Autotopic (2)

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora.

Moderators: johannes1, Moderafo's

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Autotopic (2)

Berichtdoor Evelien » 07 jun 2011 15:45

Flavius schreef:Overigens heb ik ook nog geen inhoudelijk repliek van je gehad. Het enige dat ik van jou naar mij toe lees zijn veroordelingen...


Flavius schreef:Omdat je [waarschijnlijk] onnodig links rijdt!? Mijn grootste ergernis! Mocht je echter nodig links rijden, rijd je dan wel >120km/h [met inhalen]? Nog zo'n ergernis


Duidelijk toch? (is toch een veroordeling).

Maar moet ik een antwoord geven?

Flavius
Sergeant
Sergeant
Berichten: 370
Lid geworden op: 31 dec 2008 10:52

Re: Autotopic (2)

Berichtdoor Flavius » 07 jun 2011 16:08

RogierV schreef:Tjah zou wat zijn he, energie probleem opgelost=grotendeels voedselprobleem opgelost=weer ietsjes minder narigheid.

Maar die apen van Shell hebben al jaren technologische innovaties in die richting, gekaapt gepatenteerd en in de mottenballen gezet.
Zelfde met waterstofmotoren kunnen volgende maand van de lopende band als ze willen. (natuurlijk eerst tankstations aanpassen etc etc)

Nee ik kijk hier naar uit en hoop het nog mee te maken.
Dat vind ik ook zo jammer. Ik ben redelijk kapitalistisch [alsin: vrije markt] ingesteld, maar het bedroeft mij dat er bedrijven zijn die niet vooruit willen [opzettelijk] omdat ze bang zijn om inkomsten te verliezen. Ik kan het mij best voorstellen, maar dat is natuurlijk een verkeerde instelling!

Wat momenteel, volgens mij, ook nadelig is, is dat de nieuwe ontwikkeling nog geen grote actieradius hebben waardoor het eigenlijk niet interessant is voor de consument. Dat zie je bijvoorbeeld heel goed bij auto's die volledig elektrisch [en enorm vervuilend] zijn.

Mercedes heeft wat dat betreft goede modellen, met auto's [C250 CDI (204PK/500NM), B-label (CO2: 125g/km)] met een gemiddelde actieradius van 1375km met één tank [66 liter]! Moet je nagaan als je met zo'n auto op wintersport gaat in Oostenrijk/Zwitserland/Italië [~900-1000km], dan lijkt me >1400km best haalbaar [waarschijnlijk nog geen 140 euro om heen en weer te rijden :mrgreen: ]. Overigens doen de BMW 320d en de Audi A4 2.0TDIe daar ook niet voor onder [maar ze hebben wel (veel) minder vermogen dan de Mercedes C250]. Maar volgens mij begin ik nu een beetje tegen mezelf te praten... :P

Evelien schreef:Duidelijk toch? (is toch een veroordeling).
Nee Evelien, dat zie ik niet als veroordeling en waarom niet:

Ik schreef: Omdat je waarschijnlijk onnodig links rijdt !? Mocht je echter nodig links rijden, rijd je dan wel met >120km/h [met inhalen]?

Ik lees nergens een veroordeling. Ik lees wel een aantal vragen ter opheldering...
"The purpose of medicine is to relieve suffering; of religion to explain suffering or to help us accept it."

RogierV
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1212
Lid geworden op: 11 mei 2011 10:38

Re: Autotopic (2)

Berichtdoor RogierV » 07 jun 2011 16:19

Dat vind ik ook zo jammer. Ik ben redelijk kapitalistisch [alsin: vrije markt] ingesteld, maar het bedroeft mij dat er bedrijven zijn die niet vooruit willen [opzettelijk] omdat ze bang zijn om inkomsten te verliezen. Ik kan het mij best voorstellen, maar dat is natuurlijk een verkeerde instelling!


Het is gewoon crimineel dat is wat het is. Lijkt me veel fijner als we later geen geld meer nodig hebben persoonlijk.
Bratskikh, narudov soyuz vekovoy!

Gebruikersavatar
Napoleon
Moderator
Berichten: 2422
Lid geworden op: 12 sep 2002 17:18

Re: Autotopic (2)

Berichtdoor Napoleon » 07 jun 2011 18:01

Flavius schreef:Het gaat er niet om wat jij rijdt, maar met hoeveel je inhaalt. Als de persoon die jij inhaalt 119km/h vind ik het écht asociaal om met 120km/h in te gaan halen. Soms rijd ik weleens op m'n gemakje á 110-120km/h, maar als ik ga inhalen trek ik even op om vlot in te halen. Maar meestal rijd ik al hard genoeg om rap in te halen. :mrgreen:


Als iemand twee km/h langzamer rijdt dan ik, dan haal ik sowieso niet in, dat vind ik zo onzinnig, ik blijf er dan lekker achter rijden. Pas als de voor mij rijdende auto veel langzamer rijdt dan ik, ga ik inhalen. die twee km/h maken op de totale rijtijd weinig uit. Dus ja, tussen mij het het door mij gepasseerde voertuig zit altijd wel 10-20 km/h verschil. Overigens kun je er ook voor kiezen je iets minder te ergeren aan medeweggebruikers die niet helemaal zo rijden zoals jij graag zou willen, dat rijdt veel ontspannener. gewoon je radio iets harder, en lekker meezingen :)
Verder, verder,
altijd maar vooruit
van stad naar stad,
van oost naar west,
van noord naar zuid

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3923
Lid geworden op: 11 sep 2002 12:28

Re: Autotopic (2)

Berichtdoor TheKeimpe » 08 jun 2011 07:22

Mensen hou mijn :) topic even gezellig alstublieft!

Over het afremmen: vanaf de snelweg kun je werkelijk nog 1 km uitrijden, in de hoogste versnelling. Ik kan mij werkelijk geen plek in Nederland voorstellen waar je vanaf het moment dat je op de uitvoegstrook rijdt (eerder mag je niet afremmen!) binnen 1 km niet stil hoeft te staan of sterk moet remmen. Kortom, vanaf de snelweg kun je gewoon in de versnelling uitrijden.
Wat is er mis met het nieuwe rijden. Als ik de reacties lees snap ik bij sommigen de problemen wel, die willen opgefokt scheuren. Het nieuwe rijden is heerlijk ontspannend, hoofdgedachte: doe gewoon relaxed.
En nee, ik heb het niet op rijles geleerd, het is vooral een kwestie van mentaliteit.

Flavius
Sergeant
Sergeant
Berichten: 370
Lid geworden op: 31 dec 2008 10:52

Re: Autotopic (2)

Berichtdoor Flavius » 08 jun 2011 08:19

TheKeimpe schreef:Mensen hou mijn :) topic even gezellig alstublieft!

Over het afremmen: vanaf de snelweg kun je werkelijk nog 1 km uitrijden, in de hoogste versnelling. Ik kan mij werkelijk geen plek in Nederland voorstellen waar je vanaf het moment dat je op de uitvoegstrook rijdt (eerder mag je niet afremmen!) binnen 1 km niet stil hoeft te staan of sterk moet remmen. Kortom, vanaf de snelweg kun je gewoon in de versnelling uitrijden.
Wat is er mis met het nieuwe rijden. Als ik de reacties lees snap ik bij sommigen de problemen wel, die willen opgefokt scheuren. Het nieuwe rijden is heerlijk ontspannend, hoofdgedachte: doe gewoon relaxed.
En nee, ik heb het niet op rijles geleerd, het is vooral een kwestie van mentaliteit.
Wat is er opgefokt aan om lekker vlot door te willen rijden? :-k
"The purpose of medicine is to relieve suffering; of religion to explain suffering or to help us accept it."

Gebruikersavatar
schaapje
Generaal
Generaal
Berichten: 4536
Lid geworden op: 28 dec 2010 12:08

Re: Autotopic (2)

Berichtdoor schaapje » 08 jun 2011 08:30

quote="Flavius"Wat is er opgefokt aan om lekker vlot door te willen rijden? :


Dat lekker vlot door rijden gaat meestal niet op Nederlandse snelwegen, dus dan wordt
je vanzelf opgefokt :lol:

Je kan beter relaxen en lekker ontspannen 5 min. later aankomen :D
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

Flavius
Sergeant
Sergeant
Berichten: 370
Lid geworden op: 31 dec 2008 10:52

Re: Autotopic (2)

Berichtdoor Flavius » 08 jun 2011 09:06

schaapje schreef:Dat lekker vlot door rijden gaat meestal niet op Nederlandse snelwegen, dus dan wordt je vanzelf opgefokt :lol:

Je kan beter relaxen en lekker ontspannen 5 min. later aankomen :D
Ik rijd zelden tijdens spitsuren, dus ik kan wel vlot rijden zonder opgefokt te worden en heerlijk relaxed en ontspannen 10-20 minuten eerder aankomen - en in België weet men gelukkig ook nog hoe je lekker vlot kunt rijden. :D

Maar voor tijdens de spits heb je gelijk hoor. :)
"The purpose of medicine is to relieve suffering; of religion to explain suffering or to help us accept it."

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Autotopic (2)

Berichtdoor Evelien » 08 jun 2011 09:19

In Belgie? in welke streek als ik vragen mag?

Mijn man werkt 1 dag in de week in Belgie maar staat meer in de file in Belgie dan in Nederland. Pas nog ruim 1,5-2 uur vast gestaan bij Antwerpen. Is gewoon niet te doen.

Flavius
Sergeant
Sergeant
Berichten: 370
Lid geworden op: 31 dec 2008 10:52

Re: Autotopic (2)

Berichtdoor Flavius » 08 jun 2011 09:35

Evelien schreef:In Belgie? in welke streek als ik vragen mag?

Mijn man werkt 1 dag in de week in Belgie maar staat meer in de file in Belgie dan in Nederland. Pas nog ruim 1,5-2 uur vast gestaan bij Antwerpen. Is gewoon niet te doen.
Zoals ik al eerder heb verteld, rijd ik zelden tijdens spitsuren. Maar goed, ik beweer ook nergens dat ik nooit in de file sta. Er zijn ten slotte meer factoren die voor een file kunnen zorgen.

Ik rijd vaak van hier naar Charleroi. [bijna 200km].
"The purpose of medicine is to relieve suffering; of religion to explain suffering or to help us accept it."

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Autotopic (2)

Berichtdoor Evelien » 08 jun 2011 09:43

Je reageert wel weer lekker heftig. Ik was gewoon nieuwsgierig. Vandaar die vraag.

Als mijn man niet in de file wil komen te staan zou hij om half 5 echt weg moeten anders staat hij vast bij Antwerpen (hij moet naar Kortrijk). Zijn flinke dagen voor hem.

Flavius
Sergeant
Sergeant
Berichten: 370
Lid geworden op: 31 dec 2008 10:52

Re: Autotopic (2)

Berichtdoor Flavius » 08 jun 2011 10:33

Evelien schreef:Je reageert wel weer lekker heftig. Ik was gewoon nieuwsgierig. Vandaar die vraag.
Excuses.

Evelien schreef:Als mijn man niet in de file wil komen te staan zou hij om half 5 echt weg moeten anders staat hij vast bij Antwerpen (hij moet naar Kortrijk). Zijn flinke dagen voor hem.
Als ik richting Antwerpen rijd vanuit Charleroi dan is het al ongeveer 19:00/20:00uur in de avond, eer ik dan bij Antwerpen ben. Lekker rustig dus. :D
"The purpose of medicine is to relieve suffering; of religion to explain suffering or to help us accept it."

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Autotopic (2)

Berichtdoor Evelien » 08 jun 2011 11:11

Mijn man zo ongeveer ook. Heel soms een uurtje eerder en dan gaat hij vaak even Antwerpen in om bij z'n zus te eten. En dan is het nog iets van 1,5 uur rijden vanaf Antwerpen.

Pas ging hij om 5 uur weg en was pas s'avonds 12 uur thuis. En behoorlijk heftige dag. Gelukkig is dit maar 1 dag in de week.

Flavius
Sergeant
Sergeant
Berichten: 370
Lid geworden op: 31 dec 2008 10:52

Re: Autotopic (2)

Berichtdoor Flavius » 08 jun 2011 11:30

Evelien schreef:Mijn man zo ongeveer ook. Heel soms een uurtje eerder en dan gaat hij vaak even Antwerpen in om bij z'n zus te eten. En dan is het nog iets van 1,5 uur rijden vanaf Antwerpen.

Pas ging hij om 5 uur weg en was pas s'avonds 12 uur thuis. En behoorlijk heftige dag. Gelukkig is dit maar 1 dag in de week.
Maar zo te lezen moet je man naar Amersfoort? Dan neem ik aan dat-ie de A1/A16 pakt richting Breda?

Ik ga zelf altijd via de A12/A4 en dan langs Bergen op Zoom, op die weg staat volgens mij nooit file - in ieder geval nog niet meegemaakt. En dan soms via de A29 terug, maar ook soms via Steenbergen - ligt er net aan waar ik zin in heb. Beide wegen zijn eigenlijk altijd rustig.
"The purpose of medicine is to relieve suffering; of religion to explain suffering or to help us accept it."

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Autotopic (2)

Berichtdoor Evelien » 08 jun 2011 11:39

Nee, A27 neemt hij.


Terug naar “Algemene Zaken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 27 gasten