Autotopic (2)

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora.

Moderators: johannes1, Moderafo's

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23544
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Autotopic [2]

Berichtdoor Marnix » 16 feb 2011 16:36

Onze auto gaat ook weg, kosten bij APK zijn te hoog.... dus het wordt tijd voor een andere, wat nieuwere kleine en zuinige stadsauto (geen dure bakken zoals in bovenstaande posts te zien zijn :D )
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

liefie
Generaal
Generaal
Berichten: 5272
Lid geworden op: 16 nov 2004 10:32

Re: Autotopic [2]

Berichtdoor liefie » 16 feb 2011 17:33

Wij hebben toch een super auto erbij gekocht (tijdelijk) een opel astra uit 96 voor 650 euro met een jaar APK en een kleine beurt.
Ziet er allemaal nog super netjes uit en alle boekjes zijn netjes aanwezig ook wat er allemaal vervangen is in de loop van de jaren.
Hij rijdt 1 op 15 en het is een 1.6 benzine volgens mij.

Misschien is hij over een paar weken weer weg omdat mijn man dan weer een baan heeft (werkt tijdelijk via een uitzendbureau) maar het kan ook dat we er een half jaar of langer mee doen.

Horeb
Sergeant
Sergeant
Berichten: 407
Lid geworden op: 06 dec 2010 19:09

Re: Autotopic [2]

Berichtdoor Horeb » 16 feb 2011 19:21

Marnix schreef:Onze auto gaat ook weg, kosten bij APK zijn te hoog.... dus het wordt tijd voor een andere, wat nieuwere kleine en zuinige stadsauto (geen dure bakken zoals in bovenstaande posts te zien zijn :D )

och......een auto is voor mij gewoon hobby. dat mag wat geld kosten toch?
aangezien ik een bedrijf heb rijd ik een stevige auto. dat is wel anders als privé natuurlijk,omdat alle kosten betaald worden van de zaak.
het heeft natuurlijk ook te maken met wat je te besteden hebt.

Galateia
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3825
Lid geworden op: 20 apr 2007 11:54

Re: Autotopic [2]

Berichtdoor Galateia » 16 feb 2011 19:38

Leuk lieffie! Manlief heeft in oktober zijn auto van de zaak moeten inleveren (zijn ouderschapsverlof was op en nu heeft hij een parttime contract) en toen moesten we ook een auto kopen. Hij heeft voor 280 euro een Opel gekocht, supergaar, maar er zit wel een jaar APK op. Het ding rijdt gewoon rond. In de zomer zal hij wel weer zoiets kopen, want voor de APK zal het wel te duur zijn :mrgreen:

Ik snap eerlijk gezegd niet zo, waarom je heel veel geld aan een auto zou uitgeven. Ik vind het altijd zo zonde van het geld. En dan mensen die zich heel druk kunnen maken om een krasje op hun auto. Wij hebben gewoon afgesproken dat een auto een x bedrag per jaar mag kosten en komen we daar overheen, dan kopen we voor dat bedrag eentje met een jaar APK en dan tuffen we weer rond.

Nu heb ik wel een man, die zelf een en ander kan repareren. Onder mijn roze fiatje heeft hij laatst een nieuwe uitlaat gebouwd. Ook als er onderweg iets niet goed is, dan repareert hij het liever even zelf dan op de wegenwacht te wachten. Ooit heeft hij op de vluchtstrook een versnellingsbak gerepareerd in de stromende giet. Toen zijn we met manlief in zijn onderbroek achter het stuur ook thuis gekomen :mrgreen:
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Autotopic [2]

Berichtdoor Evelien » 16 feb 2011 19:48

Ik begreep dat ook niet Galateia. Net wat jij zegt dat je een man hebt die kan sleutelen aan een auto. Mijn man daarin tegen niet.

Wij hebben vorig jaar met de slooppremie en de 1000 euro korting van de dealer een auto gekocht van 9000 euro. Een auto die milleuvreindelijk is (geen wegenbelasting). Mijn man moet zowieso 1 dag in de week naar het buitenland met de auto. En hij heeft zo vaak met z'n tweedehandse auto's langs de kant van de weg gestaan in het buitenland dat hij het op een gegeven moment zo zat was dat hij besloten heeft een nieuwe auto te kopen.

Horeb
Sergeant
Sergeant
Berichten: 407
Lid geworden op: 06 dec 2010 19:09

Re: Autotopic [2]

Berichtdoor Horeb » 16 feb 2011 19:54

Evelien schreef:Ik begreep dat ook niet Galateia. Net wat jij zegt dat je een man hebt die kan sleutelen aan een auto. Mijn man daarin tegen niet.

Wij hebben vorig jaar met de slooppremie en de 1000 euro korting van de dealer een auto gekocht van 9000 euro. Een auto die milleuvreindelijk is (geen wegenbelasting). Mijn man moet zowieso 1 dag in de week naar het buitenland met de auto. En hij heeft zo vaak met z'n tweedehandse auto's langs de kant van de weg gestaan in het buitenland dat hij het op een gegeven moment zo zat was dat hij besloten heeft een nieuwe auto te kopen.

erg verstandig. en als je kan over vier jaartjes weer inruilen voor een nieuwe. dan blijf je uit de kosten :wink:

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Autotopic [2]

Berichtdoor ajl » 16 feb 2011 20:04

Buiten het feit of je het kan, moet je er ook de tijd voor hebben. De auto van mn man heeft het begeven en wij gaan hem niet repareren. Nu hebben wij dus nog maar 1 auto ( mijn Twingo van 13 jaar oud), op zich niet zo heel erg, maar erg veilig vind ik hem niet. Daarnaast kunnen wij nu eigenlijk niet naar familie toe. Daar blijven wij meestal logeren, omdat ze zo ver weg wonen, maar wij krijgen de spullen niet meer mee :lol: Op het moment dat wij een andere auto kopen, wil ik wel een veilige auto met heeeel veel ruimte voor spullen en kinderzitjes.

Galateia
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3825
Lid geworden op: 20 apr 2007 11:54

Re: Autotopic [2]

Berichtdoor Galateia » 16 feb 2011 20:11

In mijn roze mini-fiatje rijden we zo afgeladen vol naar Groningen, hoor. Wel onderweg even stoppen voor het strekken van de benen en ruggen, maar we hebben wel gekkere dingen gedaan. 8)

Auto's boeien ons gewoon niks. Ik zal me maar weer terugtrekken uit dit topic 8)
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Autotopic [2]

Berichtdoor ajl » 16 feb 2011 20:16

Een nieuwe, dure auto boeit mij ook niets, maar een veilige auto vind ik wel belangrijk. En wij krijgen de spullen echt niet meer in de auto ( de wandelwagen past er niet eens in, laat staan onze tassen en luiers en 2 kinderzitjes op de achterbank)

liefie
Generaal
Generaal
Berichten: 5272
Lid geworden op: 16 nov 2004 10:32

Re: Autotopic [2]

Berichtdoor liefie » 16 feb 2011 22:13

Haha grappig al die verhalen... Als mijn man weer een vaste baan heeft komt er wel een duurdere auto voor in de plaats maar dan gaat zeer waarschijnlijk mijn ford ka weg daar krijgen we nog erg veel voor terug omdat het een speciale uitgave is en dan kunnen we voor relatief weinig geld een goede grote auto kopen.
En dan rij ik gewoon die oude auto op veilig is hij wel want het is een grotere auto en er zitten zelfs airbags in =D> :mrgreen:
Kinderwagen enz passen er met gemak in dus dat is geen probleem.

We zien wel hoe het loopt zijn er nu in elk geval erg blij mee zo kan mijn man werken wat hem uitkomt en is hij niet afhankelijk van mijn rooster.

Sophie77
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1377
Lid geworden op: 16 jun 2010 08:48

Re: Autotopic [2]

Berichtdoor Sophie77 » 17 feb 2011 08:49

Mij interesseren auto's ook helemaal niks. Hij moet het wel doen natuurlijk, maar hoe hij eruit ziet boeit me niet eigenlijk :wink: .
Onze eerste auto, een Volvo, kostte 750 gulden; die vloog na een half jaar spontaan in brand. De tweede, een Opel Kadett, was op een gegeven moment zo erg verroest aan de onderkant dat hij niet meer door de keuring kwam. Met de derde, een oud VW Golfje, oerlelijk van kleur, hebben we járen gedaan. Ik zie ons nog rijden: voorin een autostoel (dat kon, er zat geen airbag in), achterin 2 maxi-cosi's, middenin manlief met 1 kind samen in de gordel. Zelf mocht ik altijd aan het stuur omdat ik achterin last heb van wagenziekte. We gingen eens zelfs een lang weekend weg toen de tweeling een maand of 3 was, en de dubbele kinderwagen en alle spullen die we nodig hadden pasten er toen zelfs gewoon in ! Nu rijden we een mpv. We kochten 'm toen hij zo'n 3 jaar oud was. Inmiddels rijden we er een jaar of 6 mee en ziet hij er wat minder gelikt uit :mrgreen:. Hét grote nadeel van de mpv is het gebrek aan bergruimte. Een campingbed en buggy gaan er nog net in, maar als je daarbij nog meerdere tassen hebt, moet je de beenruimte gaan gebruiken. Onder de autostoelen gaat dat nog wel, maar het gebeurt vaak genoeg dat de bijrijder ook het een en ander bij z'n voeten heeft staan en dat zit, vooral op een lange rit, niet echt comfortabel.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23544
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Autotopic [2]

Berichtdoor Marnix » 17 feb 2011 10:26

Horeb schreef:
Marnix schreef:Onze auto gaat ook weg, kosten bij APK zijn te hoog.... dus het wordt tijd voor een andere, wat nieuwere kleine en zuinige stadsauto (geen dure bakken zoals in bovenstaande posts te zien zijn :D )

och......een auto is voor mij gewoon hobby. dat mag wat geld kosten toch?
aangezien ik een bedrijf heb rijd ik een stevige auto. dat is wel anders als privé natuurlijk,omdat alle kosten betaald worden van de zaak.
het heeft natuurlijk ook te maken met wat je te besteden hebt.


Dat verandert de zaak inderdaad wel. Nou willen we geen bakken met geld uitgeven aan een auto. Het is meer noodzaak dan hobby (en voor mij is dat het helemaal niet, ik ga maar es beginnen met lessen :D ). Het mag wel wat kosten, je kan wel een goedkoop barrel met 100000 op de teller kopen maar dan kan je over 2 jaar weer van voor af aan beginnen.... Daarnaast denken we ook wel aan het milieu, dus een geen dikke zware auto, das nergens voor nodig :)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Autotopic [2]

Berichtdoor Evelien » 17 feb 2011 10:28

Wij hebben dan wel een nieuwe auto gekocht en gekeken naar zuinige uit mbt milieu. Mijn man zou heel graag een electrische auto willen die zijn nog beter voor het milleu. Maar die zijn er nog niet.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23544
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Autotopic [2]

Berichtdoor Marnix » 17 feb 2011 10:56

Nee, nog even geduld voordat ze er zijn en nog iets meer geduld voor ze in zulke oplages gemaakt worden dat ze betaalbaar zijn. Was gisteren een item over in De Wereld Draait Door. Nadeel van electrische auto's is momenteel dat je er max een kilometer of 180 mee kan rijden voor ze weer opgeladen moeten worden. Dat is vaak wel genoeg maar niet echt handig als je op vakantie gaat :)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Autotopic [2]

Berichtdoor Evelien » 17 feb 2011 10:57

precies dat zijn zeker de nadelen.


Terug naar “Algemene Zaken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten