Snelle computervragen (deel 3)

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora.

Moderators: johannes1, Moderafo's

Gebruikersavatar
*Annet*
Generaal
Generaal
Berichten: 4053
Lid geworden op: 24 apr 2003 21:20

Re: Snelle vragen (deel 3)

Berichtdoor *Annet* » 19 sep 2011 17:42

Goedenavond,

Heb nieuwe cartridges in de printer gedaan, hij print wel tekst maar geen plaatjes. Dit wordt beetje vaag weergegeven. Alle cartridges zijn vervangen. What to do?

Is ergens een programma te downloaden om een simpele powerpoint in elkaar te zetten? Zoonlief heeft spreekbeurt en zoiets verhoogt je cijfer, zegt ie
ja, dat is mijn mening dan he.....

Carpento
Luitenant
Luitenant
Berichten: 505
Lid geworden op: 12 aug 2004 12:26

Re: Snelle vragen (deel 3)

Berichtdoor Carpento » 19 sep 2011 19:05

Wat te denken van Powerpoint ? Da's alleen niet gratis. Wel gratis is OpenOffice of een van de derivaten daarvan, maar dat heeft een ander nadeel: dat werkt voor iemand die Powerpoint kent niet zo intuïtief.

Verder mag je zoon denken wat 'ie wil, maar een goed verhaal scoort beter dan een matig verhaal met een weinig toevoegende presentatie ;) Maargoed, ik snap dat 'ie het wel leuk(er) vindt :)

RogierV
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1212
Lid geworden op: 11 mei 2011 10:38

Re: Snelle vragen (deel 3)

Berichtdoor RogierV » 22 sep 2011 13:20

Inderdaad PP is een geweldig hulpmiddel.

Maar je moet daarbij altijd oppassen dat je kennis over het onderwerp, niet slechts powerpoint diep is.
Bratskikh, narudov soyuz vekovoy!

Gebruikersavatar
*Annet*
Generaal
Generaal
Berichten: 4053
Lid geworden op: 24 apr 2003 21:20

Re: Snelle vragen (deel 3)

Berichtdoor *Annet* » 27 sep 2011 18:20

Spreekbeurt zonder PP was toch nog een 7,5

nog geen id wat ik met mijn printer moet doen, jullie wel?

En, ik heb een pc staan uit 19noach. Waar zal ik hem laten? In de kliko hoort niet geloof ik. Moet ik dan 20 km gaan rijden om hem bij de stortplaats te brengen?
ja, dat is mijn mening dan he.....

Carpento
Luitenant
Luitenant
Berichten: 505
Lid geworden op: 12 aug 2004 12:26

Re: Snelle vragen (deel 3)

Berichtdoor Carpento » 29 sep 2011 12:19

Anders zou je een kringloopwinkel kunnen overwegen als dat dichterbij is, of je zet 'm 'gratis op te halen' op Marktplaats ;)

(Ik ben niet verantwoordelijk voor wat voor soort volk je over de vloer krijgt hoor :wink: )

Gebruikersavatar
Johan81
Moderator
Berichten: 1546
Lid geworden op: 08 dec 2003 22:34
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Snelle vragen (deel 3)

Berichtdoor Johan81 » 02 okt 2011 20:26

@ Annet, wat voor model printer is het :?: je kan mogelijk de kop reinigen via het menu, dan doet ie het meestal weer een stuk beter :)
Niet eens met een [MODBREAK]? PB de moderator, en vervuil niet het topic!!

Gebruikersavatar
*Annet*
Generaal
Generaal
Berichten: 4053
Lid geworden op: 24 apr 2003 21:20

Re: Snelle vragen (deel 3)

Berichtdoor *Annet* » 03 okt 2011 20:11

canon pixma mp 540
ja, dat is mijn mening dan he.....

Carpento
Luitenant
Luitenant
Berichten: 505
Lid geworden op: 12 aug 2004 12:26

Re: Snelle vragen (deel 3)

Berichtdoor Carpento » 04 okt 2011 19:09

Als die hetzelfde werkte als de Canon i450 die ik gehad heb dan is de koppen reinigen niet zo heel veel van toegevoegde waarde, dat deed dat stomme ding bij elke keer inschakelen al uitgebreid. Er zit wel een functie in de bijgevoegde software om een 'dieptereiniging' te doen maar ik heb daarvan nooit enig positief effect opgemerkt.

PS: Bij deze printer(s) zit de printkop in de printer vast en koop je losse inkt-reservoirs. Niet zoals bij (bijvoorbeeld) HP dat de printkop op de cartridge zit en dus elke keer vervangen wordt. Een keer printen met lege reservoirs zorgt er voor dat de printkoppen doorbranden en je nogal aan printkwaliteit inlevert, of in mijn geval: dat er níks meer geprint werd...

Carpento
Luitenant
Luitenant
Berichten: 505
Lid geworden op: 12 aug 2004 12:26

Re: Snelle vragen (deel 3)

Berichtdoor Carpento » 10 okt 2011 10:50

Even teruglezend naar je eerdere reactie kwamen bij mij even wat vragen omhoog:

Tekst printen gaat goed zeg je, geldt dat voor alleen zwarte tekst ? hoe gaat gekleurde tekst ?
Als je een afbeelding in zwart-wit laat afdrukken, wordt het dan beter dan wanneer je 'm in kleur laat afdrukken ? (niet een zwartwitplaatje nemen maar een kleurenafbeelding in zwart-wit laten printen, dat maakt namelijk verschil welke printkop gebruikt wordt ;) )

Als kleurentekst én kleurenafbeeldingen niet goed gaan maar in zwart-wit wél: vermoedelijk kleurenprintkop kaduuk
Als alle tekst goed gaat en afbeeldingen niet: eerder een softwareprobleem, misschien inktbesparende instelling geactiveerd ?

Gebruikersavatar
ErikV
Verkenner
Verkenner
Berichten: 86
Lid geworden op: 31 mei 2004 16:44
Locatie: Berkenwoude

Re: Snelle vragen (deel 3)

Berichtdoor ErikV » 18 okt 2011 19:57

Beste mensen,

Een leuke telecom vraag: ik zat net aan de telefoon met mijn zus, zij heeft al enkele dagen dat de lijn ontzettend stoort en als de buren gaan bellen hoor je hun telefoon gesprek, door je eigen gesprek heen. Het betreft verschillende buren over een afstand die toch wel in de buurt komt van een halve kilometer, draadloze telefoons op een zelfde frequentie durf ik dus wel af te schrijven als optie, mijn vermoeden gaat dus naar de telefoonlijn van KPN, maar heeft iemand een idee of dat kan en zo ja of je er (behalve KPN bellen) zelf iets aan kan doen?

Want je buren spreken is best leuk, maar om ze nou altijd te horen.....

Gebruikersavatar
Johan81
Moderator
Berichten: 1546
Lid geworden op: 08 dec 2003 22:34
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Snelle vragen (deel 3)

Berichtdoor Johan81 » 23 okt 2011 19:20

word hierbij gebruik gemaakt van Voip :?: of is het gewoon een ouderwetse telefoonlijn :?:
Niet eens met een [MODBREAK]? PB de moderator, en vervuil niet het topic!!

Gebruikersavatar
ErikV
Verkenner
Verkenner
Berichten: 86
Lid geworden op: 31 mei 2004 16:44
Locatie: Berkenwoude

Re: Snelle vragen (deel 3)

Berichtdoor ErikV » 23 okt 2011 21:45

Is een oude telefoonlijn, inmiddels is de volledige lijn eruit (internet adsl overigens niet) dus ik vermoed een kabelbreuk met wat vreemde bijverschijnselen.

Bertiel
Luitenant
Luitenant
Berichten: 718
Lid geworden op: 28 dec 2010 21:20

Re: Snelle vragen (deel 3)

Berichtdoor Bertiel » 25 okt 2011 21:16

ik wil een nieuwe laptop, oude is traag en m'n accu is kapot, moet ik altijd aan stroom houden...
wat denken de heren experts van deze: http://www.informatique.nl/522037/acer- ... g64mn.html
Gebruik hem voor internet, foto's en video's bewerken, werken met de office programma's en muziek downloaden / verwerken.

alvast bedankt
Vanitas vanitatum et omnia vanitas

Carpento
Luitenant
Luitenant
Berichten: 505
Lid geworden op: 12 aug 2004 12:26

Re: Snelle vragen (deel 3)

Berichtdoor Carpento » 26 okt 2011 09:59

In dat geval vind ik de beeldschermresolutie bepaald niet overhouden. Verder vrees ik dat een tweede scherm aansluiten alleen via VGA kan... En dat is niet echt de beste techniek zeg maar.

En ja, dan hebben we het nog niet gehad over garantie en reparaties bij Acer, daar ben ik ook niet zo enthousiast over ;)

Bertiel
Luitenant
Luitenant
Berichten: 718
Lid geworden op: 28 dec 2010 21:20

Re: Snelle vragen (deel 3)

Berichtdoor Bertiel » 26 okt 2011 10:10

Carpento schreef:In dat geval vind ik de beeldschermresolutie bepaald niet overhouden. Verder vrees ik dat een tweede scherm aansluiten alleen via VGA kan... En dat is niet echt de beste techniek zeg maar.

En ja, dan hebben we het nog niet gehad over garantie en reparaties bij Acer, daar ben ik ook niet zo enthousiast over ;)


thanks. wat zou jij dan adviseren voor +/- dezelfde prijs?
Vanitas vanitatum et omnia vanitas


Terug naar “Algemene Zaken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 95 gasten