Autotopic (2)

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora.

Moderators: johannes1, Moderafo's

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3923
Lid geworden op: 11 sep 2002 12:28

Re: Autotopic [2]

Berichtdoor TheKeimpe » 31 aug 2010 16:12

Uhm, het maakt natuurlijk wel uit hoe je versnellingsbak is afgesteld. Met onze Polo SDI nam ik rotondes soms zelfs in zijn 4. Met mijn Yaris zelden in zijn 3, terwijl ik in beide gevallen toch zo rond de 40 km/uur rijd. (Kan niet op alle rotondes, maar diegene waar ik het vaakst over rijd wel.)

---

Zaterdag de auto opgehaald, maandag begint hij ineens te roken. Ik had de kinderen (zoontje van mij, dochter van vrienden) bij me en dat is niet leuk. Rook onder de motorkap, rook door de ventilatiekanalen de auto in.
Bleek dat het filterhuis van de oliefilter kapot was gegaan... Waarschijnlijk heeft het vervangen van de oliefilter de finale klap aan dit ding gegeven :( Afijn, ik ben meteen naar de garage gesleept en die heeft tegen de prijs van een nieuw onderdeel gefikst. (Terwijl ze in principe het arbeidsloon ook hadden mogen rekenen, het was geen fout van hun kant.)

---

De banden lagen al onder de auto toen wij hem kochten en waren ook al best oud. Ik weet niet hoe lang ik met een setje banden doe, maar dat zal wel een poosje zijn. Ik ga ervan uit dat dit de laatste nieuwe banden zijn die wij onder de Zafira hebben laten leggen. Met 9000 km per jaar kun je er best een poosje mee doen.

Gebruikersavatar
-Judith-
Luitenant
Luitenant
Berichten: 609
Lid geworden op: 15 apr 2010 22:31

Re: Autotopic [2]

Berichtdoor -Judith- » 01 sep 2010 16:45

Met de Alfa Romeo 147 JTD van m'n vriend red ik het met gemak in z'n 3 om de rotonde, maar met mijn Lupo SDI hoef ik dat echt niet te proberen!

coupe soleil
Luitenant
Luitenant
Berichten: 584
Lid geworden op: 06 jan 2008 14:33

Re: Autotopic [2]

Berichtdoor coupe soleil » 01 sep 2010 19:52

VAG-diesels zijn niet echt soepel, nee.

Ik neem rotondes meestal in de 3e versnelling. Maar het hangt inderdaad van diverse factoren af. Bij m'n vorige auto was het vaak de 4 of de 5, maar ja, die pakte dan ook al vanaf 900 tpm soepel en snel op.

Helaas rijd ik nu benzine :( .

Gebruikersavatar
Napoleon
Moderator
Berichten: 2422
Lid geworden op: 12 sep 2002 17:18

Re: Autotopic [2]

Berichtdoor Napoleon » 01 sep 2010 20:30

LeChat schreef:
Napoleon schreef:jouw rijleraar wist ook vast niet dat jij van plan was met een Alto te gaan rijden 8)

Overigens heb ik geen idee in welke versnelling ik rotondes neem.


Daar heb je gelijk in :wink:

En heb je er intussen al op gelet in welke versnelling jij ze neemt?


Ik verwacht dat ik zaterdag pas voor het eerst weer met mijn auto rijd, dus geen idee. sinds ik niet zo ver van mijn werk vandaan woon, fiets ik vaak.
Verder, verder,
altijd maar vooruit
van stad naar stad,
van oost naar west,
van noord naar zuid

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3923
Lid geworden op: 11 sep 2002 12:28

Re: Autotopic [2]

Berichtdoor TheKeimpe » 02 sep 2010 09:03

VAG-diesels zijn niet echt soepel, nee.

In mijn Polo Variant lag ook een SDI motor, en daar nam ik de rotondes dus in zijn 4 mee... Mogelijk ligt het bij de Lupo ook aan het formaat, zo klein autootje gaat denk ik niet lekker hard over een rotonde.

Gebruikersavatar
-Judith-
Luitenant
Luitenant
Berichten: 609
Lid geworden op: 15 apr 2010 22:31

Re: Autotopic [2]

Berichtdoor -Judith- » 02 sep 2010 11:41

TheKeimpe schreef:
VAG-diesels zijn niet echt soepel, nee.

In mijn Polo Variant lag ook een SDI motor, en daar nam ik de rotondes dus in zijn 4 mee... Mogelijk ligt het bij de Lupo ook aan het formaat, zo klein autootje gaat denk ik niet lekker hard over een rotonde.


Ik rij nu al 2 weken in de auto van m'n vriend, dus kan het niet uitproberen, maar geloof dat ie in z'n 3 al behoorlijk begint te hikken, als ik met een 'normale' vaart over de rotonde gaat, dus de 4e zal 'ie me echt wel afslaan!

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Re: Autotopic [2]

Berichtdoor Boekenlezer » 08 sep 2010 17:44

Wat zou ik het liefst kiezen, als ik een auto te kiezen had uit het segment dat bij ongeveer 50.000 euro begint?

Van de Duitsers gaat mijn voorkeur uit naar de nieuwe BMW 5-serie. Dat vind ik best wel een fraaie auto. En als ze, wat benzine betreft, toch bijna alleen maar handelen in 3-liter zescilinder-motoren, doe de 528i dan maar. Want de aanduiding 523i, terwijl er zo'n motor onder de kap ligt, is natuurlijk ook niet erg geloofwaardig.
De 535i is ongetwijfeld ook leuk, maar die kost meteen weer zoveel extra. Terwijl het prijsgat tussen de 523i en de 528i nog wel meevalt.

Afbeelding

Afbeelding
BMW 5-serie

De Mercedes-Benz E-klasse vind ik behoorlijk lelijk, met die vierkante vormen. Bovendien had Mercedes-Benz van die kenmerkende eigen achterlichten, maar met het nieuwe model hebben ze die eigenheid helemaal opgegeven. Nee, Mercedes-Benz is niet meer wat het geweest is.

Afbeelding
Lelijke auto...

En de Audi A6? Hmm, vrij anonieme auto. Dat vind ik tegenwoordig toch vrij kenmerkend voor Audi: ze hebben zo'n stalen anonieme uitstraling. Is niet helemaal mijn smaak.

Afbeelding
Stalen uitstraling, en nogal anoniem: de Audi A6

De Saab 9-5 is een heel fraaie auto. Ook waard om over te denken.
Een 2.0T lijkt me wel passend voor deze auto. Van ouds maakt Saab 2-liter-viercilinder-turbomotoren.

Afbeelding
Mooi: de Saab 9-5

Maar goed, dit is natuurlijk een beetje dromen. Want wanneer zou ik nou een bedrag neerleggen van rond de 50.000 voor een auto? Ik vind dat wel ontzettend veel geld, voor mobiliteit (en in mijn geval: wat toegevoegde mobiliteit). Helemaal als je bedenkt, dat je voor een bedrag van onder de 10.000 jezelf ook prima mobiel kan maken, al koop ik voor dat geld dan tweedehands.
In werkelijkheid zullen vooral veel mensen zo'n auto hebben, die hem als leaseauto hebben, en die er toe veroordeeld zijn vanwege hun werk. En dat is iets, wat ik niet zou willen. Ik wil wel graag bepalen hoe ik naar mijn werk ga. Meestal fiets ik. Is wel nodig, om een beetje fris te blijven, als je verder de hele dag in een gebouw zit.
Maar dromen is en blijft nou eenmaal leuk. Dromen in de trant van: stel, als ik héél veel geld op mijn rekening zou hebben...

Wat mij in dat geval dan ook erg leuk lijkt, is een Bentley Continental GT. Heerlijk lijkt mij dat, zo'n luxe coupé.
Die kost dan wel weer vijf keer zoveel als bovenstaande auto's. :shock:

Wel opvallend, dat ik in het uiterlijk van Bentley iets herken van de Bugatti Veyron, en ook van de eerste Skoda Superb. Een zelfde soort van belijning zit er in. Van deze merken is Volkswagen de eigenaar, dus het zal wel niet toevallig zijn.

Afbeelding
Bentley Continental GT

Tja, als auto's nou eens net zo betaalbaar zouden zijn als fotocamera's. Het merk wat ik heb, is wel eens aangeduid als: de Mercedes onder de camera's.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Gebruikersavatar
-Judith-
Luitenant
Luitenant
Berichten: 609
Lid geworden op: 15 apr 2010 22:31

Re: Autotopic [2]

Berichtdoor -Judith- » 08 sep 2010 21:26

M'n collega hebben en ik hebben vanavond helemaal versteld staan kijken!
Kwam een dikke Audi aan, nog nieuw! de 3 letters begonnen met een 'N', dus vandaar ;-) en die man die rijd me toch lomp er mee :? Schuurt met z'n sportvelgen langs de stoeprand, botst vervolgens tegen de stoeprand op, om dan weer achteruit te rijden rakelings langs andere auto...

Dan vraag je je toch af of het wel zo versatndig is zo'n dure, nieuwe auto te kopen, als je niet kan rijden!

Carpento
Luitenant
Luitenant
Berichten: 505
Lid geworden op: 12 aug 2004 12:26

Re: Autotopic [2]

Berichtdoor Carpento » 09 sep 2010 10:37

Leaseauto of geld teveel ;)

Of hij had liever een BMW :p

Gebruikersavatar
Het_Bureau
Mineur
Mineur
Berichten: 190
Lid geworden op: 10 jan 2005 20:06
Locatie: Aan den Hollandschen IJssel

Re: Autotopic [2]

Berichtdoor Het_Bureau » 09 sep 2010 20:12

Ik mis in het rijtje van Boekenlezer eigenlijk nog Lexus en Infiniti. De laatste zou mijn keuze denk ik zijn. Gewoon omdat het anders is en toch heel goed!
Het hart van de wijze is rechts, maar het hart van de zot links.

Gebruikersavatar
linde
Kapitein
Kapitein
Berichten: 756
Lid geworden op: 24 dec 2002 14:59
Locatie: Amersfoort

Re: Autotopic [2]

Berichtdoor linde » 10 sep 2010 17:22

Als ik oooit geld teveel heb dan ga ik direct een volvoC30 kopen, ik vind dat zo´n leuke/sportieve auto!

Ondertussen kost mn Corsa bakken met geld, nog even en ik zit dit jaar al aan de duizend euro..
Waterpompt vervangen, grote beurt en nu is tie in 1 week al 3 keer bij de garage geweest, het `uitlaatgassenlampje´ gaat branden waarna hij in de veilige modus vliegt, hiep hoi! kan de garage niet vinden wat er mis is, gelukkig had mn pa het idee om even rond te bellen en kwam uiteindelijk bij een garagebedrijf die het wel denkt te weten, daar gaat ie morgen heen en nou maar hopen dat dat het wel is!
PaSaP Hoogh!!

Gebruikersavatar
jans1
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1307
Lid geworden op: 23 feb 2005 17:01
Locatie: Onder de rook van de centrale aan het water

Re: Autotopic [2]

Berichtdoor jans1 » 05 okt 2010 12:19

Ik heb gelukkig nog niet veel problemen gehad met mijn corsa... * ff afkloppen :P *
Een dag niet gekraald is een dag niet geleefd!!
www.kralenjans.webs.com

Carpento
Luitenant
Luitenant
Berichten: 505
Lid geworden op: 12 aug 2004 12:26

Re: Autotopic [2]

Berichtdoor Carpento » 05 okt 2010 12:37

Onze Punto heeft in 10.000 kilometer ook maar 110 euro aan kosten gehad :P 7 euro voor een beetje remvloeistof, 100 voor een nieuw stuk in de uitlaat, en nog een paar euro voor een stekkertje om de radio aan te sluiten :P

Verder doet 'ie 1:15, dus we rijden best wel voordelig geloof ik :D

Gebruikersavatar
Het_Bureau
Mineur
Mineur
Berichten: 190
Lid geworden op: 10 jan 2005 20:06
Locatie: Aan den Hollandschen IJssel

Re: Autotopic [2]

Berichtdoor Het_Bureau » 05 okt 2010 16:48

Maar dan heb je nog geen APK gehad in die tijd? Waren het probleempjes tussendoor?
Het hart van de wijze is rechts, maar het hart van de zot links.

Carpento
Luitenant
Luitenant
Berichten: 505
Lid geworden op: 12 aug 2004 12:26

Re: Autotopic [2]

Berichtdoor Carpento » 06 okt 2010 14:12

APK was gedaan bij aankoop (overschrijfdatum was 29-04), en daarbij werd alleen vermeld dat de banden achter ver heen zijn, en dat wisten we. Bij aankoop is er ook een nieuwe koppeling ingegaan.

Tussentijds alleen een keertje ellende gehad met de afstelling van de koppeling, daardoor schakelde het beroerd :p Dat is toen kosteloos opgelost (maar was ook maar 5 minuten werk en één boutje vervangen)...

Kortom: niks te klagen vooralsnog ;)

[edit]

Ohja, ik vergeet te melden dat ie na elke rit een drupje of drie olie laat vallen. Dat ís op te lossen maar kost dan al gauw 150 tot 200 euro en het is verder niet ernstig. Dan maar een vieze oprit bij ons huurhuisje :lol:

Om het te fixen moet sowieso de distributieriem los (voor een keerringetje wat verdacht is), en wellicht daarna ook de kop er nog af (als het wellicht de koppakking zou zijn). Mocht ooit de distriebutieriem sowieso vervangen worden dan nemen we het wel mee denk ik, maar nu dus ff niet ;)


Terug naar “Algemene Zaken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten