Snelle computervragen (deel 3)

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora.

Moderators: johannes1, Moderafo's

Gebruikersavatar
mealybug
Generaal
Generaal
Berichten: 6823
Lid geworden op: 09 jul 2012 20:15
Locatie: iKapa

Re: Snelle vragen (deel 3)

Berichtdoor mealybug » 14 sep 2013 22:40

Boekenlezer schreef:Ik probeerde net wat foto's over te spelen van de geheugenkaart van mijn fotocamera naar mijn computer. Maar door die los-vast-verbinding van de kaartlezer ging het fout. Nou zegt de PC dat de geheugenkaart geformatteerd moet worden. Mijn fotocamera denkt er net zo over.

Zijn mijn foto's nog te redden?

heb er een hard hoofd in :-(

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Re: Snelle vragen (deel 3)

Berichtdoor Boekenlezer » 14 sep 2013 22:51

Race406 schreef:Verkeerd topic... Maar er zijn programma's die zelfs van geformatteerde kaarten of schijven info kunnen terughalen. Ik gebruikte weleens PC inspector file recovery. Google er maar eens op. Resultaat garandeer ik je niet overigens, maar maar mijn ervaring is wel goed, zeker voor een gratis programma. En anders was je de foto's toch ook kwijt geweest. Proberen kan dus geen kwaad. Er zijn wel meer van dat soort programma's te vinden. Succes!

Ik dacht dat ik hier zat, toen ik mijn bericht neerzette. Dat ging even fout. Het kruisje, waarmee je het bericht weghaalt, zag ik al niet meer.
Bedankt voor het antwoord.
Ik heb wat gevonden: http://www.pcinspector.de/Default.htm?language=2
Alleen zijn mijn foto's NEF-bestanden (de Nikon-versie van RAW), en geen JPG's. Dus ik weet niet of dat dan kans maakt.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Gebruikersavatar
kees61
Sergeant
Sergeant
Berichten: 379
Lid geworden op: 17 jan 2005 02:32
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Snelle vragen (deel 3)

Berichtdoor kees61 » 14 sep 2013 22:53

Boekenlezer schreef:Nou zegt de PC dat de geheugenkaart geformatteerd moet worden. Mijn fotocamera denkt er net zo over.

Zijn mijn foto's nog te redden?



Misschien wel.
Via google kwam ik deze tool tegen en er zullen er vast wel meer zijn. Geen id hoever de trial versie zijn werk doet.
Als niemand kijkt... dan verandert alles in chocolade.

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Re: Snelle vragen (deel 3)

Berichtdoor Boekenlezer » 14 sep 2013 23:31

Hij kon de foto's wel terugvinden op de kaart met iCare Data Recovery, want ik heb ze gezien.
Helaas wil hij slechts 10 bestanden terughalen in de trial-versie, terwijl ik er wel 100 had of zo. En de teruggehaalde bestanden kan ik nog niet eens vinden waar hij ze gezet zou moeten hebben. Dat laatste vind ik wel raar. Het is toch niet zo dat de map afbeeldingen alleen jpg's laat zien, en geen nef-bestanden? O, wacht, ik heb ze gevonden. Ze staan in een map.

PC Inspector File Recovery heb ik ook bekeken, maar snap ik niet zo goed. Dus daarmee nog geen resultaten bereikt.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Gebruikersavatar
kees61
Sergeant
Sergeant
Berichten: 379
Lid geworden op: 17 jan 2005 02:32
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Snelle vragen (deel 3)

Berichtdoor kees61 » 14 sep 2013 23:42

bah wat flauw he om niet alles te redden.
Kan je ook kiezen welke bestanden je wilt redden? Want dan start je de tool nog een keer en kiest 10 andere files.
Of een andere tool proberen
Er zal best wel een oplossing komen, dus die kaart maar even niet gebruiken in het fototoestel.
Ik ga die tools niet zelf proberen. Windows gebruik ik alleen om de tomtom te updaten.

Suc6 met het terugvinden van de foto's!
Als niemand kijkt... dan verandert alles in chocolade.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Snelle vragen (deel 3)

Berichtdoor Mortlach » 15 sep 2013 11:31

joh, gelimiteerde functionaliteit in een gratis proefversie?

hoeveel zal de volledige versie kosten? 20 euro of zo? het is maar net wat je foto's je waard zijn.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
mealybug
Generaal
Generaal
Berichten: 6823
Lid geworden op: 09 jul 2012 20:15
Locatie: iKapa

Re: Snelle vragen (deel 3)

Berichtdoor mealybug » 15 sep 2013 11:38

Mortlach schreef:joh, gelimiteerde functionaliteit in een gratis proefversie?

hoeveel zal de volledige versie kosten? 20 euro of zo? het is maar net wat je foto's je waard zijn.

Vergeet de volksaard niet!
gecombineerd met de argwaan of het wel zal werken :mrgreen:
''eerst zien, dan geloven''
''Kijken kijken, niet kopen ''...
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Re: Snelle vragen (deel 3)

Berichtdoor Boekenlezer » 16 sep 2013 08:54

kees61 schreef:bah wat flauw he om niet alles te redden.
Kan je ook kiezen welke bestanden je wilt redden? Want dan start je de tool nog een keer en kiest 10 andere files.
Of een andere tool proberen
Er zal best wel een oplossing komen, dus die kaart maar even niet gebruiken in het fototoestel.
Ik ga die tools niet zelf proberen. Windows gebruik ik alleen om de tomtom te updaten.

Suc6 met het terugvinden van de foto's!

Bedankt!
Het is gelukt met de rest van de foto's.

De eerste die ik krijg met die Google-lijst kan ik meteen afraden (7datarecovery.com), want daar zit een virus o.i.d. in! Mijn virusscanner controleert alles wat ik download, en dit kon de toets niet doorstaan, dus is het bestand meteen verwijderd.
De tweede - van icare-recovery.com - is van hetzelfde merk als wat ik zaterdagnacht geprobeerd heb, en waarmee ik 10 bestanden mocht veiligstellen. Aan deze versie zit een maximum van 2 GB, en dat bleek voldoende voor mijn foto's.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Re: Snelle vragen (deel 3)

Berichtdoor Boekenlezer » 16 sep 2013 08:59

Mortlach schreef:joh, gelimiteerde functionaliteit in een gratis proefversie?

hoeveel zal de volledige versie kosten? 20 euro of zo? het is maar net wat je foto's je waard zijn.

Nee, 70 euro. (Kijk maar.)
Lijkt me op zich niet verkeerd om zo'n programma te hebben. Alleen zijn de betalingsmogelijkheden me niet helder genoeg. Een kredietkaart heb ik niet, en bij iDeal zie ik niet mijn bank.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Snelle vragen (deel 3)

Berichtdoor Mortlach » 16 sep 2013 10:37

Boekenlezer schreef:Nee, 70 euro. (Kijk maar.)
Lijkt me op zich niet verkeerd om zo'n programma te hebben. Alleen zijn de betalingsmogelijkheden me niet helder genoeg. Een kredietkaart heb ik niet, en bij iDeal zie ik niet mijn bank.


Ah, dat is wel wat veel ja. iDeal zul je bij niet-Europese bedrijven niet vinden, helaas. Daar wil de Amerikaanse markt niet aan. Maar waarom heb je geen creditcard? Nederlanders lijken wel berucht voor het niet hebben van een creditcard, en ALS ze hem hebben, dan "alleen voor noodgevallen" ofzo.

Als je op internet wel eens wat wilt kopen, kun je haast niet meer zonder en het kost echt niet veel of zelfs niets. Ik betaal gewoon aan het eind van de maand automatisch het hele bedrag, dus wordt er nooit rente gerekend.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Rozijn
Majoor
Majoor
Berichten: 1557
Lid geworden op: 18 sep 2013 15:58

Re: Snelle vragen (deel 3)

Berichtdoor Rozijn » 07 nov 2013 16:53

In Outlook is er iets mis gegaan hier, maar wat?

In het leesvenster krijg ik geen pijltje meer, maar een handje. Ik kan dus geen stukje tekst uit een ontvangen mailtje selecteren... Linkjes aanklikken kan wel. Dit blijft zo als ik een mailtje ook echt open, in een nieuw venster.

Heb ik ergens iets verkeerd gedaan? Hoe krijg ik dit weer gewoon?
Voor de volledigheid: ik heb windows 7 met outlook 2010.

Gebruikersavatar
essieee
Generaal
Generaal
Berichten: 5121
Lid geworden op: 14 apr 2003 23:47
Locatie: Barneveld
Contacteer:

Re: Snelle vragen (deel 3)

Berichtdoor essieee » 06 dec 2013 21:58

Vraagje!

Ik heb een laptop met Windows Xp. Bij aankoop zat er (volgens mij) al Windows office (word enzo) op. Ineens kan ik geen worddocumenten meer openenen en moet ik opnieuw mn productcode invoeren,
Waar in mn laptop of hoe kan ik die terug vinden want ik heb geen cd oid.

Alvast mijn dank!

Bambi

Re: Snelle vragen (deel 3)

Berichtdoor Bambi » 06 dec 2013 22:04

=
Laatst gewijzigd door Bambi op 12 dec 2017 02:12, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
essieee
Generaal
Generaal
Berichten: 5121
Lid geworden op: 14 apr 2003 23:47
Locatie: Barneveld
Contacteer:

Re: Snelle vragen (deel 3)

Berichtdoor essieee » 06 dec 2013 23:15

Dat helpt niet helaas....

Gebruikersavatar
Kvinna
Sergeant
Sergeant
Berichten: 378
Lid geworden op: 22 nov 2012 13:08

Re: Snelle vragen (deel 3)

Berichtdoor Kvinna » 07 dec 2013 09:09

essieee schreef:Dat helpt niet helaas....


Ik heb het ook gehad. Je gebruikt ook die 'light' versie van Office, denk ik. Opeens doet hij het niet meer.
Ik heb de pc naar een reparateur gebracht, die heeft het gefikst. Fluitje van een cent, kostte niet eens wat. Het is geen virus of zo, het is iets in het programma zelf wat verlopen is of zo.


Terug naar “Algemene Zaken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 106 gasten