Chaya schreef:Maar hoe vaak ligt er nu sneeuw en is het ver beneden de 10 graden?
Ik heb begrepen dat winterbanden bij een matige winter juist minder veilig zijn, bijvoorbeeld als het vaak regent of de weg wordt niet door en door koud. En het is nogal een kostenpost.
De kostenpost valt (als je de wissel zelf uitvoert en de banden zelf in opslag hebt) nogal mee.
In de tijd waarin je normal gesproken twee sets banden oprijdt rijdt je nu een set zomerbanden en een set winterbanden op.
Er ligt (gelukkig) niet heel vaak sneeuw in Nederland, maar temperaturen (aan de grond, waar je banden zitten) van onder de 10 graden zijn minder zeldzaam dan het lijkt.
Je hebt gelijk dat de tijd waarin de band echt relevant is nogal beperkt is, maar het is wel de periode met de meeste ongevallen.
En met het voorkomen van een kleine blikschade heb je de investering van het laten vervangen van je banden er al uit (alleen weet je dat niet, omdat het dus juist niet gebeurd is).
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.