Snelle computervragen (deel 3)

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora.

Moderators: johannes1, Moderafo's

leen10
Verkenner
Verkenner
Berichten: 95
Lid geworden op: 22 feb 2010 19:09

Re: Snelle vragen (deel 3)

Berichtdoor leen10 » 20 mei 2013 15:30

Hallo,

Mijn dvd speler op mijn laptop (ong 2 jaar) hapert erg. Het beeld beweegt in schokjes of blijft compleet stil staan. Soms komt hij weer even op gang, om daarna weer vast te lopen.
Wat kan ik hieraan doen?

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Snelle vragen (deel 3)

Berichtdoor Mortlach » 20 mei 2013 17:36

Draait je DVD wel constant? Heb je ook last als je filmpjes op je harde schijf zet?

het is lastig met laptops dat openschroeven en kijken wat er aan de hand is vaak lastig is. Misschien zo'n spuitbus met perslucht kopen en eens goed de binnenkant schoonblazen?
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

leen10
Verkenner
Verkenner
Berichten: 95
Lid geworden op: 22 feb 2010 19:09

Re: Snelle vragen (deel 3)

Berichtdoor leen10 » 20 mei 2013 19:32

De dvd draait niet altijd constant. Als hij dit niet doet, maakt hij meer herrie, en dan loopt hij ook vast. Soms start hij de dvd ook niet op, en blijft hij luidruchtig draaien.
Waar kan je zo'n spuitbus met lucht kopen? En moet je dat dan in de opening spuiten, waar je de dvd ook indoet? (heb er weinig verstand van ;-)

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Snelle vragen (deel 3)

Berichtdoor Mortlach » 21 mei 2013 12:35

leen10 schreef:De dvd draait niet altijd constant. Als hij dit niet doet, maakt hij meer herrie, en dan loopt hij ook vast. Soms start hij de dvd ook niet op, en blijft hij luidruchtig draaien.
Waar kan je zo'n spuitbus met lucht kopen? En moet je dat dan in de opening spuiten, waar je de dvd ook indoet? (heb er weinig verstand van ;-)


Die spuitbussen zou je in elke computerwinkel moeten kunnen krijgen. En dan ja, als je je laptop niet kunt of wilt openschroeven, dan spuit je maar gewoon wat via het laatje naar binnen. Het idee is dat als er iets zit wat het loopwerk blokkeert, je dat los spuit. Het is geen goed idee om de hele spuitbus leeg te spuiten, gewoon een paar korte 'windstootjes' is genoeg en misschien heb je geluk.

Verder zou je als workaround je DVD's eerst naar je harde schijf kunnen kopiëren als je ze wilt bekijken. Is wat omslachtig, maar het kan een oplossing zijn.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Marly
Verkenner
Verkenner
Berichten: 37
Lid geworden op: 05 jun 2013 14:46

Re: Snelle vragen (deel 3)

Berichtdoor Marly » 05 jun 2013 15:31

Of stofzuigen, mijn pc is ook net een stoffilter, houd alle stof vast.
Mischien heb een kennis met een compressor.

Veel vastlopers zijn door stof, onderdelen die te warm worden doordat de luchtstroom wordt geblokeerd

https://www.youtube.com/watch?v=UVPDpov5LsM

Carpento
Luitenant
Luitenant
Berichten: 505
Lid geworden op: 12 aug 2004 12:26

Re: Snelle vragen (deel 3)

Berichtdoor Carpento » 06 jun 2013 20:13

Marly schreef:Of stofzuigen, mijn pc is ook net een stoffilter, houd alle stof vast.
Mischien heb een kennis met een compressor.

Veel vastlopers zijn door stof, onderdelen die te warm worden doordat de luchtstroom wordt geblokeerd

https://www.youtube.com/watch?v=UVPDpov5LsM

Uitkijken met compressoren ! Veelal sputteren die wat olie naar buiten, die -door vervuiling of minuscuul slijtageslijpsel- soms ook nog eens stroom geleidt. Je zult niet de eerste zijn die zijn PC ermee sloopt. Stofzuigers idem, maar dan vanwege statische elektriciteit.

Gebruikersavatar
Gerdien B.
Generaal
Generaal
Berichten: 9102
Lid geworden op: 12 jul 2004 10:11
Locatie: Woerden
Contacteer:

Re: Snelle vragen (deel 3)

Berichtdoor Gerdien B. » 13 jun 2013 18:28

Vandaag was ik met een opdracht voor een cursus bezig op het werk. helaas liep de pc weer eens vast en kreeg ik het document niet opgeslagen. Volgens de servicedesk geen punt want elke 10 minuten wordt er een back up gemaakt van waar je mee bezig bent. Een half uur later hadden ze eindelijk het back up bestandje gevonden maar is het gewoon weg niet meer te openen in Word omdat het een ASD bestand is. Wie o wie kan mij helpen dit bestand weer om te zetten naar Word? Anders moet ik 10 pagina's over nieuw maken nog voor volgende week.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Snelle vragen (deel 3)

Berichtdoor Mortlach » 13 jun 2013 18:33

Hopelijk heb je hier wat aan...

http://support.microsoft.com/kb/316951
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Gerdien B.
Generaal
Generaal
Berichten: 9102
Lid geworden op: 12 jul 2004 10:11
Locatie: Woerden
Contacteer:

Re: Snelle vragen (deel 3)

Berichtdoor Gerdien B. » 13 jun 2013 20:31

Het probleem is opgelost!!!
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Gebruikersavatar
johannes1
Moderator
Berichten: 3142
Lid geworden op: 11 sep 2002 12:13
Contacteer:

Re: Snelle vragen (deel 3)

Berichtdoor johannes1 » 26 jun 2013 18:13

vraagje:
Wij hadden altijd een ADSL internetverbinding via Solcon. Nu konden we overstappen naar glasvezel, omdat deze sneller was. We hebben dit gedaan en kregen een nieuwe router. Nu is alleen het probleem. Op de laptop krijg ik geen internet. Wel op de vaste computer. Weten jullie hoe je op een laptop kan aangeven dat er een nieuwe router is en waar kan ik dat vinden?
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Snelle vragen (deel 3)

Berichtdoor Mortlach » 27 jun 2013 11:05

johannes1 schreef:vraagje:
Wij hadden altijd een ADSL internetverbinding via Solcon. Nu konden we overstappen naar glasvezel, omdat deze sneller was. We hebben dit gedaan en kregen een nieuwe router. Nu is alleen het probleem. Op de laptop krijg ik geen internet. Wel op de vaste computer. Weten jullie hoe je op een laptop kan aangeven dat er een nieuwe router is en waar kan ik dat vinden?


Kun je (tijdelijk) een netwerkkabel hangen tussen je router en je laptop? Als hij hem dan nog niet kan vinden, is er echt iets aan de hand.

Verder zou er een standaard "help ik heb geen internetverbinding" troubleshoot menuutje moeten zijn.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Katlheen
Majoor
Majoor
Berichten: 1885
Lid geworden op: 08 okt 2005 15:56

Re: Snelle vragen (deel 3)

Berichtdoor Katlheen » 28 jun 2013 14:24

Heeft die nieuwe router wel een draadloze verbinding? Zo niet, dan kan je lang wachten op verbinding. Laat anders je laptop zoeken naar draadloze netwerken. Kan je via het netwerkcentrum binnen de configuratie doen.
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

Gebruikersavatar
johannes1
Moderator
Berichten: 3142
Lid geworden op: 11 sep 2002 12:13
Contacteer:

Re: Snelle vragen (deel 3)

Berichtdoor johannes1 » 28 jun 2013 14:54

Mortlach schreef:Kun je (tijdelijk) een netwerkkabel hangen tussen je router en je laptop? Als hij hem dan nog niet kan vinden, is er echt iets aan de hand.

Verder zou er een standaard "help ik heb geen internetverbinding" troubleshoot menuutje moeten zijn.

als ik een kabel tussen de router en laptop doe dan heb ik gelijk verbinding. Maar het gemak van een laptop is dat je door het hele huis of tuin kan gaan met internetverbinding :D

Ik krijg alleen geen verbindin. Bijkomend probleem is de laptop vindt wel de router, maar krijgt geen internet signaal.
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

Gebruikersavatar
johannes1
Moderator
Berichten: 3142
Lid geworden op: 11 sep 2002 12:13
Contacteer:

Re: Snelle vragen (deel 3)

Berichtdoor johannes1 » 28 jun 2013 14:56

Katlheen schreef:Heeft die nieuwe router wel een draadloze verbinding? Zo niet, dan kan je lang wachten op verbinding. Laat anders je laptop zoeken naar draadloze netwerken. Kan je via het netwerkcentrum binnen de configuratie doen.

Ja staat standaard aan bij Solcon. Ook op de router is te zien dat het wireless knopje brandt, dus dat moet het probleem niet zijn. De laptop kan wel de router vinden, maar op 1 of andere manier krijgt hij geen internetsignaal.
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

blijblij
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1124
Lid geworden op: 29 dec 2010 10:09

Re: Snelle vragen (deel 3)

Berichtdoor blijblij » 28 jun 2013 16:44

Ben niet heel technisch, maar heb je het router/modem wachtwoord/netwerksleutel al ingetikt?


Terug naar “Algemene Zaken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten