Huisdieren

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora.

Moderators: johannes1, Moderafo's

mealybug
Generaal
Generaal

Re: Huisdieren

Berichtdoor mealybug » 30 jul 2014 14:59

Bambi schreef:Als Christen hoor je er voor te zorgen dat je anderen geen overlast bezorgt.
En je kunt je heel goed indenken wat die overlast is, dus er bij voorbaat al rekening mee houden.
Zoals jij nu praat, praat de wereld er ook over.
Schijt aan de buren en zij zorgen er zelf maar voor dat ze geen last hebben van ONZE katten.

Inderdaad, helemaal mee eens.
En dat heeft weinig te maken met frustratie.
mensen wier honden en katten overlast bezorgen weten dat ook. Het intereseert ze weinig, anders zouden ze het voorkomen.
Als ik last van katten heb, krijgen ze een emmer water over hen heen, en bij een tweede bezoek het stroomstootje.
At your service,
'' :lol: Uw Opvoedend Personeel.''

Bambi

Berichtdoor Bambi » 30 jul 2014 15:22

mealybug schreef:Inderdaad, helemaal mee eens.
En dat heeft weinig te maken met frustratie.
mensen wier honden en katten overlast bezorgen weten dat ook. Het intereseert ze weinig, anders zouden ze het voorkomen.

Daar lijkt het wel op.

Vond dit interessante antwoord in de vragenrubriek:

http://www.refoweb.nl/vragenrubriek/269 ... el-------/

rotterdam
Generaal
Generaal

Berichtdoor rotterdam » 30 jul 2014 15:38

Marnix schreef:e kat goed opvoeden is dan wel wenselijk (daar gaat het vaak mis) maar wat mij betreft hoeven katten niet aan huis of tuin gekluisterd te zijn.

Onze overbuurman kwam klagen "uw hond heeft in mijn tuin gepoept".
Dus ik zeg "dat wil ik wel eens zien". Loop mee naar buurmans tuin.
Ligt er een drol, het leek wel een paard. #-o
Nu moet je weten dat ik een Cairn Terriër heb.
Dus ik zeg "dat lijkt me sterk, die drol is groter dan mijn hele hond". ](*,)
Maar buurman hield voet bij stuk. "Nee hoor het is van uw hond".
Toen heb ik hem maar aangeboden dat hij zelf een keer in mijn tuin mag komen poepen.
Probleem opgelost. :mrgreen:

rotterdam
Generaal
Generaal

Berichtdoor rotterdam » 30 jul 2014 15:41

mealybug schreef: Als ik last van katten heb, krijgen ze een emmer water over hen heen, en bij een tweede bezoek het stroomstootje.
At your service,
'' :lol: Uw Opvoedend Personeel.''

Beminnelijk mens ben je - stroomstoot aan de kat geven - ben je wel goed bij je hoofd ?

Nederlandse wet Dierenmishandeling omvat alle niet noodzakelijke handelingen en alle verwijtbare nalatigheden van mensen, waardoor dieren pijn aangedaan, letsel toegebracht, of ernstig in hun welzijn benadeeld worden.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 30 jul 2014 22:47

Bambi schreef:Daar lijkt het wel op.

Vond dit interessante antwoord in de vragenrubriek:

http://www.refoweb.nl/vragenrubriek/269 ... el-------/

Dan is het misschien goed om te weten dat ik me ook lichtelijk aan jouw reactie heb geërgerd. Ik hoop dat je hier dan net zoveel rekening mee houdt.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Bambi

Berichtdoor Bambi » 30 jul 2014 23:14

Marnix schreef:Dan is het misschien goed om te weten dat ik me ook lichtelijk aan jouw reactie heb geërgerd. Ik hoop dat je hier dan net zoveel rekening mee houdt.

Zie voor mijn antwoord het topic over het café bezoek.

viewtopic.php?f=31&t=28165&p=1982765#p1982765

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 31 jul 2014 10:38

Ik mis dan nog even de Bijbelteksten die bewijzen dat je geen kat mag hebben die af en toe door te buurt struint?
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Bambi

Berichtdoor Bambi » 31 jul 2014 11:45

Daar heb je niet eens een Bijbeltekst voor nodig.
Maar met: Je naaste liefhebben als je zelf' kom je al een heel end.

't Is de omgekeerde wereld: Mensen schaffen een kat aan.
Maar omdat ze geen zin hebben om tijd, moeite en geld te investeren, om die kat in eigen tuin te houden, moeten andere mensen dat maar doen, om die katten uit hun tuin te houden.

Dat zou hetzelfde zijn als iemand die een hond heeft, die hond bij de kattenbezitter in de tuin te laten schijten, daarna lekker in de tuin te laten graven en dan de tip te geven, aan die eigenaar van de tuin, om zakjes te kopen voor de hondendrollen.

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 31 jul 2014 12:09

rotterdam schreef:Nu moet je weten dat ik een Cairn Terriër heb.
Dus ik zeg "dat lijkt me sterk, die drol is groter dan mijn hele hond". ](*,)

Noem je dat een hond?

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 31 jul 2014 12:14

rotterdam schreef:Beminnelijk mens ben je - stroomstoot aan de kat geven - ben je wel goed bij je hoofd ?

Nederlandse wet Dierenmishandeling omvat alle niet noodzakelijke handelingen en alle verwijtbare nalatigheden van mensen, waardoor dieren pijn aangedaan, letsel toegebracht, of ernstig in hun welzijn benadeeld worden.

Shame,
Het geluid van de stroomstoot is al meer dan genoeg om ze te verjagen.
Ik neem aan dat je vegetarier bent?

rotterdam
Generaal
Generaal

Berichtdoor rotterdam » 31 jul 2014 13:46

mealybug schreef:
Noem je dat een hond?

Nee maar hij is wel protestant, dit tot jouw geruststelling

rotterdam
Generaal
Generaal

Berichtdoor rotterdam » 31 jul 2014 13:51

mealybug schreef: Het geluid van de stroomstoot is al meer dan genoeg om ze te verjagen.
Ik neem aan dat je vegetarier bent?

Nee geen vegetariër maar ook geen dierenbeul.
Slappe actie MB - stroomstoten geven aan katten.
Inderdaad ; SHAME

Als ik figuren zoiets zie doen geef ik ze hoogstpersoonlijk een draai om de oren.
:mrgreen: uw opvoedend personeel

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 01 aug 2014 09:19

rotterdam schreef:Nee geen vegetariër maar ook geen dierenbeul.
Slappe actie MB - stroomstoten geven aan katten.
Inderdaad ; SHAME

Als ik figuren zoiets zie doen geef ik ze hoogstpersoonlijk een draai om de oren.
:mrgreen: uw opvoedend personeel

Persoonlijk zou ik eerder een kat een stroomstoot geven dan mijn kinderen in de kattenstront laten spelen...
Ik snap niet zo goed waarom mensen (en dan heb ik het niet over boeren die deze beestjes gebruiken om de muizenstand binnen de perken te houden) katten hebben.
Nooit begrepen, en dat zal ook nooit gaan gebeuren.
Een hond, daar heb je tenminste nog een band mee... (en nee, ik heb noch een hond, noch een kat).

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 01 aug 2014 11:05

StillAwake schreef:Persoonlijk zou ik eerder een kat een stroomstoot geven dan mijn kinderen in de kattenstront laten spelen...
Ik snap niet zo goed waarom mensen (en dan heb ik het niet over boeren die deze beestjes gebruiken om de muizenstand binnen de perken te houden) katten hebben.
Een hond, daar heb je tenminste nog een band mee... (en nee, ik heb noch een hond, noch een kat).

Mijn schoonpapa heeft een terrarium, ik begrijp de gein daar ook niet van. Maar hij heeft er schik in.
En zo hebben mensen een hamster, of een konijntje, ook best zielig dat zo'n beestje niet kan huppelen op een grasveldje, maar in een hokje met zaagsel zijn dagen moet slijten.
Of een fret... of een slang... die ontsnappen wel eens.brrr En als ik er eentje zou vinden, zou ik de dierenambulance bellen en geen stroomstoot geven.
Leven en laten leven.
Het is trouwens goed als kinderen met een huisdier opgroeien, als je hen tenminste ook mee laat zorgen. Eten geven, water verversen, dat soort dingen.

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 01 aug 2014 11:39

StillAwake schreef:Persoonlijk zou ik eerder een kat een stroomstoot geven dan mijn kinderen in de kattenstront laten spelen...

het geluid van het stroomstoot apparaat is al meer dan voldoende om katten te verjagen, ze weten ontzettend goed dat ze ergens niet mogen zijn, want ze vluchten al voordat je bij ze zou kunnen komen.
Dus niks dierenbeul, huisdier is huisdier.
IN huis houden dus.
Of aangelijnd.
Ten alle tijde de verantwoordelijkheid van de eigenaar.

Terug naar “Algemene Zaken”