Autotopic (2)

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora.

Moderators: johannes1, Moderafo's

Carpento
Luitenant
Luitenant
Berichten: 505
Lid geworden op: 12 aug 2004 12:26

Re: Autotopic (2)

Berichtdoor Carpento » 06 jun 2011 20:36

schaapje schreef:Maar waarom zou het gevaarlijk zijn als er iets overwachts gebeurt ....toch gewoon remmen. :D


Soms is extra gas geven een probater middel om een gevaarlijke situatie te vermijden. Mij is het ook ten stelligste ontraden met rijles; je hebt gewoon minder controle over je voertuig.

Flavius
Sergeant
Sergeant
Berichten: 370
Lid geworden op: 31 dec 2008 10:52

Re: Autotopic (2)

Berichtdoor Flavius » 06 jun 2011 22:58

Napoleon schreef:Als ik in wil halen, en ik zie dat er andere auto's aankomen, dan trek ik wel even op naar de 120 (GPS). Als diegene dan nog steeds harder rijd, heeft-ie mooi pech.
Het gaat er niet om wat jij rijdt, maar met hoeveel je inhaalt. Als de persoon die jij inhaalt 119km/h vind ik het écht asociaal om met 120km/h in te gaan halen. Soms rijd ik weleens op m'n gemakje á 110-120km/h, maar als ik ga inhalen trek ik even op om vlot in te halen. Maar meestal rijd ik al hard genoeg om rap in te halen. :mrgreen:

Carpento schreef:Soms is extra gas geven een probater middel om een gevaarlijke situatie te vermijden. Mij is het ook ten stelligste ontraden met rijles; je hebt gewoon minder controle over je voertuig.
Dit dus. Je hebt helemaal niet meer de volledige controle over je auto!

Vanavond ook. Reed er iemand 65-70km/h waar je 80km/h mag rijden! Op een gegeven moment ben ik er gewoon rechts voorbij gegaan bij de stoplichten, omdat de baan gescheiden is met een middenberm. Heel irritant! :-&
"The purpose of medicine is to relieve suffering; of religion to explain suffering or to help us accept it."

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3751
Lid geworden op: 24 aug 2008 15:23
Locatie: Aggenebbishausen
Contacteer:

Re: Autotopic (2)

Berichtdoor JeeWee » 07 jun 2011 07:09

Iemand ideeën over de nieuwe Lexus CT 200?
Ik rijd al jarenlang Saab Cabrio, maar ik vind het steeds moeilijker voor mezelf te veranmtwoorden om zo'n vervuilende auto te rijden en kijk dus nu naar een hybride auto met volwassen prestaties....

Afbeelding
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

Flavius
Sergeant
Sergeant
Berichten: 370
Lid geworden op: 31 dec 2008 10:52

Re: Autotopic (2)

Berichtdoor Flavius » 07 jun 2011 09:00

En wat is er exact minder vervuilend aan accu's?
"The purpose of medicine is to relieve suffering; of religion to explain suffering or to help us accept it."

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Autotopic (2)

Berichtdoor Evelien » 07 jun 2011 10:07

Flavius schreef:En wat is er exact minder vervuilend aan accu's?


Misschien moet je je daar even in gaan verdiepen.

Je hebt, als ik je zo zie posten, volgens mij nog niet zo heel lang je rijbewijs (aangezien je leeftijd).

Flavius
Sergeant
Sergeant
Berichten: 370
Lid geworden op: 31 dec 2008 10:52

Re: Autotopic (2)

Berichtdoor Flavius » 07 jun 2011 10:17

Evelien schreef:Misschien moet je je daar even in gaan verdiepen.
Ik heb mij er genoeg in verdiept om te weten dat accu's niet de toekomst zijn en ook op het langer termijn totaal níet zo milieuvriendelijk zijn als men jou wil laten geloven.

Maar als jij blijkbaar betere informatie hebt, vind ik vooral dat je die hier moet posten. Uiteraard zal ik dat zelf ook even doen:
Hoewel Volkswagen binnenkort op de hybride-trein springt, denkt het merk niet dat deze techniek het op de lange termijn overleeft.

Volkswagen gelooft niet in de toekomst van hybride. Hoewel vanaf morgen op de Detroit Motor Show een concept met hybride aandrijving staat en ook de volgende Touareg er als hybride zal zijn, beschouwt Wolfsburg deze techniek volgens een woordvoerder als een halfslachtige tussenstap. De echte toekomst zit volgens VW in optimalisering van bestaande techniek, zoals Zuinige TDI in combinatie met DSG. Dat VW toch flirt met hybride heeft te maken met de Amerikaanse markt, waar diesel niet ingeburgerd is en hybride juist hot. De Nederlandse importeur verwacht dan ook niet veel van de hybride Touareg te gaan verkopen. "Er komt ook een Bluemotion-versie, dat wordt het voor ons land."
Het aandeel groene energie is verwaarloosbaar en de accu wordt gemaakt van zeldzame materialen. Het is een kolenstroomauto.

Overheid en bedrijfsleven moeten om wat betreft de elektrische auto, schreven vervoersadviseurs Jaap Willems en Tim van Beek in Trouw van 10 februari. In tegenstelling tot wat sceptici beweren, is de productie van elektrische auto's geen hobbyisme of idealisme, maar keiharde business. De doorbraak is een kwestie van tijd: De relatief hoge aanschafprijs van de elektrische auto is nu nog een hinderpaal voor de prijsgevoelige consument. Maar de totale kosten zijn niet veel hoger dan van de traditionele auto. De auteurs stellen dat de voordelen van deze auto groot zijn en suggereren dat wij moeten overstappen naar de elektrische auto.

Ik denk daarentegen dat we voorlopig juist niet op de elektrische auto moeten overgaan, omdat de fossiele brandstoffen die nodig zijn om de elektriciteit voor die auto op te wekken, schaars en vervuilend zijn.

Want waar komt die elektrische energie voor de auto vandaan? "Bijvoorbeeld van windturbines", zeggen de auteurs. Maar elektriciteit in Nederland wordt voor nog geen vijf procent opgewekt uit duurzame bronnen. Bijna alle elektrische energie wordt opgewekt door energiecentrales.

De elektrische auto lijkt dan wel schoon als hij op de weg rijdt, maar de vervuiling van de opwekking van de energie vindt elders plaats. Binnenkort zullen vier nieuwe kolencentrales in de Eemshaven en de Maasvlakte elektriciteit gaan opwekken. Daardoor wordt een elektrische auto in Nederland in feite steeds meer een kolenstroomauto.

Het promoten van het invoeren van de - ten onrechte als duurzaam neergezette - elektrische auto kan op de achtergrond de bouw van nieuwe kolencentrales goedpraten en acceptabel maken.

Het enige wat een elektrische auto tot een duurzamere auto zou kunnen maken, is het drastisch verhogen van het aandeel duurzame elektriciteit waarop de elektrische auto rijdt.

Bovendien is de accu nog een groot probleem. Het gaat dan niet over de hoeveelheid kilometers die je op een volle accu kunt rijden, maar over het beslag die deze accu's leggen op zeldzame mineralen, waarom op het Afrikaanse continent nu al gevochten wordt. Dit valt wellicht in de toekomst op te lossen door andere soorten accu's te ontwikkelen, gemaakt van andere materialen. Dan is er nog het punt van de kosten. De auteurs stellen dat de elektrische auto niet veel kostbaarder zal zijn dan een benzineauto, onder andere vanwege de lage brandstofkosten. Maar dit laatste komt doordat de overheid (nog) geen accijns en belastingen over de elektrische 'brandstof' heft, zoals ze wel doet op benzine en diesel. Maar blijft dat zo? Stel dat in de toekomst een zeer groot deel van het wagenpark elektrisch is, dan zal de overheid een zeer grote inkomstenbron missen. Invoering van accijns op de elektrische energie voor de auto ligt dan voor de hand.

Mensen die nu in een elektrische auto rijden, hebben ten onrechte het gevoel dat zij iets goed doen voor milieu, terwijl ze in werkelijkheid gebruik maken van een zeer vervuilend vervoermiddel. Bovendien is de benodigde zware accu zeer belastend voor het milieu.

Maar waar moet het dan heen met het gemotoriseerd vervoer? Olieproducten raken zeker op, kolen naderhand ook. De enige manier is sterk inzetten op opwekking van zonne-, wind-, getijde-, osmose- en dergelijke energie, waardoor het percentage duurzame elektriciteit voor de elektrische auto groter zal worden.

Daarnaast is het noodzakelijk om een nieuw soort accu te ontwikkelen, waarvoor weinig tot geen zeldzame aardmaterialen in verwerkt zijn. Kortom: innovatie en investering in zaken die ook in de toekomst hun waarde zullen tonen.
Zoals Volkswagen al aangeeft zit de toekomst veel meer in het optimaliseren van diesel-motoren. Je merkt het ook gewoon in de auto industrie dat zij helemaal geen heil zien in hybrides/elektrische auto's.

Evelien schreef:Je hebt, als ik je zo zie posten, volgens mij nog niet zo heel lang je rijbewijs (aangezien je leeftijd).
Nog een paar maanden en ik ben van m'n puntenrijbewijs af. Maar of dat er toe doet? Het gaat niet om het aantal jaren, maar om het aantal kilometers. Oh, en mijn werk [bijbaan] is overigens het chaufferen. :roll:

Je wekt de indruk dat je een bepaald vooroordeel over mijn rijden hebt, omdat ik blijkbaar niet aan het nieuwe rijden doe, mij niet keurig aan de snelheden houd en solidair ben jegens mijn medeweggebruikers door hen niet te irriteren met langzaam inhaal gedrag en/of slecht spiegelgedrag.
"The purpose of medicine is to relieve suffering; of religion to explain suffering or to help us accept it."

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Autotopic (2)

Berichtdoor schelpje3 » 07 jun 2011 13:30

JeeWee schreef:Iemand ideeën over de nieuwe Lexus CT 200?
Ik rijd al jarenlang Saab Cabrio, maar ik vind het steeds moeilijker voor mezelf te veranmtwoorden om zo'n vervuilende auto te rijden en kijk dus nu naar een hybride auto met volwassen prestaties....

Afbeelding

Vrienden van ons hebben een Lexus hybride besteld, ik weet niet of het dit type is ?
Maar hij heeft een heel lange levertijd, door al het gebeuren in Japan.
Via internet is het te volgen, inmiddels weten ze dat het waarschijnlijk eind augustus, begin september gaat worden.
Ze hebben hem begin april besteld :?

Flavius
Sergeant
Sergeant
Berichten: 370
Lid geworden op: 31 dec 2008 10:52

Re: Autotopic (2)

Berichtdoor Flavius » 07 jun 2011 13:33

JeeWee schreef:Iemand ideeën over de nieuwe Lexus CT 200?
Ik rijd al jarenlang Saab Cabrio, maar ik vind het steeds moeilijker voor mezelf te veranmtwoorden om zo'n vervuilende auto te rijden en kijk dus nu naar een hybride auto met volwassen prestaties....

Afbeelding
Kijk anders even hiernaar, hopelijk heb je er iets aan: Autoblog rijtest, Lexus CT200 - video of Top Gear rijtest, Lexus CT200 - geschreven.
"The purpose of medicine is to relieve suffering; of religion to explain suffering or to help us accept it."

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Autotopic (2)

Berichtdoor Evelien » 07 jun 2011 15:24

@Flavius, je verdoordeelt zelf andere mensen en ook mij (in je postings). Je manier van discussieren/posten komt bij mij vooral negatief over.

