Autotopic (2)

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora.

Moderators: johannes1, Moderafo's

Gebruikersavatar
-Judith-
Luitenant
Luitenant
Berichten: 609
Lid geworden op: 15 apr 2010 22:31

Re: Autotopic (2)

Berichtdoor -Judith- » 30 dec 2012 17:52

1 op 23 moest echt haalbaar zijn,1 op 25 voor de hele zuinige rijders..

Faramir

Re: Autotopic (2)

Berichtdoor Faramir » 30 dec 2012 18:28

Het is een vrij recente auto en ook nog eens een lichte. Dan lijkt het mij toch ook dat hij zuinig moet kunnen zijn. Ik ben echter zelf niet zo'n zuinige rijder en dus bij mij valt het gebruik altijd tegen. Dat wat de boordcomputer aangeeft haal ik iig nooit.

Carpento
Luitenant
Luitenant
Berichten: 505
Lid geworden op: 12 aug 2004 12:26

Re: Autotopic (2)

Berichtdoor Carpento » 31 dec 2012 18:48

Een verschil van ruwweg 30% is wel erg veel ja, maar waar dat bij dit specifieke type aan kan liggen geen idee. Ik zou zeggen: misschien een elektronische storing waardoor te veel brandstof ingespoten wordt ? (noodloop, egr-klep die niet goed opent/sluit, luchtmassameter die niet helemaal lekker is ?) Mogelijkheden te over, maar die zouden met een goede computer wel uit te lezen moeten zijn.

Verder nooit plasjes onder de auto, of eventueel een vochtig motorblok ? Mocht je ergens een klein lekje hebben waardoor er diesel wegdrupt dan kan dat ook aantikken, al kan ik me niet voorstellen dat je dan zoveel kwijtraakt ;)

Gebruikersavatar
rai
Mineur
Mineur
Berichten: 214
Lid geworden op: 08 mar 2006 18:26

Re: Autotopic (2)

Berichtdoor rai » 01 jan 2013 18:33

Carpento schreef:Verder nooit plasjes onder de auto, of eventueel een vochtig motorblok ? Mocht je ergens een klein lekje hebben waardoor er diesel wegdrupt dan kan dat ook aantikken, al kan ik me niet voorstellen dat je dan zoveel kwijtraakt ;)


Daar kun je gelijk in hebben, het blijft een renault he ;)

liefie
Generaal
Generaal
Berichten: 5272
Lid geworden op: 16 nov 2004 10:32

Re: Autotopic (2)

Berichtdoor liefie » 01 jan 2013 22:04

kennis van ons had een nieuwe seat leon (diesel) hij zou 1 op 30 kunnen (volgens de fabriek)
Hij blijkt maar 1 op 16 te halen ook toen ze van de zomer naar Zuid Frankrijk reden.
Volgens de garagehouder is er met de auto niets mis... Maar ze hebben hem pas ingeruild voor een nieuwe Citroen DS3.

Carpento
Luitenant
Luitenant
Berichten: 505
Lid geworden op: 12 aug 2004 12:26

Re: Autotopic (2)

Berichtdoor Carpento » 02 jan 2013 09:59

Over dat van Franse auto's: ik ben er ook niet zo dol op, maar álles kan stuk natuurlijk ;)

Verder worden die verbruikscijfers op een compleet onrealistische manier gemeten (hier een linkje over de test zelf) met als achterliggende gedachte dat het overal identiek gemeten kan worden. Dat houdt in dat je makkelijker auto's kan vergelijken onderling maar heeft wel tot gevolg dat die cijfers nogal rooskleurig zijn, zeker in verhouding tot de werkelijkheid.

De testmethode is heel statisch, altijd dezelfde opeenvolging van toerentallen, etc. Er schijnen auto's te zijn die herkennen dat die test wordt gedaan en dan een aangepast motorprogramma draaien zodat de boel nog zuiniger werkt (maar dat gebeurt in de praktijk dus niet, daar gaan je leuke cijfertjes !)

Concreet: het beste wat je kunt doen is bij andere Twingo-bezitters informeren, liefst met dezelfde motorversie natuurlijk. Zoek anders een specifiek Renault-forum, een Twingo-forum, een clubsite, iets waar je dichter bij andere gebruikers zit :)

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Re: Autotopic (2)

Berichtdoor Boekenlezer » 26 jan 2013 16:01

Volgens een artikel in de huidige Autobild - ook gedeeltelijk op internet te zien - is een Kia Cee'd veel goedkoper om te hebben dan een Volkswagen Golf.
Ze halen er daar overigens wel een Kia bij - de Kia Cee'd 1.4 CVVT - die in Nederland niet te koop is. Vandaar ook de zo lage prijs. In Nederland is er alleen de 1.6 GDI, en dan blijkt het verschil met de Duitse prijzen lang niet meer zo groot. Zie meer hierover op de Duitse en Nederlandse website van Kia.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Re: Autotopic (2)

Berichtdoor Boekenlezer » 01 mar 2013 13:44

Als je je CD-collectie geschikt wilt maken voor de auto zonder CD-speler maar met USB-poort, dan zul je je CD's moeten rippen. In Windows 7 kan dat in Windows Media Player (WMP). Maar welke instellingen voor het rippen zijn dan het beste? Er zijn nogal wat keuze mogelijkheden in WMP.
Ik kan me voorstellen dat Windows Media Audio niet zo geschikt zal zijn voor in de auto.
Mp3 natuurlijk wel. Voor maximale kwaliteit stel je dan in op 320 kbps.
Er is echter ook een optie zonder kwaliteitsverlies, en wel wav. Kan dat ook uitgelezen worden in de auto? Of ben je echt alleen aangewezen op mp3?

Ik heb vandaag even zitten kijken hoe je erbij komt. Dat doe je door de volgende keuzes te maken in WMP:
    Organiseren -> Kies opties... -> tabblad Muziek rippen.
Dat laatste even ter informatie voor degenen die niet weten hoe dit in z'n werk gaat.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Re: Autotopic (2)

Berichtdoor Boekenlezer » 01 feb 2014 19:57

Ik dacht dat de Volkswagen Golf standaard geleverd werd met die mooie koplampen, die je op de onderstaande foto ziet. Ik zag echter steeds VW Golfs met andere koplamen, en daardoor dacht ik: Hmm, zeker een goedkope en zo zuinig mogelijke Bluemotion-versie. Ik zag immers nooit foto's van VW Golfs met andere koplampen. Maar toen ik eens bij een VW-dealer ging kijken, kreeg ik toch een wat ander vermoeden.
'k Heb net eens even zitten kijken op de VW-website, en toen ontdekte ik wat ik al vermoedde: dat het om een optie gaat, die geld kost. En niet eens zo weinig ook. De optie heet Xenon verlichting inclusief bochtenverlichting, en kost € 1.491,-. Maar ja, het draagt wel bij aan een geheel volwaardige uitstraling van je VW Golf, en dat is ook wat waard.

Afbeelding

Ik zat net eens een Golf samen te stellen op de website van Volkswagen, die me wel leuk lijkt. Standaard is de Highline 1.4 TSI ACT € 28.051,-, maar onder de streep kwam ik uit op € 34.620,-. Dat is dan wel inclusief kosten rijklaarmaken. Die fraaiere koplampen waren daarbij nog de duurste optie. Met zaken als een DSG-automaat en leren bekleding zou je de prijs nog flink verder op kunnen stuwen.

Ook opmerkelijk: volgens de website van Volkswagen is de VW Jetta alleen nog maar als Hybride leverbaar. Hmm, dat moet je ook maar net willen. Ik kan het nog niet opmaken uit de database van Autoweek, maar misschien loopt die een beetje achter.
Hier een video: http://www.autoweek.nl/video/3150/rij-i ... tta-hybrid
De keuze tussen een Toyota Pruis of deze zou voor mij overigens niet moeilijk zijn. Van die Pruis ben ik niet zo gecharmeerd.
In Duitsland is er zo te zien meer te kiezen, als ik op de Duitse website van Volkswagen afga.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7930
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Autotopic (2)

Berichtdoor StillAwake » 03 feb 2014 12:09

-Judith- schreef:1 op 23 moest echt haalbaar zijn,1 op 25 voor de hele zuinige rijders..

Ja, als je continue 80 rijdt in de hoogste versnelling en met wind mee!
De opgegeven verbruikscijfers waar fabrikanten mee schermen zijn echt niet te halen...
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7930
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Autotopic (2)

Berichtdoor StillAwake » 03 feb 2014 12:12

Faramir schreef:Auto's uit het B segment worden jaar na jaar beter en komen steeds dichter tegen het c segment aan. Dat is al jaren aan de gang. Voor de rest heb ik niet zo'n hoge pet op van de VAG auto's (VW, Audi, Seat, Skoda) terwijl die terecht maar ook onterecht vaan bejubeld worden door Autoweek.

Ik rij sinds een paar weken Audi, en moet zeggen dat ik nog nooit zo'n prettig rijdende auto heb gehad.
Vooralsnog kan ik dus niet tegenspreken dat VAG een goede auto op de markt zet.
Wel zijn ze vaak zwaar ten opzichte van de concurrenten...
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Faramir

Re: Autotopic (2)

Berichtdoor Faramir » 03 feb 2014 12:16

Ik heb het niet zo op Volkswagen.

Zo'n beetje alles wat je ziet is een optie. Zo ook met die koplampen dus, een kleine 1500 euro. Volgens mij kon mijn vader zijn Mercedes B voor 100 euro meer compleet met leer laten bekleden (stoelen, bank, zijpanelen) door de Mercedes dealer.

Zelf rijd ik Japans (Mazda 3 op dit moment), dan heb je voor het basisbedrag in ieder geval een redelijk aangeklede auto in tegenstelling tot bij Volkswagen.

En dan bij alle merken en dealers kosten rijklaar maken...... alsof zo'n auto niet al rijklaar geleverd wordt vanuit de fabriek. Belachelijk, dat zou het eerste zijn wat ik eraf onderhandel en anders hoef ik het ding niet.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7930
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Autotopic (2)

Berichtdoor StillAwake » 03 feb 2014 12:21

Faramir schreef:Ik heb het niet zo op Volkswagen.

Zo'n beetje alles wat je ziet is een optie. Zo ook met die koplampen dus, een kleine 1500 euro. Volgens mij kon mijn vader zijn Mercedes B voor 100 euro meer compleet met leer laten bekleden (stoelen, bank, zijpanelen) door de Mercedes dealer.

Zelf rijd ik Japans (Mazda 3 op dit moment), dan heb je voor het basisbedrag in ieder geval een redelijk aangeklede auto in tegenstelling tot bij Volkswagen.

En dan bij alle merken en dealers kosten rijklaar maken...... alsof zo'n auto niet al rijklaar geleverd wordt vanuit de fabriek. Belachelijk, dat zou het eerste zijn wat ik eraf onderhandel en anders hoef ik het ding niet.

Nadelen van Japanse auto's zijn de kosten voor onderdelen, het feit dat veel dingen vaak tegelijk stuk gaan, en het feit dat vooral voor langere personen het vrijwel onmogelijk is een goede zitpositie te vinden (heb ervaring met zowel Mazda al Mitsubishi).
Aangezien ik toch tweedehands auto's koop hoef ik die extra opties nooit zelf te betalen, aangezien mijn voorganger dat al heeft gedaan ;-)
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Re: Autotopic (2)

Berichtdoor Boekenlezer » 04 feb 2014 21:23

StillAwake schreef:Ik rij sinds een paar weken Audi, en moet zeggen dat ik nog nooit zo'n prettig rijdende auto heb gehad.
Vooralsnog kan ik dus niet tegenspreken dat VAG een goede auto op de markt zet.
Wel zijn ze vaak zwaar ten opzichte van de concurrenten...

Dat laatste valt wel mee. Dat is meer een euvel van Opel.

De Audi A3 Limousine vind ik wel een mooie auto, maar ik kom op van die enorm hoge prijzen uit, als ik er eens eentje ga samenstellen op de website van Audi. €39.000,- (1.4 TSI COD) of € 42.500,- (1.8 TSI) zijn toch wel enorme sommen geld, die ik niet zomaar even 1-2-3 opspaar. (Naast de overweging dat ik het liefst altijd fiets, en de auto er puur bij heb voor slecht weer en lange afstanden. Dus ja, hoe zinnig het dan is om zulke bedragen te spenderen...?)
Vandaar dat ik dan ga denken: voor hetzelfde bedrag of iets minder heb je een Volvo S60, en dat ziet eruit als meer auto voor hetzelfde geld.
Het leuke aan de Volvo S60 is ook, dat bijna iedereen een V60 kiest, dus rijd je iets redelijk unieks.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7930
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Autotopic (2)

Berichtdoor StillAwake » 05 feb 2014 09:17

StillAwake schreef:Ik rij sinds een paar weken Audi, en moet zeggen dat ik nog nooit zo'n prettig rijdende auto heb gehad.
Vooralsnog kan ik dus niet tegenspreken dat VAG een goede auto op de markt zet.
Wel zijn ze vaak zwaar ten opzichte van de concurrenten...

Boekenlezer schreef:Dat laatste valt wel mee. Dat is meer een euvel van Opel.

De Audi A3 Limousine vind ik wel een mooie auto, maar ik kom op van die enorm hoge prijzen uit, als ik er eens eentje ga samenstellen op de website van Audi. €39.000,- (1.4 TSI COD) of € 42.500,- (1.8 TSI) zijn toch wel enorme sommen geld, die ik niet zomaar even 1-2-3 opspaar. (Naast de overweging dat ik het liefst altijd fiets, en de auto er puur bij heb voor slecht weer en lange afstanden. Dus ja, hoe zinnig het dan is om zulke bedragen te spenderen...?)
Vandaar dat ik dan ga denken: voor hetzelfde bedrag of iets minder heb je een Volvo S60, en dat ziet eruit als meer auto voor hetzelfde geld.
Het leuke aan de Volvo S60 is ook, dat bijna iedereen een V60 kiest, dus rijd je iets redelijk unieks.

Bij nieuwe auto's klopt dat.
Ik ben sinds begin dit jaar in het bezit van een Audi A6 2.4l V6 (bj 2007), welke indertijd een nieuwprijs had van
€78.000,-. Deze wagen (met ongeveer een ton op de teller) staat nu in de boeken voor om en nabij de €20.000,-. Voor mij een bedrag wat nog wél op te hoesten is.
En de algehele bouwkwaliteit is op geen enkele manier te vergelijken met die van een Japanse auto.
Enige probleem is dat het ding zuipt als een hooligan...
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.


Terug naar “Algemene Zaken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 84 gasten