Snelle computervragen (deel 3)

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora.

Moderators: johannes1, Moderafo's

Stip
Luitenant
Luitenant
Berichten: 720
Lid geworden op: 16 dec 2009 08:53

Re: Snelle vragen (deel 3)

Berichtdoor Stip » 06 jan 2010 11:56

Heeft iemand verstand van Reference Manager? Het programma is geinstalleerd, ik heb een database aangemaakt, maar ik kan vanuit Word geen referentie invoeren. Ik mis de toolbar. Deze staat ook niet bij de toolbars. Ik mis dus eigenlijk de koppeling tussne Reference Manager en Word. Btw ik heb versie 11.
"Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen."
Dietrich Bonhoeffer

Gebruikersavatar
[S]
Sergeant
Sergeant
Berichten: 418
Lid geworden op: 23 mar 2004 19:17
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Snelle vragen (deel 3)

Berichtdoor [S] » 06 jan 2010 13:22

Napoleon schreef:mijn moeder heeft een computer gekocht, waar Windows7 op zit. mijn broer heeft de boel geïnstalleerd, maar nu blijkt Windows in het Engels te zijn. waarschijnlijk is dat met installeren niet helemaal goed gegaan, in ieder geval is alles nu in het engels. Aangezien vooral mijn vader totaal geen engels kent, is dat vrij lastig, en ben ik benieuwd of dat nog te veranderen is. Mocht deze Windows-versie alleen in het engels zijn, dan ga ik bij de verkoper zeuren :)


Het wijzigen van taal is bij Windows een zeer ongebruikelijk iets (Bij Windows XP in ieder geval niet mogelijk). In tegenstelling tot veel andere besturingssystemen waarbij het geen probleem is maar gewoon een instelling.

Voor Windows 7 Ultimate leverde even googlen mij het volgende resultaat op:
http://computertotaal.nl/article/346/ma ... talig.html

Indien je geen Windows 7 Ultimate hebt maar een andere versie ben ik bang dat je alsnog opnieuw moet installeren. Even gaan zeuren bij de verkoper lijkt mij dan inderdaad geen slecht idee. :)
Afbeelding

Stip
Luitenant
Luitenant
Berichten: 720
Lid geworden op: 16 dec 2009 08:53

Re: Snelle vragen (deel 3)

Berichtdoor Stip » 06 jan 2010 15:56

Stip schreef:Heeft iemand verstand van Reference Manager? Het programma is geinstalleerd, ik heb een database aangemaakt, maar ik kan vanuit Word geen referentie invoeren. Ik mis de toolbar. Deze staat ook niet bij de toolbars. Ik mis dus eigenlijk de koppeling tussne Reference Manager en Word. Btw ik heb versie 11.


Al opgelost!
"Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen."
Dietrich Bonhoeffer

Gebruikersavatar
jip_86
Moderator
Berichten: 2197
Lid geworden op: 26 mar 2004 21:30
Locatie: Rouveen
Contacteer:

Re: Snelle vragen (deel 3)

Berichtdoor jip_86 » 09 jan 2010 15:47

[S] schreef:
Napoleon schreef:mijn moeder heeft een computer gekocht, waar Windows7 op zit. mijn broer heeft de boel geïnstalleerd, maar nu blijkt Windows in het Engels te zijn. waarschijnlijk is dat met installeren niet helemaal goed gegaan, in ieder geval is alles nu in het engels. Aangezien vooral mijn vader totaal geen engels kent, is dat vrij lastig, en ben ik benieuwd of dat nog te veranderen is. Mocht deze Windows-versie alleen in het engels zijn, dan ga ik bij de verkoper zeuren :)


Het wijzigen van taal is bij Windows een zeer ongebruikelijk iets (Bij Windows XP in ieder geval niet mogelijk). In tegenstelling tot veel andere besturingssystemen waarbij het geen probleem is maar gewoon een instelling.

Voor Windows 7 Ultimate leverde even googlen mij het volgende resultaat op:
http://computertotaal.nl/article/346/ma ... talig.html

Indien je geen Windows 7 Ultimate hebt maar een andere versie ben ik bang dat je alsnog opnieuw moet installeren. Even gaan zeuren bij de verkoper lijkt mij dan inderdaad geen slecht idee. :)

Daar ben ik ook bang voor. Hoge versies, zoals de Enterprise die ik laatst had hebben language packs waar het mee kan. Anders niet.

meissie88

Re: Snelle vragen (deel 3)

Berichtdoor meissie88 » 12 jan 2010 18:53

Zodra ik via msn een foto wil versturen krijg ik de melding: 'Msn messenger werkt niet meer'...En hij sluit dan vanzelf MSN af...
En ook als ik via start naar afbeeldingen ga, en dan in de map 'kijk' krijg ik de melding 'windows verkenner werkt niet meer' en dan sluit 'ie zichzelf weer af...
Waar kan dit aan liggen? 'tIs namelijk érrg irritant!

Gebruikersavatar
maboc
Sergeant
Sergeant
Berichten: 407
Lid geworden op: 13 nov 2008 21:35
Locatie: Den Haag

Re: Snelle vragen (deel 3)

Berichtdoor maboc » 12 jan 2010 20:00

meissie88 schreef:Zodra ik via msn een foto wil versturen krijg ik de melding: 'Msn messenger werkt niet meer'...En hij sluit dan vanzelf MSN af...
En ook als ik via start naar afbeeldingen ga, en dan in de map 'kijk' krijg ik de melding 'windows verkenner werkt niet meer' en dan sluit 'ie zichzelf weer af...
Waar kan dit aan liggen? 'tIs namelijk érrg irritant!

Ik zou de virusscanner maar eens aanzetten.
Hij die u roept is trouw en doet zijn belofte gestand.
(1 Tessalonicenzen 5 vers 24)

meissie88

Re: Snelle vragen (deel 3)

Berichtdoor meissie88 » 12 jan 2010 20:17

maboc schreef:
meissie88 schreef:Zodra ik via msn een foto wil versturen krijg ik de melding: 'Msn messenger werkt niet meer'...En hij sluit dan vanzelf MSN af...
En ook als ik via start naar afbeeldingen ga, en dan in de map 'kijk' krijg ik de melding 'windows verkenner werkt niet meer' en dan sluit 'ie zichzelf weer af...
Waar kan dit aan liggen? 'tIs namelijk érrg irritant!

Ik zou de virusscanner maar eens aanzetten.

STaat aan...Maar nu de pc even is opgestart verdwijnt het probleem : 8-[

Gebruikersavatar
maboc
Sergeant
Sergeant
Berichten: 407
Lid geworden op: 13 nov 2008 21:35
Locatie: Den Haag

Re: Snelle vragen (deel 3)

Berichtdoor maboc » 13 jan 2010 00:08

meissie88 schreef:
maboc schreef:
meissie88 schreef:Zodra ik via msn een foto wil versturen krijg ik de melding: 'Msn messenger werkt niet meer'...En hij sluit dan vanzelf MSN af...
En ook als ik via start naar afbeeldingen ga, en dan in de map 'kijk' krijg ik de melding 'windows verkenner werkt niet meer' en dan sluit 'ie zichzelf weer af...
Waar kan dit aan liggen? 'tIs namelijk érrg irritant!

Ik zou de virusscanner maar eens aanzetten.

STaat aan...Maar nu de pc even is opgestart verdwijnt het probleem : 8-[

:-)
Kijk daar houd ik van: problemen die zichzelf oplossen.
Hij die u roept is trouw en doet zijn belofte gestand.
(1 Tessalonicenzen 5 vers 24)

Gebruikersavatar
kwebbel
Generaal
Generaal
Berichten: 5152
Lid geworden op: 17 feb 2007 12:47
Contacteer:

Re: Snelle vragen (deel 3)

Berichtdoor kwebbel » 31 jan 2010 17:58

hoe kan ik de schermbeveiliging uitzetten in windows vista? in windows xp stond dat bij het zelfde menu als: vaste schijven uitschakelen na zoveel uur e.d. Kan het hier nergens vinden :? na 5 min wordt mijn scherm zwart en dat vind ik zeer hinderlijk.
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Gebruikersavatar
jip_86
Moderator
Berichten: 2197
Lid geworden op: 26 mar 2004 21:30
Locatie: Rouveen
Contacteer:

Re: Snelle vragen (deel 3)

Berichtdoor jip_86 » 31 jan 2010 20:54

Bij Energiebeheer staat dat. Daar moet je kijken naar een optie om je energieschema aan te passen. Ik kan het je niet precies uitleggen omdat ik windows 7 heb :).

Gebruikersavatar
kwebbel
Generaal
Generaal
Berichten: 5152
Lid geworden op: 17 feb 2007 12:47
Contacteer:

Re: Snelle vragen (deel 3)

Berichtdoor kwebbel » 01 feb 2010 11:57

gevonden :D met behulp van F1 :wink: dank je wel :D
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

meissie88

Re: Snelle vragen (deel 3)

Berichtdoor meissie88 » 08 feb 2010 18:26

Het was bij ons altijd 'standaard' dat als je meerdere tabbladen geopend had, met internet, dan werd er eerst bevestiging gevraagd, voor je het af kon sluiten...Maar die 'vraag om bevestiging' is waarschijnlijk door m'n zusje weggehaald...En ik vind dat behoorlijk irritant
Wie weeth oe je die overnieuw in kan stellen?

Gebruikersavatar
Wullimpie
Moderator
Berichten: 1706
Lid geworden op: 13 aug 2005 13:29
Locatie: Goeree Overflakkee
Contacteer:

Re: Snelle vragen (deel 3)

Berichtdoor Wullimpie » 08 feb 2010 19:16

meissie88 schreef:Het was bij ons altijd 'standaard' dat als je meerdere tabbladen geopend had, met internet, dan werd er eerst bevestiging gevraagd, voor je het af kon sluiten...Maar die 'vraag om bevestiging' is waarschijnlijk door m'n zusje weggehaald...En ik vind dat behoorlijk irritant
Wie weeth oe je die overnieuw in kan stellen?


In IE > extra > internetopties > tabblad algemeen, onderaan staat tabbladen met een knopje instellingen.
Daar het 2e vakje even aanvinken.
Niet eens met een [MODBREAK]? PB de moderator, en vervuil niet het topic!!

meissie88

Re: Snelle vragen (deel 3)

Berichtdoor meissie88 » 08 feb 2010 19:36

Dank u!

Gebruikersavatar
FV
Sergeant
Sergeant
Berichten: 449
Lid geworden op: 01 jul 2003 14:30
Locatie: Zeist

Re: Snelle vragen (deel 3)

Berichtdoor FV » 15 feb 2010 12:52

Op onze vaste computer (XP) gebruiken wij voor het afspelen van dvd's VLC Mediaplayer (nieuwste versie). Echter, deze doet het vier van de vijf keer niet. Of er komt een heel schokkerig beeld of helemaal geen beeld. We hebben niet kunnen ontdekken waar het aan ligt dat een paar dvd's het wel doen, maar de meeste niet.
Het gekke is alleen: Op de laptop (ook XP) waar ook VLC op staat, maar dan een oude versie, doen al deze dvd's het zonder uitzondering wel. Het is dus geen kwestie van krassen op de dvd of iets dergelijks. We hebben ook al een oudere versie van VLC geïnstalleerd, maar dat loste ook niets op.
Vraag: Is dit een bekend probleem en vooral: wat zou een oplossing kunnen zijn?
"De beste manier om een probleem op te lossen is de humor ervan te ontdekken."
- Arthur C. Clarke -


Terug naar “Algemene Zaken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten