Bier topic

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora.

Moderators: johannes1, Moderafo's

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Re: Bier topic

Berichtdoor Boekenlezer » 22 aug 2015 08:01

Gisteren heb ik voor het eerst eens een bier van Vedett gedronken, en wel het witbier. Toen ik eraan rook, dacht ik: 'Dit is precies Hoegaarden witbier.' Erg herkenbaar dus. Drink je het eenmaal, dan smaakt het toch een klein beetje anders. Er zit dan een Duvel-smaakje aan. Niet verwonderlijk, want het komt bij dezelfde brouwerij vandaan.
Maar het is wel een lekker witbier. Het is de derde waarmee ik tot nu toe kennis maak. Hoegaarden witbier is ook goed. De witte van La Trappe vond ik wat minder indrukwekkend.

Links:
http://www.duvelmoortgat.be/index.php?id=nl-vedett
http://www.vedett.be/luscious-liquids/white/

Afbeelding
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 22 aug 2015 08:09

StillAwake schreef:...
twee weken geleden bij Lidl een aantal Belgische biertjes gekocht.
Voortreffelijk!

Hebben die dat dan? Ik dacht dat die alleen maar Oettinger en nog een Duits merk verkochten.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

mohamed

Berichtdoor mohamed » 22 aug 2015 20:44

Soms hebben ze Belgische, zoals recent Corsedonk Goudblond wat ik ook gekocht heb.

Afbeelding

Smaakte goed.

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 26 aug 2015 08:49

Boekenlezer schreef:Hebben die dat dan? Ik dacht dat die alleen maar Oettinger en nog een Duits merk verkochten.

Het was de belgische week.
Corssendonck in twee soorten
Gulden Draak, Piraat en Bornhem.
Stuk voor stuk aanraders (hoewel ik de bruine Corssendonck niet meer zal kopen).

pindas83
Majoor
Majoor

Berichtdoor pindas83 » 26 aug 2015 20:18

Marnix schreef:Dat is met licht geel etiket toch? Erg lekkere tripel!

Ik heb hem (Chimay triple) er even bijgepakt en het is een wit etiket met goude omlijsting, tevens een goud schildlogo.
Ik heb hem ook gelijk maar even opengetrokken, en hij smaakt ook goud moet ik zeggen. Topboertje!

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 27 aug 2015 08:09

pindas83 schreef:Ik heb hem (Chimay triple) er even bijgepakt en het is een wit etiket met goude omlijsting, tevens een goud schildlogo.
Ik heb hem ook gelijk maar even opengetrokken, en hij smaakt ook goud moet ik zeggen. Topboertje!

Inderdaad erg lekker trappistenbiertje!
Maar wat het met een boer te maken heeft ontgaat mij...

pindas83
Majoor
Majoor

Berichtdoor pindas83 » 27 aug 2015 18:38

StillAwake schreef:
Inderdaad erg lekker trappistenbiertje!
Maar wat het met een boer te maken heeft ontgaat mij...

Pardon, topbiertje!

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 28 aug 2015 07:23

pindas83 schreef:Pardon, topbiertje!

Dat vermoeden had ik al hoor... ;-)

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 09 sep 2015 14:18

Gisteren heb ik eens een Omer geprobeerd. Hmm, lekker hoor! :yum:

Vandaag de Mort Subite Original Gueuze geprobeerd, maar die vind ik niet lekker. Nee, echt niet. Ik krijg hem wel naar binnen, maar lekker is toch anders. Hij smaakt een beetje zoet, heel anders dan wat ik van bier gewend ben. Je blijft er wel lekker helder bij met maar 4,5% alcohol in 25 cl.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 10 sep 2015 09:24

Hm het is anders. Zuur bier moet je echt leren drinken om het te gaan waarderen. Ben doorgaans ook meer van niet-zure bieren hoewel het op zijn tijd wel erg lekker is.

Ik heb net een fles Deus (brut des Flandres) gekregen. Vorige keer vond ik hem niet zo geweldig maar ik ga het nog een keer proberen :) De meeste bierliefhebbers zijn er lyrisch over. Het stond bekend als champagnebier maar zo mochten ze het van de champagneboeren niet meer noemen. Het is een licht bier, bijna champagnekleurig en hoort ook uit zo'n glas gedronken te worden.... Maar in feite is het echt bier. :)

Afbeelding
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 10 sep 2015 10:05

Marnix schreef:Hm het is anders. Zuur bier moet je echt leren drinken om het te gaan waarderen. Ben doorgaans ook meer van niet-zure bieren hoewel het op zijn tijd wel erg lekker is.

Ik heb net een fles Deus (brut des Flandres) gekregen. Vorige keer vond ik hem niet zo geweldig maar ik ga het nog een keer proberen :) De meeste bierliefhebbers zijn er lyrisch over. Het stond bekend als champagnebier maar zo mochten ze het van de champagneboeren niet meer noemen. Het is een licht bier, bijna champagnekleurig en hoort ook uit zo'n glas gedronken te worden.... Maar in feite is het echt bier. :)

Afbeelding

Erg lekker (al zal ik hem niet snel zelf kopen).
Heeft inderdaad iets champagne-achtigs in zijn smaak!

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 10 sep 2015 17:06

Marnix schreef:Hm het is anders. Zuur bier moet je echt leren drinken om het te gaan waarderen. Ben doorgaans ook meer van niet-zure bieren hoewel het op zijn tijd wel erg lekker is.

Zuur? Ik vond het meer zoet, al is het dan wel vreemd zoet. Ik heb niet zo de neiging om het bier van gisteren zuur te noemen.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 10 sep 2015 22:33

Hmm ik vind de meeste gueuze wat zoets hebben maar ook wel wat zuurder. Misschien deze dan niet zo? Maar zonder zuur wordt het zo ongeveer cassis voor mijn gevoel :-)
Laatst gewijzigd door Marnix op 11 sep 2015 07:44, 1 keer totaal gewijzigd.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 11 sep 2015 07:21

Marnix schreef:Hmm ik vind de meeste gueuze wat ziets hebben maar ook wel wat zuurder. Misschien deze dan niet zo? Maar zonder zuur wordt het zo ongeveer cassis voor mijn gevoel :-)

Waar je vorige week Lambiek en Kriek door elkaar haalde lijk je datzelfde nu met Geuze en Kriek te doen...
Kriek is bier met kersen
Lambiek is bier van spontane gisting
Geuze is een blend van Lambieken van verschillende leeftijden.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 11 sep 2015 07:48

Nee. Ik reageerde op Boekenlezer zijn ervaring met een flesje Mort Subite Original Gueuze. Gueuze of geuze is wel degelijk vrij zuur. Oke, t wordt misschien geen cassis zonder de zuurheid.

Terug naar “Algemene Zaken”