Motorrijders topic

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora.

Moderators: johannes1, Moderafo's

Gebruikersavatar
Debor@
Luitenant
Luitenant
Berichten: 633
Lid geworden op: 16 sep 2005 15:44
Locatie: in da getto
Contacteer:

Berichtdoor Debor@ » 12 apr 2006 15:59

nonno schreef:*Gaat in mei beginnen met motorlessen 8) *
YEAH!!!
Gaaf! Ik hoop volgend jaar te beginnen :)

Áls ik aan een eigen motor begin, wordt het deze:
Afbeelding

Alhoewel ik deze ook erg leuk vind:
Afbeelding
'I was born too late to a world that doesn’t care.'

André

Berichtdoor André » 12 apr 2006 16:47

LoL, een BMW boxermotor, schijnt wel wennen te zijn als je gas geeft in een bocht enzo.
Btw wel stoer zonder scherm ervoor. :P

Gebruikersavatar
Debor@
Luitenant
Luitenant
Berichten: 633
Lid geworden op: 16 sep 2005 15:44
Locatie: in da getto
Contacteer:

Berichtdoor Debor@ » 12 apr 2006 18:20

Is idd wennen, maar ik vind het toch een bijzonder fijne motor. Die Triumph vind ik een tikkie robuuster om te zien (zelfde geldt voor Honda CB750), maar zo'n fijn ding als die BMW heeft toch de voorkeur, bij mij althans :wink:. Op zich zou ik bovenstaande Honda wel willen, maar het is een veel te zwaar ding (meer dan 200 kilo ís gewoon zwaar als je nog geeneens 55 kilo weegt), alhoewel hij wel goed rijdt. Sowieso is dat de ervaring met Honda's, saai en degelijk, maar je kunt er altijd van op aan en dat is precies wat ik wil :)

Vandaag geïnformeerd naar de orginele uitlaat van de CB750, is zo'n ding met 2 pijpen links en 2 pijpen rechts. Geeft die motor een stuk beter aanzien. Niet echt serieuze plannen om de huidige uitlaat (een saaie, zwarte enkele pijp) te vervangen hoor, maar het was gewoon ff ter info. Maar mén :shock: dat is echt niet te betalen.
'I was born too late to a world that doesn’t care.'

André

Berichtdoor André » 12 apr 2006 18:34

Sowieso is het vermogen te hoog, je start met < 25KW of < 0,16KW/Kg.
Heeft iets met leeftijd van doen ook dacht ik iets van 23 jaar ofzo, heb ik weleens ergens gezien/gehoord

Gebruikersavatar
Debor@
Luitenant
Luitenant
Berichten: 633
Lid geworden op: 16 sep 2005 15:44
Locatie: in da getto
Contacteer:

Berichtdoor Debor@ » 12 apr 2006 18:46

Klopt. Op zich geen punt, want als ik het haal en ik begin met licht vermogen kan ik daar tot mn 23e nog mooi 3 jaar ervaring mee opdoen. En vanaf 23 dus de overstap maken op zwaarder vermogen. En bovendien staat die Honda ook hier nog wel wat jaartjes (is van m'n pa, die er niet meer op rijdt ivm lichamelijke klachten).

Maar die BMW heeft toch de voorkeur :wink:
'I was born too late to a world that doesn’t care.'

André

Berichtdoor André » 12 apr 2006 18:49

Debor@ schreef:Klopt. Op zich geen punt, want als ik het haal en ik begin met licht vermogen kan ik daar tot mn 23e nog mooi 3 jaar ervaring mee opdoen. En vanaf 23 dus de overstap maken op zwaarder vermogen. En bovendien staat die Honda ook hier nog wel wat jaartjes (is van m'n pa, die er niet meer op rijdt ivm lichamelijke klachten).

Maar die BMW heeft toch de voorkeur :wink:
Van de Honda heb je geen foto gepost?

Gebruikersavatar
Poesje
Luitenant
Luitenant
Berichten: 571
Lid geworden op: 09 mar 2005 14:16

Berichtdoor Poesje » 12 apr 2006 19:02

Gaaaf! Als ik genoeg geld had, wist ik het wel! Hehe:)
Super vind ik het, vooral die oude brommertjes! :D
"Je moet in feite gewoon niet te diep nadenken, dan klopt alles."

Herman Finkers

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Berichtdoor Boekenlezer » 12 apr 2006 21:36

nonno schreef:*Gaat in mei beginnen met motorlessen 8) *
YEAH!!!

Is erg gaaf. Maar je kan er dan eigenlijk niet meer onderuit om dan ook gelijk een motor te kopen. Ik weet het nog bij mijn rijexamen, toen ik even lekker een auto inhaalde die achter een tractor zat (inhalen is lastig met een auto en kan maar zelden, maar met een motor is dat anders!). Toen ik dat zo deed, dacht ik: 'Dit is zó mooi! Je kan het gewoon niet maken om geen motor te kopen!'

('k Heb tijdens dat rijexamen ook nog gedacht aan het meisje op wie ik toen verliefd was... het idee in je hoofd halen dat ze achterop je motor zit bijvoorbeeld. :D 'k Zag kort geleden weer eens een foto van haar van lang geleden, en vond ik toch wel een beetje triest dat ik totaal geen contact meer met haar heb... :cry: Maar aan de andere kant is het ook wel weer vrij lang geleden, en dat scheelt wel.)
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Berichtdoor Boekenlezer » 12 apr 2006 21:45

Debor@ schreef:... Sowieso is dat de ervaring met Honda's, saai en degelijk, maar je kunt er altijd van op aan en dat is precies wat ik wil :)

...

Ik heb ook wel eens Honda gereden. De CB500. Regelmatig op gelest. Maar toen ik eenmaal examen gedaan had, had ik het echt gezien met dat ding. Ik vond er weinig opwindends aan.
Wat was dat trouwens ook weer voor motor waar ik examen op deed? :shock: Volgens mij ook een Honda. Maar dan met een V2-motorblok eronder. Dat vond ik toch stukken leuker klinken.

Ik hoop dat het rijden op een Honda CBR600RR (zie plaatje) toch wel erg gaaf is, want dat vind ik een mooi ding! In de pers wordt hij bij een test met zijn andere 600cc-sportconcurrenten altijd een beetje beschreven als het saaie alternatief, waarbij je dan echter wel weet waar je aan toe bent. Ze zeggen dat je nauwelijks aan de motor hoeft te wennen, zo vanzelfsprekend is 'ie blijkbaar te besturen. Dat iedereen er zijn draai zo op vindt.

Afbeelding
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Gebruikersavatar
AikonGirl
Majoor
Majoor
Berichten: 2376
Lid geworden op: 10 apr 2004 12:34

Berichtdoor AikonGirl » 13 apr 2006 10:54

Debor@ schreef:Sowieso is dat de ervaring met Honda's, saai en degelijk, maar je kunt er altijd van op aan en dat is precies wat ik wil :)

Saai? Woei, mijn vriend heeft een Honda X11, niets saais aan. 8)

Afbeelding

Ik heb zelf nu eindelijk ook meer dan genoeg geld om te lessen,
maar toch besloten om het niet te doen.
Spaar toch liever door voor een bruiloft.

Gebruikersavatar
spacy
Kapitein
Kapitein
Berichten: 823
Lid geworden op: 19 jan 2005 18:23
Locatie: Assen
Contacteer:

Berichtdoor spacy » 13 apr 2006 11:25

Die retro machines, zoals de Triumph met de klassieke look, zien er inderdaad erg gaaf uit, lijkt mij ook wel eens wat als de finaciën wat ruimer zijn ;)
wel heb ik dan me twijfels bij het tourcomfort op langere afstanden.

25kW machines is even lastig zoeken, maar er zijn genoeg oudere machines, dan denk ik aan ergens tussen 15 en 25 jaar, met iets van een 400 cc blokje, ook zijn ze licht van gewicht, en is echt goed om mee te beginnen,
vooral de handelbaarheid van de wat lichtere motoren zal je ook veel gewenning en durf geven het later ook met zwaardere machines te doen.
Daarnaast geeft een goedkope 2e hands motor ook geen vrees voor een krasje (of meer) en kun je je nog es een schuifbeschadiging perimiteren :P Bezuinig iig nooit op eigen kleding!!!!

Zelf ben ik begonnen op een Jawa 638 TS van 350cc ( 2takt :P ) maar als ik het overnieuw zou doen, zou ik voor een Japanse 400 cc ofzo gaan als eerste 25kW.
When I kneel before You, them I'm defying gravity

moppie
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1086
Lid geworden op: 19 sep 2002 14:03

Berichtdoor moppie » 13 apr 2006 17:06

ik wil ook motorles nemen maar......... ben zo klein ben bang dat het niets vcor me is ik kom niet met mijn benen bij de grond vrees ik

André

Berichtdoor André » 13 apr 2006 17:32

moppie schreef:ik wil ook motorles nemen maar......... ben zo klein ben bang dat het niets vcor me is ik kom niet met mijn benen bij de grond vrees ik
Ik denk dat iedereen wel bij de grond komt met 1 voet, dat is voldoende.

Gebruikersavatar
spacy
Kapitein
Kapitein
Berichten: 823
Lid geworden op: 19 jan 2005 18:23
Locatie: Assen
Contacteer:

Berichtdoor spacy » 13 apr 2006 18:00

moppie schreef:ik wil ook motorles nemen maar......... ben zo klein ben bang dat het niets vcor me is ik kom niet met mijn benen bij de grond vrees ik


er zijn motoren die best el kleiun zijn, zoals een Kawasaki ER5, en je kunt ook eens bij een motor dealer langsgaan, om gewoon eens te zitten op zo'n motor of je er echt te klein voor zou zijn, ik denk dat het bij de meeste gevallen wel meevalt.
De zit is vaak lager dan een gemiddelde fiets.
When I kneel before You, them I'm defying gravity

Gebruikersavatar
Debor@
Luitenant
Luitenant
Berichten: 633
Lid geworden op: 16 sep 2005 15:44
Locatie: in da getto
Contacteer:

Berichtdoor Debor@ » 13 apr 2006 20:11

@ André: http://www.brennanuk.fsnet.co.uk/vermin ... 077712.jpg

Alleen dan met zwarte enkele uitlaat.

@ AikonGirl: ik bedoel natuurlijk niet dat álle Honda's saai en degelijk zijn, maar ik doelde meer op de oude(re) lichting (denk dan aan een jaar of 20 oud), die vind ik niet veel opwindens hebben. Maar die X11 is wel een gafe brommert man! Ik vind die ronde vormen erg mooi :)

@ Spacy: ja, die Triumph is echt geweldig! *gaat nu toch weer een weinigje twijfelen* :wink: Maar áls ik hem heb (haha, dat duurt denk ik wel wat jaartjes) dan ben je bij dezen uitgenodigd voor een rit :wink:

Goede motorkleding vind ik de basis van het motorrijden (buiten de motor zelf om natuurlijk, duh :P). Ik heb een keer iemand een schuiver zien maken, gekleed in een spijkerbroek en t-shirtje :shock:. Die spijkerstof schuurde zo kapot. Ik bespaar bloederige details, maar het zegt genoeg :). Die motor lag zwaar onder de krassen na te dokkeren in de berm :|

Pas geleden nog erg gelachen bij een tankstation. Een vriend van me heeft een Honda Shadow een beetje erg verkotst, geinspireerd op een Harley Davidson (waar hij overigens principeel op tegen is om zelf te rijden omdat hij de rijders een raar volk vind, maar z'n Shadow ombouwen vond hij geen probleem, wie het vatte kan die vat het). Hij staat te tanken, komt er een Harley-club aanrijden. Een paar hadden van die vette brulpijpen onder die machines, leren jassen, ruige baarden en pothelmen en vooral níet groeten. Wat er voor zorgde dat het humeur van de betreffende vriend een weinigje verslechterde. Komt een gast uit die club rijden op zo'n machine met dat brullende ding-ding-ding-effect uit de pijp en informeert eerbiedig waar vriendlief die bijzonder Harley vandaan heeft, waarschijlijk geïmporteerd meneer? Welnee, 't is een omgebouwde Honda Shadow! Waarop de Harleyrijder zich doodbeledigd omdraait en zonder een woord te zeggen naar z'n groep liep. Als blikken konden doden had de vriend al duizend gruwelijke doden gestorven :mrgreen:. Met respect voor alle Harleyrijders op RW (zijn die er eigenlijk?), ik vind het een beetje typische lui...
'I was born too late to a world that doesn’t care.'


Terug naar “Algemene Zaken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten