Autotopic (2)

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora.

Moderators: johannes1, Moderafo's

mohamed

Re: Autotopic (2)

Berichtdoor mohamed » 29 sep 2015 15:28

mohamed schreef:Nee, maar ik loochen mijn roots ook niet. ;)

StillAwake schreef:Aha, een fries die de vlag van Jamaica combineert met een voorliefde voor Japanse auto's en Duits bier onder een Arabische naam moet dan nogal wat roots hebben...

Roots reggae van Friese bodem, maar ja daar zijn reserve Zeeuwen te zuinig voor. :-oo

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7930
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Autotopic (2)

Berichtdoor StillAwake » 30 sep 2015 07:29

mohamed schreef:Nee, maar ik loochen mijn roots ook niet. ;)

StillAwake schreef:Aha, een fries die de vlag van Jamaica combineert met een voorliefde voor Japanse auto's en Duits bier onder een Arabische naam moet dan nogal wat roots hebben...
mohamed schreef:Roots reggae van Friese bodem, maar ja daar zijn reserve Zeeuwen te zuinig voor. :-oo

Ik ben een Groninger Metalfreak van huis uit, maar daar zijn die reserve-Noren niet muzikaal genoeg voor #-o :-oo
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

mohamed

Re: Autotopic (2)

Berichtdoor mohamed » 01 okt 2015 17:05

Wat me ook wel een leuke auto lijkt is een Fiat Punto. Heeft iemand daar ervaring mee?

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Autotopic (2)

Berichtdoor Chaya » 26 nov 2015 16:05

Wie laat er winterbanden onder zijn auto monteren?
Op AD las ik een artikel http://www.ad.nl/ad/nl/1100/Consument/a ... erij.dhtml
Volgens mij heeft het in Nederland - met kwakkelwinters - niet echt een noodzaak.
Ik heb ze niet, nooit gehad en tot nu toe geen ongeluk gehad vanwege de sneeuw. Maar nu rijd ik geen 100.000 kilometer per jaar natuurlijk, dat scheelt.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

mohamed

Re: Autotopic (2)

Berichtdoor mohamed » 26 nov 2015 16:15

Sneeuwbanden? Neen, pas als ik naar Zwitserland of Oostenrijk ga met mijn Alto.

Yoshi

Re: Autotopic (2)

Berichtdoor Yoshi » 26 nov 2015 21:33

Er zijn weken dat ik zo'n 1500 kilometer rij.
Ik heb er wel winterbanden onder. Kost mij verder niets, dus waarom niet.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7930
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Autotopic (2)

Berichtdoor StillAwake » 27 nov 2015 07:50

Chaya schreef:Wie laat er winterbanden onder zijn auto monteren?
Op AD las ik een artikel http://www.ad.nl/ad/nl/1100/Consument/a ... erij.dhtml
Volgens mij heeft het in Nederland - met kwakkelwinters - niet echt een noodzaak.
Ik heb ze niet, nooit gehad en tot nu toe geen ongeluk gehad vanwege de sneeuw. Maar nu rijd ik geen 100.000 kilometer per jaar natuurlijk, dat scheelt.

Ik doe het wel altijd (en het is ook niet echt duurder, je zomerbanden slijten per slot van rekening minder snel), en je merkt zeker wel verschil.
Dat wil zeggen: op sneeuw. Bij kennissen kom ik in de sneeuw op mijn zomerbanden echt niet weg, ze hebben een vrij steile rol om de dijk op te komen.
Op winterbanden is dat makkelijker.
Het is geen wondermiddel, maar het helpt je wel.
Het is niet voor niks dat landen waar de sneeuwzekerheid hoog is winterbanden verplicht stellen...
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Autotopic (2)

Berichtdoor Chaya » 27 nov 2015 10:11

Maar hoe vaak ligt er nu sneeuw en is het ver beneden de 10 graden?
Ik heb begrepen dat winterbanden bij een matige winter juist minder veilig zijn, bijvoorbeeld als het vaak regent of de weg wordt niet door en door koud. En het is nogal een kostenpost.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7930
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Autotopic (2)

Berichtdoor StillAwake » 27 nov 2015 10:26

Chaya schreef:Maar hoe vaak ligt er nu sneeuw en is het ver beneden de 10 graden?
Ik heb begrepen dat winterbanden bij een matige winter juist minder veilig zijn, bijvoorbeeld als het vaak regent of de weg wordt niet door en door koud. En het is nogal een kostenpost.

De kostenpost valt (als je de wissel zelf uitvoert en de banden zelf in opslag hebt) nogal mee.
In de tijd waarin je normal gesproken twee sets banden oprijdt rijdt je nu een set zomerbanden en een set winterbanden op.
Er ligt (gelukkig) niet heel vaak sneeuw in Nederland, maar temperaturen (aan de grond, waar je banden zitten) van onder de 10 graden zijn minder zeldzaam dan het lijkt.
Je hebt gelijk dat de tijd waarin de band echt relevant is nogal beperkt is, maar het is wel de periode met de meeste ongevallen.
En met het voorkomen van een kleine blikschade heb je de investering van het laten vervangen van je banden er al uit (alleen weet je dat niet, omdat het dus juist niet gebeurd is).
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23585
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Autotopic (2)

Berichtdoor Marnix » 27 nov 2015 11:18

Precies. De extra kosten zitten hem vooral in de opslag. En ik zou iedereen die veel auto rijdt winterbanden aanraden. We doen het zelf niet omdat we beiden de auto niet gebruiken voor woon-werkverkeer dus we gebruiken hem alleen regelmatig in het weekend.... en dan zijn de keren dat je moet rijden als het vriest of er sneeuw te laag.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Autotopic (2)

Berichtdoor Chaya » 27 nov 2015 11:21

StillAwake schreef:De kostenpost valt (als je de wissel zelf uitvoert en de banden zelf in opslag hebt) nogal mee.

Marnix schreef:Precies. De extra kosten zitten hem vooral in de opslag. En ik zou iedereen die veel auto rijdt winterbanden aanraden. We doen het zelf niet omdat we beiden de auto niet gebruiken voor woon-werkverkeer dus we gebruiken hem alleen regelmatig in het weekend.... en dan zijn de keren dat je moet rijden als het vriest of er sneeuw te laag.

Ik kan zelf die banden niet verwisselen en ook niet opslaan, geen ruimte voor.
En ik kan me niet herinneren dat ik nieuwe banden moest laten aanbrengen, ik geloof 1 keer 2 voorbanden.
Ik rijd een auto niet tot de draad versleten op nl.
Marnix schreef:we beiden de auto niet gebruiken voor woon-werkverkeer dus we gebruiken hem alleen regelmatig in het weekend.... en dan zijn de keren dat je moet rijden als het vriest of er sneeuw te laag.

Ik dan wel en rijd vrijwel elke dag wel, maar toch valt het in de winter meestal wel mee. Als het erg bar en boos is neem ik het o.v., de benenwagen of bel mn werk af. :D
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7930
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Autotopic (2)

Berichtdoor StillAwake » 27 nov 2015 11:27

Chaya schreef:Ik dan wel en rijd vrijwel elke dag wel, maar toch valt het in de winter meestal wel mee. Als het erg bar en boos is neem ik het o.v., de benenwagen of bel mn werk af. :D

Da afbellen van mijn werk lijkt me ook beter dan winterbanden.
Ik denk alleen niet dat mijn werkgever daaraan meewerkt...
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7930
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Autotopic (2)

Berichtdoor StillAwake » 27 nov 2015 11:28

Marnix schreef:Precies. De extra kosten zitten hem vooral in de opslag. En ik zou iedereen die veel auto rijdt winterbanden aanraden. We doen het zelf niet omdat we beiden de auto niet gebruiken voor woon-werkverkeer dus we gebruiken hem alleen regelmatig in het weekend.... en dan zijn de keren dat je moet rijden als het vriest of er sneeuw te laag.

Je hebt al snel de ruimte om die banden ergens op te slaan, bij mij liggen ze in de kruipruimte.
Mijn broer heeft ze bij zijn schoonouders in de garage liggen.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
LeChat
Generaal
Generaal
Berichten: 4858
Lid geworden op: 27 jun 2005 22:18
Locatie: Zeeland
Contacteer:

Re: Autotopic (2)

Berichtdoor LeChat » 27 nov 2015 20:55

Bij mijn auto (van de zaak) gaan er wel altijd winterbanden onder, bij die van m'n man niet - dat is zeg maar ons boodschappenautootje en wordt alleen in/om de stad gebruikt, gaan we verder weg dan is dat altijd met mijn auto. Daarmee heb ik echt al wel profijt gehad van de winterbanden, met licht opgevroren wegdek, natte sneeuw e.d. heb je net ff meer grip/stabiliteit... en ik kan niet tegen die rechter in Zwolle zeggen 'sorry, ik kom niet want het is mij te glad', dus ook met minder prettig weer om te rijden mag ik op pad.

Sinds een week of 2 trouwens een nieuwe auto (mooi nog met 14% bijtelling): een Cactus. Bevalt tot nu toe prima.
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Yoshi

Re: Autotopic (2)

Berichtdoor Yoshi » 27 nov 2015 21:38

Een hele fijne auto weet ik uit ervaring. Inmiddels de 10.000 km gepasseerd.
Heel veel plezier er mee.


Terug naar “Algemene Zaken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 38 gasten