube) downloaden zodat ik ook offline mijn muziek kan luisteren. Hoe kan ik dat het beste doen? Ik kon geen app vinden die echt offline werkt, overal stond dat als klacht in de reviews bij.


Johan100 schreef:
Ik doe het als volgt. http://convert2mp3.net/en/index.php
Converteren van een youtube filmje naar mp3 en dan komt ie ook automatisch in Windows Media Player en kun je het weer op cd zetten of mp3- spelertje.


Ik lees op de volgende site (zie link) dat muziek downloaden sinds 2014 illegaal is. Wie weet of dat wat die site zegt correct is?
http://www.personalcomputercare.nl/comp ... outube.htm

Ik dacht dat alleen het verspreiden illegaal was, dat je wel voor eigen gebruik mocht downloaden, maar sinds 2014 is dat schijnbaar officieel ook bij wet verboden.
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Snelle computervragen (deel 3)

Berichtdoor StillAwake » 18 sep 2018 10:12

Johan100 schreef:Ik lees op de volgende site (zie link) dat muziek downloaden sinds 2014 illegaal is. Wie weet of dat wat die site zegt correct is?
http://www.personalcomputercare.nl/comp ... outube.htm

Ik dacht dat alleen het verspreiden illegaal was, dat je wel voor eigen gebruik mocht downloaden, maar sinds 2014 is dat schijnbaar officieel ook bij wet verboden.

Muziek downloaden is niet illegaal, maar de legale varianten zijn veelal betaald.
Als je gratis muziek wilt downloaden heb je zelf misschien ook al door dat het grenst aan diefstal (iets willen hebben maar er niet voor willen betalen).
Bovendien is het al die tijd al dubieus geweest, je kon illegale content ('gratis muziek") legaal downloaden.

Sinds 2014 is het inderdaad zo dat beide partijen illegaal bezig zijn.
Een abonnement op bijvoorbeeld Spotify hoeft aan de andere kant weer niet duur te zijn.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: Snelle computervragen (deel 3)

Berichtdoor Johan100 » 18 sep 2018 10:20

StillAwake schreef: Muziek downloaden is niet illegaal, maar de legale varianten zijn veelal betaald.
Wat zijn lege varianten? Ik lees dat het sinds 2014 illegaal zou zijn. Klopt dit niet volgens jou?
[quote="StillAwake"] Als je gratis muziek wilt downloaden heb je zelf misschien ook al door dat het grenst aan diefstal (iets willen hebben maar er niet voor willen betalen).[quote] Eeerst zeg je dat het niet illegaal is en vervolgens zet je het neer als dubieus. Wat is het nu? Iets is goed of fout. Iets mag wel of niet.

Ik vind het ook een vervelende insinuatie dat je zegt dat 'ik het zelf ook al door heb....'.
Ik zit ongeveer 15 minuten geleden te zeggen dat ik dacht dat verspreiden illegaal was, maar downloaden niet. (schijnt ook zo geweest te zijn tot 2014) Nu zeg je zelf ook dat het niet illegaal is, om vlak daarna een tegenstrijdige opmerking te maken.

Trouwens, niet alles wat je gratis kunt krijgen is illegaal of grenst aan diefstal. Betaal jij voor refoweb? Maar als je daar over wilt discussiëren open je maar een topic. Mijn vraag is nu, klopt het dat het sinds 2014 illegaal is (bij wet verboden), ja of nee.
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Snelle computervragen (deel 3)

Berichtdoor StillAwake » 18 sep 2018 10:28

Johan100 schreef:Wat zijn lege varianten? Ik lees dat het sinds 2014 illegaal zou zijn. Klopt dit niet volgens jou?

Legaal muziek downloaden kan bijvoorbeeld via I-tunes of op een andere plaats waar je muziek koopt en download.
Dat is 100% legaal, maar NIET GRATIS.
Gratis downloaden van materiaal waar auteursrecht op zit is NIET legaal.

Er is inderdaad een poos de regel geweest dat downloaden mocht, maar uploaden niet.
Dat is nu niet meer zo (terecht in mijn ogen).
Jammer dat je het als een vervelende insinuatie ziet, maar als je weet dat degene van wie je het download illegaal bezig is snap je zelf ook wel dat je op het randje manoeuvreert neem ik aan?
Ik had inderdaad misschien beter kunnen zeggen dat het grenst aan heling, al is dat zelden gratis.
Het was meer bedoeld als: "de meeste mensen ("je" gebruikt in een algemene vorm), en niet als persoonlijke aanval op jou.

Ik blijf het frappant vinden dat personen die over het algemeen zo rechtlijnig zijn in alles, op dit vlak zo dicht op de grens gaan zitten.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: Snelle computervragen (deel 3)

Berichtdoor Johan100 » 18 sep 2018 10:33

StillAwake schreef:Legaal muziek downloaden kan bijvoorbeeld via I-tunes of op een andere plaats waar je muziek koopt en download.
Dat is 100% legaal, maar NIET GRATIS.
Gratis downloaden van materiaal waar auteursrecht op zit is NIET legaal.

Er is inderdaad een poos de regel geweest dat downloaden mocht, maar uploaden niet.
Dat is nu niet meer zo (terecht in mijn ogen).
Jammer dat je het als een vervelende insinuatie ziet, maar als je weet dat degene van wie je het download illegaal bezig is snap je zelf ook wel dat je op het randje manoeuvreert neem ik aan?
Ik had inderdaad misschien beter kunnen zeggen dat het grenst aan heling, al is dat zelden gratis.

'Als je weet dat degene van wie je het download illegaal bezig is'... ik weet niet waar je dat vandaan haalt.
Moeilijk hé, gewoon antwoord geven op de vraag.

Maar bedankt voor je respons. Ik haal de nuttige informatie er wel uit en de rest (en dan bedoel ik met rest; zomaar dingen invullen) filter ik maar. :wink:
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Snelle computervragen (deel 3)

Berichtdoor StillAwake » 18 sep 2018 10:36

Johan100 schreef:'Als je weet dat degene van wie je het download illegaal bezig is'... ik weet niet waar je dat vandaan haalt.
Moeilijk hé, gewoon antwoord geven op de vraag.

Maar bedankt voor je respons. Ik haal de nuttige informatie eruit en de rest filter ik maar. :wink:

Je stelde dat je dacht dat je het legaal mocht downloaden, maar dat uploaden (verspreiden) niet mocht.
Johan100 schreef:Ik dacht dat alleen het verspreiden illegaal was, dat je wel voor eigen gebruik mocht downloaden
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: Snelle computervragen (deel 3)

Berichtdoor Johan100 » 18 sep 2018 10:41

Ik heb het niet over uploaden gehad. Goed lezen a.u.b. en niet zomaar ergens van uitgaan. Ik bedoelde met verspreiden het downloaden, vervolgens op cd zetten en verspreiden/verkopen van muziek. Of mp3 bestandjes doorsturen bijvoorbeeld.
Pieter Heijkoop bijvoorbeeld mag zijn eigen muziek gewoon uploaden.
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Snelle computervragen (deel 3)

Berichtdoor StillAwake » 18 sep 2018 10:48

Johan100 schreef:Ik heb het niet over uploaden gehad. Ik bedoelde met verspreiden het downloaden, vervolgens op cd zetten en verspreiden/verkopen van muziek.
Pieter Heijkoop bijvoorbeeld mag zijn eigen muziek gewoon uploaden.

OK, dan heb ik je verkeerd begrepen.
Je hebt gelijk dat je je eigen muziek mag uploaden (tenzij je werk speelt wat onder andermans auteursrecht valt). Ook materiaal waarover geen auteursrechten betaald hoeven te worden mag je uploaden (en dus ook downloaden). Ik ken Pieter Heijkoop niet, maar als hij gratis muziek ter beschikking stelt in MP3 mag je dat in dat formaat ook downloaden. (en dat is dus niet als je via Youtube eerst een reclame moet uitzitten).

Het downloaden van ILLEGALE content is illegaal (vroeger gingen er hele CD-verzamelingen via P2P netwerken van hand tot hand). Als je legale content download is dat legaal.
Dat houdt inderdaad niet in dat je het mag doorverkopen.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.


Terug naar “Algemene Zaken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten