Motorrijders topic

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora.

Moderators: johannes1, Moderafo's

Gebruikersavatar
Napoleon
Moderator
Berichten: 2422
Lid geworden op: 12 sep 2002 17:18

Berichtdoor Napoleon » 13 apr 2006 20:29

ik ben eens op een harley-meeting geweest in Canada (elke vrijdag de 13e is in Port Dover, in de buurt van Toronto), waar ongeveer 100.000 harleys waren 8) toch wel gaaf, overal dat Harley-geluid. maar goed, in Amerika is het toch net wat gewoner om een harley te rijden volgens mij.
Verder, verder,
altijd maar vooruit
van stad naar stad,
van oost naar west,
van noord naar zuid

Gebruikersavatar
spacy
Kapitein
Kapitein
Berichten: 823
Lid geworden op: 19 jan 2005 18:23
Locatie: Assen
Contacteer:

Berichtdoor spacy » 13 apr 2006 22:24

Debor@ schreef:@ André: @ Spacy: ja, die Triumph is echt geweldig! *gaat nu toch weer een weinigje twijfelen* :wink: Maar áls ik hem heb (haha, dat duurt denk ik wel wat jaartjes) dan ben je bij dezen uitgenodigd voor een rit :wink:


Ah, bij deze afgesproken, alleen is Assen - Rotterdam al een flinke rit :s

En oef, ja, je moet zeker geen wannabe Harley gaan maken, en dat ook nog doodleuk vertellen tegen echte Harley fans, hij mag blij zijn dat het nog zulk beschaafd volk was dat hun handjes thuis kon houden....
When I kneel before You, them I'm defying gravity

André

Berichtdoor André » 13 apr 2006 22:45

spacy schreef:
Debor@ schreef:@ André: @ Spacy: ja, die Triumph is echt geweldig! *gaat nu toch weer een weinigje twijfelen* :wink: Maar áls ik hem heb (haha, dat duurt denk ik wel wat jaartjes) dan ben je bij dezen uitgenodigd voor een rit :wink:


Ah, bij deze afgesproken, alleen is Assen - Rotterdam al een flinke rit :s

En oef, ja, je moet zeker geen wannabe Harley gaan maken, en dat ook nog doodleuk vertellen tegen echte Harley fans, hij mag blij zijn dat het nog zulk beschaafd volk was dat hun handjes thuis kon houden....
Dus dat wordt een rit in de Veluwe, centraal gelegen volgens de grote steen die bij Lunteren ligt als middelpunt van NL. :P

Gebruikersavatar
spacy
Kapitein
Kapitein
Berichten: 823
Lid geworden op: 19 jan 2005 18:23
Locatie: Assen
Contacteer:

Berichtdoor spacy » 14 apr 2006 08:23

en jij rijdt dus ook mee neem ik aan ? ;)
When I kneel before You, them I'm defying gravity

Gebruikersavatar
Debor@
Luitenant
Luitenant
Berichten: 633
Lid geworden op: 16 sep 2005 15:44
Locatie: in da getto
Contacteer:

Berichtdoor Debor@ » 14 apr 2006 21:07

Haha gezellig, RW-motormeeting :)

Vandaag even een klein rondje gemaakt op de motor van een collega. Is een Yamaha nog wat (ik ben echt níet thuis in de Yamaha's, sorry). Is een tourmodel, maar dan wel met een raceblok eronder, dus de houding waarin je zit is wat makkelijker vol te houden als je lange afstanden rijdt. Vind ik nog niet eens zo'n gek idee :)
'I was born too late to a world that doesn’t care.'

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Berichtdoor MissF » 21 apr 2006 22:22

Ik ga morgen, voor het eerst weer sinds lange tijd, achterop bij mn vriend, op de motor...
We hebben het wel eens gedaan lang voor we verkering kregen, maar nu we morgen eerst naar Nijmegen moeten en dan door naar Barneveld vonden we het toch wel gaaf om op de motor te gaan...

Het liefst zou ie zien dat ik zelf mn motorrijbewijs zou halen, maar dat trekt me totaaaaal niet, dus kruip ik maar weer lekker achterop ;)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Berichtdoor Boekenlezer » 05 mei 2006 18:33

Vanaf nu hoor ik er ook bij: de motorrijders!!

Ik ging eens kijken bij een motorzaak, en zag daar wel een heel erg mooie motorfiets staan voor een zeer betaalbare prijs. Ik had al snel zoiets van: kopen dat ding! (Als ik het nu niet doe, doet iemand anders het gegarandeerd binnenkort met zo'n mooi exemplaar!)
Ik heb er ook even op gereden. Wel voorzichtig aan gedaan. Want als je al een lange tijd niet gereden hebt. Geruststellende gedachte was wel dat het een vrij gemoedelijke motor is, die geschikt is voor beginners. Het rijden bleek best wel te doen. (Ik zou op dezelfde manier er werkelijk niet aan moeten denken bijvoorbeeld zo op een Suzuki Hayabusa te zitten!)
Ondertussen zit je wèl even lekker met 100 pk onder je kont, als het moet! Dan ging het heel rustig met een legaal gangetje van 80. Toen dacht ik: dit is wel uitproberen, en dan wil ik toch ietsje meer weten dan dat je met deze motor probleemloos keurig en braaf kan rijden. Dus even het gas open... en je knalt het ding zo op 160 km/u, als het al geen 180 was! :shock: En dat ding natuurlijk lekker brullen met z'n 600cc-4-cilinder. Hij had nog véél harder gekund, maar dat hoefde van mij even niet op dat moment.

Volgende week vrijdag mag ik hem ophalen bij de dealer. In die tussentijd moet ik even de verzekering regelen. Daar heb ik eerlijk gezegd nog helemaal niet over nagedacht, aangezien de aankoop wat onverwacht uit de lucht kwam vallen. Heeft iemand nog adviezen op dat gebied?

Hier wat plaatjes. Dat zijn wat plaatjes van internet van deze motor met dezelfde kleur.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Gebruikersavatar
Wullimpie
Moderator
Berichten: 1706
Lid geworden op: 13 aug 2005 13:29
Locatie: Goeree Overflakkee
Contacteer:

Berichtdoor Wullimpie » 05 mei 2006 18:40

Mooi ding boekenlezer.
Niet eens met een [MODBREAK]? PB de moderator, en vervuil niet het topic!!

Gebruikersavatar
Debor@
Luitenant
Luitenant
Berichten: 633
Lid geworden op: 16 sep 2005 15:44
Locatie: in da getto
Contacteer:

Berichtdoor Debor@ » 05 mei 2006 18:58

Mooie machine! d:)b Veel succes ermee!
'I was born too late to a world that doesn’t care.'

André

Berichtdoor André » 05 mei 2006 20:07

Mooie motor, van HET merk natuurlijk. :)
Dus je was er ook al achter dat je op een motor met kuip te snel te hard rijdt. 8)

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Berichtdoor Boekenlezer » 05 mei 2006 20:53

Het hangt sterk van jezelf af. Het is heel goed mogelijk om heel braaf te rijden. Als je achter een auto staat bij een verkeerslicht en het verkeerslicht gaat op groen, is het ook geen probleem om in het tempo van de auto op gang te komen. Daar is 'ie niet te hitsig voor. Je kan er dus heel beheerst mee rijden.

Verder verwacht ik niet zo gauw op een rit van bijv. 150 kilometer de hele tijd 200 km/u te gaan rijden. Want dat is toch geen prettig gevoel, dat er overal een camera kan staan.
Maar wel is het zo, dat zo'n ding inderdaad wel èrg makkelijk (veel te) hard gaat. Want het voelt allemaal vrij normaal op zo'n machine. Bij 180 km/u heb je aardig wat wind, maar dat is dan ook alles. (En zelfs die wind viel me eigenlijk ook erg mee. Komt zeker door de kuip.) De motor zelf heeft echt niet zoiets van: "Hé, wat doe je nou wild!" Welnee, die doet het met gemak en geeft geen krimp. Die doet heel gewoon zijn werk, en kan nog heel wat meer als je dat wil. Het zou een leuk tempo zijn voor een toerritje, wat die motor betreft.
Dus het is wel het verstand erbij houden als je rijdt, en de snelheidsmeter in de gaten houden. Dan is het best te doen, om met een gemiddeld tempo te rijden.

Hier nog wat gegevens van de Yamaha Thundercat: http://home.hetnet.nl/~bjfmeijer/id76.htm
En dit is ook een leuke link: http://www.xs4all.nl/~yzf600/Thundercat/ Vooral als je je luidsprekers even lekker op volume zet.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

André

Berichtdoor André » 05 mei 2006 21:44

Aha ik lees waterkoeling dat dempt het geluid ook redelijk.
Maar idd als je een tijdje niet gereden hebt ff weer oefenen in de bochten, enzo.
Veel rij plezier gewenst iig.

Vonkie

Berichtdoor Vonkie » 06 mei 2006 10:37

Gave Motor. Ziet er wel stoer uit!! Ik heb absoluut geen verstand van motors maar ik zie wel dattie gaaf is :wink:.

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Berichtdoor MissF » 06 mei 2006 12:13

Yeah, het is motorrijweer :D
Wij gaan vanmiddag een middagje toeren

Naja, mn vriend, ik ga achterop ;)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Berichtdoor Boekenlezer » 06 mei 2006 21:06

Motorrijden wil inderdaad wel lukken met dit weer!
Ik houd ook nogal van fietsen - vooral als het lekker snel gaat - maar er is één storende factor: de wind! Die is de laatste tijd steeds redelijk stevig. Als je die niet mee hebt, gaat het niet erg snel. Maar als je hem wel mee hebt, dan gaat het als een speer. Kortom: wel erg 'aan' of 'uit', en dat is toch niet echt prettig fietsen.
Met een motor heb je daar dus helemaal geen last van. Dan heb je altijd kracht zat om vooruit te komen.
En als je iemand hebt om samen mee te rijden, dat is nog gezellig ook. Maar daar zijn wel motorclubs voor, om aan de sociale contacten te komen.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)


Terug naar “Algemene Zaken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 94 gasten