Flavius
Sergeant
Sergeant
Berichten: 370
Lid geworden op: 31 dec 2008 10:52

Re: Autotopic (2)

Berichtdoor Flavius » 07 jun 2011 15:30

Evelien schreef:@Flavius, je verdoordeelt zelf andere mensen en ook mij (in je postings). Je manier van discussieren/posten komt bij mij vooral negatief over.
In mijn laatste post lees ik anders geen veroordelingen. Niet voor niets zet ik bepaalde woorden cursief/onderstreept, juist om duidelijkheid te verschaffen - maar blijkbaar komt het niet geheel over, zoals mijn bedoelingen zijn2.

Overigens heb ik ook nog geen inhoudelijk repliek van je gehad. Het enige dat ik van jou naar mij toe lees zijn veroordelingen...
"The purpose of medicine is to relieve suffering; of religion to explain suffering or to help us accept it."

RogierV
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1212
Lid geworden op: 11 mei 2011 10:38

Re: Autotopic (2)

Berichtdoor RogierV » 07 jun 2011 15:30

Nog 30 jaar jongens hebben we kernfusie. Genoeg (gratis) energie voor iedereen.
Bratskikh, narudov soyuz vekovoy!

Flavius
Sergeant
Sergeant
Berichten: 370
Lid geworden op: 31 dec 2008 10:52

Re: Autotopic (2)

Berichtdoor Flavius » 07 jun 2011 15:32

RogierV schreef:Nog 30 jaar jongens hebben we kernfusie. Genoeg (gratis) energie voor iedereen.
Vind je dat niet iets te optimistisch? Mensen noemen mij al optimist als ik 60 jaar zeg. :mrgreen:
"The purpose of medicine is to relieve suffering; of religion to explain suffering or to help us accept it."

RogierV
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1212
Lid geworden op: 11 mei 2011 10:38

Re: Autotopic (2)

Berichtdoor RogierV » 07 jun 2011 15:34

Ik ben verschrikkelijk positief. Hierover het enige wat nog echt moet gebeuren is een manier verzinnen om de energie uit het plasma te winnen. Dan zijn we er.!!
Bratskikh, narudov soyuz vekovoy!

Flavius
Sergeant
Sergeant
Berichten: 370
Lid geworden op: 31 dec 2008 10:52

Re: Autotopic (2)

Berichtdoor Flavius » 07 jun 2011 15:38

RogierV schreef:Ik ben verschrikkelijk positief. Hierover het enige wat nog echt moet gebeuren is een manier verzinnen om de energie uit het plasma te winnen. Dan zijn we er.!!
Top! Ik ben zelf ook enorm voorstander van kernfusie en ik kijk er echt naar uit! Ken helaas niet al te veel details over deze manier van energie opwekken. :(

Ik heb zelfs hele documentatie om zelf een kernfusie-reactor te ontwerpen - schijnen toch al een aantal mensen te zijn die het voor elkaar hebben gekregen. :mrgreen:
"The purpose of medicine is to relieve suffering; of religion to explain suffering or to help us accept it."

RogierV
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1212
Lid geworden op: 11 mei 2011 10:38

Re: Autotopic (2)

Berichtdoor RogierV » 07 jun 2011 15:45

Tjah zou wat zijn he, energie probleem opgelost=grotendeels voedselprobleem opgelost=weer ietsjes minder narigheid.

Maar die apen van Shell hebben al jaren technologische innovaties in die richting, gekaapt gepatenteerd en in de mottenballen gezet.
Zelfde met waterstofmotoren kunnen volgende maand van de lopende band als ze willen. (natuurlijk eerst tankstations aanpassen etc etc)

Nee ik kijk hier naar uit en hoop het nog mee te maken.
Bratskikh, narudov soyuz vekovoy!


Terug naar “Algemene Zaken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 101 gasten