Snelle computervragen (deel 3)

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora.

Moderators: johannes1, Moderafo's

Gebruikersavatar
Johan81
Moderator
Berichten: 1546
Lid geworden op: 08 dec 2003 22:34
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Snelle vragen (deel 3)

Berichtdoor Johan81 » 24 nov 2011 21:08

vanaf 192 bps hoor geen verschil hoor
Niet eens met een [MODBREAK]? PB de moderator, en vervuil niet het topic!!

Carpento
Luitenant
Luitenant
Berichten: 505
Lid geworden op: 12 aug 2004 12:26

Re: Snelle vragen (deel 3)

Berichtdoor Carpento » 25 nov 2011 12:00

Je realiseert je dat je je met zo'n opmerking op héél glad ijs begeeft ? Of het nu wel of niet te horen is hangt af van veel meer factoren. Geluidskaart speelt daarin een rol, speakerset, etc.

Met een onboard geluidskaart van een paar jaar oud hoor ik het verschil tussen CD-kwaliteit en 192 kbps sowieso niet. Met een matige geluidskaart klinkt het dan ook per definitie niet helder en strak, precies daar waar het verschil 'm in zit bij rips van lagere kwaliteit. Heb ook weleens een goedkoop geluidskaartje gebruikt, dan heb je precies hetzelfde probleem: zompig geluid waarin je de details mist. Daarna een Asus Xonar D2 aangeschaf en een goeie speakerset eraan (Altec Lansing 5.1-setje). Dan hoor je ineens wél details. Dan kan het ook zomaar zijn dat mindere geluidskwaliteit wél hoort.

Om dat maar even te laten voor wat het is: waarom zou je lastigere werkwijze kiezen die mogelijk ook nog eens minder kwaliteit biedt ? Een image trekken levert je een 100% kopie op, ipv een minderwaardig aftreksel ;)

Gebruikersavatar
Johan81
Moderator
Berichten: 1546
Lid geworden op: 08 dec 2003 22:34
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Snelle vragen (deel 3)

Berichtdoor Johan81 » 27 nov 2011 19:28

Carpento schreef:Je realiseert je dat je je met zo'n opmerking op héél glad ijs begeeft ? Of het nu wel of niet te horen is hangt af van veel meer factoren. Geluidskaart speelt daarin een rol, speakerset, etc.

Met een onboard geluidskaart van een paar jaar oud hoor ik het verschil tussen CD-kwaliteit en 192 kbps sowieso niet. Met een matige geluidskaart klinkt het dan ook per definitie niet helder en strak, precies daar waar het verschil 'm in zit bij rips van lagere kwaliteit. Heb ook weleens een goedkoop geluidskaartje gebruikt, dan heb je precies hetzelfde probleem: zompig geluid waarin je de details mist. Daarna een Asus Xonar D2 aangeschaf en een goeie speakerset eraan (Altec Lansing 5.1-setje). Dan hoor je ineens wél details. Dan kan het ook zomaar zijn dat mindere geluidskwaliteit wél hoort.

Om dat maar even te laten voor wat het is: waarom zou je lastigere werkwijze kiezen die mogelijk ook nog eens minder kwaliteit biedt ? Een image trekken levert je een 100% kopie op, ipv een minderwaardig aftreksel ;)



er is vroeger wel is onderzoek gedaan hiernaar, en toen kwam men tot die conclusie, vanfaf 192 kbps is het verschil niet meer door het mens waarneembaar kwam er toen uit
Niet eens met een [MODBREAK]? PB de moderator, en vervuil niet het topic!!

Carpento
Luitenant
Luitenant
Berichten: 505
Lid geworden op: 12 aug 2004 12:26

Re: Snelle vragen (deel 3)

Berichtdoor Carpento » 28 nov 2011 14:02

Linkje ? Ik ben zelf niet zo'n audiofiel maar als je ziet wat voor discussie er af en toe over gevoerd wordt dan ben ik wel benieuwd naar dat onderzoek ;)

Gebruikersavatar
Johan81
Moderator
Berichten: 1546
Lid geworden op: 08 dec 2003 22:34
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Snelle vragen (deel 3)

Berichtdoor Johan81 » 05 jan 2012 22:09

eh pffff, dat is wel even geleden dat dat onderzoek gedaan is, maar ik zal is zoeken
Niet eens met een [MODBREAK]? PB de moderator, en vervuil niet het topic!!

Gebruikersavatar
nita
Luitenant
Luitenant
Berichten: 692
Lid geworden op: 11 mei 2008 23:34

Re: Snelle vragen (deel 3)

Berichtdoor nita » 18 jan 2012 22:08

ik mag een nieuwe laptop uitzoeken. Bedrag is 400 euro. Tips zijn welkom, waar moet ik op letten, en wat kan ik beter niet kopen??

Gebruikersavatar
LauraC
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3818
Lid geworden op: 16 mar 2007 14:14
Locatie: Metheringham

Re: Snelle vragen (deel 3)

Berichtdoor LauraC » 25 jan 2012 12:44

Mensen, hulp gevraagd! Iedere keer als ik Outlook opstart, wordt er gevraagd om het wachtwoord, wat ik geef. 2 seconden later wordt er weer om gevraagd etc etc. Dit betekent dat ik helemaal geen mail meer binnenkrijg. Gistermiddag deed 'ie het nog prima, gisteravond dus dit. Wat kan ik doen??

Carpento
Luitenant
Luitenant
Berichten: 505
Lid geworden op: 12 aug 2004 12:26

Re: Snelle vragen (deel 3)

Berichtdoor Carpento » 26 jan 2012 20:25

Wachtwoord wordt kennelijk niet door de server geaccepteerd, even checken of je met dat wachtwoord wel op je webmail (van dezelfde mailbox uiteraard) kunt inloggen ;)

Gebruikersavatar
-Judith-
Luitenant
Luitenant
Berichten: 609
Lid geworden op: 15 apr 2010 22:31

Re: Snelle vragen (deel 3)

Berichtdoor -Judith- » 27 jan 2012 18:57

Ik moet een oude computer van m'n ouders leeghalen, want hij gaat naar de kringloop, maar hoe krijg ik dat voor elkaar?

Katlheen
Majoor
Majoor
Berichten: 1885
Lid geworden op: 08 okt 2005 15:56

Re: Snelle vragen (deel 3)

Berichtdoor Katlheen » 28 jan 2012 11:45

Met een schroevendraaier (kruiskop) kom je een heel eind hoor! In ieder geval de harde schijf verwijderen!
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

Gebruikersavatar
-Judith-
Luitenant
Luitenant
Berichten: 609
Lid geworden op: 15 apr 2010 22:31

Re: Snelle vragen (deel 3)

Berichtdoor -Judith- » 29 jan 2012 16:57

Met leeghalen bedoel ik; alle foto's en andere documenten d'r af,.... harde schijf was eigks de bedoeling dat die er in bleef...

Katlheen
Majoor
Majoor
Berichten: 1885
Lid geworden op: 08 okt 2005 15:56

Re: Snelle vragen (deel 3)

Berichtdoor Katlheen » 29 jan 2012 23:36

Daar zijn meerdere oplossingen voor:
- Alles op CD-roms zetten
- Alles op USD stick(s) zetten
- De harde schijf in een andere pc hangen, en deze schijf dan als "slave" toewijzen. Even het bootmenu in de Bios goed instellen, dan "ziet" de pc de schijf niet als opstartschijf, maar als data schijf die je dan in Windows kan aanroepen, mits alles natuurlijk wel goed is aangesloten in de andere pc.
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

Gebruikersavatar
-Judith-
Luitenant
Luitenant
Berichten: 609
Lid geworden op: 15 apr 2010 22:31

Re: Snelle vragen (deel 3)

Berichtdoor -Judith- » 30 jan 2012 09:29

Als het goed is, staat alles nu op de externe harde schijf, maar ik denk dat er, voor een leek onzichtbare, prive-documenten achter blijven...Hoe weet je zeker dat er niks achter blijft?

Gebruikersavatar
LauraC
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3818
Lid geworden op: 16 mar 2007 14:14
Locatie: Metheringham

Re: Snelle vragen (deel 3)

Berichtdoor LauraC » 30 jan 2012 15:27

Carpento schreef:Wachtwoord wordt kennelijk niet door de server geaccepteerd, even checken of je met dat wachtwoord wel op je webmail (van dezelfde mailbox uiteraard) kunt inloggen ;)

Kon dus ook niet maar inmiddels heb ik begrepen dat manlief, die in het buitenland zit, het wachtwoord had veranderd zonder het te vertellen ;) Mannen :roll: Alles doet het inmiddels weer :)

juffiejuf
Luitenant
Luitenant
Berichten: 677
Lid geworden op: 14 apr 2011 13:02
Locatie: overal en nergens

Re: Snelle vragen (deel 3)

Berichtdoor juffiejuf » 30 jan 2012 15:46

Kon dus ook niet maar inmiddels heb ik begrepen dat manlief, die in het buitenland zit, het wachtwoord had veranderd zonder het te vertellen ;) Mannen :roll: Alles doet het inmiddels weer :)[/quote]

:mrgreen:


Terug naar “Algemene Zaken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 56 gasten

cron