Autotopic (2)

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora.

Moderators: johannes1, Moderafo's

coupe soleil
Luitenant
Luitenant

Re: Autotopic (2)

Berichtdoor coupe soleil » 15 feb 2012 19:25

Race406 schreef:[quote="Tante Pollewop"Ben met auto op het werk aangekomen.
Alleen gele feestverlichting vandaag. :)/quote]Bij mijn vorige auto (Peugeot 406) was het een kwestie van een nieuwe aardedraad laten aanleggen door de dealer en de kerstboom ging uit. 60 euro verder en klaar was race406. :mrgreen:[/quote]

Heb ook een 406 gehad. Erg fijne auto was dat (een 2.2 HDi). Trouwens geen problemen gehad met controlelampjes. Of ze deden het niet, dat kan ook :lol: .

Race406
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Race406 » 16 feb 2012 10:32

coupe soleil schreef:Heb ook een 406 gehad. Erg fijne auto was dat (een 2.2 HDi). Trouwens geen problemen gehad met controlelampjes. Of ze deden het niet, dat kan ook :lol: .
DAT zal het geweest zijn....! :D
Ik zie een poort wijd open staan... Die open poort leidt tot Gods Troon. GAAT DOOR! Laat NIETS (maar dan ook werkelijk niets of niemand!) u hinderen!

nita
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor nita » 04 apr 2012 12:12

ik ben weer op zoek naar een auto tweedehands

heb eerder een volkswagen golf en een honda civic gehad over allebei heerlijke auto`s

was eigenlijk op zoek naar een kleine auto, heb nu een testrit gemaakt in een renault twingo, maar vond em op de snelweg best onstabiel/windgevoelig

toen zag ik ford ka, maar daar staan best negatieve dingen over voornamelijk over het stuurhuis
nu wil ik zaterdag kijken naar een volkswagen sedan en een lancia ypsilon

goed mijn vraag is dus eigenlijk welke merken kan ik zowiezo beter niet nemen, en zijn er die jullie me wel aanraden?
ik wil graag onder de 200.000 km blijven

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 04 apr 2012 13:47

Zoek een Toyota Yaris. Ik weet natuurlijk niet wat je budget is, maar zowel het eerste als het tweede model zijn auto's die niet stuk zijn te krijgen (natuurlijk wel op een tegenligger ;) )

Gezien je vorige auto's zou ik wel voor een 1.3 liter gaan, en niet voor de erg zuinige 1.0.

Eerste model

Tweede model

nita
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor nita » 04 apr 2012 14:11

bedankt, ik ga eens kijken. het budget is 1000-1500

waarom zou ik niet voor een zuinige gaan maar voor een 1.3?

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 04 apr 2012 14:39

Omdat een Golf en een Civic meestal niet gereden worden door mensen die van niet-al-te-vlotte autootjes houden...

Maar een 1.0 is voldoende om mee vooruit te komen! (Ik heb zelf het tweede model yaris, met 1.0 motor...)

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 04 apr 2012 14:44

TheKeimpe schreef:Zoek een Toyota Yaris. Ik weet natuurlijk niet wat je budget is, maar zowel het eerste als het tweede model zijn auto's die niet stuk zijn te krijgen (natuurlijk wel op een tegenligger ;) )

Gezien je vorige auto's zou ik wel voor een 1.3 liter gaan, en niet voor de erg zuinige 1.0.

Eerste model

Tweede model

Je lijkt mijn man wel, die wil ook iedereen altijd een Toyota aanpraten :D
Hij is zelf al meer dan 35 jaar een zeer tevreden klant.

nita
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor nita » 04 apr 2012 15:56

haha nou zowel mijn volkswagen als mijn honda reden erg zuinig..
heb deze twee auto`s puur aangeschaft op wat er toen te verkrijgen was binnen mijn budget, je kijkt en moet dan toch iets anders zoeken.
als het budget groter was had ik zeker voor een andere auto gekeken. maar nu moet ik dus gewoon even zoeken naar wat er op de markt is.
dat zou ik dus erg graag weer willen dat vind ik erg belangrijk, maar ook veiligheid, wat ik eerder schreef over die renault twingo daar voelde ik me niet prettig in, de volkswagen ligt gewoon steviger op de weg.

maar heb even gekeken die toyota is niet haalbaar qua prijs, dus verdere tips zijn welkom!

zijn er b.v mensen die een ford ka rijden??

Carpento
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Carpento » 04 apr 2012 17:19

Ford Ka rijden niet, wel gekeken naar een Fiesta van 2000. Die staan op dezelfde bodemplaat en lijden ook aan exact dezelfde kwaal: belachelijk veel en snel erger wordende roest. Vooral de bodem en de dorpels. ALS je er al aan begint, héél grondig checken en bij twijfel vooral niet doen. Roest die je kunt _zien_ is de voorbode van veel meer roest die je _nog niet_ ziet.

Overbodig om te melden dat wij de betreffende Fiesta niet gekocht hebben, die had al veel te veel bruine accentjes aan de bordeaux-rode dorpels.

Wij hebben uiteindelijk voor 2300 euro een nette Opel Corsa B gekocht (1.2 16V, 110.000 km, bouwjaar 2000).

nita
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor nita » 04 apr 2012 17:52

nee dan valt voor mij de ford ka helemaal af..

is opel corsa/astra iets? zie namelijk waar ik vrijdag ga kijken een opel corsa en een astra staan uit `96

verder ga ik nog kijken naar een lancia ypsilon uit `97 en een seat ibiza uit `97

Carpento
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Carpento » 04 apr 2012 22:45

Mjah, we hebben zelf een Opel Corsa gekocht, was niet helemaal mijn droomauto maar ben er vooralsnog wel tevreden mee. Kanttekening daarbij is dat wij er meer aan besteed hebben dan jouw budget en dan ook eentje hebben met verhoudingsgewijs veel luxe (airbag, airco, elektrische ramen, elektrisch verstelbare en verwarmde (...) spiegels). De laatste modelletjes (jaargang 2000) zijn verrassend compleet wat dat betreft.

Corsaatjes van voor 1996 hebben meer last van roest dan latere modellen (Opel is sinds '96 meer aandacht gaan geven aan roestbescherming, met succes). Als ik jou was zou ik dan kijken naar eentje van 1997 of eventueel iets nieuwer, maar met een wat hogere kilometerstand. Motorblokjes zijn niet zo beroerd (al worden er bij de EcoTec-blokjes wat kanttekeningen geplaatst). De achtkleppers zijn traag maar oerdegelijk, de zestienkleppers wat vlotter maar zijn van de EcoTec-serie. Die hebben wij zelf ook maar we rijden er nog te kort mee om daar wat zinnigs over te zeggen.

Over Astraatjes durf ik niet zo gek veel te zeggen al geldt daar in grote lijnen wel hetzelfde volgens mij. Wielkasten achter zijn daarbij berucht vanwege roest, maar dat zie je vrij snel :)

Bumba
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Bumba » 05 apr 2012 07:28

Mijn moeder heeft een Yaris en ze lijkt de koningin wel! Ik was er eerst niet zo'n voorstander van, omdat die Yaris al 12 jaar was toen ze hem kocht, maar ik moet mijn woorden terugnemen. Hij rijdt geweldig! Ze heeft een automaat en idd. een 1.3 en ook 5 deurs uitvoering.
Qua lak moet ik zeggen dattie niet helemaal mooi meer er uit ziet, er zitten plekken op waar de lak verweerd is.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 05 apr 2012 08:12

Ik denk dat je met alle auto's die je koopt geluk moet hebben... Zelf heb ik een kleine 4 jaar met heel veel plezier in een ford ka gereden met heel weinig kosten ik denk dat ik in die jaren niet meer dan 700 euro aan kosten gehad heb.
Wel ben ik 3 keer ''aangereden'' en is hij denk ik in totaal voor 2500 euro gemaakt maar goed dat was allemaal niet mijn schuld dus ook geen kosten aan gehad.
Wij zijn er echt super tevreden over een klein jaartje terug hebben we hem ingeruild omdat we een grote auto wilden en we kregen er nog een kleine 3000 euro voor terug en hij was van 2000.

Nu rij ik zelf in een opel van 18 jaar oud (hebben we gekocht toen mijn man werkeloos werd en hij via het uitzendbureau ging werken tijdelijk) die auto hebben we voor 600 euro gekocht :lol: en nu 1,5 jaar later hebben we hem nog steeds en hij rijdt zo lekker ziet er niet uit maar goed dat maakt niet uit.
Paar maanden terug moest hij gekeurd worden en we waren echt bang dat het einde verhaal was maar wat bleek 2 nieuwe banden en hij is gewoon weer goedgekeurd ik hoop dat ik er nog lang plezier van mag hebben.

We hebben ook nog een ford focus (diesel) ook een super auto.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 05 apr 2012 08:20

Mijn collega rijdt met veel plezier in haar Ford Ka. Maar ik vind hem persoonlijk een beetje te klein, bang dat ik over het hoofd gezien zou worden (of je moet zo'n gave gele kopen ;) )
Wij rijden al een paar jaar een Mazda. Mijn ouders rijden altijd al Mazda's, niet de meest moderne auto's maar zo onderhoudsarm. Die van ons is idd ook niet kapot te krijgen.
Mijn man rijdt een gloednieuwe Ford Focus, lease, maar die rijdt minder fijn dan onze oudere Mazda.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Carpento
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Carpento » 05 apr 2012 11:38

liefie schreef:Ik denk dat je met alle auto's die je koopt geluk moet hebben...

Dat is altijd zo, maar met een klein budget is dat nog veel meer zo.

Onze vorige auto (Fiat Punto, 1994) hebben we gekocht voor onder de 1000 euro. Twee jaar later en 41.000 kilometer later stond de teller voor onderhoud op 2100 euro... Wel een heel prettig wagentje, maar dit is wel een beetje zoetzuur zo ;) (Feitelijk zitten we nog maar op 8 ct per kilometer, aanschaf + onderhoud totaal, dus dat valt nog wel mee)

Maargoed, een fijne auto hoeft nog niet altijd een verstandige auto te zijn. Ik zie hierboven genoeg prettige ervaringen met Fordjes Ka, maar je zou mij er niet zo snel eentje verkopen ;)

Terug naar “Algemene Zaken”