Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (3)

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora.

Moderators: johannes1, Moderafo's

liefie
Generaal
Generaal

Re: Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (3)

Berichtdoor liefie » 20 nov 2013 14:52

Ik zou 3 muren een grijzige/taupe kleur geven (krijtverf) en 1 muur tussen blauw/groen schilderen (krijtverf)

hieke
Mineur
Mineur

Berichtdoor hieke » 20 nov 2013 15:41

MissF, wij wilden eerst ook een stapelbed, vanwege de ruimte, maar zijn toch voor twee bedden gegaan. Die hebben we eigenlijk als een tweepersoonsbed tegen de muur gezet, met tussen de twee bedden een wand van een soort spaanplaat. Aan beide kanten een behangetje ertegen, en zo creëer je dan toch twee kamers. Achter de bedden, aan het voeteneinde, stond de linnenkast . Aan de ene kant was dan de kamer van oudste, en aan de andere kant van middelste. Hier paste dat goed, misschien een idee?

En anders kan groen altijd leuk vind ik. Kan mooi met roze ook, maar ook met stoere jongenskleuren.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 20 nov 2013 15:46

MissF schreef:Hoe is het met je keuken, evelien?

Zijn er hier mensen die voorbeelden van kamers waar een jongen én meisje slapen? Zoals het er nu naar uit ziet gaan wij begin volgend jaar verhuizen naar een huis met maar 2 slaapkamers.
De kids moeten dus samen op een kamer. Vinden ze helemaal geen probleem, wij ook niet, maar wat voor behang doe je op de muren?
De jongste was heel resoluut: 'wil wel roze op nieuwe kamer'. Op zich had dat gekund, als we voor beiden een los bed neer hadden gezet, en dan de ene kant van de kamer wat zij wil, andere kant wat hij wil. Maar een stapelbed lijkt me qua ruimte veel praktischer. Dus moet het toch iets worden wat voor beiden kan.
Zijn er voorbeelden? Of ideeën?

Ik zag laatst bij een tweeling, jongen-meisje een hele leuke oplossing.
Het stapelbed stond midden in de kamer, het onderste deel was aan één kant dichtgetimmerd met een meubelplaat, ging je dus naar rechts, kwam je in een roze meidenkamer, ging je links van het bed, in het bovenste sliep het jongetje dus, was het een echte stoere jongens kamer.
Er hing een neutrale lamp aan het plafond, maar was je in het ene gedeelte was het totaal anders dan in het andere.
Maar de moeder gaf wel aan, dat er binnenkort een oplossing gezocht moest gaan worden, de kinderen zitten nu in groep 6. Als ze in groep 8 zitten, vond ze het niet meer kunnen, ivm puberteit e.d.
Het kan alleen als de kinderen elkaar goed verdragen, en als de één wil slapen en de ander het licht aan, kan het ruzie opleveren.
Ook als er vriendjes en/of vriendinnetjes komen spelen, zul je de kamer moeten delen.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 20 nov 2013 16:56

MissF schreef:Hoe is het met je keuken, evelien?

Nog steeds geen energie/tijd gevonden om verder te gaan. Het moet nog af. Maar er zijn even andere zaken. :wink:

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 20 nov 2013 17:08

2 losse bedden kan wel, de kamer is wel groot genoeg, maar ze hebben nu totaal verschillende bedden. De oudste een wit houten hoogslaper, de jongste een gewoon laag bed, grijs metaal. Dat vind ik voor geen meter bij elkaar staan. Een stapelbed kost niet zoveel via marktplaats, 2 dezelfde bedden valt waarschijnlijk niet mee. En omdat ze in de toekomst gewoon weer beiden hun eigen kamer krijgen, wil ik niet al teveel geld besteden, aan bijv nieuwe bedden. Want voor de jongste (meisje) wil ik heel graag een bedbank, van dat witte metaal, als ze haar eigen kamer heeft.

Heb al ontdekt dat ik enorm kritisch ben, hele berg behangboeken doorzocht, maar niks wat ik echt superleuk vind.
Wel via internet behang gevonden, donkerblauw met enorme witte sterren. Dat vind ik wel erg gaaf, en dan op de andere muur iets van donkerblauw/wit gestipt of geruit. En de laatste 2 muren gewoon wit. Met een wit houten stapelbed. van de week maar eens bij Praxis ofzo kijken, die hebben vaak ook wel veel liggen.

Bedankt voor alle reacties :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Detail
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Detail » 20 nov 2013 20:33

mw schreef:Wees gerust Detail, veel vrouwen zouden willen dat hun man een stuk geordender is :wink:
Of willen dat ze zelf een stuk geordender zijn :mrgreen:

Kijk dat is mooi om te lezen. :)

Een goed georganiseerd scheelt tijd, geld en ergenis. Ook ziet het er veel netter uit, dus het heeft alleen maar winst.

Morgen ga ik mijn vader helpen om zijn werkplaats te organiseren, wie weet kan ik in de toekomst meer mensen helpen.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 21 nov 2013 09:16

Bij ons slapen de oudste 2 bij elkaar op de kamer, dus ook j/m. Kamer is ongeveer 16m en zoonlief slaapt in de breedte onder het raam en dochterlief in de lenge. Daartussen staat een witte kledingkast, als scheiding. Wij hebben de muren wel neutraal gehouden ( krijtwitte spachtelputz), maar de rest echt j/m. Ze hebben beiden een eigen hoekje. Dochterlief een knalrose nachtkastje en echt rose prulletjes en meisjesdekbedovertrek. Zoonlief heeft een wereldkaart met dieren tegenover zijn bed en een grote plank met allemaal auto's boven zijn bed. Er staat ook nog een tafel met plankern erboven. Ook de planken zijn opgedeeld in jongens/meisjes gedeelte. De gordijnen zijn wel grijs/blauw, want op den duur zal dochterlief naar een andere kamer gaan en blijft/wordt het een echte jongenskamer.
Als het tijdelijk is, zou ik mij er ook niet zo heel druk over maken of het behang wel goed is.

Stip
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Stip » 22 nov 2013 11:45

Hier ook druk op zoek naar behang etc etc. Eind van het jaar gaan we verhuizen naar een ander huis. Afgelopen maandag hoorden we dat alles doorgaat en dat onze kopers uiteindelijk toch de financiering hebben rondgekregen, dit was steeds nog onzeker.
"Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen."
Dietrich Bonhoeffer

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 22 nov 2013 17:57

Zo, nog een weekje en dan gaat m'n uitzicht er een behoorlijk stuk op vooruit en hoef ik niet meer jaloers te zijn op de tuin van Mealybug. Van een onkruidding met fietsen erin en voorbijrazende auto's gaat het naar een oase van rust: prachtig parkje beneden en een natuurgebied erachter met een enorme plas waar we van de winter op kunnen schaatsen.
En geen dichte lamellen meer, want er is dan geen buurvrouw die elke dag naar binnen komt loeren, heerlijk.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 22 nov 2013 23:55

Klinkt goed!

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 23 nov 2013 10:33

mohamed schreef:Klinkt goed!

Ja, het was me niet eens opgevallen toen ik al had gezegd dat ik het nam. Ging gisteren de sleutels ophalen en hij zei: Je hebt hier geen overburen, dus vitrage hoeft niet. Echt ideaal, 9 hoog, alleen een balkon en het riante gazon beneden daar heb ik nu een tuinman voor.
Zach91

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 23 nov 2013 11:23

Geen hoogtevrees? 8-[
En kijk je dan op die plas vanuit je kamer?
Fijn hoor een nieuw huis, geniet van de voorpret :D

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 23 nov 2013 11:30

schelpje3 schreef:Geen hoogtevrees? 8-[
En kijk je dan op die plas vanuit je kamer?
Fijn hoor een nieuw huis, geniet van de voorpret :D

M'n vader vond het wat minder, die dorst niet op het balkon te staan. Je kijkt uit op een enorm grasveld eronder en daarachter ligt echt een heel groot natuurgebied met een plas, dat zie je vanuit de huiskamer en slaapkamer. Gisteren langs de Leen Bakker gegaan. Dinsdag kunnen ze al zeil leggen en woensdag wordt alles verhuisd. Ik vroeg het gewoon of dat nog kon op dinsdag, m'n pa zei: brutalen hebben de halve wereld, want hij had achteraf alles weer willen verplaatsen om zeil te leggen. Nog 60% korting ook.
Zach91

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 23 nov 2013 11:32

En de niet-brutalen hebben de andere helft :mrgreen:
Zag het verf- en behangwerk er nog goed uit dus?
Tlijkt mij ook wel ff slikken, zo hoog naar beneden kijken, al heb ik geen hoogtevrees hoor.
Maar ik hoop dat je wel een betrouwbare lift hebt.

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 23 nov 2013 11:43

schelpje3 schreef:En de niet-brutalen hebben de andere helft :mrgreen:
Zag het verf- en behangwerk er nog goed uit dus?
Tlijkt mij ook wel ff slikken, zo hoog naar beneden kijken, al heb ik geen hoogtevrees hoor.
Maar ik hoop dat je wel een betrouwbare lift hebt.

Hahaha. Lift was heel betrouwbaar zei de huismeester, als er wat is kan ik 'm bellen en het zag er heel netjes uit. Had verwacht dat ik alles op moest gaan knappen, want meestal zijn die woningen uitgeleefd. Hier was al het behang geel van de rook toen ik erin kwam. De deuren hier hadden een mooie crèmekleur, maar die bleken dus oorspronkelijk wit te zijn geweest.
En gordijnen hangen er ook al, handig.
Zach91

Terug naar “Algemene Zaken”