Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (3)

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora.

Moderators: johannes1, Moderafo's

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (3)

Berichtdoor MissF » 21 aug 2014 18:51

Wat goed, Evelien. Ik heb geen idee hoe je lijm eraf krijgt, misschien heeft de bouwmarkt iets dat het er snel afgaat? Het enige dat ik kan bedenken is verwarmen (met een fohn ofzo), en dan eraf schrapen met zo'n driehoeks krabber. Zo hebben wij de lijm van de trap gekregen (met een echte verfbrander dan).
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (3)

Berichtdoor Evelien » 21 aug 2014 19:05

Ik heb het gevonden, mijn man is naar de Action geweest en heeft daar een glasmesjes gevonden (geen idee of dat zo heet) en daar kreeg ik het er goed mee af. Maar de muren moeten wel gestuukt worden. Eerst maar eens kijken hoe het is als we de gaten vullen.
Het valt me erg mee tot nu toe. Het is erg leuk.

Gebruikersavatar
jaccootje85
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1240
Lid geworden op: 16 apr 2007 18:39

Re: Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (3)

Berichtdoor jaccootje85 » 21 aug 2014 21:15

Evelien schreef:Ik heb het gevonden, mijn man is naar de Action geweest en heeft daar een glasmesjes gevonden (geen idee of dat zo heet) en daar kreeg ik het er goed mee af. Maar de muren moeten wel gestuukt worden. Eerst maar eens kijken hoe het is als we de gaten vullen.
Het valt me erg mee tot nu toe. Het is erg leuk.


Moet je wel oppassen dat het stukwerk wat er nog opzit, of een andere onderlaag, nog goed vastzit. Kun je horen door erop te tikken... Ik hoor alleen nooit verschil #-o Enne... met zo'n krabber kun je ook goed kit verwijderen van plaatsen waar het niet hoort. Of verf van de ramen. Het heet trouwens verfkrabber, bedenk ik nu.
Szent az Úr

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (3)

Berichtdoor Evelien » 21 aug 2014 21:30

En waar moet je dan mee oppassen?

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23687
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (3)

Berichtdoor Marnix » 21 aug 2014 21:58

Het heet een glaskrabber denk ik.

Zure dingen schijnen heel goed te werken. Schoonmaakazijn, cola helpt ook heel goed. Even in laten trekken en poetsen en ff met plamuurmes krabben.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (3)

Berichtdoor Evelien » 21 aug 2014 22:02

aha dat kan dus nog proberen. Schoonmaakazijn. Goeie tip, dat ga ik morgen maar eens proberen. Een glaskrabber dat was het woord waar ik naar zocht.

Nu eerst maar eens slapen en morgen weer aan de slag.

Gebruikersavatar
jaccootje85
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1240
Lid geworden op: 16 apr 2007 18:39

Re: Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (3)

Berichtdoor jaccootje85 » 22 aug 2014 13:54

Evelien schreef:En waar moet je dan mee oppassen?


Je moet niet oppassen met, maar voor verder afbrokkelen van het stucwerk. Misschien wat krom geformuleerd. Met die glaskrabber/verfkrabber of hoe je het noemen wilt, moet je ook wel oppassen dat je niet uitschiet :wink:
Szent az Úr

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (3)

Berichtdoor schelpje3 » 22 aug 2014 15:03

Evelien schreef:Ik heb het gevonden, mijn man is naar de Action geweest en heeft daar een glasmesjes gevonden (geen idee of dat zo heet) en daar kreeg ik het er goed mee af. Maar de muren moeten wel gestuukt worden. Eerst maar eens kijken hoe het is als we de gaten vullen.
Het valt me erg mee tot nu toe. Het is erg leuk.

Als er alleen kleine gaatjes en beschadigingen zitten, zou je die kunnen dichtplamuren en dan glasvliesbehang erover. En daaroverheen muurverf. Ik heb het gezien bij een vriendin van me, de muur was heel slecht en ongeschikt om gewoon te behangen.
Maar de nieuwe houten vloer was al besteld en een stukadoor zo snel niet voorhanden, dus ze heeft toen dat behang gekocht en het ziet er nu heel goed uit.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (3)

Berichtdoor Evelien » 22 aug 2014 15:18

Aller eerst wij gaan niet behangen. Alles word gesaust.
Gaatjes worden idd dicht gesmeerd en dan word er gesaust.
Gaten zitten er al in vanwege de schroeven, de muren zijn bar slecht.
Maar goed bijna op de helft met het afkrabben van de ondermuur. =D>

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (3)

Berichtdoor schelpje3 » 22 aug 2014 15:21

Evelien schreef:Aller eerst wij gaan niet behangen. Alles word gesaust.
Gaatjes worden idd dicht gesmeerd en dan word er gesaust.
Gaten zitten er al in vanwege de schroeven, de muren zijn bar slecht.
Maar goed bijna op de helft met het afkrabben van de ondermuur. =D>

Dat behang is een (goedkoper) alternatief voor stuukwerk Evelien. :D
Bar slechte muren kun je nl niet mooi glad gesaust krijgen.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (3)

Berichtdoor Evelien » 22 aug 2014 15:25

Maar dat hoeft ook niet. :wink: Ik hou niet zo van gladde muren, net zoals glimmende trappen en kozijnen. bbrr :mrgreen:

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (3)

Berichtdoor schelpje3 » 22 aug 2014 15:27

Evelien schreef:Maar dat hoeft ook niet. :wink: Ik hou niet zo van gladde muren, net zoals glimmende trappen en kozijnen. bbrr :mrgreen:

Ahh, ik wilde je alleen behoeden voor de fout die wij ooit gemaakt hebben.
Hopen dat de verflaag veel goed maakt. Niet dus.
Glimmend ben ik ook niet zo van, jij bedoelt hoogglanslak?
Ik haal altijd zijdeglans. :D

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (3)

Berichtdoor Evelien » 22 aug 2014 15:33

Wij hebben het kamertje van onze zoon ook gesaust en dat ziet er goed uit. Alleen achter de radiator was echt heel slecht, daar een plaat achter gemaakt radiator er weer voor en je ziet het niet eens. De verf zit er nog steeds op. Her en der wel een beschadiging, maar dat krijg je al vrij snel (ook met behang).
Nu de 1e laag op een wand in de kamer en dat ziet er goed uit, moet nog wel 2 keer.
Geen idee, maar mijn sv kwam voor het kamertje van onze zoon (toen nog in de buik) en wilde dus met hoogglans gaan werken, ik heb toen toch maar even verteld dat ik dat niet mooi vind. :wink:

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (3)

Berichtdoor schelpje3 » 22 aug 2014 18:24

Evelien schreef:Wij hebben het kamertje van onze zoon ook gesaust en dat ziet er goed uit. Alleen achter de radiator was echt heel slecht, daar een plaat achter gemaakt radiator er weer voor en je ziet het niet eens. De verf zit er nog steeds op. Her en der wel een beschadiging, maar dat krijg je al vrij snel (ook met behang).
Nu de 1e laag op een wand in de kamer en dat ziet er goed uit, moet nog wel 2 keer.
Geen idee, maar mijn sv kwam voor het kamertje van onze zoon (toen nog in de buik) en wilde dus met hoogglans gaan werken, ik heb toen toch maar even verteld dat ik dat niet mooi vind. :wink:

Hoogglans, zijdeglans of mat, maakt niet uit, zolang je maar geen watergedragen verf kiest.
De slechtste uitvinding (ik zal niet zeggen ooit, maar wel) sedert lange tijd.
Ik zag in de bouwmarkt de verf van LIEF!, zo schattig en stoer. :D

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (3)

Berichtdoor Evelien » 22 aug 2014 19:00

Het is maar wat je belangrijk vindt toch?
Ik leef al ruim 5,5 jaar in een huis dat beneden alleen nog maar gestuukt is en het behang van de vorige bewoner nog op de muur zit. :wink: Vloer idem dito (muv de slaapkamer en de zolder). Daar ben ik wel blij mee want toen wij de kozijnen hebben laten vervangen, 1 grote rotzooi, vloer flink smerig (niet meer schoon te krijgen, zie je niet maar toch stel je voor dat je net een nieuwe houten vloer heb laten leggen).
Klussen met een kind in huis is best wel een klus, heel grappig hij wil zo graag helpen. Het is dus allemaal even tussen door.


Terug naar “Algemene Zaken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten