Moderators: johannes1, Moderafo's
Boekenlezer schreef:Soms zijn er van die auto's, die zó mooi zijn, dat het gewoon jammer is als dat model vervangen wordt. De opvolger van zo'n model is over het algemeen geen vooruitgang qua design. Maar ja, er móét nu eenmaal weer een nieuw model komen, met een ander uiterlijk. Hoe desastreus dat esthetisch gezien wellicht wezen mag...
Voorbeelden?
De BMW 7-serie die er van 1986 tot 1994 was. De modellen die erna kwamen vond ik nooit mooier. Vooral het huidige model van nu vind ik wel een erg anonieme auto, een saai ontwerp.
Of de BMW 5-serie die er van 1988 tot 1995 was. Onvervangbaar mooi.
Of de BMW 3-serie die er van 1998 tot 2001 was. Ja, dat is helemaal schandalig, want toen meenden ze dat model een facelift te moeten geven! Wat een onzin!
De overgang van de Mercedes-Benz E-klasse van 2002-2009 naar het huidige model was ook bepaald geen vooruitgang! Van een mooi rond design, naar een lelijk hoekig hok!
Een model waarmee dat momenteel het geval is, is de Audi A4. Of eigenlijk ben ik al te laat hiermee, want ook daar hebben ze niet met hun handen van het design af kunnen blijven. De wagen was per slot van rekening alweer 4 jaar in de verkoop!
En er wordt alweer gerept over een geheel nieuw model. In hoeverre dat een verbetering wordt, moeten we maar afwachten.
Ik begrijp dat je als fabrikant niet in oude techniek kunt blijven hangen. Maar een beetje goed nadenken waardoor je iets moois vervangt zou wel eens wat meer aandacht mogen krijgen. Vervangen omdat het nu eenmaal wet is, omdat er vernieuwd moet worden, is te kort door de bocht.
http://media.autoweek.nl/m/m1by0stbcvvb_800.jpg
BMW 7-serie 1986-1994
http://media.autoweek.nl/m/m1fyhivb8udc_800.jpg
BMW 5-serie 1988-1995
http://media.autoweek.nl/m/m1fyhdrb5jm0_800.jpg
BMW 3-serie 1998-2001
http://media.autoweek.nl/m/m1by0r8b7ksg_800.jpg
Mercedes-Benz E-klasse 2002-2009
http://media.autoweek.nl/m/m1cyj34biud4_800.jpg
De Audi A4, zoals hij tot voor kort was...
Carpento schreef:In het kader van 'wie is hier nu kort door de bocht': ontwerpen van auto's wisselen snel, dat wil de consument ook, want als je een nieuwere auto hebt als je buurman moet 'ie er ook nieuwer uitzien. Na een tijdje is men uitgekeken op een ontwerp, en dan komt er wat nieuws. Zo werkt het nu eenmaal. Dat JIJ dat jammer vindt is ergens wel te begrijpen, maar je kunt ook gewoon wennen aan wat nieuws
En ja, dat de huidige BMW 7 wat saaier is, dat komt juist omdat het vorige model veel te uitgesproken was, en dat pruimden de potentiele eigenaars niet, dat segment is wat conservatiever (maar wel gevoelig voor status, zie wat ik hierboven al zei ) Het is ook geen wonder dat de huidige 5-serie conservatiever is dan de vorige. BMW heeft zich met die gedurfde ontwerpen wel een beetje verslikt.
En please. Laat die Audi eens iets compleet nieuws wezen. Iets verfrissends, en niet weer de zoveelste Audi A6 die onder het kopieerapparaat gelegen heeft (desgewenst iets vergroot, de A8, iets verkleind de A4, uitgestrekt, de A7, platgeslagen, de A5) Audi is op een afschuwelijke manier eenheidsworst. Brr.
Boekenlezer schreef:En wat je voor de huidige Golf betaalt is ook niet verwaarloosbaar te noemen. Als je wilt, kun je er een voor € 18.790,- kopen. Als ik een versie samenstel naar persoonlijke smaak - 1.4 TSI van 122 pk, beetje luxe uitrusting - kom ik boven de € 25.000,- uit. Als je dat even omrekent in guldens, zijn dat bedragen waar je in het verleden met ontzag tegenop keek! Je zat dan in een behoorlijk luxe klasse!
Boekenlezer schreef:Maar als je zoveel betaalt, voor een auto die onderhand groter en zwaarder is dan de voormalige modellen van een klasse hoger, wil je dan ook niet een echte sedan? De ultieme vorm van de èchte auto? Of neem je dan nog steeds genoegen met zo'n carrosserievorm, die in feite zegt: 'Dit is een kleine auto.'?
Boekenlezer schreef:Maar als je zoveel betaalt, voor een auto die onderhand groter en zwaarder is dan de voormalige modellen van een klasse hoger, wil je dan ook niet een echte sedan? De ultieme vorm van de èchte auto? Of neem je dan nog steeds genoegen met zo'n carrosserievorm, die in feite zegt: 'Dit is een kleine auto.'?
Carpento schreef:Kun je me eens uitleggen wat een sedan maakt tot de 'ultieme vorm van de èchte auto' ? Traditiegetrouw wordt de sedan namelijk in Nederland slécht verkocht en ik kan ook niet zeggen dat sedans zou zo sierlijk of praktisch zouden zijn.
Ik bedoel, met de veelal aflopende daklijn zit je in de knel met je hoofdruimte, bagageruimte is beperkter, en bovendien rijd je dan ook nog eens je rondjes in een model wat voor geen meter op de markt ligt.
Ben benieuwd naar je argumenten
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 98 gasten