Autotopic (2)

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora.

Moderators: johannes1, Moderafo's

Faramir

Re: Autotopic (2)

Berichtdoor Faramir » 14 dec 2012 21:10

Auto's uit het B segment worden jaar na jaar beter en komen steeds dichter tegen het c segment aan. Dat is al jaren aan de gang. Voor de rest heb ik niet zo'n hoge pet op van de VAG auto's (VW, Audi, Seat, Skoda) terwijl die terecht maar ook onterecht vaan bejubeld worden door Autoweek.

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Re: Autotopic (2)

Berichtdoor Boekenlezer » 14 dec 2012 21:50

Nou staan de ontwikkelingen in het C-segment natuurlijk ook niet stil. Ook daar worden de auto's natuurlijk steeds beter.

Die nieuwe Renault Clio vind ik een erg mooi model. Volgende week zal hij vergeleken worden met de Volkswagen Polo, Opel Corsa en de Peugeot 208.

Een enorm nadeel van de nieuwe Clio vind ik het gemis van een CD-speler. Als ik een autorit maak, heb ik vaak een CD mee, die ik onderweg beluister. Vandaar ook mijn interesse in het geluidsniveau. Maar bij de nieuwe Clio kan ik die dus gewoon niet meer kwijt! Wat nu? Moet ik al mijn CD's dan overzetten op iPod o.i.d.? Zit ik niet op te wachten, want dat zal wel een enorm werk zijn. Of is er een oplossing in de vorm van een CD-speler die aangesloten kan worden op de USB-poort?
Als dit de trend gaat worden voor alle auto's, kom ik dus wel met een probleem te zitten!
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Faramir

Re: Autotopic (2)

Berichtdoor Faramir » 14 dec 2012 22:06

Er zal ongetwijfeld een oplossing zijn. In het uiterste geval zal er altijd nog een cd wisselaar geplaatst kunnen worden op de de aux ingang van de autoradio aan de achterzijde. De wisselaar ligt dan in het dashboard kastje of zit onder de hoedenplank oid.

In de vakantie heb ik een paar dagen een nieuwe Polo gehuurd maar was er niet echt van onder de indruk. Het is gewoon een kleine Golf. Mijn vader heeft een nieuwe Golf maar als ik zie hoe kaal die standaard geleverd wordt (hij heeft wel zo'n actie pakket genomen) en dat vergelijk met mijn Mazda 3 die standaard erg ruim in de snufjes zit en zeker niet minder rijd en voelt vind ik dat je er bij VW erg karig vanaf komt voor je geld.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Autotopic (2)

Berichtdoor Mortlach » 14 dec 2012 23:29

Boekenlezer schreef:Wat nu? Moet ik al mijn CD's dan overzetten op iPod o.i.d.? Zit ik niet op te wachten, want dat zal wel een enorm werk zijn. Of is er een oplossing in de vorm van een CD-speler die aangesloten kan worden op de USB-poort?
Als dit de trend gaat worden voor alle auto's, kom ik dus wel met een probleem te zitten!


Zo veel werk is dat overzetten tegenwoordig ook weer niet hoor, en ja, ik vrees dat je er toch aan zult moeten geloven. Schijfjes zijn gewoon niet echt meer van deze tijd. Alles gaat op stickies...
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Re: Autotopic (2)

Berichtdoor Boekenlezer » 15 dec 2012 11:56

Mortlach schreef:Zo veel werk is dat overzetten tegenwoordig ook weer niet hoor...

Ook niet voor ruim 500 CD's? Alleen als ik al denk aan het in- en uitladen van ál die schrijfjes in de CD-lade van mijn computer... Dat wordt dan weer minstens een dag zitten, vrees ik.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Autotopic (2)

Berichtdoor Mortlach » 15 dec 2012 14:15

Boekenlezer schreef:Ook niet voor ruim 500 CD's? Alleen als ik al denk aan het in- en uitladen van ál die schrijfjes in de CD-lade van mijn computer... Dat wordt dan weer minstens een dag zitten, vrees ik.


Dat moet je ook niet in 1 dag willen doen, trouwens, je cd-drive zal na een cdtje of 10 oververhit raken en dat komt de overzetting niet ten goede. Dus gewoon een klein stapeltje cdtjes per keer, terwijl je zit te refowebben ofzo. Met het juiste programma hoef je verder niets te doen, geen titeltjes invullen of niets.

Ja, het is eventjes wat werk, maar een cdtje overzetten kost per stuk niet meer dan een minuutje of 2. (vandaar ook die oververhitting). En als het eenmaal is gebeurd, vraag je je af hoe je het ooit zonder MP3's hebt gedaan :-) (net als toen je van de langspeelplaat naar het bandje ging...)

Je kunt natuurlijk ook proberen de cd's te downloaden, dan heb je alles in één keer goed. En omdat je de fysieke cd toch al een keer hebt gekocht, heeft de artiest en de platenmaatschappij haar royalties toch al gehad, dus zelfs daar hoef je je dan geen zorgen om te maken. En op de juiste sites is echt alles te vinden. goed, 500 x 700 MB downloaden gebeurt ook niet ineens, maar je hebt dus verschillende mogelijkheden.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Re: Autotopic (2)

Berichtdoor Boekenlezer » 15 dec 2012 18:36

Ik hoop dat er toch ook andere oplossingen zijn.
Gisteren bekeek ik een video, waarin de Peugeot 208 aan bod kwam. Die heeft ook geen CD-speler, maar er zijn wel opties die het mogelijk maken, heb ik begrepen. Mogelijk heeft Renault ook zoiets?

Vandaag ben ik eens auto's gaan kijken. Is altijd leuk. Heb ik in het verleden al zo vaak gedaan. Ik ben bij de Volkswagen-dealer, en de Kia-dealer geweest.
Ik ben eens in de Volkswagen Golf gaan zitten. En da's helemaal geen verkeerde auto. Wil je mooie bekleding hebben, dan zul je wel de Highline moeten hebben. In het verleden kon je in auto's vaak van die mooie velours bekleding krijgen, maar dat zie ik eigenlijk nooit meer. Is het geen leer, dan is het vaak van die harde stoffen bekleding. Alleen in de Golf Highline is dat anders.
De Volkswagen Jetta brengt echt dat gevoel op mij over van een lekkere grote limousine. Vergeleken met de nieuwste Golf is 'ie natuurlijk ietsje ouder, maar dat zijn accentverschillen in mijn beleving. Misschien zijn de deurgrepen wat goedkoop.
Ik ben ook eens in een Kia C'eed gaan zitten. Volgens de autobladen is dat flink minder dan de nieuwste Golf, en daar zouden ze rustig de gevraagde duizenden euro's extra voor over hebben. Sorry hoor, maar dan meet je het wel héél erg breed uit. Als ik in de Kia ga zitten merk ik geen enorm verschil. Ja, het is een andere auto, dus dan zijn de vormen wat anders. Logisch! Maar dat het minder is? Nee, dat zal ik niet direct gaan zeggen. De Kia C'eed is net zo goed een auto met een heel netjes interieur.

Ik heb nog gevraagd of je in een Kia C'eed stationwagon een fiets achterin kwijt kan. Dat wist de verkoper niet, maar hij dacht van niet. In een Skoda Octavia stationwagon lukt dat namelijk wel, maar die is dan ook een slag groter.
Lijkt me in bepaalde gevallen toch wel erg handig om je fiets zo mee te kunnen nemen in je auto.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Carpento
Luitenant
Luitenant
Berichten: 505
Lid geworden op: 12 aug 2004 12:26

Re: Autotopic (2)

Berichtdoor Carpento » 17 dec 2012 20:39

Mortlach schreef:Met het juiste programma hoef je verder niets te doen, geen titeltjes invullen of niets.


Dat zal met het zoveelste album van Coldplay, de Beetles of Jan Smit vast wel werken maar met een wat minder bekend werk van een-willekeurige-organist-in-de-marge ben ik benieuwd hoe je 'juiste programma' zich redt. Míj is dat niet gelukt bij het digitaliseren van m'n collectie.

Nu ben ik een beetje overdreven kritisch, maar er zijn genoeg CD's die je in geen enkele database terugvindt, en dan kan Mp3Tag nóg zo goed zijn, je bent er toch wel even zoet mee.

[Off-topic]
Heb m'n hele muziekcollectie (571 CD's) digitaal, inclusief 300x300 pixels frontcover, voor zover bekend de artiesten (inclusief bespeelde instrumenten, bij orgels ook maker en locatie van het orgel), componisten (met voornaam) en jaar van uitgifte. Vertel me waar ik zo'n programma vind en ik schaf het met plezier aan.

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Re: Autotopic (2)

Berichtdoor Boekenlezer » 24 dec 2012 22:25

Ik ben vandaag eens in de nieuwe Renault Clio gezeten. Als ik erbij sta, komt hij op mij over als een auto van best wel behoorlijke omvang. En ik vind het ook een mooie auto. De mooiste in het B-segment wat mij betreft.
Dat tabletachtige middengedeelte voelt nogal onwennig voor mij. Dus er is zeker wat bij deze auto waar ik nog aan moet wennen.
Het grootste pijnpunt is het gemis van de CD-speler. Ik heb aan een verkoper gevraagd of daar een oplossing voor is. Renault heeft er niks voor, heb ik begrepen. Dus geen extra bij te bestellen CD-speler. (Kan bij de Peugeot 208 wel, volgens Autoweek.) Ik vind Renault op dit punt wel erg radicaal, hoor! Bij een eveneens nieuwe auto als de Volkswagen Golf VII kun je zeer zeker wel aan een CD-speler komen. Misschien niet met een gleuf in het dashboard. Ik meen gezien te hebben dat die dan in het dashboardkastje zit. Maar je hèbt er dan tenmiste een.

In de Autoweek-test doet de Volkswagen Polo 1.2 TSI het, vergeleken met de rest, niet geweldig in de geluidsmeting. Op 120 km/u is hij met 71 dB degene die de meeste decibellen maakt!
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Gebruikersavatar
rai
Mineur
Mineur
Berichten: 214
Lid geworden op: 08 mar 2006 18:26

Re: Autotopic (2)

Berichtdoor rai » 28 dec 2012 19:49

http://www.autoweek.nl/nieuws/21707/toyota-in-2012-weer-grootste


Zoals de kaarten er nu voor liggen zal Toyota het jaar afsluiten als ’s werelds grootste autofabrikant. Daarmee pakken de Japanners de beker terug van General Motors, dat in 2011 de meeste auto’s wist te slijten.


Toyota zal dit jaar naar verwachting 9,7 miljoen auto’s verkopen en dat is genoeg om General Motors af te troeven als de grootste autobouwer ter wereld. De verkoopstijging van 22 procent is best opmerkelijk, gezien de tegenslagen die Toyota ten deel vielen in de vorm van negatieve publiciteit rondom grootscheepse terugroepacties, boetes en het feit dat Chinezen opeens geen trek meer hadden in Japanse waar. Het aantal van 9,7 miljoen voertuigen is overigens inclusief Daihatsu en Hino. Zonder die twee merken komt Toyota, inclusief Lexus, uit op 8,68 miljoen verkochte auto’s. Vooral in de VS en op de thuismarkt boerde het concern goed.


Toch knap van toyota.

Gebruikersavatar
-Judith-
Luitenant
Luitenant
Berichten: 609
Lid geworden op: 15 apr 2010 22:31

Re: Autotopic (2)

Berichtdoor -Judith- » 29 dec 2012 20:30

Zijn er hier meer mensen die Renault Twingo (diesel) rijden? Wij hebben er één van 11-2011, maar hij zuipt diesel...En nu waren we benieuwd of dat normaal is bij Twingo's..
De garage blijft bij hoog en laag volhouden dat het normaal is, en aan onze rijstijl ligt, maar we rijden 2 auto's, en de andere auto is toch echt wel zuinig!

Gebruikersavatar
LeChat
Generaal
Generaal
Berichten: 4858
Lid geworden op: 27 jun 2005 22:18
Locatie: Zeeland
Contacteer:

Re: Autotopic (2)

Berichtdoor LeChat » 29 dec 2012 20:35

Als ik hier kijk: http://www.twingoclub.nl/forum/viewtopi ... &start=300 zouden ze toch niet zo moeten zuipen, geloof ik...
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Gebruikersavatar
rai
Mineur
Mineur
Berichten: 214
Lid geworden op: 08 mar 2006 18:26

Re: Autotopic (2)

Berichtdoor rai » 30 dec 2012 13:07

-Judith- schreef:Zijn er hier meer mensen die Renault Twingo (diesel) rijden? Wij hebben er één van 11-2011, maar hij zuipt diesel...En nu waren we benieuwd of dat normaal is bij Twingo's..
De garage blijft bij hoog en laag volhouden dat het normaal is, en aan onze rijstijl ligt, maar we rijden 2 auto's, en de andere auto is toch echt wel zuinig!



Tja, je kunt 2 auto's niet echt met elkaar vergelijken, tenzij het dezelfde merk/type is. Wat is de andere auto voor merk?

Gebruikersavatar
-Judith-
Luitenant
Luitenant
Berichten: 609
Lid geworden op: 15 apr 2010 22:31

Re: Autotopic (2)

Berichtdoor -Judith- » 30 dec 2012 13:45

Nou, het verbruik zit momenteel tussen de één op 16-20! En dan rijden we netjes!
De ander is een mercedes, ik snap dat dat niet te vergelijken is, maar bedoelde het meer om an te geven dar het met de mercedes welprima gaat!
De grote verschillenn in verbruik vinden we ook vreemd, omdat het vooral snelweg-kilometers zijn en de auto altijd op cruisecontrol staat, o dezelfde snelheid!

Carpento
Luitenant
Luitenant
Berichten: 505
Lid geworden op: 12 aug 2004 12:26

Re: Autotopic (2)

Berichtdoor Carpento » 30 dec 2012 14:19

Judith, wat is de fabrieksopgave qua verbruik ? Hou er rekening mee dat je die zelden of nooit haalt, of er maar in de buurt komt. Twee verschillende auto's vergelijken werkt inderdaad niet, een kleiner autootje met een kleinere motor moet voor diezelfde snelheid misschien wel veel harder werken dan een zwaardere auto met een dito motor ;)


Terug naar “Algemene Zaken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten