Autotopic (2)

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora.

Moderators: johannes1, Moderafo's

StillAwake
Generaal
Generaal

Re: Autotopic (2)

Berichtdoor StillAwake » 28 apr 2015 12:58

Boekenlezer schreef:Van 0 naar 100 km/u in 4 seconden. Dat deed je in de jaren '80 met een Ferrari F40. Maar tegenwoordig kan dat ook met een dikke SUV van 2235 kg. Ik heb het dan over de Porsche Cayenne Turbo S. Kost in Nederland alleen wel € 221.101,-. In Duitsland heb je hem voor € 54.405,- minder: € 166.696,-. (De BPM is € 50.297,-)

Ik kwam dat tegen in een test over nogal extreme SUV's, die Porsche en de BMW X5 M op Autobild. (Zie hier.)

Maar ach, waar heb ik het over? Leuk voor de info, maar dat koopt natuurlijk niemand hier.

Als ik binnen een seconde van 0 naar 100 wil koop ik wel een weegschaal ;-)

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 01 mei 2015 13:40

Rozijn schreef:O, ik had juist plannen, maar dan maar niet ;)

Van mij mag je, hoor. Als je zo in je geld zwemt dat dat kan... :)

(Misschien is het wel even raadzaam om eerst even deze blog te lezen. Kun je je nog even bezinnen of het ook door de beugel van een christelijk geweten past. :wink: )

StillAwake schreef:Als ik binnen een seconde van 0 naar 100 wil koop ik wel een weegschaal ;-)

Als ik dat doe, haal ik de 100 niet. Bij lange na niet zelfs. :( ( :P )
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 06 mei 2015 12:38

Boekenlezer schreef:Als ik dat doe, haal ik de 100 niet. Bij lange na niet zelfs. :( ( :P )

Dan koop je een weegschaal in ponden ;-)
Komende zaterdag ga ik voor een andere auto kijken.
Heel benieuwd waarmee ik thuis kom ;-)

Chaya
Generaal
Generaal

Berichtdoor Chaya » 06 mei 2015 13:08

StillAwake schreef:Komende zaterdag ga ik voor een andere auto kijken.
Heel benieuwd waarmee ik thuis kom ;-)

Weet je dat dan nog niet, of ga je naar een garage met tweedehandsen?
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 06 mei 2015 13:12

Chaya schreef:Weet je dat dan nog niet, of ga je naar een garage met tweedehandsen?

Ik heb er wel een in gedachten, maar vrouwlief is daar nog niet zo van overtuigd.
Ik zou graag een cabriolet willen, zij ziet meer in een klein boodschappenwagentje.

Chaya
Generaal
Generaal

Berichtdoor Chaya » 06 mei 2015 13:17

StillAwake schreef:Ik heb er wel een in gedachten, maar vrouwlief is daar nog niet zo van overtuigd.
Ik zou graag een cabriolet willen, zij ziet meer in een klein boodschappenwagentje.

Oeps. Maar in een cabrio kun je toch ook wel een paar tassen kwijt? :mrgreen:
Er zit nogal verschil in het uitzoeken van een auto he, mannen letten doorgaans op heel andere dingen dan een vrouw.
Benieuwd wie er wint zaterdag. :lol:
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 06 mei 2015 13:25

Chaya schreef:Oeps. Maar in een cabrio kun je toch ook wel een paar tassen kwijt? :mrgreen:
Er zit nogal verschil in het uitzoeken van een auto he, mannen letten doorgaans op heel andere dingen dan een vrouw.
Benieuwd wie er wint zaterdag. :lol:

Ik hoop dat ik win.
Het gaat overigens om een nieuwe auto voor mij, zij mag de gezinsauto gebruiken (meestal neemt zij de kinderen mee, waarom zou ik dan met de grootste auto de hort op gaan).
Als het een beetje mooi weer is zaterdag overtuig ik haar waarschijnlijk met een proefritje ;-)

Chaya
Generaal
Generaal

Berichtdoor Chaya » 06 mei 2015 13:35

StillAwake schreef:Ik hoop dat ik win.
Het gaat overigens om een nieuwe auto voor mij, zij mag de gezinsauto gebruiken (meestal neemt zij de kinderen mee, waarom zou ik dan met de grootste auto de hort op gaan).
Als het een beetje mooi weer is zaterdag overtuig ik haar waarschijnlijk met een proefritje ;-)

Dan heb je een beetje pech denk ik, ze geven voor zaterdag 70% neerslagkans in regio Rotterdam.
Als het om "jouw" auto zou gaan, zou ik - als echtgenote - alleen de prijs in de gaten houden.
Dus vooraf afspreken: niet boven dit bedrag gaan.
Voor de rest zou het me niet boeien, als de gezinsauto tot mijn beschikking staat.

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 06 mei 2015 13:43

Chaya schreef:Dan heb je een beetje pech denk ik, ze geven voor zaterdag 70% neerslagkans in regio Rotterdam.
Als het om "jouw" auto zou gaan, zou ik - als echtgenote - alleen de prijs in de gaten houden.
Dus vooraf afspreken: niet boven dit bedrag gaan.
Voor de rest zou het me niet boeien, als de gezinsauto tot mijn beschikking staat.

Als mijn vrouw daar nou eens zo over zou denken ;-)

Chaya
Generaal
Generaal

Berichtdoor Chaya » 06 mei 2015 13:51

StillAwake schreef:Als mijn vrouw daar nou eens zo over zou denken ;-)

Ik mag niet stoken in een gelukkig huwelijk, maar in alle redelijkheid mag je een pootje stijf houden hoor. :wink:
Of onderhandelen: volgende keer mag jij de gezinsauto uitkiezen, goed?

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 06 mei 2015 13:57

Chaya schreef:Ik mag niet stoken in een gelukkig huwelijk, maar in alle redelijkheid mag je een pootje stijf houden hoor. :wink:
Of onderhandelen: volgende keer mag jij de gezinsauto uitkiezen, goed?

De gezinsauto heeft ze uitgezocht, en ik moet haar complimenteren: een dijk van een wagen!
Maar ik krijg dat budget niet...

mohamed

Berichtdoor mohamed » 23 sep 2015 21:38

Sinds kort bezit ik een Suzuki Alto uit '99. Wat een luxe! :mrgreen:

Rozijn
Majoor
Majoor

Berichtdoor Rozijn » 24 sep 2015 08:20

Onze goeie ouwe Opel Zafira van vorige eeuw staat nu bij de garage voor zijn APK.
En wat een verrassing, inclusief nieuwe accu en nieuwe olie kost het nog geen €400,- :) :)

Rozijn
Majoor
Majoor

Berichtdoor Rozijn » 24 sep 2015 08:21

StillAwake schreef:De gezinsauto heeft ze uitgezocht, en ik moet haar complimenteren: een dijk van een wagen!
Maar ik krijg dat budget niet...

Wat heb je trouwens voor jezelf uitgezocht?

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 24 sep 2015 09:44

Rozijn schreef:Wat heb je trouwens voor jezelf uitgezocht?

De dag dat ik uiteindelijk naar de garage zou gaan had ik te maken met een sterfgeval in mijn bijzonder naaste familie.
Op dat moment moesten er ineens dermate veel dingen geregeld worden dat mijn hoofd er pas nu weer een beetje naar gaat staan.
Waarschijnlijk wordt het een Peugeot 306 Cabriolet.

Terug naar “Algemene Zaken”