Autotopic (2)

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora.

Moderators: johannes1, Moderafo's

Gebruikersavatar
jaccootje85
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1240
Lid geworden op: 16 apr 2007 18:39

Re: Autotopic [2]

Berichtdoor jaccootje85 » 18 okt 2010 13:52

Carpento schreef:Verder doet 'ie 1:15, dus we rijden best wel voordelig geloof ik :D


Dan rij ik toch net iets voordeliger met 1:20 :lol:
Szent az Úr

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Autotopic [2]

Berichtdoor Evelien » 19 okt 2010 11:11

Wij rijden nu met onze aygo 1:22. En daar zijn we nu wel heel erg blij mee.

Carpento
Luitenant
Luitenant
Berichten: 505
Lid geworden op: 12 aug 2004 12:26

Re: Autotopic [2]

Berichtdoor Carpento » 21 okt 2010 14:52

jaccootje85 schreef:
Carpento schreef:Verder doet 'ie 1:15, dus we rijden best wel voordelig geloof ik :D


Dan rij ik toch net iets voordeliger met 1:20 :lol:


Ik meen alleen dat jij een nieuwe C1 hebt ofzo, en die zijn qua aanschaf wél iets duurder dan ons oude barrel :p Qua wegenbelasting win jij dan weer :p

Gebruikersavatar
jans1
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1307
Lid geworden op: 23 feb 2005 17:01
Locatie: Onder de rook van de centrale aan het water

Re: Autotopic [2]

Berichtdoor jans1 » 23 nov 2010 14:50

Ik wordt net gebeld door de garage.. Vanmorgen mijn auto weggebracht voor APK+grote beurt..

Mevrouw, een paar extra's...
U moet van voren nieuwe remschijven en blokken en er moet een deel van uw uitlaat vervangen worden...

Ik weet ook wel weer waar het grootste gedeelte van mn 13e maand naar toe gaat :frown:
Een dag niet gekraald is een dag niet geleefd!!
www.kralenjans.webs.com

liefie
Generaal
Generaal
Berichten: 5272
Lid geworden op: 16 nov 2004 10:32

Re: Autotopic [2]

Berichtdoor liefie » 23 nov 2010 14:55

@Jans dat is altijd balen!

Ik was afgelopen donderdagavond aan het werk en ik stond even aan de kant van de weg mijn papieren in te vullen.
Moter was uit en mijn licht ook alleen mijn ventilator aan (deed ik heel vaak)
en ik wil een min of 5 later starten om naar mijn volgende client te rijden deed mijn auto helemaal niks meer :shock:
Gelukkig stond ik bij het medisch centrum en daar hebben we een leaseauto staan dus die even meegenomen en ondertussen de anwb gebeld die was er binnen 20 min bleek mijn accu gewoon helemaal kapot te zijn.
Die lieve meneer heeft er gelijk een nieuwe ingezet en nu start hij weer helemaal goed.
Maar dit was nu de 2de keer dat ik de anwb nodig had en alle 2 die keren heb ik een week daarvoor gezegt zullen we de anwb niet opzeggen betalen toch maar voor niks :D
Dat zeg ik maar niet meer en we blijven maar gewoon lid.

Gebruikersavatar
jans1
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1307
Lid geworden op: 23 feb 2005 17:01
Locatie: Onder de rook van de centrale aan het water

Re: Autotopic [2]

Berichtdoor jans1 » 23 nov 2010 15:23

Zo'n grapje had ik met het aanmelden bij de anwb. Ik had mijn auto gekocht en ging met mijn moeder 2 dagen weg, ik zei tegen dr.. Ik moet me van de week eerst aanmelden bij de anwb, even later stond ik net voor schiphol met een lekke band... Toen moest ik de anwb wel bellen, maar dan heb je wel een duur lidmaatschap hoor :(
Daarna nooit meer wat gehad, maar ik zeg em toch maar niet op 8)
Een dag niet gekraald is een dag niet geleefd!!
www.kralenjans.webs.com

Gebruikersavatar
Jedi
Verkenner
Verkenner
Berichten: 57
Lid geworden op: 27 okt 2010 21:36

Re: Autotopic [2]

Berichtdoor Jedi » 23 nov 2010 23:46

Ik denk nu opeens aan die reclame van Ditzo: prepaid pechhulp. Hoe denken jullie daarover?

En is er iemand met belangstelling voor oude(re) autootjes zoals de Eend en de Renault 4? Ik heb zelf een R4'tje. Niet mijn eigen keuze, maar mijn wederhelft had er enkele. Rood wit en blauw :D . Ik heb de rode overgenomen, een viertje uit 1985. Ik moest wel enorm wennen aan het schuiftrompetpookje uit het dashboard, het kleine voorruitje, de deuren die niet gewoon blijven openstaan als je ze opendoet :roll: , en het feit dat er alleen links een buitenspiegel zit. En de choke vind ik niet geweldig.
Maar na er een poosje in gereden te hebben vind ik het een autootje met karakter. Rijdt lekker zuinig, veert heerlijk. En heeft een flinke kofferbak. Erg hard kan ie niet, maar omdat ik geen snelheidsmonster ben deert me dat ook niet.
Het meeste knutselwerk doe ik zelf omdat het een erg eenvoudige techniek is. Er is een schare aan R4-adepten in NL en daarbuiten, dus eenzaam ben je niet :D

Nog meer forummers met een oude(re) hobby-auto?
Deo servire vera libertas

Gebruikersavatar
jans1
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1307
Lid geworden op: 23 feb 2005 17:01
Locatie: Onder de rook van de centrale aan het water

Re: Autotopic [2]

Berichtdoor jans1 » 24 nov 2010 11:16

Mijn vriend had een oude opel-b kadett uit 1968, dat ding was smurfenblauw... Echt zo geweldig, helaas moest ie em opruimen toen hij ging verhuizen en er geen plek meer voor had :(
Een dag niet gekraald is een dag niet geleefd!!
www.kralenjans.webs.com

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Re: Autotopic [2]

Berichtdoor Boekenlezer » 26 nov 2010 16:03

Ik zit een beetje te twijfelen of ik winterbanden op mijn auto moet hebben voor de komende winter.

Hoe hebben jullie dat? Hebben jullie winterbanden op de auto in de winter, of rijden jullie door op de zomerbanden?
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Carpento
Luitenant
Luitenant
Berichten: 505
Lid geworden op: 12 aug 2004 12:26

Re: Autotopic [2]

Berichtdoor Carpento » 26 nov 2010 16:40

Volgende week gaan er bij ons winterbanden om. Vrouwlief zit in de thuiszorg, en dan moet je van deur tot deur, en dat is lang niet altijd even goed gestrooid. Dan vind ik het niet verantwoord om d'r met zomerbanden de weg op te sturen. Die zijn toch bijna op (en scheef gesleten) dus die mogen gelijk achterblijven bij de garage :p Scheelt weer een setje velgen ook :)

liefie
Generaal
Generaal
Berichten: 5272
Lid geworden op: 16 nov 2004 10:32

Re: Autotopic [2]

Berichtdoor liefie » 26 nov 2010 17:50

Ik werk ook in de thuiszorg en de omgeving waar ik werk wordt er erg slecht gestrooid en het is daar altijd een stuk kouder dan bij ons in Zeeland.
Straks bellen ze wat het gaat kosten want ik blijk weer een aparte banden maat op mijn ford ka te hebben waar ze moeilijk aan kunnen komen.

Gebruikersavatar
Jedi
Verkenner
Verkenner
Berichten: 57
Lid geworden op: 27 okt 2010 21:36

Re: Autotopic [2]

Berichtdoor Jedi » 26 nov 2010 22:53

Mijn viertje is al getooid met winterbanden. Hij heeft zich afgelopen winter prima gehouden. Jammer alleen dat de ruiten aan de binnenkant net zo stevig bevroren waren als aan de buitenkant :lol: .

En ik heb ontdekt dat ik ''plantjes in het raamkozijn heb''..... er groeit mos op het rubber van de linkervoorzijruit :mrgreen: .

Mijn autootje weegt overigens maar 672 kg, dus oefent niet veel druk op de weg uit. Dat leverde soms akelige schuivers op. Maar ik denk dat zware auto's verder doorschuiven. Of niet?
Deo servire vera libertas

liefie
Generaal
Generaal
Berichten: 5272
Lid geworden op: 16 nov 2004 10:32

Re: Autotopic [2]

Berichtdoor liefie » 27 nov 2010 13:32

Er zijn maar 2 winterbanden te vinden voor mijn auto maar dat maakt ook niet zo heel veel uit volgens de garage. Nu krijg ik volgende week alleen aan de voorkant winterbanden en als ze er toch nog kunnen vinden later aan de achterkant.

Heeft iemand ervaring met een audi a4 station (diesel) voor en nadelen alles is welkom :D

Carpento
Luitenant
Luitenant
Berichten: 505
Lid geworden op: 12 aug 2004 12:26

Re: Autotopic [2]

Berichtdoor Carpento » 27 nov 2010 19:51

Jedi schreef:Mijn autootje weegt overigens maar 672 kg, dus oefent niet veel druk op de weg uit. Dat leverde soms akelige schuivers op. Maar ik denk dat zware auto's verder doorschuiven. Of niet?


Das natuurlijk een interessant verhaal, je hebt zoiets als wieldruk, maar ook hoeveelheid profiel, hoeveelheid contactoppervlak (kleinere bandjes ?) wat daarin een rol speelt ;)

Gebruikersavatar
Het_Bureau
Mineur
Mineur
Berichten: 190
Lid geworden op: 10 jan 2005 20:06
Locatie: Aan den Hollandschen IJssel

Re: Autotopic [2]

Berichtdoor Het_Bureau » 27 nov 2010 22:35

liefie schreef:Er zijn maar 2 winterbanden te vinden voor mijn auto maar dat maakt ook niet zo heel veel uit volgens de garage. Nu krijg ik volgende week alleen aan de voorkant winterbanden en als ze er toch nog kunnen vinden later aan de achterkant.

Heeft iemand ervaring met een audi a4 station (diesel) voor en nadelen alles is welkom :D


Alleen voor winterbanden monteren is slechter dan helemaal geen winterbanden monteren. Absoluut niet doen!
Het hart van de wijze is rechts, maar het hart van de zot links.


Terug naar “Algemene Zaken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten