Autotopic (2)

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora.

Moderators: johannes1, Moderafo's

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Autotopic (2)

Berichtdoor StillAwake » 05 apr 2016 12:56

Marnix schreef:hm, ik zie nog wel eens oude rijke mannetjes 90 in hun BMW of Audi rijden op de snelweg :D Maar klopt, doorgaans zijn dat de meest asociale chauffeurs :)

Golfjes (vooral de wat oudere versies, liefst gepimpt) kunnen er ook wat van...
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Sabra
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3115
Lid geworden op: 04 apr 2003 15:00

Re: Autotopic (2)

Berichtdoor Sabra » 05 apr 2016 16:10

In mijn regio zijn het toch vooral de bestuurders met een mediterraan uiterlijk die de verkeersregels niet relevant lijken te vinden. Dit ongeacht het voertuig.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Autotopic (2)

Berichtdoor Marnix » 05 apr 2016 19:35

Nou, in mijn regio duidelijk niet.....
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

mohamed

Re: Autotopic (2)

Berichtdoor mohamed » 05 apr 2016 23:09

mohamed schreef:Een ramp is wat zwaar aangezet, maar vermoedelijk heb ik weinig met schakelbakken omdat ik als een Amerikaan in het leven sta: automatiseren wat automatisch kan. Helaas hebben we hier geen Amerikaanse benzineprijzen want dat zou het nog makkelijker maken.

Sabra schreef:Een automaat is comfortabel, maar zelf schakelen voegt wat toe aan de beleving.

Zoals Cruijff altijd al zei: elk voordeel heb ze nadeel.
Sabra schreef:Overigens heb je hier ook geen Amerikaans brandstofverbruik. Aardig om eens uit te rekenen wat de prijs per km is gebaseerd op alleen brandstofprijs.

Ik heb geen idee, want ik ben nog nooit in Amerika geweest noch heb ik ooit in een Amerikaanse auto gereden én ik heb mijn vriend google nog niet gevraagd. :)

Het enige solide argument voor mij om een schakelbak te overwegen is omdat het zuiniger rijdt, maar qua comfort vind ik het een stap achteruit. Ja en dat ik lastig een auto kan lenen is een con, maar gelukkig kan ik altijd jou nog vragen want jij rijdt ook automaat! :mrgreen:

Sabra schreef:Ik had ooit een automaat in combinatie met een 2.0 liter boxermotor en vierwielaandrijving. Het verbruik was zo'n 1 op 11,5. Dan is jouw VW niet bepaald zuinig.

Nee, zuinig is het niet, maar een VW is het wel en ik heb ondertussen al wel onder de 1 op de 10 gereden. Aangezien ik de auto nog maar net heb moet het verbruik nog wel wat naar beneden kunnen. Ik ga er ook geen halszaak van maken want autorijden kost nou eenmaal centen.

Als ik alle kosten bij elkaar optel rijd ik niet duur, want het is een kleine auto die maar 950 kilo weegt. Hoe dan ook, ik ben er blij mee en ik moet er in rijden dus dat treft!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Autotopic (2)

Berichtdoor Evelien » 06 apr 2016 17:56

Misschien een rare vraag. Binnenkort wil ik een klein autootje aanschaffen. Momenteel gebruik ik voor 80% mijn fiets en 20% het OV.
Alleen voor langere afstanden merk ik dat het OV niet echt haalbaar is (omdat ik nu op een camping woon in een toch wat afgelegen gebied). Plus dat mijn ex partner onze zoon moet brengen en ophalen, vooral dat laatste wil ik gewoon niet afhankelijk zijn van mijn ex partner.

Nu dus een vraag: wat is een goeie auto?

En hebben jullie nog meer tips over het aanschaffen van een auto?

Sabra
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3115
Lid geworden op: 04 apr 2003 15:00

Re: Autotopic (2)

Berichtdoor Sabra » 06 apr 2016 18:49

Dat hangt helemaal af van je budget voor zowel aanschaf en maandelijkse lasten.

mohamed

Re: Autotopic (2)

Berichtdoor mohamed » 06 apr 2016 19:46

Evelien schreef:Misschien een rare vraag. Binnenkort wil ik een klein autootje aanschaffen. Momenteel gebruik ik voor 80% mijn fiets en 20% het OV.
Alleen voor langere afstanden merk ik dat het OV niet echt haalbaar is (omdat ik nu op een camping woon in een toch wat afgelegen gebied). Plus dat mijn ex partner onze zoon moet brengen en ophalen, vooral dat laatste wil ik gewoon niet afhankelijk zijn van mijn ex partner.

Nu dus een vraag: wat is een goeie auto?

En hebben jullie nog meer tips over het aanschaffen van een auto?

Als de auto de helft van de tijd niet gebruikt wordt en je hoeft geen grote afstanden te rijden dan zou ik kiezen voor een Alto.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Autotopic (2)

Berichtdoor Evelien » 06 apr 2016 19:56

Mijn budget zal niet heel hoog zijn voor de aanschaf van een auto (iets tussen de 500-800 euro).
Maandlasten wil ik onder de 180 blijven, volgens mij moet dat lukken.
Is dat haalbaar?

mohamed

Re: Autotopic (2)

Berichtdoor mohamed » 06 apr 2016 21:09

Jawel, zolang je maar auto neemt uit de miniklasse, denk ook aan een Fiat 500 Cinquecento. Voor zover mij bekend zijn die zuiniger als Alto's.

Yoshi

Re: Autotopic (2)

Berichtdoor Yoshi » 06 apr 2016 21:49

Ik weet dat qua aanschaf en onderhoud een Mazda Demio aantrekkelijk kan zijn. Geen mooie auto, wel heel praktisch en betrouwbaar.

Duuk
Verkenner
Verkenner
Berichten: 22
Lid geworden op: 25 feb 2016 21:05

Re: Autotopic (2)

Berichtdoor Duuk » 06 apr 2016 22:13

Ik rijd al bijna twee jaar elektrisch, in mijn BMW i3 met rex. Wat is elektrisch rijden geweldig! Ik heb zelfs een elektrische motorfiets gekocht. Wie rijdt er nog meer elektrisch?

Afbeelding

Afbeelding

Sabra
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3115
Lid geworden op: 04 apr 2003 15:00

Re: Autotopic (2)

Berichtdoor Sabra » 06 apr 2016 23:30

Duuk schreef:Ik rijd al bijna twee jaar elektrisch, in mijn BMW i3 met rex. Wat is elektrisch rijden geweldig! Ik heb zelfs een elektrische motorfiets gekocht. Wie rijdt er nog meer elektrisch?


Ik niet, maar als de praktische actieradius stijgt naar 500 km en de prijs van een ev daalt naar betaalbare proporties, dan koop ik er ook een.

Duuk
Verkenner
Verkenner
Berichten: 22
Lid geworden op: 25 feb 2016 21:05

Re: Autotopic (2)

Berichtdoor Duuk » 07 apr 2016 00:07

Sabra schreef:
Ik niet, maar als de praktische actieradius stijgt naar 500 km en de prijs van een ev daalt naar betaalbare proporties, dan koop ik er ook een.


Praktische actieradius? Ik heb er bijna 50.000 km mee gereden, wat bedoel je actieradius? Actieradius zit tussen je oren.

Yoshi

Re: Autotopic (2)

Berichtdoor Yoshi » 07 apr 2016 06:44

Ik rij zo'n 250 tot 300 kilometer per werkdag. Soms ook meer. En als ik in de file sta wordt er nog meer energie verbrand. Dat doe ik nu met een diesel. Ik wil best een elektrische auto kiezen als volgende leaseauto. Die moet er dan 1: gewoon uit zien en 2: minimaal 500 kilometer kunnen rijden op 1 lading.

En dan moet er voor de vakanties ook nog wat anders geregeld kunnen worden. Dit jaar 3 weken op tocht met de auto door Noorwegen. Dat is niet normaal te doen met een elektrische auto.

Sabra
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3115
Lid geworden op: 04 apr 2003 15:00

Re: Autotopic (2)

Berichtdoor Sabra » 07 apr 2016 06:59

Duuk schreef:
Praktische actieradius? Ik heb er bijna 50.000 km mee gereden, wat bedoel je actieradius? Actieradius zit tussen je oren.


Bij mij zit actieradius in de tank of de accu. Hoeveel km kun je rijden op de accu en hoe lang duurt het opladen? Een BMW i3 haalt geen 200 km op de accu zonder op te laden.


Terug naar “Algemene Zaken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten