Moderators: johannes1, Moderafo's
Marnix schreef:Smaakt redelijk als weizen, iets minder "glad" van structuur. Net iets zoeter dan pils (minder hop)
Boekenlezer schreef: Helemaal in een keer het flesje (30 cl) leegschenken lukt dan niet door de enorme schuimkraag, maar in twee keer, dus na het zakken van de eerste schuimkraag, lukt het me wel. Het hele flesje kan ik dan goed in mijn glas kwijt.
mohamed schreef:Welkom en dat is inderdaad een biertje wat nog niet voorbij is gekomen!
Boekenlezer schreef:Ik heb mijn bierglas van te voren eens in de koelkast gezet, maar dat maakt wel behoorlijk verschil voor je bier, concludeer ik nu. Als je bier echt koud wilt drinken, moet je dat doen.
Ik heb net mijn Hoegaarden zo gedronken. Hij was echt beduidend kouder dan ik tot nu toe heb meegemaakt. Eerder kwam het bier altijd wel uit de koelkast, maar het glas niet.
pindas83 schreef:Zijn jullie bekend met Brouwerij 't IJ te Amsterdam? http://www.brouwerijhetij.nl/splash-page-nl/ (Alleen voor 18+ ers!)
Ik heb laatst een pakketje met, ik dacht 5 verschillende speciaalbieren van deze brouwer gekregen van een vriend. Moet zeggen dat ik er stuk voor stuk
van heb genoten. Vier verschillende soorten kan ik me nog voor de geest halen:
-I.P.A. (hoog hopgehalte, bitter maar wel fruitig, 7%)
-IJwit (aromatisch biertje, niet verkeerd 6,5%)
-Columbus (zwaar donker ''mannen''bier, 9%)
-Struis (gerstewijn, Engelse stijl, vond deze ook bijzonder (lekker), 9%)
Kortom leuk om te geven, nog leuker om te krijgen!
Vorige week een Belgisch bier gerijpt op een oud whiskyvat gekocht.
De Dochter van de Korenaar - Peated oak-aged Embrasse
http://www.dedochtervandekorenaar.be
pindas83 schreef:
"Ik kan beter tegen het sap van de dochter van de korenaar, dan tegen het bloed van de druiventros."
Karel V (1500-1558)
Het sap van de dochter, ehhmm!
Heb je hem al geproefd of bewaar je hem voor een speciale gelegenheid?
pindas83 schreef:Over die uitspraak van Karel V moest ik twee tellen nadenken:
"Ik kan beter tegen het sap van de dochter van de korenaar, dan tegen het bloed van de druiventros."
Karel V (1500-1558)
Het sap van de dochter, ehhmm!
Heb je hem al geproefd of bewaar je hem voor een speciale gelegenheid?
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 49 gasten