Autotopic (2)

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora.

Moderators: johannes1, Moderafo's

mohamed

Re: Autotopic (2)

Berichtdoor mohamed » 07 apr 2016 21:24

Duuk schreef:Ik heb mijn auto en motor gewoon gekocht. Je moet het geld natuurlijk wel cash hebben, maar uiteindelijk ben je toch goedkoper uit. Als je voor het gemak gaat is leasen wellicht ook aantrekkelijker.

Ik heb de mijne ook cash betaald en ben er ook erg blij mee. :)

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Autotopic (2)

Berichtdoor StillAwake » 08 apr 2016 10:05

Sabra schreef:Dat zegt niks. Ik heb geen windmolen maar weet er beroepshalve wel het een en ander van.

Het valt me ook op dat juist mensen die veel met windmolens te maken hebben (ik kom nogal eens op offshore-windfarms, en weet er (hoewel ik scheepsbouwer ben) wel eea vanaf) steeds vaker claimen dat windmolens voornamelijk op subsidie draaien.
Er wordt steeds vaker gezegd dat wind toch niet de heilige graal is.
Hoe zie jij dat?
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Sabra
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3115
Lid geworden op: 04 apr 2003 15:00

Re: Autotopic (2)

Berichtdoor Sabra » 08 apr 2016 11:00

StillAwake schreef:Het valt me ook op dat juist mensen die veel met windmolens te maken hebben (ik kom nogal eens op offshore-windfarms, en weet er (hoewel ik scheepsbouwer ben) wel eea vanaf) steeds vaker claimen dat windmolens voornamelijk op subsidie draaien.
Er wordt steeds vaker gezegd dat wind toch niet de heilige graal is.
Hoe zie jij dat?


Nee, windenergie is alleen nodig om de energietransitie mogelijk te maken en is zeker niet de oplosing vanaf 2050. Ik verwacht dat vanaf 2020 zon een veel belangrijkere rol gaat spelen in de duurzame opwekking van energie. Er zijn nu al zonneparken die goedkoper produceren dan kolencentrales.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Autotopic (2)

Berichtdoor StillAwake » 11 apr 2016 11:23

Sabra schreef:Nee, windenergie is alleen nodig om de energietransitie mogelijk te maken en is zeker niet de oplosing vanaf 2050. Ik verwacht dat vanaf 2020 zon een veel belangrijkere rol gaat spelen in de duurzame opwekking van energie. Er zijn nu al zonneparken die goedkoper produceren dan kolencentrales.

En getijdeenergie?
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Sabra
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3115
Lid geworden op: 04 apr 2003 15:00

Re: Autotopic (2)

Berichtdoor Sabra » 11 apr 2016 16:36

StillAwake schreef:En getijdeenergie?


Daarvoor zie ik voorlopig in Nederland weinig kansen, ongeacht enkele proefprojecten zoals bijv. in de Oosterscheldekering en bij de Afsluitdijk. De prijs per kWh is vooralsnog veel te hoog.

mohamed

Re: Autotopic (2)

Berichtdoor mohamed » 11 apr 2016 20:32

Ben nog steeds erg ingenomen met mijn VW Polo en het enige nadeel wat ik eigenlijk kan bedenken is dat ie niet zo zuinig is. Wat ik daar zelf daar aan kan doen is de bandenspanning in de gaten houden en letten op mijn rechtervoet. Nu het een paar keer mooi weer is geweest en ik de airco aanhad was dat ook te merken bij mijn laatste tankbeurt toen bleek dat de auto maar liefst 1 op de 9 had verbruikt.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Autotopic (2)

Berichtdoor Marnix » 12 apr 2016 07:42

Airco heb je onder de 25 graden niet nodig. Lekker raampje open en rijden maar. Veel gezonder dan airco.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

mohamed

Re: Autotopic (2)

Berichtdoor mohamed » 13 apr 2016 17:04

Marnix schreef:Airco heb je onder de 25 graden niet nodig. Lekker raampje open en rijden maar. Veel gezonder dan airco.

Ja, dat is zo, dank voor de tip! :)

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Autotopic (2)

Berichtdoor Marnix » 14 apr 2016 07:28

Enige reden voor airco kan zijn als het heel vochtig is, als je ramen zijn beslagen. Maar vaak helpt het dan ook prima om ff je raam open te zetten :)

Yoshi

Re: Autotopic (2)

Berichtdoor Yoshi » 14 apr 2016 07:37

Ik heb climate control en volgens mij staat de airco dan altijd standaard aan om het klimaat optimaal te kunnen regelen. Ik vind het in een auto al vrij snel warm worden en op de snelweg je raampje open is voor mij geen fijne oplossing.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Autotopic (2)

Berichtdoor Marnix » 14 apr 2016 08:51

Hm dat is waar, op de snelweg een raam open geeft weer een hoop herrie. Ik heb ook climate control. Daarmee kan je gewoon net als bij een thermostaat aangeven hoe warm het moet zijn en de airco (of verwarming) zorgt ervoor dat die temperatuur wordt gehaald. Ik vind alleen dat je een beetje uit moet kijken met airco / climate control bij warm weer. Nu staat hij bij mij standaard op 18 graden of zo en dat vind ik prima. Maar het gevaar is dat ik hem daar de hele zomer op laat staan. Of als je airco hebt dat je het lekker koel maakt in je auto. Maar als het buiten 30 graden is en in je auto is het een dikke 10 graden kouder is het niet lekker en niet gezond als je telkens een temperatuursswitch die dikke 10 graden hebt. Zelfde geldt voor airco in winkels, hotels enzovoorts. Je moet zorgen dat het temperatuurverschil niet te groot wordt, anders loop je iedere keer dat je naar buiten gaat tegen een enorme muur van warmte aan en krijg je te grote temperatuursschommelingen waar je lichaam van slag van kan raken, waar je verkouden van wordt enz. Een beetje koelen is wel goed, maar niet te extreem. Als het buiten 30 graden is moet je de climate control omhoog zetten, hoe raar dat ook klinkt :)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

mohamed

Re: Autotopic (2)

Berichtdoor mohamed » 14 apr 2016 09:41

Op de snelweg heb ik de ramen meestal niet open en dan ontkom ik er niet aan om de airco aan te zwengelen. Echter als ik in een file sta sluit ik de ramen en ook de luchttoevoer van de auto want anders adem je de uitlaatgassen van degene voor je direct in. En dan willen de ramen wel eens beslaan zelfs met airco aan.

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Autotopic (2)

Berichtdoor MoesTuin » 14 apr 2016 19:06

Wij zijn blij met onze nieuwe Dacia Logan MCV Afbeelding
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Duuk
Verkenner
Verkenner
Berichten: 22
Lid geworden op: 25 feb 2016 21:05

Re: Autotopic (2)

Berichtdoor Duuk » 23 apr 2016 13:29

Marnix schreef:Airco heb je onder de 25 graden niet nodig. Lekker raampje open en rijden maar. Veel gezonder dan airco.


De vraag is wat onzuiniger is: raampjes open of airco aan. Beiden geven meerverbruik. Airco geeft meer comfort

Sabra
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3115
Lid geworden op: 04 apr 2003 15:00

Re: Autotopic (2)

Berichtdoor Sabra » 23 apr 2016 18:58

MoesTuin schreef:Wij zijn blij met onze nieuwe Dacia Logan MCV Afbeelding


Ook met je 3 sterren van Euro NCAP?


Terug naar “Algemene Zaken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten